Pagina 60 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 19:15
door FLJ
Die had duidelijk d'r dag niet.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: di 11 jun 2013, 08:48
door FLJ
Ondertussen staat ook de metrowijziging die plaats vindt tussen 20 en 28 juli op de website van GVB:

Metro 50 rijdt tussen Station RAI en Gaasperplas.
Metro 52 tussen Isolatorweg en Station Zuid.
Metro 51 rijdt niet. Pendelbus 55 neemt de metroroute van Westwijk tot Station Zuid over.

Grappig om een lijn 52 (het toekomstige nummer van de Noord/Zuidlijn) te zien rijden, het zou helemaal leuk zijn als daar naast de CAFjes ook BN'ers op worden ingezet, maar misschien dat bijv. Hauptbahnhof daar t.z.t. wat over kan zeggen :-)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: di 11 jun 2013, 10:13
door Alargule
Hm, lijn 51 wordt op dat kaartje gewoon nog in de legenda vermeld. Foutje?

[edit:] inderdaad lijn 51. Ook ik raak er helemaal van in de war...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: di 11 jun 2013, 10:34
door FLJ
Ik neem aan dat je lijn 51 bedoelt? Dat was me ook al opgevallen ja, die zijn ze er blijkbaar vergeten uit te halen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: di 11 jun 2013, 11:40
door Suus
Vrijdag 19 juli tot zondag 21 juli is er de gehele dag geen treinverkeer tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Bijlmer ArenA. Handig als je dan ook geen metroverkeer hebt tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Amstel :') :X -o-

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: di 11 jun 2013, 11:45
door webguy
Gelukkig loop je stage op die afdeling, dus kan iemand dat best snel fixen ;)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: di 11 jun 2013, 12:18
door hauptbahnhof
FLJ schreef:Grappig om een lijn 52 (het toekomstige nummer van de Noord/Zuidlijn) te zien rijden, het zou helemaal leuk zijn als daar naast de CAFjes ook BN'ers op worden ingezet, maar misschien dat bijv. Hauptbahnhof daar t.z.t. wat over kan zeggen :-)
In het verleden tijdens een van de vele werkzaamheden op het metronet hebben BN-wagens op de ringlijn gereden, alleen schenen die storingen te veroorzaken aan de assentellers dacht ik dus ik denk niet dat we die wagens op lijn 52 gaan aantreffen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: di 11 jun 2013, 12:47
door JWM
Trein
U kunt op de trajecten Zuid - RAI - Duivendrecht en Zuid - Bijlmer ArenA het beste gebruik maken van de trein. Uw GVB vervoerbewijs is op deze NS-trajecten van 20 tot en met 28 juli geldig.
Let op! Hiermee niet in- en uitchecken bij de NS!
Is het dan gratis vervoer of moet je dan nog steeds bij GVB in- en uitchecken? Ik zie het al helemaal voor me. Inchecken op Zuid bij de metro maar niet door het poortje lopen, dan met de trein naar Bijlmer ArenA en daar bij de metro door de poortjes sneaken om te kunnen uitchecken...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: di 11 jun 2013, 13:35
door Ardan
hauptbahnhof schreef:In het verleden tijdens een van de vele werkzaamheden op het metronet hebben BN-wagens op de ringlijn gereden, alleen schenen die storingen te veroorzaken aan de assentellers dacht ik dus ik denk niet dat we die wagens op lijn 52 gaan aantreffen.
Klopt, ze worden daar niet goed gedetecteerd.
Even de kaart op de site aangepast naar de situatie 21-23 juni, hoewel ik per ongeluk één foutje in de infobox heb laten staan.. Damn wat schraal dit.
Afbeelding

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: di 11 jun 2013, 14:49
door JWM
Volgens GVB twitter gaat de M5 ook naar Westwijk: https://twitter.com/GVB_klanten/status/ ... 6633437185 :shock:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: di 11 jun 2013, 15:14
door Bram
Duidelijk een foutje.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: di 11 jun 2013, 15:25
door Meltrain
Nou, tussen 20 en 29 juli blijft er ongeveer niks over van het (originele) metronetwerk. :')

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: di 11 jun 2013, 16:32
door hauptbahnhof
Zat me al af te vragen waarom lijn 51 niet kan rijden, maar schijnt dat het overloopwissel bij VU niet in de kromstand kan worden gebruikt. Dat betekent dus geen metroverkeer idd. Wat zullen de verlofmogelijkheden hoog zijn die week zeg...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: di 11 jun 2013, 16:33
door FLJ
Niet in de kromstand? Wat wordt daar mee bedoeld?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: di 11 jun 2013, 16:38
door JWM
Wat zullen de verlofmogelijkheden hoog zijn die week zeg...
Is het toch sowieso al, in de zomerdienstregeling wordt ook doordeweeks slechts om de 7.5 minuut gereden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: di 11 jun 2013, 17:22
door Thom91
FLJ schreef:Niet in de kromstand? Wat wordt daar mee bedoeld?
Een wissel kan je 'rechtdoor' en in 'afbuigende stand' berijden. Rechtdoor lijkt me wel duidelijk en afbuigend is als je door het wissel een andere richting wordt opgestuurd. Krom berijden is een synoniem voor in afbuigende stand berijden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: di 11 jun 2013, 18:55
door Wubbo
Er ligt daar dus een wissel dat je niet als wissel kan gebruiken, of begrijp ik het niet?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: di 11 jun 2013, 18:57
door Thom91
Jij begrijpt het goed hoor.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: di 11 jun 2013, 20:16
door Vinny
Bram schreef:Duidelijk een foutje.
Kwestie van interpreteren. De lijn Amsterdam Zuid-Westwijk hoort eigenlijk niet bij het metro- maar bij het (snel)tramnetwerk van Amsterdam waar "toevallig" een metro overheen wordt gestuurd. :lol:

Niet voor niets wordt de verbinding als metrolijn opgeheven als de Noord-Zuidlijn klaar is.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: wo 12 jun 2013, 10:21
door fred1954
Over wissels gesproken: de wissels in de Utrechtsestraat overbelast?
http://www.at5.nl/artikelen/105001/tram ... htsestraat

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: wo 12 jun 2013, 10:33
door hauptbahnhof
Wubbo schreef:Er ligt daar dus een wissel dat je niet als wissel kan gebruiken, of begrijp ik het niet?
Het betreffende wissel is dus gewoon stuk, alleen zijn er GEEN onderdelen voorradig. Dus blijft hij vast in de rechtdoor-stand.

edit: woordje GEEN toegevoegd.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: wo 12 jun 2013, 11:18
door Meltrain
Kan dat wissel in die periode dan niet gelijk gemaakt worden? :?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: wo 12 jun 2013, 15:35
door hauptbahnhof
Miste het woordje GEEN in mijn reactie. sorry.
Neem aan dat ze dat wel gedaan hebben als dat kon want nu moeten ze extra buschauffeurs regelen terwijl de metrobestuurders in de zon zitten :Y

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: wo 12 jun 2013, 17:04
door Ruben
Ardan schreef:
hauptbahnhof schreef:In het verleden tijdens een van de vele werkzaamheden op het metronet hebben BN-wagens op de ringlijn gereden, alleen schenen die storingen te veroorzaken aan de assentellers dacht ik dus ik denk niet dat we die wagens op lijn 52 gaan aantreffen.
Klopt, ze worden daar niet goed gedetecteerd.
Afgelopen weekend met Amsterdam Open Air stonden er BN-wagens op Gaasperplas te wachten op inzet. Neem aan dat ze de hele lijn naar Isolatorweg hebben gereden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: wo 12 jun 2013, 18:54
door Meltrain
Kan het GVB trouwens niet een aantal Bommetjes van de RET lenen/huren?
Als ze er drie lenen, kunnen al drie treinen van twee stelletjes samengevoegd worden tot twee treinen van drie stelletjes, zodat al drie extra treinen een stelletje meer hebben. :idea:
De RET kan makkelijk (tijdelijk) drie stellen missen.