Pagina 105 van 740

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 22 mar 2014, 12:49
door Suus
Paulus Potterstraat wordt maandagochtend afgesloten, dus alles rijdt om via de Vondelparkbrug inderdaad.

De omleiding voor lijn 14 is dan weer alleen vandaag, vanwege het staatsbezoek van de Chinese president en zijn enorme handelsdelegatie.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 22 mar 2014, 13:13
door fred1954
VIRM schreef:Even nieuwsgierig: aangezien de Amerikaanse en Chinese presidenten maandag naar Amsterdam komen, wat betekent dat voor het OV?
Van de CXX-site:
Buslijnen Amsterdam
Door mogelijk oponthoud in Amsterdam centrum adviseren we om van 22 t/m 25 maart rekening te houden met vertraging.
Dit geldt met name voor buslijnen 142, 145, 170, 171 ,172, 174,197 en mogelijk ook voor buslijnen 80, 82, 391, 392, 394.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 22 mar 2014, 15:18
door hauptbahnhof
Er zijn ook diverse omleidingen en strenmingen op dit moment. Waaronder een file trams die voor de dam begint tot cs!

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 22 mar 2014, 15:23
door Suus
Ook te wijten aan de demonstratie tegen racisme en discriminatie vanaf het Museumplein naar de Dokwerker op de Weesperstraat.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 22 mar 2014, 17:38
door robert55
Rond half vijf zag ik dat de Leidsestraat lijnen werden afgeleid richting Weteringcircuit, zat behoorlijk vast. Geen info op de haltes, gvb.nl is het spoor ook redelijk bijster momenteel. Wekt niet de indruk van een beheerst proces.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 22 mar 2014, 18:04
door Suus
Inmiddels een mededeling van GVB dat er geen OV meer mogelijk is in het centrum vanwege een staatsbezoek.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 22 mar 2014, 19:22
door hauptbahnhof
robert55 schreef:Rond half vijf zag ik dat de Leidsestraat lijnen werden afgeleid richting Weteringcircuit, zat behoorlijk vast. Geen info op de haltes, gvb.nl is het spoor ook redelijk bijster momenteel. Wekt niet de indruk van een beheerst proces.
Was het ook niet. Op het moment dat de politie bepaalde werd alles stilgelegd rond de dam.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 23 mar 2014, 13:43
door Petitionaris
Zit vandaag in een CAF op lijn 53 - zeldzaam gezicht.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 23 mar 2014, 15:02
door Suus
Zit er nu toevallig ook in, helaas toont hij het lijnnummer 54, de binnenomroep staat uit en de lichtkrant produceert ook onzin.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 23 mar 2014, 16:31
door hauptbahnhof
Kwestie van niet ingesteld op CS.
Één vooruitgang met de M5, tijdens het vorken gaat ie automatisch op CS over naar de volgende rit.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 23 mar 2014, 22:00
door VIRM
Helaas blijken de M5-omroepen ook niet altijd 100% betrouwbaar te zijn. ;)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 24 mar 2014, 16:37
door Ardan
We hadden het hier toch laatst over de metro-opstelterreinen? Er is een beetje leesvoeder over nu: http://www.hierzijnwij.nu/nieuws/opstel ... -moderner/
Opstelterrein Isolatorweg naar 12 sporen :o

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 24 mar 2014, 16:42
door Thom91
ITW?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 24 mar 2014, 16:46
door Ardan
Isolatorweg, lees het artikel en je had dat zelf ook geweten.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 24 mar 2014, 16:51
door Thom91
Ik heb het gelezen, in het verleden is al een enorme discussie geweest over GVB afkortingen en toen is besloten om die afkortingen niet meer te gebruiken. Even een reminder aan dat besluit.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 24 mar 2014, 17:00
door Ardan
Ja baas, ik pas het al aan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 24 mar 2014, 17:35
door Thom91
Het is gewoon voor de leesbaarheid in het algemeen erg fijn. http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 86#p285786

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 25 mar 2014, 21:37
door Suus
Sneltramvoertuig 56 is voorzien van een geel/rood schuingestreepte fluoriserende band op de "bumper"

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 25 mar 2014, 21:56
door FLJ
Zie hier een foto van stel 56.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 25 mar 2014, 21:57
door Somoht
Zag die tram al 3 weken terug, vroeg mij al of het nu oud of nieuw was.
Afbeelding

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 25 mar 2014, 22:46
door Ardan
Ik heb dat volgens mij al eens eerder gezien..

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 25 mar 2014, 23:14
door Suus
Het zat op de sneltrams voordat ze in revisie gingen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 25 mar 2014, 23:26
door Ardan
In de oude kleurstelling inderdaad, maar daarná heb ik het ook eens gezien geloof ik..

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 25 mar 2014, 23:55
door hauptbahnhof
De eerste twee wagens die wit/blauw zijn geworden hadden ook die reflectiestickers. Alleen waren die rood/wit en niet geel/wit zoals nu. Later zijn die alsnog verwijderd.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 26 mar 2014, 10:26
door Alargule
Het valt dan misschien niet direct onder de 'alledaagse eigenaardigheden' van (het) GVB, maar toch wou ik jullie de renders van de Oostlijnstations na de renovatie niet onthouden.

Gisteren was ik aanwezig bij een presentatie bij het Informatiecentrum op het Stationseiland en ik moet zeggen: ik ben onder de indruk van het project. Nu hopen dat het ook echt zo uitgevoerd gaat worden en dat we niet weer te maken krijgen met jarenlange vertragingen en zomerafsluitingen. Maar in Amsterdam weet je het maar nooit ;)
Spoiler: show
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding