Pagina 77 van 740

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: ma 21 okt 2013, 21:40
door Suus
Er is wel iets vreemds aan de hand: de dienstregeling van lijn 54 loopt tot 14 december, die van lijn 50 en 51 maar tot 31 oktober. Maar als lijn 53 weer gaat rijden moet de frequentie van lijn 54 weer wat omlaag omdat je anders niet genoeg materieel hebt.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: ma 21 okt 2013, 21:53
door Suus
Ik ben wat verder gaan spitten, en het blijkt dat het GVB in eerste instantie van plan was de ontvlechting van de metro met ingang van december 2013 definitief te maken. Dat is door druk van o.a. de RAR geschrapt, maar het ik heb zo het vermoeden dat iemand het op deze manier het toch probeert door te drukken, overigens een verhaal wat al eerder de ronde ging.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: ma 21 okt 2013, 22:00
door JWM
Het was ook vooral de gemeente Amstelveen die ageerde tegen de overstap op Spaklerweg. Al moet dat het probleem niet zijn, want met de renovatie van de Amstelveenlijn is een overstap gewoon onderdeel van het eindbeeld :')

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: ma 21 okt 2013, 22:00
door Geert
Wat een sneaky manier :N

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: ma 21 okt 2013, 22:05
door Vinny
JWM schreef:Het was ook vooral de gemeente Amstelveen die ageerde tegen de overstap op Spaklerweg. Al moet dat het probleem niet zijn, want met de renovatie van de Amstelveenlijn is een overstap gewoon onderdeel van het eindbeeld :')
In het eindbeeld rijdt er een Noord-Zuidmetro en een gepimpte tram. Daar is in de periode 2014-2017 geen sprake van, terwijl Spakelerweg natuurlijk een enorm baggerstation is waar je nog niet dood gevonden wilt worden :')

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: ma 21 okt 2013, 22:19
door VIRM
Vanochtend iets nieuws gespot op het noorderperron van Amsterdam Zuid: net na de trap zijn er naast de reguliere, aardig versleten geleidelijnen wat bobbeltjes geplaatst (waarschuwings- of informatieteken) en een strookje geleidelijn van een paar meter dat richting het oude tramspoor gaat aan de overzijde van het perron. Wat het nut is, geen idee. Staat daar een infozuil o.i.?

Verder op lijn 50 richting Isolatorweg vanmiddag een chauffeur die zijn rem- en tractiepedalen als speelgoed zag. Bij Postjesweg nog net aan met de hele lengte langs het perron gestaan. Maar het leukste was nog dat de bestuurder bij De Vlugtlaan de deuren vergat te ontgrendelen, met als resultaat een bosje boze reizigers.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: ma 21 okt 2013, 22:34
door JWM
VIRM schreef:Vanochtend iets nieuws gespot op het noorderperron van Amsterdam Zuid: net na de trap zijn er naast de reguliere, aardig versleten geleidelijnen wat bobbeltjes geplaatst (waarschuwings- of informatieteken) en een strookje geleidelijn van een paar meter dat richting het oude tramspoor gaat aan de overzijde van het perron. Wat het nut is, geen idee. Staat daar een infozuil o.i.?
Dat oude tramspoor is verbouwd en is nu bedoeld als perron voor de Noord/Zuidlijn.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: di 22 okt 2013, 10:36
door fred1954
Ze mogen wel gaan opschieten, met de flankerende projecten, want volgens de gemeentelijk dienst Metro zou de NZL al in oktober 2016 klaar kunnen zijn! http://www.at5.nl/artikelen/113383/noor ... rder-klaar *O*

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: di 22 okt 2013, 14:01
door Edwin
Voor het eerst een M5 gezien, de 109-110 rond 17:30 bij Isolatorweg. Verder leek gisterochtend de omleidingroute van de 18 en 21 naar CS minder vertraging te hebben, bussen kwamen in de min aan op CS. Gistermiddag naar CS niet op gegokt overigens, ben via Sloterdijk naar CS gegaan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 23 okt 2013, 00:45
door JWM
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat 31 oktober inderdaad de laatste dag is dat de metrotunnel 's avonds dicht is. Desondanks blijft het ontvlochten net voorlopig gewoon van kracht.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 23 okt 2013, 07:58
door Geert
Heb je ook vernomen wat de reden is voor het ontvlochten rijden?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 23 okt 2013, 13:49
door Somoht
JWM schreef:Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat 31 oktober inderdaad de laatste dag is dat de metrotunnel 's avonds dicht is. Desondanks blijft het ontvlochten net voorlopig gewoon van kracht.
Confirmed, heb zojuist een dienstregeling ontvangen voor lijn 50,51 en 54 tot 14dec. Geen lijn 53 dus.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 23 okt 2013, 15:41
door hauptbahnhof
Geert schreef:Heb je ook vernomen wat de reden is voor het ontvlochten rijden?
Werkzaamheden die niet af zijn kennelijk. Weet alleen niet wat die met de werkzaamheden te maken hebben want er is geen tunnelsluiting meer (wat de eigenlijke reden van de ontvlechting was).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 23 okt 2013, 15:48
door fred1954
Misschien een vorm van bezuiniging/kostenbesparing? Mooi meegenomen voor het jaar 2013?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 23 okt 2013, 16:11
door Suus
Tijd voor een petitie "Wij zijn het overstappen beu, geef ons lijn 53 terug!" :N

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 23 okt 2013, 16:20
door reisthijs
fred1954 schreef:Misschien een vorm van bezuiniging/kostenbesparing? Mooi meegenomen voor het jaar 2013?
Hadden we hier niet al een keer geconcludeerd dat de ontvlechting geen bezuiniging is?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 23 okt 2013, 16:26
door fred1954
reisthijs schreef:
fred1954 schreef:Misschien een vorm van bezuiniging/kostenbesparing? Mooi meegenomen voor het jaar 2013?
Hadden we hier niet al een keer geconcludeerd dat de ontvlechting geen bezuiniging is?
Als je een half jaar een complete metrolijn buiten dienst houdt, bespaar je wel wat kosten, lijkt me, ondanks misschien een wat hogere frequentie van de andere lijnen. Dus ok, schrap "bezuiniging", laat "kostenbesparing" staan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 23 okt 2013, 17:36
door Thom91
Ik kan me voorstellen dat al dat personeel op Amstel in de avond om de metro's leeg te halen handen vol geld kost. Dat kan er uit als de tunnel weer open gaat dus wellicht dat het dan kostenbesparend wordt.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 23 okt 2013, 18:06
door hauptbahnhof
Kostenbesparend is het niet t.o.v. het normale metronet. Dezelfde metrostellen blijven rijden, maar juist meer ritten en ook meer personeelsdiensten.
De ontruimers op Amstel zijn toch dezelfden die normaal op de ondergrondse stations staan toch?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 23 okt 2013, 18:55
door Thom91
Zijn er ontruimers op ondergrondse stations 's avonds?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 23 okt 2013, 19:00
door hauptbahnhof
Toezichthouders...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 23 okt 2013, 19:12
door Thom91
Wat doen die daar dan?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 23 okt 2013, 19:46
door FLJ
Toezicht houden (of op Amstel de reizigers uit de metro verwijderen) :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 23 okt 2013, 20:33
door Suus
En zorgen dat GVB aan de wetgeving voor ondergrondse stations voldoet :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 23 okt 2013, 21:24
door JWM
Bee schreef:Tijd voor een petitie "Wij zijn het overstappen beu, geef ons lijn 53 terug!" :N
Daar komt de ware Bijlmer mentaliteit naar boven. Er zijn nu van/naar de Gaasperplastak meer reismogelijkheden per uur maar even het perron oversteken is blijkbaar al teveel moeite.