Pagina 6 van 740

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 19:08
door R-Flow
Valt me de laatste tijd op dat de 69 heel erg aantrekt. Bussen lijken steeds voller te zitten.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 21:45
door Vinny
Nieuwe studenten raadplegen hun app/9292ov en komen erachter dat het een heel handige verbinding is. Eigenlijk zou je de dienstregeling van bussen ook ergens in de zomervakantie willen wijzigen. Dat komt dan meer overéén met de natuurlijke neiging van de mens om vaste ritmes te heroverwegen. Een in december geintroduceerde buslijn met niet al te veel marketing zal weinig mensen trekken, gewoon omdat mensen elke dag dezelfde bus nemen, en vervoerders tegenwoordig hun dienstregling publiceren met foldertjes die uitblinken in non-informatie..., maar een fatsoenlijke lijnnetkaart staat ergens ver verstopt op hun website... :')

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 22:06
door R-Flow
Vind die nieuwe lijnnummers helemaal niks alleen. 69, veelte hoog voor zo'n relatief belangrijke (is de bedoeling) stadsdienst.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 22:06
door Suus
R-Flow schreef:Valt me de laatste tijd op dat de 69 heel erg aantrekt. Bussen lijken steeds voller te zitten.
Op welk gedeelte van de lijn? Het is nogal een open deur zo namelijk.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 22:10
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 22:11
door R-Flow
Bee schreef:Op welk gedeelte van de lijn? Het is nogal een open deur zo namelijk.
Het stuk Nieuw Sloten - Schiphol. Bussen zaten altijd praktisch leeg, véél drukker nu. Met enige regelmaat zie je zelfs mensen staan. Dat was een aantal maanden terug echt niet het geval. Ja, als de Schipholtunnel weer eens plat lag.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 22:12
door R-Flow
hauptbahnhof schreef:Je weet wel meteen in welk gedeelte van de stad die bus rijdt...
Ja vooral die 65 en 66 hè? :roll: Zeeburg is tegenwoordig een dependance van Nieuw-West?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 22:17
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 22:21
door R-Flow
Kan er ook niks anders van maken... :D

Het begon met 60 = Nieuw-West.

Nu is het:
We knippen bus 15 in tweeën, waar hebben we nog een ander nummer met een "5" erin? Hoppa, 65!
We leggen een bus naar IJburg aan, daar heb je tram 26. Waar hebben we nog een ander nummer met een 6? Hoppa, 66!
We maken een nieuwe lijn van bus 19. Bussen mogen tegenwoordig niet meer onder de 30 komen want dat is niet hip. Waar hebben we nog een ander nummer met een 9 erin? Hoppa, 69! Anders was het wel de 67 of 68 geworden.

Die gedachtegang bij GVB is echt niet lastig te ontcijferen hoor... :P Haha

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 22:46
door VIRM
@Hauptbahnhof: dat verklaart waarom de 5 niet echt helemaal reed zoals hij zou moeten.
Toen ik rond 15:30 bij halte De Boelelaan/VU stond, kwamen er in ieder geval in een richting (en volgensmij ook de andere richting op) twee 5'jes binnen een paar minuten achter elkaar.

Overigens had het GVB vandaag twee van mijn irritatiepunten in een CAF-stelletje gecombineerd: geen verlichting+geen omroep. *O*

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 23:14
door Thom91
R-Flow schreef:Valt me de laatste tijd op dat de 69 heel erg aantrekt. Bussen lijken steeds voller te zitten.
Zal wel aan het nummertje liggen

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 23:17
door Vinny
R-Flow schreef:Kan er ook niks anders van maken... :D

Het begon met 60 = Nieuw-West.

Nu is het:
We knippen bus 15 in tweeën, waar hebben we nog een ander nummer met een "5" erin? Hoppa, 65!
We leggen een bus naar IJburg aan, daar heb je tram 26. Waar hebben we nog een ander nummer met een 6? Hoppa, 66!
We maken een nieuwe lijn van bus 19. Bussen mogen tegenwoordig niet meer onder de 30 komen want dat is niet hip. Waar hebben we nog een ander nummer met een 9 erin? Hoppa, 69! Anders was het wel de 67 of 68 geworden.

Die gedachtegang bij GVB is echt niet lastig te ontcijferen hoor... :P Haha
Dat is niet zo moeilijk hoor. Het GVB is overgegaan op sequentiële buslijnnummering... :roll:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 22 sep 2012, 13:34
door R-Flow
Thom91 schreef:Zal wel aan het nummertje liggen
Haha 8-)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 23 sep 2012, 12:50
door VIRM
Het zal vast een feest zijn op dit moment: als ik het goed heb gezien, zijn er diverse omleidingen omdat de Prins Hendrikkade deels is afgesloten.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 23 sep 2012, 14:43
door JWM
Zijn gewoon geplande omleidingen door de dam tot damloop. Vanuit Noord rijden de bussen naar de pont, de tramlijnen over het damrak hebben alternatieve eindbestemmingen en tram 26 wordt vervangen door bus 326.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 23 sep 2012, 15:57
door R-Flow
Vinny schreef:Dat is niet zo moeilijk hoor. Het GVB is overgegaan op sequentiële buslijnnummering... :roll:
Want na 66 komt 69? Oké. :D

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 23 sep 2012, 16:08
door Suus
Men moest een nieuw nummer hebben maar wilde het eindcijfer behouden.
29 mag niet
39 is voor bussen in Noord
49 is bezet en voor bussen in Zuid-Oost
59 is de metrovervangende bus
dus wordt het 69.

Simpel.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 23 sep 2012, 17:02
door R-Flow
Je herhaalt wat ik boven ook al zei.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 23 sep 2012, 18:52
door Meltrain
Bee schreef: 29 mag niet
Waarom niet?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 23 sep 2012, 19:05
door Suus
Tja, onder de dertig enzo he.

Zou mij niets verbazen als lijn 69 in de toekomst lijn 369 wordt, aangezien er een "westtangent" R-NET lijn wordt voorzien.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 23 sep 2012, 21:35
door R-Flow
Bee schreef:Tja, onder de dertig enzo he.

Zou mij niets verbazen als lijn 69 in de toekomst lijn 369 wordt, aangezien er een "westtangent" R-NET lijn wordt voorzien.
Kan me haast niet voorstellen voor een stadslijn. Dan wordt tram 1 straks ook 301 zeker? Echt niet dat dat gaat gebeuren. Daarnaast is de 369 al een nachtbus, al kan ik me niet voorstellen dat die lijn nog lang bestaat.

Jammer dat het plan om tram 14 te verlengen naar Osdorp van tafel is.

Het grote tramtopic #2

Geplaatst: zo 23 sep 2012, 21:53
door R-Flow
avl schreef:Door Amsterdam hebben wel metersporige elektrische trams gereden.
Zelfs twee lijnen waarvan een ten noorden van het IJ.
Ja daarvan was ik op de hoogte.

Het grote tramtopic #2

Geplaatst: zo 23 sep 2012, 21:56
door R-Flow
hauptbahnhof schreef:Schudt het zo erg daar? Vind het best meevallen. Kon met 50 eroverheen racen. Admiraal de Ruyterweg tussen de Krommert en Jan van Galenstraat is een stuk erger.
Gaan we weer...

Vlak voor halte Delflandlaan richting CS ligt de rails scheef waardoor de trams hevig op en neer kunnen schudden. Als je er met hoge snelheid overheen gaat hoor je als passagier zelfs een flinke tik gevolgd door een schok door de hele tram heen, wellicht omdat de schokdempers van die Combino's maximaal in elkaar gedrukt worden. Lijkt me niet iets dat per se een positieve uitwerking heeft op zo'n tram.

En weet je wat? Als je mij weer niet wil geloven, stap dan morgen zelf de 2 in en vraag je collega flink gas te geven tussen Heemstestraat en Delflandlaan. Het liefst in een beetje volle tram en ervoor zorgen dat je in het tweede segment zit.

Het grote tramtopic #2

Geplaatst: zo 23 sep 2012, 22:10
door hauptbahnhof
.

Re: Het grote tramtopic #2

Geplaatst: zo 23 sep 2012, 22:12
door R-Flow
hauptbahnhof schreef:Is gewoon een verzakking trouwens maar hou mijn mond verder wel hoor. :wink:
Verzakking wil er nog wel eens voor zorgen dat rails scheef gaat liggen toch? Of verzakt alles altijd precies gelijkmatig?