De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor Suus » Zo 24 Nov 2013, 19:15

Dan moet de gemeente maar een graafmachine sturen om ze uit te graven he ;)

(Met het risico dat een kruising vervolgens 10 maanden open ligt, maar dan heb je ook wat)
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor STF » Zo 24 Nov 2013, 19:31

Verwijderen is helemaal niet nodig, in het Duitse Bitburg zijn halverwege september bijna alle stoplichten buiten gebruik genomen; ze staan er allemaal nog gewoon (hier en daar zit er een zak over heen).

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3747
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor JeffreyMeijer » Zo 24 Nov 2013, 20:03

Waar ik het overigens wel mee eens ben is de naamsverandering van de Van Hallstraat naar Westerpark. Straalt toch meer eenheid met de overige lijnen uit.
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4467
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor JWM » Zo 24 Nov 2013, 20:10

Als men echt consequent is veranderden ze Azartplein ook nog in Java-eiland.

FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: Vr 05 Feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor FLJ » Zo 24 Nov 2013, 20:27

En laten ze dan gelijk de bestemming van lijn 22 aanpassen naar Muidepoortstation ipv Indischebuurt. Sowieso zegt Java-eiland een stuk meer dan Azartplein, bus 65 gaat tenslotte ook naar het KNSM-eiland.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor hauptbahnhof » Zo 24 Nov 2013, 20:38

In dit geval bedoelen ze Westerpark als het park en dat vind ik dus juist onzin. De huidige oplossing vind ik perfect:
Van Hallstraat
Westerpark

En verder het eindpunt van lijn 22 naar "Muiderpoortstation" en lijn 16/24 naar "de Boelelaan/VU" veranderen. Dat laatste zit al in de Combino's. Al zou een bestemming als "Vrije Universiteit" mij nog beter klinken.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor Suus » Zo 24 Nov 2013, 21:10

InHolland Diemen/Amsterdam gaat daar ook heen verhuizen over niet al te lange termijn (ik geloof dat ze al aardig ver zijn met de bouw) dus een naam waar niet alleen de nadruk op VU ligt lijkt mij beter. Overigens wordt het dan ook tijd om de bushalte Hogeschool InHolland een nieuwe naam te geven. Nouja, dat is niet zo moeilijk natuurlijk :P
Rame à l'approche

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor Klaasje » Zo 24 Nov 2013, 21:12

Bee's stop?

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor hauptbahnhof » Zo 24 Nov 2013, 21:17

Bee schreef:InHolland Diemen/Amsterdam gaat daar ook heen verhuizen over niet al te lange termijn (ik geloof dat ze al aardig ver zijn met de bouw) dus een naam waar niet alleen de nadruk op VU ligt lijkt mij beter. Overigens wordt het dan ook tijd om de bushalte Hogeschool InHolland een nieuwe naam te geven. Nouja, dat is niet zo moeilijk natuurlijk :P


Dat is pas per september 2014 heb ik begrepen. Maar dan is de naam van de halte "de Boelelaan/VU" perfect.
Wat die halte Hogeschool Inholland betreft... opheffen op dat moment.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor Suus » Zo 24 Nov 2013, 21:21

Aangezien er plannen zijn om de Bergwijkdreef om te gaan leggen kan je beter daar op wachten dan hals-over-kop die halte op te gaan heffen, er is vanaf die halte geen verhard voetpad naar de halte Echtenstein en om daar dan nog in te investeren...
Rame à l'approche

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor hauptbahnhof » Zo 24 Nov 2013, 22:37

Ok, daar weet ik niks van, het omleggen van Berwijkdreef. Overigens is Eeftink wel dichterbij dan Echtenstein en heeft een voetpad erheen.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4467
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor JWM » Zo 24 Nov 2013, 22:42

Op de Daalwijkdreef kan toch met gemak de helft van de haltes opgedoekt worden.

OVAMS
Berichten: 55
Lid geworden op: Vr 09 Dec 2011, 22:52
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor OVAMS » Zo 24 Nov 2013, 23:31

Weet iemand of de actuele reisinformatie voor het metronetwerk in de OVInfo app nog terug komt? Kan ik ergens een mailtje naar toe sturen? want de actuele reisinfo heeft na 1 juli niet meer gedaan. :N

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor hauptbahnhof » Zo 24 Nov 2013, 23:33

Denk dat je daar Somoth het beste een bericht over kunt sturen (voor het geval hij je bericht hier over het hoofd ziet).

Somoht
Berichten: 1190
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor Somoht » Ma 25 Nov 2013, 02:27

Ik weet wel wat de reden ongeveer dat het er nog niet is maar die is nogal technisch. Verwacht eigenlijk niet meer dat het 2013 wordt. Q1 2014 is plausibeler, maar goed dit soort datum's schuiven continu bij GVB.
Rotterdam staat overigens vanaf woensdag op OVradar met z'n metro's, hoop stiekem dat OVinfo-app ook snel meekan iig lijn E.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor Suus » Ma 25 Nov 2013, 09:59

hauptbahnhof schreef:Ok, daar weet ik niks van, het omleggen van Berwijkdreef. Overigens is Eeftink wel dichterbij dan Echtenstein en heeft een voetpad erheen.

Het moet er ongeveer zo uit gaan zien: klikkerdeklik.
Rame à l'approche

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor hauptbahnhof » Ma 25 Nov 2013, 10:47

Ow, ik ben benieuwd wat de reden daarvan is.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor Suus » Ma 25 Nov 2013, 11:05

Er is ongeveer 70% leegstand in dat gebied en men wil het omvormen tot een gemengde wijk met woningen én werken (zover dat overblijft), maar met een racebaan door de wijk wil dat niet echt lukken :wink:
Rame à l'approche

fred1954
Berichten: 662
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor fred1954 » Ma 25 Nov 2013, 11:26

GVB wil metro's ook 's nachts laten rijden binnen een paar jaar:
http://www.metronieuws.nl/regionaal/gvb ... u7LEYYpQk/

Alargule
Berichten: 1705
Lid geworden op: Ma 10 Mei 2010, 12:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor Alargule » Ma 25 Nov 2013, 11:33

Bee schreef:
hauptbahnhof schreef:Ok, daar weet ik niks van, het omleggen van Berwijkdreef. Overigens is Eeftink wel dichterbij dan Echtenstein en heeft een voetpad erheen.

Het moet er ongeveer zo uit gaan zien: klikkerdeklik.


Dag Bergwijkpark?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor Suus » Ma 25 Nov 2013, 12:37

Ik denk dat dat niet zo heel erg problematisch is. Het park is wel erg groen maar heeft weinig kwaliteit en ligt op een vrij kansloze locatie. Een gemengde wijk met meer maar wel kleinschaliger groen zal daar meer tot zijn recht komen. Die hoek is een ideale locatie voor woningbouw want de bereikbaarheid is uitstekend.
Rame à l'approche

Alargule
Berichten: 1705
Lid geworden op: Ma 10 Mei 2010, 12:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor Alargule » Ma 25 Nov 2013, 12:40

Tsja, jammer. Ik wandel graag in het park tijdens mijn lunchpauzes (ik werk er vlak om de hoek). Maar het is inderdaad een wat creepy plek buiten zontijden om.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor Suus » Ma 25 Nov 2013, 12:43

fred1954 schreef:GVB wil metro's ook 's nachts laten rijden binnen een paar jaar:
http://www.metronieuws.nl/regionaal/gvb ... u7LEYYpQk/

Voor eens kan ik mij wel vinden in de kritiek. Het nachtnet functioneert goed (kan wel beter omdat het heel erg gefocust is op de binnenstad) maar mijn ervaring met "eigen" nachtbuslijn is dat het alleen buiten de ring en in het centrum wordt gebruikt, daartussen is het meer scheuren over verlaten straten.

Er is echter een veel groter probleem waar Amsterdam tegenaan hikt om zoiets als dit mogelijk te maken en dat is dat elke wetgeving die volledig vrije openingstijden propagandeert wordt tegengehouden. Want wat is er van de proef voor 24/7-winkelen in stadsdeel Centrum en Zuid-Oost gekomen? Juist, niets, want men vond niet dat de burger 24/7 moest kunnen leven.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11151
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor Meltrain » Ma 25 Nov 2013, 13:25

Hmm, toevallig dat dat bericht in hetzelfde weekend komt dat TfL iets gelijkwaardigs bekend maakte. :P.
Is het in Amsterdam niet handiger om juist een aantal tramlijnen 's nachts te laten rijden?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9273
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Berichtdoor Ardan » Ma 25 Nov 2013, 14:20

Dat denk ik ook.. en er zijn genoeg stations waar ik me 's nachts niet bepaald veilig zou voelen. Ik denk dat het dan ook handig is om 's nachts niet elk station aan te doen.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten