De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3605
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor tsov » Za 22 Jun 2013, 12:38

Nouja, er is natuurlijk de 24-uurskaart (of 48, of 72, of...) en die is op veel plekken te koop. Onder meer op Schiphol, bij de VVV's en zelfs sommige hotels verkopen ze. Daarnaast verkopen de VVV's de I amsterdam-card, een soort combi van een GVB-meerdagenpas en Museumkaart. Zo'n dagkaart is al goedkoper bij 3 ritjes (kost €7,50, een enkeltje is €2,80). Dus de middelen zijn er wel, maar de toerist wíl ze soms niet vinden heb ik het idee.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor VIRM » Za 22 Jun 2013, 16:54

Wellicht is het een idee om de belangrijkste kaartsoorten (I Amsterdam, dagkaarten, losse kaarten) in echt alle hotels te verkopen? Daarnaast zou je er aan kunnen denken om de kaartjes bij de bestuurder nog duurder te maken of automaten bij sommige drukke haltes te plaatsen.

Het kan inderdaad een opstopping veroorzaken. Ik heb wel vaker in een lijn 4 gezeten die bij de Dam erg lang werd opgehouden omdat iedere toerist een los kaartje wilde hebben.
Beul van de blindegeleidelijn

robert55
Berichten: 776
Lid geworden op: Za 20 Feb 2010, 19:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor robert55 » Za 22 Jun 2013, 18:46

Thom91 schreef:Hoe laat zag je dat ongeveer?

13.30 plus of min 20 minuten, best nauwkeurig voor een vrije dag:)
Ik denk dat dat ongeveer de toptijd voor het Rijksmuseum is, daar was weer een rij.
Je ziet wel vaker dat juist lijn 5 hier last van heeft, op de andere lijnen is ook de conducteur aan het verkopen en toevallig was deze 5 kennelijk net voor een iets late 2 gekomen [of hij stond er echt al lang].

HTM heeft vaak op stranddagen een kaartverkoopwagen plus instapcontrole bij de halte van lijn 9 op CS staan. Daar is bij de musea in Asd geen plek voor, de halte is toch vaak al te krap, maar zoiets en betere vermarkting van de toeristenkaartjes moet voor GVb ook gunstig zijn

Milco
Berichten: 3563
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor Milco » Za 29 Jun 2013, 13:12

Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Alargule
Berichten: 1691
Lid geworden op: Ma 10 Mei 2010, 12:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor Alargule » Za 29 Jun 2013, 13:57

Wat wordt die url vreemd afgebroken...

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3746
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor JeffreyMeijer » Za 29 Jun 2013, 21:37

Milco schreef:http://www.gvb.nl/reisinformatie/Pages/Ponten-Noordzeekanaal.aspx

Dit wist ik niet!

Misschien leuk om een filmpje van te maken.
Leven, en laten leven.

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor VIRM » Ma 01 Jul 2013, 11:36

Hehe, er zit eindelijk beweging in dit bedrijf. Na 'slechts' drie maanden wist de klantenservice te vertellen dat de in/uitcheckpiepjes voor de metro in de nacht van 2 op 3 juli weer worden aangepast en dus iets harder worden gezet.

About bloody time...
Beul van de blindegeleidelijn

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor hauptbahnhof » Ma 01 Jul 2013, 12:15

Dan worden ze ook bij de tram en bus vervangen... Finally. Is het en stuk makkelijker om zwartrijders te pakken.

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor VIRM » Ma 01 Jul 2013, 12:26

hauptbahnhof schreef:Dan worden ze ook bij de tram en bus vervangen... Finally. Is het en stuk makkelijker om zwartrijders te pakken.


Klopt, dat zei de klanten'service' ook inderdaad. :) Weet ik dat eerder als lastige reiziger dan jij als trambestuurder? :P
Beul van de blindegeleidelijn

Somoht
Berichten: 1188
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor Somoht » Ma 01 Jul 2013, 14:15

Afbeelding

Nu ook actuele reisinformatie voor het metronetwerk in appjes :) :)

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor find_your_spot » Ma 01 Jul 2013, 14:40

Welke appjes heb jij het dan over?
For Your Railroad Adventures

Somoht
Berichten: 1188
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor Somoht » Ma 01 Jul 2013, 14:44

find_your_spot schreef:Welke appjes heb jij het dan over?

Expres niet genoemd om mijn eigen (OVinfo [android]) niet te spammen, maar je hebt ook apps die van dezelfde datastroom gebruiken zoals OpenbaarVervoer (iOS), Tranzzit (iOS), OVstatus(multiplatform).

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31473
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor Suus » Ma 01 Jul 2013, 14:44

Als we het toch daarover hebben: het scherm op het Bijlmerbusstation met vertrektijden van de metro is sinds een paar dagen/weken kaduuk en tussen Duivendrecht en Gein worden nog steeds berichten over het uitvallen van metro 50 omgeroepen en tussen Venserpolder en Gaasperplas niets...
Rame à l'approche

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor find_your_spot » Ma 01 Jul 2013, 14:45

Openbaar Vervoer voor de appel toont nog niks van metro...
For Your Railroad Adventures

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor hauptbahnhof » Ma 01 Jul 2013, 15:34

VIRM schreef:Klopt, dat zei de klanten'service' ook inderdaad. :) Weet ik dat eerder als lastige reiziger dan jij als trambestuurder? :P

Lastige reiziger? Nou ja zeg... Je vergelijkt je dus met het tuig die fraudeert met in- en uitchecken? :N

Enne, nee. Ik wist het al voordat ik naar Berlijn ging. We hebben een kennisgeving over gehad dat het per 3 juli zou gebeuren. Vroeg het kort daarvoor al aan mijn leidinggevende maar die wist er niks van en paar dagen later hadden we de nieuwe kennisgeving.

Somoht
Berichten: 1188
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor Somoht » Ma 01 Jul 2013, 15:55

find_your_spot schreef:Openbaar Vervoer voor de appel toont nog niks van metro...


Nee het klapte er weer uit een paar minuten na mijn post :(

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor hauptbahnhof » Ma 01 Jul 2013, 16:17

Stonden de lijnen er überhaupt wel in de "Openbaar Vervoer"-app?

Somoht
Berichten: 1188
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor Somoht » Ma 01 Jul 2013, 17:38

hauptbahnhof schreef:Stonden de lijnen er überhaupt wel in de "Openbaar Vervoer"-app?


Ik weet van welke server die app gebruik maakt, dus zeker weten ;)

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor VIRM » Ma 01 Jul 2013, 18:47

hauptbahnhof schreef:
VIRM schreef:Klopt, dat zei de klanten'service' ook inderdaad. :) Weet ik dat eerder als lastige reiziger dan jij als trambestuurder? :P

Lastige reiziger? Nou ja zeg... Je vergelijkt je dus met het tuig die fraudeert met in- en uitchecken? :N


Meer 'lastig' als in dat de klanten'service' waarschijnlijk inmiddels een pesthekel aan mij heeft. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn

FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: Vr 05 Feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor FLJ » Ma 01 Jul 2013, 21:26

hauptbahnhof schreef:Dan worden ze ook bij de tram en bus vervangen... Finally. Is het en stuk makkelijker om zwartrijders te pakken.


Ik vroeg me al af of die piepjes nog aangepast gingen worden in de tram en bus, maar blijkbaar is dit na 3 juli overal het geval, aldus de website van GVB: http://www.gvb.nl/reisinformatie/reizen ... idjes.aspx

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor Ruben » Ma 01 Jul 2013, 22:24

Over in-/uitchecken gesproken. Om voor mij onduidelijke redenen hebben ze de volgorde van de poortjes op station Rai omgewisseld. Je moet nu aan de linkerzijde de poortjes door. Dit is erg onhandig. Perron op wil je immers meestal met de roltrap doen, en perron af moet je altijd met de vaste trap doen. Beiden zitten in de looprichting aan de rechterkant. Wie bedenkt zoiets?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor hauptbahnhof » Ma 01 Jul 2013, 23:31

Tweet erover gestuurd?

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor find_your_spot » Di 02 Jul 2013, 01:13

Ruben schreef:Over in-/uitchecken gesproken. Om voor mij onduidelijke redenen hebben ze de volgorde van de poortjes op station Rai omgewisseld. Je moet nu aan de linkerzijde de poortjes door. Dit is erg onhandig. Perron op wil je immers meestal met de roltrap doen, en perron af moet je altijd met de vaste trap doen. Beiden zitten in de looprichting aan de rechterkant. Wie bedenkt zoiets?


Dit kan je direct melden door op de blauwe info knop op de SOS zuil te drukken.
Aan de onbetaalde zijde van het poortje staat onderaan een 4 cijferig nummer (niet de postcode).
Een medewerker die je te woord staat kan in het systeem dan direct het poortje omkeren.
For Your Railroad Adventures

OVAMS
Berichten: 55
Lid geworden op: Vr 09 Dec 2011, 22:52
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor OVAMS » Do 04 Jul 2013, 14:12

De actuele reisinformatie voor de metro heeft het ook niet lang uitgehouden, niet eens een dagje :lol:

Jammer hoor!! :roll:

FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: Vr 05 Feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor FLJ » Do 04 Jul 2013, 17:07

Sinds gister rijdt er weer een thema/reclametram op straat: Combino 2125 is omgetoverd tot Ajax-tram.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten