Pagina 51 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 17:34
door JWM
Bee schreef:De 136 deed het best goed overdag, maar de 46 was altijd al een vrij hopeloze lijn. Naar mijn mening zou het het beste zijn om het Duivendrechter gedeelte van lijn 46 weg te knippen en lijn 46 dezelfde route te geven als de opgeheven lijn 136.
Waar ligt dat aan naar jou idee? De 46 is voor de verbinding Diemen - Amstel nagenoeg hetzelfde als de voormalige 136.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 18:32
door Suus
Lijn 136 (nu lijn 46 Amstelstation - Diemen) moest het vooral hebben van mensen die in delen van Amsterdam werken waar je met de trein of tram 9 uit Diemen Centrum (waar deze mensen wonen) niet zo makkelijk kan komen. Het Amstelstation is dan een heel goede poort naar de rest van de stad.

Lijn 46 was ook op zijn oude route Buikslotermeerplein - AMC altijd al veel luchttransport, om die reden reed die lijn alleen overdag. Lijn 136 reed wel de hele dag maar in de avonduren, zaterdagochtend en zondag de gehele dag slechts één keer per uur. Op die tijdstippen was het eigenlijk nooit druk want in het stadsgebied had je dan snellere alternatieven. Mijn voorstel zou dus zijn om lijn 46 ma t/m vr van 6:30 - 19:00 en za van 10:30 t/m 19:00 Amstel - Rondje Diemen Centrum - Amstel te laten rijden en de rest van de lijn en de ritten te laten vervallen. De exploitatie kan dan met één bus.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 18:34
door JWM
Volgensmij heb ik je eerste post niet helemaal goed geïnterpreteerd. Ik dacht dat je bedoelde dat de huidige 46 tussen Amstel en Diemen het hopeloos doet in vergelijking met de vroegere 136.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 18:46
door Thom91
Ik lees hierboven eigenlijk alleen maar redenen om die buslijn op te heffen.. :roll:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 19:01
door JWM
Het probleem is dat er ontheffing nodig is om de lijn te kunnen schrappen omdat er anders niet meer aan bepaalde concessievoorwaarden wordt voldaan. Zelfde verhaal als met een paar andere buslijnen in de avonduren, ook al is het aantal reizigers per rit nauwelijks hoger dan 0.

De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 19:05
door Thom91
Dan vraag je toch een ontheffing aan? Of denk ik te moeilijk?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 19:18
door JWM
Ja, maar daar moet de Stadsregio Amsterdam dan wel mee instemmen. En die heeft natuurlijk wel met een reden voor bepaalde minimale bedieningseisen gekozen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: wo 20 mar 2013, 21:50
door JWM
Waarom zijn alle bushokjes in Diemen voorzien van een "Holland panorama" met tulpen en een molen in plaats van reclameposters?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: wo 20 mar 2013, 21:56
door ODRAIL
JWM schreef:Waarom zijn alle bushokjes in Diemen voorzien van een "Holland panorama" met tulpen en een molen in plaats van reclameposters?
Kan dit misschien te maken hebben dat vandaag de Keukenhof weer is open gegaan :idea: .

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: wo 20 mar 2013, 21:58
door Suus
Hmm, nog niet opgevallen. Ik zal straks eens kijken bij de halte voor de deur :lol:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: wo 20 mar 2013, 22:35
door JWM
Kan dit misschien te maken hebben dat vandaag de Keukenhof weer is open gegaan .
Je moet qua marketingcampagnes tegenwoordig nergens meer van opkijken, maar het lijkt me sterk dat de Keukenhof alle hokjes in Diemen een weekje huurt. Daar zitten toch niet echt de potentiële bezoekers denk ik.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: wo 20 mar 2013, 22:49
door Ruben
Als het nou om de Amsterdamse haltes ging, daar zitten immers in het oude type JCDecaux haltes ook allerhande Amsterdam en Holland reclame. Dit omdat reclame maken in het oude type abri niet meer is toegestaan. Gaat Diemen ook vervangen worden dan?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: wo 20 mar 2013, 23:27
door Suus
Ik heb er niets over gelezen in het DiemerNieuws in ieder geval. Diemen heeft ook geen contract met JCDecaux maar met CBS Outdoor. Ouder-Amstel heeft wel een contract met JCDecaux en dezelfde abri's als Amsterdam had maar dan zonder reclame.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: wo 20 mar 2013, 23:43
door Suus
Inderdaad, heel curieus. Alle reclames zijn vervangen door een tulpenlandschap met een molen op de achtergrond.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: do 21 mar 2013, 06:56
door Thom91
Dat is uiteraard ook gewoon reclame..

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: do 21 mar 2013, 10:14
door Suus
Een reclame die in alle bushokjes aan beide zijdes hangt zonder logo, tekst, website of QR-code? Opmerkelijke reclame :lol:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: do 21 mar 2013, 10:22
door Karl
In Rotterdam is dat ook meerdere keren gebeurd (reclames zonder naam, contactgegevens en dergelijke), na een tijdje sprak ieder erover en wilde iedereen weten wat het was. Net zoals nu de reclame voor de Kunsthal in Rotterdam. Her en der zijn witte doeken met blauwe strepen verschenen zonder dat er verder iets op staat.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: do 28 mar 2013, 18:47
door fred1954
Dringen in de Leidsestraat met lijn 5:
http://www.at5.nl/artikelen/99387/tram- ... idsestraat :evil:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: di 02 apr 2013, 16:49
door fred1954
Ook dringen in de Utrechtsestraat met lijn 4:
http://www.at5.nl/artikelen/99624/trams ... htsestraat

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: di 02 apr 2013, 17:27
door JWM
Het is nu ook extra druk in de Utrechtsestraat, want Lijn 9 rijdt er nu ook doorheen door werkzaamheden tussen het Rembrandtplein en het Waterlooplein. Tram 14 die daar ook last van heeft wordt dan weer via de Vijzelstraat gestuurd. Gek genoeg maakt lijn 9 vervolgens wel het ommetje Roetersstraat - Plantage terwijl de 14 gewoon rechtdoor over de Sarphatistraat richting het Alexanderplein gaat.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: di 02 apr 2013, 18:03
door Suus
Lijn 9 maakt het ommetje om toch Artis te bedienen per tram en bij het publiek is nu eenmaal bekend dat je daarvoor op het station tram 9 moet nemen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: di 02 apr 2013, 20:24
door VIRM
Tijd om de trams uit te rusten met stootrubbers? :mrgreen:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: di 02 apr 2013, 21:10
door hauptbahnhof
Als lijn 14 ook het ommetje maakt, wordt de route te lang en passen er geen 5 ritten in een dienst meer. Nu is die omlooptijd hetzelfde gebleven als hiervoor met de werkzaamheden van Admiraal de Ruyterweg.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: di 02 apr 2013, 22:57
door JWM
Rond de Krommert is het volgensmij ook een eeuwigheid geleden dat er geen opgebroken trambaan bij ligt. :X

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: wo 03 apr 2013, 19:31
door Vinny
Het duurt gewoon te lang. Ik kan er niet de vinger achter krijgen, maar soms heb ik het idee dat men allergisch is voor een volledige versperring waardoor projecten opgesplitst worden in meerdere fases - daardoor duurt de overlast alleen maar langer...