Pagina 91 van 737

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 16:47
door reisthijs
Daar is toch wel iets op te verzinnen? Halteperrons verwijderen omdat die niet meer nodig zijn, dat scheelt weer ruimte. Of de bus in één richting over de gewone rijbaan laten rijden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 17:01
door hauptbahnhof
Sja, wat jij allemaal zegt, zeg ik ook. Maar helaas ben ik niet degene die het bepaalt.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 17:07
door Meltrain
Is een bus dan zo veel breder dan een tram? Of kunnen er nu ook geen twee trams naast elkaar rijden? Aannemende dat jullie deze halte bedoelen?

Gebeurt er zaterdag nog iets speciaals met het afscheid van lijn 25? Het is toch een lijn die 83 jaar onafgebroken gereden heeft op (ongeveer) dezelfde route....

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 17:22
door Ardan
Tuurlijk kunnen er twee trams naast elkaar. Het is Rotje Knor niet eah :D

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 17:31
door Thom91
Combino is 2,40m breed terwijl bijvoorbeeld een cita 2,55m breed is.. Kan dus problemen opleveren..

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 18:11
door Suus
In mijn herinnering wilde de Rijnstraat geen OV, dat zat de automobilisten die naar de winkels wilden maar in de weg. Dan mogen ze het krijgen ook :6

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 18:35
door reisthijs
Meltrain schreef:Is een bus dan zo veel breder dan een tram? Of kunnen er nu ook geen twee trams naast elkaar rijden?
Een bus is niet veel breder maar heeft wel beduidend meer ruimte nodig. Omdat het sturen bij een bus nu eenmaal mensenwerk is. In tegenstelling tot en tram.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 19:02
door tgv2
Veranderingen bij tram
Rijden vaker
Tram 1, 2 en 5
Op weekdagen tussen 14.00 - 16.00 uur en op zondag tussen 11.00 - 13.00 uur.


Ik zie geen verandering bij lijn 2 op werkdagen op de genoemde tijden. Is dit leuke marketing van het GVB om een eerdere frequentieverhoging (toen de musea weer open gingen) te verkopen?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 21:23
door hauptbahnhof
Ik zie bij lijn 1 en 5 ook niet overigens. Dus waarschijnlijk idd leuke marketing (en ze noemen de veranderingen t.o.v. een jaar geleden).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 23:28
door FLJ
Zijn die verbeteringen niet al in september doorgevoerd, vooruit lopend op de nieuwe dienstregeling?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: za 14 dec 2013, 11:09
door Meltrain
Via de Facebookpagina van Op de Rails:
DE LAATSTE DAG VAN LIJN 25.
Vandaag, zaterdag 14 december, zal lijn 25 na 83 jaar trouwe dienst zijn laatste ritten maken.
Ter gelegenheid hiervan zal van 10.00 u. tot 15.00 u. het tramstel 465 + 731 op lijn 25 zal rijden, bekend van de toeristentram.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: za 14 dec 2013, 15:59
door Edwin
tgv2 schreef:Veranderingen bij tram
Rijden vaker
Tram 1, 2 en 5
Op weekdagen tussen 14.00 - 16.00 uur en op zondag tussen 11.00 - 13.00 uur.


Ik zie geen verandering bij lijn 2 op werkdagen op de genoemde tijden. Is dit leuke marketing van het GVB om een eerdere frequentieverhoging (toen de musea weer open gingen) te verkopen?
hauptbahnhof schreef:Ik zie bij lijn 1 en 5 ook niet overigens. Dus waarschijnlijk idd leuke marketing (en ze noemen de veranderingen t.o.v. een jaar geleden).
Bij lijn 1 heb ik op de Wiki aangepast van dal: 8x naar 8-10x.
Bij lijn 2 heb ik op de Wiki aangepast van dal: 8x naar 6-10x (was soms al 6x per uur, maar nooit aangepast).
Bij lijn 5 heb ik niks aangepast.

Mogelijk dat er een paar niet opvallende ritten erbij zijn gekomen. Maar veel is er inderdaad niet veranderd.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 16:53
door FLJ
hauptbahnhof schreef:Er is bij halte Linneausstraat (stad uit) een AV-display gesignaleerd (in de abri). Mocht er iemand in de buurt zijn, een foto deze kant op is welkom :wink:
Vandaag maar eens een foto gemaakt bij daglicht van de abri met vertrektijdendisplay bij de halte Linneausstraat, zie hieronder het resultaat. Helaas werkt het LED-display nog niet.
Afbeelding

De halte Leidseplein (stad-uit) heeft ook een abri die is voorzien van een groot display, helaas werkt deze ook nog niet.
Afbeelding

Sinds donderdag rijdt er weer een Combino thematram rond, dit maal voor het Amsterdam Light Festival. De witte vlakken schijnen in het donker te reflecteren. Vandaag rijdt de wagen op lijn 7 en (mede dankzij een tip van forumlid hauptbahnhof) kon ik hem bij het Flevopark op de foto zetten.
Afbeelding

Kersttram 781 rijdt vandaag zijn rondjes op lijn 10, gister was de wagen op lijn 2 aan te treffen en vrijdag reed de wagen op lijn 16.
Afbeelding

Tot slot was gister de laatste dag van tramlijn 25 waarbij een historisch tramstel op de lijn reed. De meeste dienstwagens waren daarnaast voorzien van een banner achter de voorruit.
Afbeelding

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 17:11
door JWM
Hangen er bij de Linneausstraat nu ook geen vertrektijden meer?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 17:21
door FLJ
Nee die zijn verdwenen, en er is ook geen ruimte om ze op te hangen dus hoe ze dat gaan oplossen is mij een raadsel.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 18:04
door webguy
Vast een scherm met dezelfde info

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 18:20
door Ardan
Wat is dat voor enorm blok op die abri's :shock:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 19:39
door VIRM
Dus Amsterdam heeft nu een glow-in-the-dark tram? :mrgreen:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 20:39
door Suus
Vrijdag werkte de installatie op de Linneausstraat wel. En je kan in de meeste gevallen je info kwijt in de tweede abri.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: ma 16 dec 2013, 10:16
door fred1954
Voor de geïnteresseerden onder u hier een afscheidsvideo van lijn 25 van de AT5-website: http://www.at5.nl/gespot/117779/afscheidsvideo-lijn-25 :(

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: ma 16 dec 2013, 17:37
door FLJ
Sinds vandaag rijdt de M5-metro ook op lijn 53/54. Slechts één dienst is bestemd voor de M5, daarnaast worden de overige stellen (maximaal drie diensten) ingezet op lijn 50.

De inzet op lijn 54 is niet nieuw, tussen september en november werd de M5 ook al op deze lijn ingezet, maar na de terugkeer van het reguliere metronet was dit materieel weer van deze lijn verdwenen.

Afbeelding

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: ma 16 dec 2013, 20:18
door VIRM
Vanmiddag stond mijn metro 50 richting Gein rond 15:00 bij Heemstedestraat een poosje uit z'n neus te peuteren. Even later werd duidelijk waarom (want de bestuurder riep het niet op. Maar what's new?): we gingen opeens linkerspoor rijden, omdat er bij de Sneevlietweg een metro defect stond.
Overigens nog opvallend dat bij mijn aansluitende 51 de halte-afroep bij De Boelelaan/VU al de A.J.Ernststraat omriep, en de bestuurder het corrigeerde door zelf om te roepen. Scherp!

Dus klein vraagje: als er een metro defect is, hoe en met wat wordt deze weggesleept?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: ma 16 dec 2013, 20:56
door CX1000
Is het niet zo dat er in eerste instantie geprobeerd wordt de metro ter plekke te repareren?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: ma 16 dec 2013, 22:14
door j7927
Pas werden bij mij op station van der Madeweg twee kapotte stelletjes CAF weggesleept door een derde stel dat snel van het achterliggende opstelterrein werd gehaald. (dat kan uiteraard niet overal)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Geplaatst: ma 16 dec 2013, 22:19
door Ardan
GVB heeft ook twee locomotiefjes. Een oranje, en een geel-groene als ik me niet vergis.