De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor R-Flow » Vr 21 Sep 2012, 19:08

Valt me de laatste tijd op dat de 69 heel erg aantrekt. Bussen lijken steeds voller te zitten.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11229
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Vinny » Vr 21 Sep 2012, 21:45

Nieuwe studenten raadplegen hun app/9292ov en komen erachter dat het een heel handige verbinding is. Eigenlijk zou je de dienstregeling van bussen ook ergens in de zomervakantie willen wijzigen. Dat komt dan meer overéén met de natuurlijke neiging van de mens om vaste ritmes te heroverwegen. Een in december geintroduceerde buslijn met niet al te veel marketing zal weinig mensen trekken, gewoon omdat mensen elke dag dezelfde bus nemen, en vervoerders tegenwoordig hun dienstregling publiceren met foldertjes die uitblinken in non-informatie..., maar een fatsoenlijke lijnnetkaart staat ergens ver verstopt op hun website... :')
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor R-Flow » Vr 21 Sep 2012, 22:06

Vind die nieuwe lijnnummers helemaal niks alleen. 69, veelte hoog voor zo'n relatief belangrijke (is de bedoeling) stadsdienst.
Laatst gewijzigd door R-Flow op Vr 21 Sep 2012, 22:41, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 32475
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Suus » Vr 21 Sep 2012, 22:06

R-Flow schreef:Valt me de laatste tijd op dat de 69 heel erg aantrekt. Bussen lijken steeds voller te zitten.

Op welk gedeelte van de lijn? Het is nogal een open deur zo namelijk.
Rame à l'approche

hauptbahnhof
Berichten: 2896
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor hauptbahnhof » Vr 21 Sep 2012, 22:10

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Zo 09 Nov 2014, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor R-Flow » Vr 21 Sep 2012, 22:11

Bee schreef:Op welk gedeelte van de lijn? Het is nogal een open deur zo namelijk.

Het stuk Nieuw Sloten - Schiphol. Bussen zaten altijd praktisch leeg, véél drukker nu. Met enige regelmaat zie je zelfs mensen staan. Dat was een aantal maanden terug echt niet het geval. Ja, als de Schipholtunnel weer eens plat lag.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor R-Flow » Vr 21 Sep 2012, 22:12

hauptbahnhof schreef:Je weet wel meteen in welk gedeelte van de stad die bus rijdt...

Ja vooral die 65 en 66 hè? :roll: Zeeburg is tegenwoordig een dependance van Nieuw-West?

hauptbahnhof
Berichten: 2896
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor hauptbahnhof » Vr 21 Sep 2012, 22:17

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Zo 09 Nov 2014, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor R-Flow » Vr 21 Sep 2012, 22:21

Kan er ook niks anders van maken... :D

Het begon met 60 = Nieuw-West.

Nu is het:
We knippen bus 15 in tweeën, waar hebben we nog een ander nummer met een "5" erin? Hoppa, 65!
We leggen een bus naar IJburg aan, daar heb je tram 26. Waar hebben we nog een ander nummer met een 6? Hoppa, 66!
We maken een nieuwe lijn van bus 19. Bussen mogen tegenwoordig niet meer onder de 30 komen want dat is niet hip. Waar hebben we nog een ander nummer met een 9 erin? Hoppa, 69! Anders was het wel de 67 of 68 geworden.

Die gedachtegang bij GVB is echt niet lastig te ontcijferen hoor... :P Haha

VIRM
Berichten: 3638
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor VIRM » Vr 21 Sep 2012, 22:46

@Hauptbahnhof: dat verklaart waarom de 5 niet echt helemaal reed zoals hij zou moeten.
Toen ik rond 15:30 bij halte De Boelelaan/VU stond, kwamen er in ieder geval in een richting (en volgensmij ook de andere richting op) twee 5'jes binnen een paar minuten achter elkaar.

Overigens had het GVB vandaag twee van mijn irritatiepunten in een CAF-stelletje gecombineerd: geen verlichting+geen omroep. *O*
Beul van de blindegeleidelijn

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Thom91 » Vr 21 Sep 2012, 23:14

R-Flow schreef:Valt me de laatste tijd op dat de 69 heel erg aantrekt. Bussen lijken steeds voller te zitten.

Zal wel aan het nummertje liggen
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11229
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Vinny » Vr 21 Sep 2012, 23:17

R-Flow schreef:Kan er ook niks anders van maken... :D

Het begon met 60 = Nieuw-West.

Nu is het:
We knippen bus 15 in tweeën, waar hebben we nog een ander nummer met een "5" erin? Hoppa, 65!
We leggen een bus naar IJburg aan, daar heb je tram 26. Waar hebben we nog een ander nummer met een 6? Hoppa, 66!
We maken een nieuwe lijn van bus 19. Bussen mogen tegenwoordig niet meer onder de 30 komen want dat is niet hip. Waar hebben we nog een ander nummer met een 9 erin? Hoppa, 69! Anders was het wel de 67 of 68 geworden.

Die gedachtegang bij GVB is echt niet lastig te ontcijferen hoor... :P Haha

Dat is niet zo moeilijk hoor. Het GVB is overgegaan op sequentiële buslijnnummering... :roll:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor R-Flow » Za 22 Sep 2012, 13:34

Thom91 schreef:Zal wel aan het nummertje liggen

Haha 8-)

VIRM
Berichten: 3638
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor VIRM » Zo 23 Sep 2012, 12:50

Het zal vast een feest zijn op dit moment: als ik het goed heb gezien, zijn er diverse omleidingen omdat de Prins Hendrikkade deels is afgesloten.
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 5048
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JWM » Zo 23 Sep 2012, 14:43

Zijn gewoon geplande omleidingen door de dam tot damloop. Vanuit Noord rijden de bussen naar de pont, de tramlijnen over het damrak hebben alternatieve eindbestemmingen en tram 26 wordt vervangen door bus 326.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor R-Flow » Zo 23 Sep 2012, 15:57

Vinny schreef:Dat is niet zo moeilijk hoor. Het GVB is overgegaan op sequentiële buslijnnummering... :roll:

Want na 66 komt 69? Oké. :D

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 32475
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Suus » Zo 23 Sep 2012, 16:08

Men moest een nieuw nummer hebben maar wilde het eindcijfer behouden.
29 mag niet
39 is voor bussen in Noord
49 is bezet en voor bussen in Zuid-Oost
59 is de metrovervangende bus
dus wordt het 69.

Simpel.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor R-Flow » Zo 23 Sep 2012, 17:02

Je herhaalt wat ik boven ook al zei.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11502
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Meltrain » Zo 23 Sep 2012, 18:52

Bee schreef:29 mag niet

Waarom niet?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 32475
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Suus » Zo 23 Sep 2012, 19:05

Tja, onder de dertig enzo he.

Zou mij niets verbazen als lijn 69 in de toekomst lijn 369 wordt, aangezien er een "westtangent" R-NET lijn wordt voorzien.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor R-Flow » Zo 23 Sep 2012, 21:35

Bee schreef:Tja, onder de dertig enzo he.

Zou mij niets verbazen als lijn 69 in de toekomst lijn 369 wordt, aangezien er een "westtangent" R-NET lijn wordt voorzien.

Kan me haast niet voorstellen voor een stadslijn. Dan wordt tram 1 straks ook 301 zeker? Echt niet dat dat gaat gebeuren. Daarnaast is de 369 al een nachtbus, al kan ik me niet voorstellen dat die lijn nog lang bestaat.

Jammer dat het plan om tram 14 te verlengen naar Osdorp van tafel is.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Het grote tramtopic #2

Berichtdoor R-Flow » Zo 23 Sep 2012, 21:53

avl schreef:Door Amsterdam hebben wel metersporige elektrische trams gereden.
Zelfs twee lijnen waarvan een ten noorden van het IJ.

Ja daarvan was ik op de hoogte.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Het grote tramtopic #2

Berichtdoor R-Flow » Zo 23 Sep 2012, 21:56

hauptbahnhof schreef:Schudt het zo erg daar? Vind het best meevallen. Kon met 50 eroverheen racen. Admiraal de Ruyterweg tussen de Krommert en Jan van Galenstraat is een stuk erger.

Gaan we weer...

Vlak voor halte Delflandlaan richting CS ligt de rails scheef waardoor de trams hevig op en neer kunnen schudden. Als je er met hoge snelheid overheen gaat hoor je als passagier zelfs een flinke tik gevolgd door een schok door de hele tram heen, wellicht omdat de schokdempers van die Combino's maximaal in elkaar gedrukt worden. Lijkt me niet iets dat per se een positieve uitwerking heeft op zo'n tram.

En weet je wat? Als je mij weer niet wil geloven, stap dan morgen zelf de 2 in en vraag je collega flink gas te geven tussen Heemstestraat en Delflandlaan. Het liefst in een beetje volle tram en ervoor zorgen dat je in het tweede segment zit.
Laatst gewijzigd door R-Flow op Zo 23 Sep 2012, 22:35, 2 keer totaal gewijzigd.

hauptbahnhof
Berichten: 2896
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Het grote tramtopic #2

Berichtdoor hauptbahnhof » Zo 23 Sep 2012, 22:10

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Zo 09 Nov 2014, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote tramtopic #2

Berichtdoor R-Flow » Zo 23 Sep 2012, 22:12

hauptbahnhof schreef:Is gewoon een verzakking trouwens maar hou mijn mond verder wel hoor. :wink:

Verzakking wil er nog wel eens voor zorgen dat rails scheef gaat liggen toch? Of verzakt alles altijd precies gelijkmatig?


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten