De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor hauptbahnhof » Do 04 Jul 2013, 18:08

Lijn 25 dn 46 worden definitief eind dit jaar opgeheven, aldus Stadsregio Amsterdam.

FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: Vr 05 Feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor FLJ » Do 04 Jul 2013, 18:15

Dat zat er al aan te komen, lijn 25 heeft het toch nog lang uitgehouden. In lijn 46 zie ik ook nooit echt mensen zitten dus dat is ook wel te begrijpen.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor hauptbahnhof » Do 04 Jul 2013, 18:17

Yeps, nu maar andere plek kiezen dus.

Lijn 46 was idd echt leeg. Veel momenten stapte ik er echt als eerste en enige in.
Ze hebben het alleen niet over lijnen die anders gaan rijden om het leed te verzachten (of ik heb het nog niet gezien).

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3746
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor JeffreyMeijer » Do 04 Jul 2013, 18:19

Met beide lijnen kan men vrij weinig denk ik. Als je drukste stuk al een traject is waar 4 andere lijnen rijden is het inderdaad einde oefening voor lijn 25.
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31496
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor Suus » Do 04 Jul 2013, 18:31

Lijn 136 was overdag een succesvolle lijn, ik had liever gezien dat lijn 46 met de nieuwe jaardienst weer net zo ging rijden als lijn 136 (alhoewel, andersom is de dekking van de lijn beter). Dat kan met één bus.
Rame à l'approche

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor hauptbahnhof » Do 04 Jul 2013, 19:45

Nou jah, bedoelde bijvoorbeeld het herleggen van lijn 62 door de Rijnstraat en lijn 41 weer een lus door Duivendrecht.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4450
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor JWM » Vr 05 Jul 2013, 23:02

In Diemen Centrum staat bij de bushalte van lijn 44 richting Bijlmer een bord voor de actuele vertrektijden :shock:

Nog niet in gebruik overigens.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31496
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor Suus » Za 06 Jul 2013, 10:01

En dat is niet de enige JWM, want er staat er ook een bij Beukenhorst richting Bijlmer en bij Station Diemen Zuid richting Diemen Noord :D
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3746
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor JeffreyMeijer » Za 06 Jul 2013, 10:24

GVB goes digital
Leven, en laten leven.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor hauptbahnhof » Za 06 Jul 2013, 10:29

Staat ook in het jaarverslag. De minder drukke haltes krijgen die displays, de drukkere haltes de displays in dezelfde vorm als de huidige en knooppunten als CS krijgen grote displays waar er meerdere lijnen op getoond worden.

Overigens, had Bee het toch al een tijdje geleden al gezien toch? Die nieuwe Passagiers Informatie Displays bij halte Schoolstraat?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31496
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor Suus » Za 06 Jul 2013, 11:17

In Amsterdam worden binnenkort van die displays gemonteerd in de nieuwe abri's. Diemen heeft echter een eigen contract voor de abri's dus wordt daar het standaardmodel display gebruikt die ook in bijvoorbeeld Almere staan.
Rame à l'approche

FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: Vr 05 Feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Berichtdoor FLJ » Ma 08 Jul 2013, 17:18

Ondanks dat de zomerdienst is ingegaan reden er vandaag nog een aantal Blokkendozen in dienst (voor de volledigheid: het oudste type tram dat volgens eerdere inzichten met ingang van de zomerdienst aan de kant zou gaan).

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31496
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Berichtdoor Suus » Vr 12 Jul 2013, 13:29

Even wennen, die nieuwe geluidjes bij het GVB.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31496
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Berichtdoor Suus » Zo 14 Jul 2013, 21:05

hauptbahnhof schreef:Lijn 25 dn 46 worden definitief eind dit jaar opgeheven, aldus Stadsregio Amsterdam.

Eindelijk eens de tijd genomen om het verhaal te lezen, ze zijn nog wel vaag over die andere lijnen waarvan de dienstregeling beknopter gaat worden.

Oja, en opeens toch aanbesteden tot 2024 aan het GVB? :o
Rame à l'approche

willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 12:16

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Berichtdoor willy84 » Zo 14 Jul 2013, 21:54

immer kwaliteits posts

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31496
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Berichtdoor Suus » Zo 14 Jul 2013, 22:12

Ah, ik zie het al, er is een document met alle verwachte wijzigingen gepresenteerd. Een samenvatting

Lijn 1, 2 en 5 gaan op zondag al vanaf 11:00 elke 6 minuten rijden en op werkdagen vanaf 14:00.
Lijn 4 gaat op zaterdag elke 7,5 minuut rijden overdag en in de vroege avond elke 10 minuten.
Lijn 7 en 10 rijden voortaan op werkdagen spitsfrequenties tot 20:00.
Lijn 12 gaat tussen de spits elke 7,5 minuut rijden en in de vroege avond elke 10 minuten.
Lijn 25 wordt opgeheven.

Bij de bussen:
Lijn 21 gaat tussen de spits elke 7,5 minuut rijden en 's avonds elke 10 minuten.
Lijn 32 gaat van maandag tot zaterdag 's avonds elke 12 minuten rijden.
Lijn 33 gaat tussen de spits en op zaterdag elke 7,5 minuut rijden.
Lijn 34 gaat van maandag tot zaterdag 's avonds elke 12 minuten rijden.
Lijn 36 rijdt op zaterdag en zondag niet meer na 20:00 en rijdt op zondag pas vanaf 11:00
Lijn 37 gaat tussen de spitsen elke 10 minuten rijden.
Lijn 38 rijdt niet meer na 20:00 en rijdt op zondag pas vanaf 11:00
Lijn 41 gaat tussen de spitsen elke 10 minuten rijden.
Lijn 46 wordt opgeheven.
Lijn 64 rijdt niet meer na 20:00 en rijdt op zondag pas vanaf 11:00
Lijn 65 gaat in de avondspits elke 7,5 minuut rijden en tussen de spitsen elke 10 minuten.
Lijn 66 gaat tussen de spitsen elke 10 minuten rijden.

Bij de metro:
De kwartierdiensten 's ochtends in het weekend verdwijnen, de metro gaat vanaf begin dienst elke 10 minuten rijden.

Zomervakantie wordt één week ingekort, dus de zomerdienst ook.

Nieuwe haltes:
Voor lijn 61 en 69 op de kop van de Louis Davidstraat vlakbij de Pieter Calandlaan zodat het bereik van deze bussen verbeterd
Voor lijn 37 op de Zuiderzeeweg vlakbij de nieuwe woonwijk
Voor lijn 26 t.h.v. het tankstation ook voor de nieuwe woonwijk.

Opgeheven haltes:
Strawinksylaan voor lijn 15
Plejadenplein voor lijn 35 en 37
Baldwinstraat voor lijn 63
M. Bauerstraat voor lijn 64
M. Gandhilaan voor lijn 63
R. Engelmanstraat voor lijn 62 en 63
Bleyenbeek voor lijn 62
Foppingadreef voor lijn 44, 45, 47, 66 en streekvervoer
Werengouw voor lijn 37
Flierbosdreef voor lijn 41, 47 en 66
Hoofdweg voor lijn 15 en 17
E. Wolffstraat voor lijn 12, 13 en 14
Marinierskade voor lijn 48
Stadhouderskade voor lijn 1
Oosteinde voor lijn 7 en 10
Rame à l'approche

willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 12:16

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Berichtdoor willy84 » Zo 14 Jul 2013, 22:31

Mooie samenvatting. Iets wat mij opviel was het plan om op een aantal metrostations winkels te openen. Nu is de Ako op het Waterlooplein al een tijdje dicht. Ik krijg niet de indruk dat het echt lekker loop op de stations. Echt aangename verblijfplaatsen vind ik het dan ook niet.
immer kwaliteits posts

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4450
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Berichtdoor JWM » Ma 15 Jul 2013, 02:02

Starbucks heeft al interesse getoond in een vestiging op Verrijn Stuartweg :P

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31496
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Berichtdoor Suus » Ma 15 Jul 2013, 09:23

_O-
Rame à l'approche

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Berichtdoor hauptbahnhof » Di 16 Jul 2013, 13:49

Was vergeten nog te melden...

Een tijd geleden hadden we het over de komende metrowerkzaamheden tussen Station Zuid en RAI en de reden waarom lijn 51 dan helemaal niet rijdt.

Het antwoord is simpel... Lijn 51 moet dan tussen WTC en Amstelveen Centrum over 1 spoor pendelen (kan wellicht over 2 sporen, ervanuitgaande dat spoor 1 gewoon onder spanning kan staan). Er zijn overloopwissels meer tussen WTC en VU en en tussen Van Boshuizenstraat en Uilenstede.

Deze wissels zijn gesaneerd door de hoge storingen en problemen en toch weinige gebruik. Die bij de VU is helemaal weggehaald, die bij Uilenstede is afgebroken. De wisselharten zijn er nog wel, maar er kan nu met 70 overheen gerost worden (al is dat niet aan te raden want de verkeerslichten richting CS zijn nog steeds op 40 km/u berekend.

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Berichtdoor VIRM » Wo 17 Jul 2013, 11:05

Wat een verschil als een tram niet in de binnenstad rijdt. Ik zat gisteren in lijn 26 van Centraal Station naar halte Muziekgebouw, en wat kunnen die Combino's scheuren! *O* En Hauptbahnhof zat niet eens achter de stuurknuppel. :P
Beul van de blindegeleidelijn

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Berichtdoor hauptbahnhof » Wo 17 Jul 2013, 11:15

En dan heb je alleen een klein stukje meegemaakt waar er max 50 wordt gereden (op de brug vlak voor Muziekgebouw zelfs 40). Als je verder was gegaan, dan had je de echte scheurstukjes kunnen voelen (tussen halte Kattenburgerstraat en de eerste afrit van de A10: 70 km/u).

En nee, ik zit op een andere lijn... Hele dienst maar max 30 km/u gereden.

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Berichtdoor VIRM » Wo 17 Jul 2013, 11:22

Max. 30? Wil je er over praten, jongen?
Beul van de blindegeleidelijn

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Berichtdoor hauptbahnhof » Wo 17 Jul 2013, 11:25

Hahahahaha, wat valt erover te praten? En waarom zou ik harder rijden?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31496
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Berichtdoor Suus » Wo 17 Jul 2013, 11:34

Misschien omdat je geen bejaardenvervoer wil aanbieden :wink:
Rame à l'approche


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten