Pagina 65 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: zo 28 jul 2013, 08:39
door BrengMe
Klachten en vervoerders... die dingen gaan meestal niet samen :?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: zo 28 jul 2013, 10:39
door microshit
Heb zelf al een paar keer een klacht ingediend bij zowel GVU als Connexxion en daar is wel altijd vlot en inhoudelijk goed op gereageerd. Het kan wel dus :p

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: di 30 jul 2013, 16:21
door VIRM
microshit schreef:Heb zelf al een paar keer een klacht ingediend bij zowel GVU als Connexxion en daar is wel altijd vlot en inhoudelijk goed op gereageerd. Het kan wel dus :p
Ja? Wat heb je daarvoor moeten doen? Dreigend met een ingehuurde tank voor het hoofdkantoor staan? :mrgreen:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: di 30 jul 2013, 16:29
door Suus
Ik vind het vooral vreemd dat de ervaringen met klantenservicesen van VIRM zo negatief uitschieten t.o.v. die van andere forumgebruikers. Heeft VIRM zulke specifieke vragen dat de klantenservice er geen raad mee weet of is de insteek wellicht verkeerd?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: di 30 jul 2013, 16:35
door VIRM
Bee schreef:Ik vind het vooral vreemd dat de ervaringen met klantenservicesen van VIRM zo negatief uitschieten t.o.v. die van andere forumgebruikers. Heeft VIRM zulke specifieke vragen dat de klantenservice er geen raad mee weet of is de insteek wellicht verkeerd?
Ik denk het wel, ja. Naast de 'normale' dingen, bestook ik de klantenservices met toegankelijkheidsvraagstukken (of het gebrek daarvan). :) Vervoerders en opdrachtgevers zijn volgensmij gewend deels te overleggen met belangengroepen en deels hun eigen gang te gaan (zo bewijst bijvoorbeeld het busstation van Sloterdijk) en zijn kennelijk niet ingesteld als een eenling z'n scheur opentrekt. :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: di 30 jul 2013, 19:57
door Vinny
Wellicht richt je je brieven ook tot de verkeerde personen. Het beste kun je investeren in een goede relatie met een paar sleutelpersonen binnen bepaalde organisaties. Daar heb je veel meer aan. Bij de klantenservice moet je niet zijn - die mensen daar zijn niet specifiek opgeleid om toegankelijkheidsissues op te lossen. Tip van mij: probeer gewoon een paar consumentenoverlegavonden mee te pakken. Ik kwam daar ook wel eens. Je leert zo mensen kennen en jouw ideeën kun je meteen kwijt aan de mensen die er over gaan.
Zeker kleine verbeteringen kunnen soms best snel geïmplementeerd worden. Echt wereldschokkende verbeteringen waar je op hoopt stranden meestal in schoonheid.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: di 30 jul 2013, 22:30
door microshit
VIRM schreef:
microshit schreef:Heb zelf al een paar keer een klacht ingediend bij zowel GVU als Connexxion en daar is wel altijd vlot en inhoudelijk goed op gereageerd. Het kan wel dus :p
Ja? Wat heb je daarvoor moeten doen? Dreigend met een ingehuurde tank voor het hoofdkantoor staan? :mrgreen:
Nee gewoon heel beleefd een berichtje via de website, duidelijk en helder.
Onder andere klacht dat over omleidingen weinig geïnformeerd wordt (specifiek geval stond alleen op website, laat ik die nou eens nooit checken als forens), verzoek om een PDF versie van een poster, klacht dat ik tussen de deur kwam en suggestie/verbeterpuntje voor tramvervangend vervoer. Allen keurig afgehandeld.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: do 01 aug 2013, 15:11
door hauptbahnhof
De nieuwe passagiersdisplay bij halte nic lublinckstr is net in dienst genomen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: do 01 aug 2013, 15:32
door Suus
Die van Beukenhorst en Burgemeester Bickerstraat werken ook al enige tijd. :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: do 01 aug 2013, 17:07
door hauptbahnhof
Zag bij het passeren een man op een laddertje bezig met die display. Dacht dat zouets centraal wordt geregeld.

Maareh, die displays komen dus van gemeente Diemen uit of GVB?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: do 01 aug 2013, 17:14
door VIRM
Wat is nu precies de frequentie van de metro's deze vakantie?
Vandaag zag ik, vanuit mijn 50, eerst een metro in de tegenrichting op De Vlugtlaan, daarna op Postjesweg en daarna op Henk Sneevlietweg. Het ging volgensmij ook niet helemaal vlekkeloos op de 51. :)

Nog iets positiefs: vandaag mogen in/uitchecken bij De Boelelaan/VU, en ze hebben het volume inderdaad een heel stuk omhoog gedaan. :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: do 01 aug 2013, 17:18
door hauptbahnhof
Om de 7,5 minuten, gehele dag. Gemiddeld elke 3 stations zou je eentje moeten tegenkomen dus.

Klopt, ook bij de poortjes is het geluid aardig omhoog.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: do 01 aug 2013, 20:09
door Klaasje
Dat is elke 3,75 minuten een tegenligger haubt..

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: do 01 aug 2013, 20:24
door hauptbahnhof
I know... Maar ik ga ervan uit van een gemiddelde rijtijd van iets meer dan 1 minuut per station, aangezien er over Sloterdijk - Sneevlietweg (6 stations) 8 minuten wordt gedaan. Dus gemiddeld elke 3 stations kom je eentje tegen... :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: do 01 aug 2013, 21:15
door Justin
JWM schreef:Vooral die 12 minutendienst tussen RAI en Gaasperplas is uiterst merkwaardig. Tussen Zuid en Isolatorweg komt het misschien omdat ze wellicht maar één perronspoor gaan gebruiken op Station Zuid en een stuk linkerspoor moeten rijden? En lijn 51 die in de zomerdienst elke 7,5 minuut rijdt wordt vervangen door een pendelbus die slechts elke 10 minuten rijdt en 's avonds en zondag om het kwartier :X
Mijn God, wat ben ik blij dat die periode voorbij is. Heb één keer mogen meemaken dat, komende vanuit Amstel naar Gaasperplas, ik op v/d Madeweg én de aansluiting miste (die was er namelijk niet), én de eerstvolgende metro daarop niet kon pakken omdat die uitviel. Dan sta je daar lekker 23 minuten te wachten op de metro. Reistijd van 37 minuten wat normaal kwartiertje duurt.

Ik vond het ook heel merkwaardig waarom dat kreng maar in een 12-minuten dienst reed. Ben blij dat dat ding weer in een 7.5-minuut dienst rijdt. Alhoewel ik de metro doorgaans alleen op ma-, wo- en vr-avond vanuit Amstel pak, en voor de rest pak ik alleen bus 41/45/47/49 en de trein :P.

Nou ja, verder vind ik de huidige situatie wel oké. Ben tenminste snel op Amsterdam Zuid :).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: do 01 aug 2013, 21:43
door hauptbahnhof
Werd er niet maar 1 spoor gebruikt tussen Overamstel en RAI? Daar zou het aan kunnen liggen. (plus misschien nog de vraag op de Gaasperplaslijn die toch best laag is).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: do 01 aug 2013, 22:43
door Suus
hauptbahnhof schreef:Zag bij het passeren een man op een laddertje bezig met die display. Dacht dat zouets centraal wordt geregeld.

Maareh, die displays komen dus van gemeente Diemen uit of GVB?
Die komen vanuit de Stadsregio. De displays in Amsterdam zijn gecombineerd met de vervanging van de abri's, in de andere gemeenten in de Stadsregio worden alleen van die displays bij de haltes geplaatst zoals in Diemen.

Zou een niet-nader-te-noemen forumlid dit lezen dan zou hij waarschijnlijk koken van woede, maarja, het leven is oneerlijk :mrgreen:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: do 01 aug 2013, 23:01
door JWM
en voor de rest pak ik alleen bus 41/45/47/49 en de trein :P.
Denk maar niet dat de bussen aan de werkzaamheden ontkomen :P Begin september worden de 45 en 47 een paar weken ingekort en komt er een tijdelijke lijn 74...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: do 01 aug 2013, 23:31
door Justin
Euh, waar en hoe en wanneer precies dan O.O?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: vr 02 aug 2013, 09:15
door JWM
Lijn 45 en 47 rijden vanaf Bijlmer ArenA tot Gaasperplas. Lijn 74 rijdt vanaf Gaasperplas via de Karspeldreef een lusje door Gaasperdam en via de Karspeldreef ook weer terug naar Gaasperplas. Holendrecht moet het dus een paar weken stellen zonder GVB bussen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: vr 02 aug 2013, 10:50
door Justin
Oh. En lijn 49 verandert niks? Dat is namelijk de lijn die ik 's ochtends pak vanaf Kraaiennest...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: vr 02 aug 2013, 11:07
door FLJ
Gister is de eerste Zilvermeeuw (voor de niet-kenner ook wel Container, Koelblik of gewoon M2/M3 genoemd) afgevoerd die niet buiten dienst is gesteld door een aanrijding/ontsporing, en die was voorzien van een kunstinterieur en blauwe deuren/biezen. Het betreffende stel, M3 41, die al geruime tijd buiten dienst stond op een achteraf spoortje is in geplukte staat in twee delen afgevoerd (vermoedelijk richting de schroothoop). Op dat achteraf spoortje, die door de komst van de M5 enkele tientallen meters verlengd is, staan nu de stellen 22, 31, 40 en 44, wellicht dat hier een nieuwe afvoer kandidaat bij zit.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: vr 02 aug 2013, 11:19
door Suus
Even denken welke dat was hoor :?

Ik heb die aquariumwagen al een tijd niet gezien, was dat hem misschien?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: vr 02 aug 2013, 11:31
door FLJ
Als je dit met aquariumwagen bedoelt, dan is die afgevoerd ja ;-)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7

Geplaatst: za 03 aug 2013, 13:23
door Milco
Op de site van het GVB stuit ik op deze pagina: http://www.gvb.nl/nieuws/Pages/Vanaf-30 ... staan.aspx

Mag je dan normaal gesproken niet drinken in de bus / tram / metro, ook geen flesje water of zo? :roll: