Pagina 90 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: di 03 dec 2013, 20:50
door VIRM
Zoals al eerder gezegd: het was totaal onbekend wat er nu aan de hand was en waar de verstoring lag. Als je voor niks op de metro wacht, dan kun je net zo goed voor niks op de tram wachten (aangezien ze vlak onder Zuid tot Amstelveen Centrum hetzelfde spoor delen). Punt is: GVB geeft geen enkele informatie. Niks. Noppes.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: di 03 dec 2013, 20:56
door hauptbahnhof
Daar heb je apps voor: actuele vertrektijden. Kun je altijd kijken of er iets binnen de komende minuten die kant op komt.
De bussen rijden trouwens niet over het spoor en worden gereden door CXX.

Wat ik trouwens gedaan heb is me abonneren op de tweets van GVB reisinfo en instellen dat ik een melding krijg. Zo krijg ik wel melding van bijv ook bussen in Noord maar goed, de melding heb ik. Misschien ook handig voor jou?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: di 03 dec 2013, 20:59
door VIRM
Als je een goede app hebt, kom maar op. :)

En het is dan wel bezopen dat GVB wel hierover kan Twitteren, maar niks kan omroepen op een perron. Niet iedereen heeft een smartphone of Twitter.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: di 03 dec 2013, 21:33
door hauptbahnhof
Als je iPhone hebt: Openbaar Vervoer en OV Delay
Android: OV info.

Hoe lang heb je staan wachten?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: di 03 dec 2013, 21:35
door marlies
Maar als de treinaanwijzers en omroep geen info hebben, hebben de apps dat dan wel?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: di 03 dec 2013, 21:42
door VIRM
10-15 minuten, met alleen lijn 50 op de display en dus verder niks. En ja, je kunt dus niet tot half vier wachten totdat het GVB besluit info te geven, want je hebt ook dingen als afspraken heh? ;)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: di 03 dec 2013, 22:04
door hauptbahnhof
Apps werken (nog) niet voor de metro. Alleen trams en bussen.
Vandaar ook dat ik Twitter voorstelde.

En idd. Ik zou na een minuut of 10 ook zijn weggelopen naar de tram en bussen. Sowieso had ik al eerder gekeken wanneer lijn 5 aan zou komen. :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: di 03 dec 2013, 22:09
door VIRM
Voordeel van overstap 50<->51 is dat je niet een stukje het station uithoeft. ;)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: ma 09 dec 2013, 14:21
door hauptbahnhof
Nieuwe afspraken over Amsterdams OV
09 december 2013
​​De Stadsregio Amsterdam heeft met GVB en de gemeente Amsterdam afspraken gemaakt over de uitvoering van het openbaar vervoer tot en met 2024 in de gemeenten Amsterdam, Diemen, Duivendrecht (gemeente Ouder-Amstel) en enkele uitlopers naar Amstelveen en Schiphol. Kern van de afspraken is: beter openbaar vervoer met minder subsidie. De nieuwe afspraken moeten in de komende tien jaar leiden tot 35% meer reizigers tegen 300 miljoen euro minder exploitatiesubsidie en tot circa 15% meer productiviteit in beheer en onderhoud van de infrastructuur.

Lees verder

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: ma 09 dec 2013, 14:44
door Alargule
Linkje naar GVB-site schreef:...slim...
Gnaaaarrrghhh....iedere keer als ik dit woord lees in een officiële publicatie, krijg ik de haast onbedwingbare neiging de haren van mijn naaste collega uit te trekken :X

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: ma 09 dec 2013, 15:42
door Suus
Dat is een behoorlijk forse afbouw van de subsidie :o

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: ma 09 dec 2013, 17:57
door Thom91
Hij rijdt weer:
Afbeelding

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: ma 09 dec 2013, 23:58
door Suus
Vanavond lag het volledige metronet op zijn gat: http://www.nu.nl/binnenland/3650050/met ... oring.html

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: di 10 dec 2013, 09:03
door FLJ
Wie een ritje met de kersttram wil maken (of hem op de foto wil zetten): hier is de wagen te volgen.

Vandaag doet hij naar verluidt dienst op lijn 10.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: wo 11 dec 2013, 09:09
door VIRM
En waar wil het GVB eenderde meer reizigers mee lokken? Die komen toch niet automatisch omdat het GVB wat flitsende digitale panelen ophangt?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: wo 11 dec 2013, 09:25
door FLJ
"Zo wordt bijvoorbeeld de reistijd verkort door een helder lijnennet met meer gestrekte, snelle lijnen in plaats van kronkellijnen en gaan trams en bussen dáár rijden waar de meeste reizigers zijn."
Oftewel het opheffen van zinloze lijnen zoals een tramlijn 25 en buslijn 46 en het bieden van meer capaciteit op lijnen waar het wel nodig is (bijvoorbeeld lijn 12).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: wo 11 dec 2013, 16:08
door Suus
Lijn 62 kan makkelijk vervangen door streekbussen bijvoorbeeld, wat een onzinnige lijn is dat zeg :N

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: wo 11 dec 2013, 18:03
door Thom91
VIRM schreef:En waar wil het GVB eenderde meer reizigers mee lokken? Die komen toch niet automatisch omdat het GVB wat flitsende digitale panelen ophangt?
Amsterdam gaat groeien, mogelijke bouw van IJmeerverbinding die door GVB geëxploiteerd gaat worden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: do 12 dec 2013, 16:27
door hauptbahnhof
Er is bij halte Linneausstraat (stad uit) een AV-display gesignaleerd (in de abri). Mocht er iemand in de buurt zijn, een foto deze kant op is welkom :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: do 12 dec 2013, 21:30
door Suus
Ik zal er morgen eens langsfietsen, was toch al van plan naar Lost & Found op Centraal te gaan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 08:24
door fred1954
Bee schreef:Lijn 62 kan makkelijk vervangen door streekbussen bijvoorbeeld, wat een onzinnige lijn is dat zeg :N
Ik ben met je eens dat lijn 62 een moeilijke lijn is, met name in Buitenveldert, door de kris-kras route. Je bent een kwartier onderweg en dan heb je bij wijze van spreken het Gelderlandplein al 3 x gezien van alle kanten. Toch zal er in Buitenveldert een stadsbus moeten blijven rijden. Het GVB is verplicht vervoer aan te bieden daar. Het streekvervoer gaat zich niet wagen aan zo'n buslijn en daar is het streekvervoer ook niet voor bedoeld. Moet je je voorstellen, dat je helemaal uit Uithoorn of Aalsmeer komt en dat je bij binnenkomst in Amsterdam nog eerst kris-kras door Buitenveldert moet met je streekbus. Nee, dat gaat hem niet worden. Ik zie meer in het verlengen van lijn 4 via de Europa Boulevard en de van Nijenrodeweg, qua wegeninfrastructuur is er ruimte zat. En dan een kopstation op de van Nijenrodeweg bij de Amstelveenseweg ter hoogte van de ingang van het Amsterdamse Bos. Dan heb ik ook meteen de nieuwe bestemming op de lijnfilm: halte "Amsterdamse Bos" *O* Maar ja, zo'n lijnverlengings-voorstel is tegenwoordig in Amsterdam vloeken in de kerk.

Wat ik overigens wel had verwacht, is dat de route van lijn 62 ietwat aangepast zou worden in de buurt van de Kennedylaan, i.v.m. het wegvallen van lijn 25.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 14:39
door hauptbahnhof
Ik denk ook niet dat de streekbussen de kronkelroute zouden rijden maar je zou bijvoorbeeld 2 lijnen kunnen laten rijden.

Ik denk dat de route van bus 62 niet is aangepast doordat de halte Victorieplein niet geschikt is voor 2 bussen naast mekaar.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 14:48
door Suus
Ik heb inderdaad het display gezien bij de halte Linneausstraat, en ook een hele zwerm fotografen die hem met een digitale spiegelreflexcamera op de foto aan het zetten waren. Zo bijzonder is het nu ook weer niet, het is een oranje LED-display met ruimte voor drie regels aan reisinformatie, en de gegevens worden blijkbaar met een GIGANTISCHE kast op het dak ontvangen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 15:35
door reisthijs
hauptbahnhof schreef:Ik denk dat de route van bus 62 niet is aangepast doordat de halte Victorieplein niet geschikt is voor 2 bussen naast mekaar.
Bij de halte op de Vrijheidslaan is toch ruimte zat?

Je zou wel twee nieuwe bushaltes moeten maken bij de Waalstraat/Kennedylaan en Rijnstraat/Kennedylaan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 16:20
door hauptbahnhof
Klopt, maar de bussen moet elkaar daar kunnen passeren. Halteren hoeft niet perse.