De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4461
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor JWM » Ma 18 Mar 2013, 17:34

Bee schreef:De 136 deed het best goed overdag, maar de 46 was altijd al een vrij hopeloze lijn. Naar mijn mening zou het het beste zijn om het Duivendrechter gedeelte van lijn 46 weg te knippen en lijn 46 dezelfde route te geven als de opgeheven lijn 136.
Waar ligt dat aan naar jou idee? De 46 is voor de verbinding Diemen - Amstel nagenoeg hetzelfde als de voormalige 136.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31507
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor Suus » Ma 18 Mar 2013, 18:32

Lijn 136 (nu lijn 46 Amstelstation - Diemen) moest het vooral hebben van mensen die in delen van Amsterdam werken waar je met de trein of tram 9 uit Diemen Centrum (waar deze mensen wonen) niet zo makkelijk kan komen. Het Amstelstation is dan een heel goede poort naar de rest van de stad.

Lijn 46 was ook op zijn oude route Buikslotermeerplein - AMC altijd al veel luchttransport, om die reden reed die lijn alleen overdag. Lijn 136 reed wel de hele dag maar in de avonduren, zaterdagochtend en zondag de gehele dag slechts één keer per uur. Op die tijdstippen was het eigenlijk nooit druk want in het stadsgebied had je dan snellere alternatieven. Mijn voorstel zou dus zijn om lijn 46 ma t/m vr van 6:30 - 19:00 en za van 10:30 t/m 19:00 Amstel - Rondje Diemen Centrum - Amstel te laten rijden en de rest van de lijn en de ritten te laten vervallen. De exploitatie kan dan met één bus.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4461
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor JWM » Ma 18 Mar 2013, 18:34

Volgensmij heb ik je eerste post niet helemaal goed geïnterpreteerd. Ik dacht dat je bedoelde dat de huidige 46 tussen Amstel en Diemen het hopeloos doet in vergelijking met de vroegere 136.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor Thom91 » Ma 18 Mar 2013, 18:46

Ik lees hierboven eigenlijk alleen maar redenen om die buslijn op te heffen.. :roll:
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4461
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor JWM » Ma 18 Mar 2013, 19:01

Het probleem is dat er ontheffing nodig is om de lijn te kunnen schrappen omdat er anders niet meer aan bepaalde concessievoorwaarden wordt voldaan. Zelfde verhaal als met een paar andere buslijnen in de avonduren, ook al is het aantal reizigers per rit nauwelijks hoger dan 0.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor Thom91 » Ma 18 Mar 2013, 19:05

Dan vraag je toch een ontheffing aan? Of denk ik te moeilijk?
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4461
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor JWM » Ma 18 Mar 2013, 19:18

Ja, maar daar moet de Stadsregio Amsterdam dan wel mee instemmen. En die heeft natuurlijk wel met een reden voor bepaalde minimale bedieningseisen gekozen.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4461
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor JWM » Wo 20 Mar 2013, 21:50

Waarom zijn alle bushokjes in Diemen voorzien van een "Holland panorama" met tulpen en een molen in plaats van reclameposters?

KM46
Berichten: 8083
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor KM46 » Wo 20 Mar 2013, 21:56

JWM schreef:Waarom zijn alle bushokjes in Diemen voorzien van een "Holland panorama" met tulpen en een molen in plaats van reclameposters?

Kan dit misschien te maken hebben dat vandaag de Keukenhof weer is open gegaan :idea: .

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31507
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor Suus » Wo 20 Mar 2013, 21:58

Hmm, nog niet opgevallen. Ik zal straks eens kijken bij de halte voor de deur :lol:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4461
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor JWM » Wo 20 Mar 2013, 22:35

Kan dit misschien te maken hebben dat vandaag de Keukenhof weer is open gegaan .

Je moet qua marketingcampagnes tegenwoordig nergens meer van opkijken, maar het lijkt me sterk dat de Keukenhof alle hokjes in Diemen een weekje huurt. Daar zitten toch niet echt de potentiële bezoekers denk ik.

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor Ruben » Wo 20 Mar 2013, 22:49

Als het nou om de Amsterdamse haltes ging, daar zitten immers in het oude type JCDecaux haltes ook allerhande Amsterdam en Holland reclame. Dit omdat reclame maken in het oude type abri niet meer is toegestaan. Gaat Diemen ook vervangen worden dan?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31507
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor Suus » Wo 20 Mar 2013, 23:27

Ik heb er niets over gelezen in het DiemerNieuws in ieder geval. Diemen heeft ook geen contract met JCDecaux maar met CBS Outdoor. Ouder-Amstel heeft wel een contract met JCDecaux en dezelfde abri's als Amsterdam had maar dan zonder reclame.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31507
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor Suus » Wo 20 Mar 2013, 23:43

Inderdaad, heel curieus. Alle reclames zijn vervangen door een tulpenlandschap met een molen op de achtergrond.
Rame à l'approche

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor Thom91 » Do 21 Mar 2013, 06:56

Dat is uiteraard ook gewoon reclame..
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31507
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor Suus » Do 21 Mar 2013, 10:14

Een reclame die in alle bushokjes aan beide zijdes hangt zonder logo, tekst, website of QR-code? Opmerkelijke reclame :lol:
Rame à l'approche

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor Karl » Do 21 Mar 2013, 10:22

In Rotterdam is dat ook meerdere keren gebeurd (reclames zonder naam, contactgegevens en dergelijke), na een tijdje sprak ieder erover en wilde iedereen weten wat het was. Net zoals nu de reclame voor de Kunsthal in Rotterdam. Her en der zijn witte doeken met blauwe strepen verschenen zonder dat er verder iets op staat.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

fred1954
Berichten: 662
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor fred1954 » Do 28 Mar 2013, 18:47

Dringen in de Leidsestraat met lijn 5:
http://www.at5.nl/artikelen/99387/tram- ... idsestraat :evil:

fred1954
Berichten: 662
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor fred1954 » Di 02 Apr 2013, 16:49

Ook dringen in de Utrechtsestraat met lijn 4:
http://www.at5.nl/artikelen/99624/trams ... htsestraat

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4461
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor JWM » Di 02 Apr 2013, 17:27

Het is nu ook extra druk in de Utrechtsestraat, want Lijn 9 rijdt er nu ook doorheen door werkzaamheden tussen het Rembrandtplein en het Waterlooplein. Tram 14 die daar ook last van heeft wordt dan weer via de Vijzelstraat gestuurd. Gek genoeg maakt lijn 9 vervolgens wel het ommetje Roetersstraat - Plantage terwijl de 14 gewoon rechtdoor over de Sarphatistraat richting het Alexanderplein gaat.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31507
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor Suus » Di 02 Apr 2013, 18:03

Lijn 9 maakt het ommetje om toch Artis te bedienen per tram en bij het publiek is nu eenmaal bekend dat je daarvoor op het station tram 9 moet nemen.
Rame à l'approche

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor VIRM » Di 02 Apr 2013, 20:24

Tijd om de trams uit te rusten met stootrubbers? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor hauptbahnhof » Di 02 Apr 2013, 21:10

Als lijn 14 ook het ommetje maakt, wordt de route te lang en passen er geen 5 ritten in een dienst meer. Nu is die omlooptijd hetzelfde gebleven als hiervoor met de werkzaamheden van Admiraal de Ruyterweg.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4461
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor JWM » Di 02 Apr 2013, 22:57

Rond de Krommert is het volgensmij ook een eeuwigheid geleden dat er geen opgebroken trambaan bij ligt. :X

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11007
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Berichtdoor Vinny » Wo 03 Apr 2013, 19:31

Het duurt gewoon te lang. Ik kan er niet de vinger achter krijgen, maar soms heb ik het idee dat men allergisch is voor een volledige versperring waardoor projecten opgesplitst worden in meerdere fases - daardoor duurt de overlast alleen maar langer...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten