Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Overigens wel grappig dat dat kroningsding op lin 2 rijdt: komtie bij iedere rity over de Koninginneweg :pos:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Op-naar je wens Konings/koninginne/kronings-dag is er net als vorig jaar weer de oranje dagkaart GVB voor slechts 5 eur, te koop bij de busbestuurders en tramconducteurs.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Kun je ook gewoon in hele euro's betalen?midnet schreef:...voor slechts 5 eur,...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Over de kronings/koningstram gesproken, In Den Haag rijden er 3 van deze trams rond. De tweeramer HTM 2 en daarnaast in de reguliere dienst twee GTL's (3038 en de 3029) met toepasselijke bestickering. Foto's staan op http://htmfoto.nl/algemeen/tonen2.php?pagina=1213438686 (GTL's) en op http://htmfoto.nl/nieuws/tonen.php?datu ... 7&item=250 (HTM 2) In Den Haag kan het dus wel mooi gedaan worden.. Meer foto's op: http://www.digitaletram.nl/actueel/actueel.htm#2013149
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Wil net zeggen dan had ik al miljonair geweest.Milco1995 schreef:Kun je ook gewoon in hele euro's betalen?midnet schreef:...voor slechts 5 eur,...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Een opvallendheid op de 30e april: combinatielijn 16-25 werd gereden met Trapkarren! Normaal gesproken zijn de Trapkarren enkel op lijn 5, 16 en 24 te vinden en nooit daarbuiten (enkele uitzondering daargelaten). Op Lekstraatlijnen zijn ze überhaupt nooit te vinden (daar de wagens hun hele bestaansgeschiedenis al vanuit de remise Havenstraat rijden), kortom vrij uniek dat ze dienst deden op lijn 25.
Voor de liefhebbers heb ik hier een drietal foto's geplaatst.
Edit: post nav opmerking van VIRM aangepast
Voor de liefhebbers heb ik hier een drietal foto's geplaatst.
Edit: post nav opmerking van VIRM aangepast
Laatst gewijzigd door FLJ op do 02 mei 2013, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Ik zie de trapwagens toch echt met enige regelmaat op lijn 5 rijden. :)FLJ schreef:Een opvallendheid op de 30e april: combinatielijn 16-25 werd gereden met Trapkarren! Normaal gesproken zijn de Trapkarren enkel op lijn 16 en 24 te vinden en nooit daarbuiten (enkele uitzondering daargelaten). Op Lekstraatlijnen zijn ze überhaupt nooit te vinden (daar de wagens hun hele bestaansgeschiedenis al vanuit de remise Havenstraat rijden), kortom vrij uniek dat ze dienst deden op lijn 25.
Voor de liefhebbers heb ik hier een drietal foto's geplaatst.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Je hebt helemaal gelijk, zat alleen aan de enkelkops Trapkarren te denken. Heb de post ondertussen aangepast.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Dit jaar zaten alle ritten van lijn 16/25 in het werkpakket van lijn 16 en daardoor konden ze alle ritten met trapwagens rijden. Mensen van lijn 25 werden dus grotendeels als verwijzer of wisselwachter ingezet.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Op de GVB Twitter:
"Ja, de eerste nieuwe 116 meter lange metro gaat binnenkort rijden, als eerste op lijn 50 in de spits! De datum maken we zeer snel bekend"
"Ja, de eerste nieuwe 116 meter lange metro gaat binnenkort rijden, als eerste op lijn 50 in de spits! De datum maken we zeer snel bekend"
Remember to check-out with your ov-chipcard.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Misschien goed om dit verder te bespreken in het topic over de nieuwe metro, heb 'm daar zelf ook gezet.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Excuus, ging via m'n telefoon en had het verkeerde topic gekozen
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
In 2014 wil het GVB de dan vrijgekomen middelen van lijn 25 gebruiken om vaker te rijden op de lijnen 1, 2, 5 en 12. Bij de bus gaat het naast het verdwijnen van de 46 om minder ritten op de lijnen 36, 38 en 64. In ruil daarvoor wordt er vaker gereden op de lijnen 21, 33 en 65.Een ander forum meld dat tramlijn 25 per december opgeheven zal worden (dit hing al langer in de lucht) en daarnaast staat ook buslijn 46 op de nominatie om te verdwijnen (buslijn Amstelstation, Diemen, Duivendrecht, station Bijlmer ArenA). Daarnaast zouden ook enkele lijnen in de avonduren en op zondagochtend opgeheven worden, maar hier werden geen lijnen genoemd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Nog vaker op lijn 1, 2 en 5?
Ik vraag me af of dat wel past in de Leidsestraat. :?
Ik vraag me af of dat wel past in de Leidsestraat. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
GVB is op dit moment aan het investeren in het verbeteren van de dynamische reisinfo. Tussen nu en eind volgend jaar moet het volgende gerealiseerd zijn:
[*]verbeterde realtime data van tram, bus en metro voor app-bouwers. Planning: mei 2013
[*]realtime haltevertrektijden op de (mobiele) website. Planning: mei 2013
[*]displays (PIDs) op de halte. In eerste instantie ±100 (pilot), later 700. Planning: zomer 2013
[*]intern nieuw systeem bouwen voor het verspreiden van verstoringsberichten aan website, apps, 9292, displays in bussen etc. Planning: mei 2013
[*]NS-vertrekinfo in bussen (al actueel), volgens planning, ook in de Combino's in 2014
[*]Reizigers kunnen op een persoonlijke pagina op een halte of lijn abonneren en krijgen berichten over bijzonderheden hierover.
[*]verbeterde realtime data van tram, bus en metro voor app-bouwers. Planning: mei 2013
[*]realtime haltevertrektijden op de (mobiele) website. Planning: mei 2013
[*]displays (PIDs) op de halte. In eerste instantie ±100 (pilot), later 700. Planning: zomer 2013
[*]intern nieuw systeem bouwen voor het verspreiden van verstoringsberichten aan website, apps, 9292, displays in bussen etc. Planning: mei 2013
[*]NS-vertrekinfo in bussen (al actueel), volgens planning, ook in de Combino's in 2014
[*]Reizigers kunnen op een persoonlijke pagina op een halte of lijn abonneren en krijgen berichten over bijzonderheden hierover.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Mooie vooruitzichten, vooral de actuele vertrektijden op de website (hopelijk ook de GVB-app?) en haltes is een grote vooruitgang.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Wij leveren de data voor de GVB app, maar het probleem is in principe erg... vervelend. Er zijn nu twee losse leveringen "legacy" en "delta". We kunnen of actueel aanbieden (dat draait op legacy), maar de GVB haltes (eigenlijk: stoparea's) ontbreken. Of de meest actuele planning en haltes uit delta, maar daar is actueel dan nog niet aan te koppelen.FLJ schreef:Mooie vooruitzichten, vooral de actuele vertrektijden op de website (hopelijk ook de GVB-app?) en haltes is een grote vooruitgang.
Als je de realtime data grafiekjes van GVB checkt dan is daar veel instabiliteit uit legacy die hopelijk snel wordt opgelost. Met zo'n nieuwe release is het erg waarschijnlijk dat we en actuele data in de GVB app kunnen stoppen en als NDOV loket ook de ruwe data kunnen ontsluiten. De app is er vanaf het begin al op voorbereid... want ja er is wel over nagedacht ;)
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Hoop alleen dat de live feed van GVB wel minder vaak ontbreekt. Gebeurt nu steeds vaker dat er op de apps Tranzzit (die niet meer in de app-store staat... ) of Openbaar Vervoer geen actuele data wordt getoond. Vaak is dit wel in de ochtend en later op de dag werkt het allemaal weer.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Kijk hier maar eens: dit laat perfect zien hoe de actuele data van GVB er uitziet...hauptbahnhof schreef:Hoop alleen dat de live feed van GVB wel minder vaak ontbreekt. Gebeurt nu steeds vaker dat er op de apps Tranzzit (die niet meer in de app-store staat... ) of Openbaar Vervoer geen actuele data wordt getoond. Vaak is dit wel in de ochtend en later op de dag werkt het allemaal weer.
http://zabbix.opengeo.nl/history.php?ac ... emid=23680
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Elke maandagochtend :( Ligt nu ook down.hauptbahnhof schreef:Hoop alleen dat de live feed van GVB wel minder vaak ontbreekt. Gebeurt nu steeds vaker dat er op de apps Tranzzit (die niet meer in de app-store staat... ) of Openbaar Vervoer geen actuele data wordt getoond. Vaak is dit wel in de ochtend en later op de dag werkt het allemaal weer.
Verder geen slecht woord over de IT bij GVB, prachtige ontwikkelingen die er aankomen.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Wat apart. Vanmiddag deed die het wel.
Waar ligt het eigenlijk aan?
Waar ligt het eigenlijk aan?
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Wat wordt hier precies getoond, in relatie met de tijd?Skinkie schreef:Kijk hier maar eens: dit laat perfect zien hoe de actuele data van GVB er uitziet...
http://zabbix.opengeo.nl/history.php?ac ... emid=23680
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Aantal berichten per minuut vanaf de GVB servers/dienst.
Edit: ter vergelijking, Connexxion: http://zabbix.opengeo.nl/history.php?ac ... emid=23678
Edit: ter vergelijking, Connexxion: http://zabbix.opengeo.nl/history.php?ac ... emid=23678
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Dit ziet er wel verschrikkelijk uit. Vraag me dan wel af of men bij de IT-afdeling van de GVB een server moeten resetten als alles down is of dat het vanzelf wel weer on gaat.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Skinkie had niet het duidelijkste grafiekje gepost.webguy schreef:Aantal berichten per minuut vanaf de GVB servers/dienst.
Edit: ter vergelijking, Connexxion: http://zabbix.opengeo.nl/history.php?ac ... emid=23678
Dit is aantal berichten van de afgelopen week, groen is het aantal berichten wat realtime was. Geen groen == realtime feed weg.
/edit
Ja GVB ICT moet het herstarten. Maar ze zijn bezig met een nieuw platform wat stabieler en schaalbaarder is, welke ook de metro vertrektijden gaat leveren. Ik hoop dat mei 2013 betekent dat dat platform dus ook snel in gebruik genomen gaat worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 159 gasten