Pagina 54 van 743

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: do 18 apr 2013, 19:25
door robert55
Overigens wel grappig dat dat kroningsding op lin 2 rijdt: komtie bij iedere rity over de Koninginneweg :pos:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: zo 21 apr 2013, 12:51
door midnet
Op-naar je wens Konings/koninginne/kronings-dag is er net als vorig jaar weer de oranje dagkaart GVB voor slechts 5 eur, te koop bij de busbestuurders en tramconducteurs.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: zo 21 apr 2013, 14:16
door Milco
midnet schreef:...voor slechts 5 eur,...
Kun je ook gewoon in hele euro's betalen? :lol:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: zo 28 apr 2013, 18:03
door Lange_Dre
Over de kronings/koningstram gesproken, In Den Haag rijden er 3 van deze trams rond. De tweeramer HTM 2 en daarnaast in de reguliere dienst twee GTL's (3038 en de 3029) met toepasselijke bestickering. Foto's staan op http://htmfoto.nl/algemeen/tonen2.php?pagina=1213438686 (GTL's) en op http://htmfoto.nl/nieuws/tonen.php?datu ... 7&item=250 (HTM 2) In Den Haag kan het dus wel mooi gedaan worden.. Meer foto's op: http://www.digitaletram.nl/actueel/actueel.htm#2013149

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: ma 29 apr 2013, 11:07
door Jef400
Milco1995 schreef:
midnet schreef:...voor slechts 5 eur,...
Kun je ook gewoon in hele euro's betalen? :lol:
Wil net zeggen dan had ik al miljonair geweest. :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: do 02 mei 2013, 11:36
door FLJ
Een opvallendheid op de 30e april: combinatielijn 16-25 werd gereden met Trapkarren! Normaal gesproken zijn de Trapkarren enkel op lijn 5, 16 en 24 te vinden en nooit daarbuiten (enkele uitzondering daargelaten). Op Lekstraatlijnen zijn ze überhaupt nooit te vinden (daar de wagens hun hele bestaansgeschiedenis al vanuit de remise Havenstraat rijden), kortom vrij uniek dat ze dienst deden op lijn 25.

Voor de liefhebbers heb ik hier een drietal foto's geplaatst.

Edit: post nav opmerking van VIRM aangepast

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: do 02 mei 2013, 11:53
door VIRM
FLJ schreef:Een opvallendheid op de 30e april: combinatielijn 16-25 werd gereden met Trapkarren! Normaal gesproken zijn de Trapkarren enkel op lijn 16 en 24 te vinden en nooit daarbuiten (enkele uitzondering daargelaten). Op Lekstraatlijnen zijn ze überhaupt nooit te vinden (daar de wagens hun hele bestaansgeschiedenis al vanuit de remise Havenstraat rijden), kortom vrij uniek dat ze dienst deden op lijn 25.

Voor de liefhebbers heb ik hier een drietal foto's geplaatst.
Ik zie de trapwagens toch echt met enige regelmaat op lijn 5 rijden. :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: do 02 mei 2013, 12:00
door FLJ
Je hebt helemaal gelijk, zat alleen aan de enkelkops Trapkarren te denken. Heb de post ondertussen aangepast.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: do 02 mei 2013, 15:21
door hauptbahnhof
Dit jaar zaten alle ritten van lijn 16/25 in het werkpakket van lijn 16 en daardoor konden ze alle ritten met trapwagens rijden. Mensen van lijn 25 werden dus grotendeels als verwijzer of wisselwachter ingezet.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: do 02 mei 2013, 18:55
door Edwin
Op de GVB Twitter:
"Ja, de eerste nieuwe 116 meter lange metro gaat binnenkort rijden, als eerste op lijn 50 in de spits! De datum maken we zeer snel bekend"

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: do 02 mei 2013, 18:58
door webguy
Misschien goed om dit verder te bespreken in het topic over de nieuwe metro, heb 'm daar zelf ook gezet.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 12:09
door Edwin
Excuus, ging via m'n telefoon en had het verkeerde topic gekozen :oops:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 16:36
door JWM
Een ander forum meld dat tramlijn 25 per december opgeheven zal worden (dit hing al langer in de lucht) en daarnaast staat ook buslijn 46 op de nominatie om te verdwijnen (buslijn Amstelstation, Diemen, Duivendrecht, station Bijlmer ArenA). Daarnaast zouden ook enkele lijnen in de avonduren en op zondagochtend opgeheven worden, maar hier werden geen lijnen genoemd.
In 2014 wil het GVB de dan vrijgekomen middelen van lijn 25 gebruiken om vaker te rijden op de lijnen 1, 2, 5 en 12. Bij de bus gaat het naast het verdwijnen van de 46 om minder ritten op de lijnen 36, 38 en 64. In ruil daarvoor wordt er vaker gereden op de lijnen 21, 33 en 65.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 16:43
door Meltrain
Nog vaker op lijn 1, 2 en 5? :shock:
Ik vraag me af of dat wel past in de Leidsestraat. :?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 21:04
door hauptbahnhof
GVB is op dit moment aan het investeren in het verbeteren van de dynamische reisinfo. Tussen nu en eind volgend jaar moet het volgende gerealiseerd zijn:
[*]verbeterde realtime data van tram, bus en metro voor app-bouwers. Planning: mei 2013
[*]realtime haltevertrektijden op de (mobiele) website. Planning: mei 2013
[*]displays (PIDs) op de halte. In eerste instantie ±100 (pilot), later 700. Planning: zomer 2013
[*]intern nieuw systeem bouwen voor het verspreiden van verstoringsberichten aan website, apps, 9292, displays in bussen etc. Planning: mei 2013
[*]NS-vertrekinfo in bussen (al actueel), volgens planning, ook in de Combino's in 2014
[*]Reizigers kunnen op een persoonlijke pagina op een halte of lijn abonneren en krijgen berichten over bijzonderheden hierover.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 21:23
door FLJ
Mooie vooruitzichten, vooral de actuele vertrektijden op de website (hopelijk ook de GVB-app?) en haltes is een grote vooruitgang.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 21:36
door Skinkie
FLJ schreef:Mooie vooruitzichten, vooral de actuele vertrektijden op de website (hopelijk ook de GVB-app?) en haltes is een grote vooruitgang.
Wij leveren de data voor de GVB app, maar het probleem is in principe erg... vervelend. Er zijn nu twee losse leveringen "legacy" en "delta". We kunnen of actueel aanbieden (dat draait op legacy), maar de GVB haltes (eigenlijk: stoparea's) ontbreken. Of de meest actuele planning en haltes uit delta, maar daar is actueel dan nog niet aan te koppelen.

Als je de realtime data grafiekjes van GVB checkt dan is daar veel instabiliteit uit legacy die hopelijk snel wordt opgelost. Met zo'n nieuwe release is het erg waarschijnlijk dat we en actuele data in de GVB app kunnen stoppen en als NDOV loket ook de ruwe data kunnen ontsluiten. De app is er vanaf het begin al op voorbereid... want ja er is wel over nagedacht ;)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 21:45
door hauptbahnhof
Hoop alleen dat de live feed van GVB wel minder vaak ontbreekt. Gebeurt nu steeds vaker dat er op de apps Tranzzit (die niet meer in de app-store staat... :| ) of Openbaar Vervoer geen actuele data wordt getoond. Vaak is dit wel in de ochtend en later op de dag werkt het allemaal weer.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 21:56
door Skinkie
hauptbahnhof schreef:Hoop alleen dat de live feed van GVB wel minder vaak ontbreekt. Gebeurt nu steeds vaker dat er op de apps Tranzzit (die niet meer in de app-store staat... :| ) of Openbaar Vervoer geen actuele data wordt getoond. Vaak is dit wel in de ochtend en later op de dag werkt het allemaal weer.
Kijk hier maar eens: dit laat perfect zien hoe de actuele data van GVB er uitziet...
http://zabbix.opengeo.nl/history.php?ac ... emid=23680

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 21:56
door Somoht
hauptbahnhof schreef:Hoop alleen dat de live feed van GVB wel minder vaak ontbreekt. Gebeurt nu steeds vaker dat er op de apps Tranzzit (die niet meer in de app-store staat... :| ) of Openbaar Vervoer geen actuele data wordt getoond. Vaak is dit wel in de ochtend en later op de dag werkt het allemaal weer.
Elke maandagochtend :( Ligt nu ook down.
Verder geen slecht woord over de IT bij GVB, prachtige ontwikkelingen die er aankomen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 22:03
door hauptbahnhof
Wat apart. Vanmiddag deed die het wel.
Waar ligt het eigenlijk aan?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 22:06
door hauptbahnhof
Skinkie schreef:Kijk hier maar eens: dit laat perfect zien hoe de actuele data van GVB er uitziet...
http://zabbix.opengeo.nl/history.php?ac ... emid=23680
Wat wordt hier precies getoond, in relatie met de tijd?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 22:09
door webguy
Aantal berichten per minuut vanaf de GVB servers/dienst.

Edit: ter vergelijking, Connexxion: http://zabbix.opengeo.nl/history.php?ac ... emid=23678

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 22:17
door hauptbahnhof
Dit ziet er wel verschrikkelijk uit. Vraag me dan wel af of men bij de IT-afdeling van de GVB een server moeten resetten als alles down is of dat het vanzelf wel weer on gaat.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 22:17
door Somoht
webguy schreef:Aantal berichten per minuut vanaf de GVB servers/dienst.

Edit: ter vergelijking, Connexxion: http://zabbix.opengeo.nl/history.php?ac ... emid=23678
Skinkie had niet het duidelijkste grafiekje gepost.

Dit is aantal berichten van de afgelopen week, groen is het aantal berichten wat realtime was. Geen groen == realtime feed weg.

Afbeelding

/edit

Ja GVB ICT moet het herstarten. Maar ze zijn bezig met een nieuw platform wat stabieler en schaalbaarder is, welke ook de metro vertrektijden gaat leveren. Ik hoop dat mei 2013 betekent dat dat platform dus ook snel in gebruik genomen gaat worden.