De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
fred1954
Berichten: 662
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor fred1954 » Wo 09 Apr 2014, 16:12

Bee schreef:Dit kan ook alleen in Amsterdam :')


http://www.at5.nl/artikelen/125316/stad ... t-aangifte

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3746
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JeffreyMeijer » Do 10 Apr 2014, 07:49

Wat dat betreft zou Amsterdam een prima hoofdstad voor België zijn :p Ontopic: Dus wat ik nu gelezen heb betekent dat nou dat zo goed als alle Jonckheren definitief naar binnen gaan?
Leven, en laten leven.

Bijwyks
Berichten: 35
Lid geworden op: Do 14 Apr 2011, 09:20

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Bijwyks » Do 10 Apr 2014, 08:28

FLJ schreef:Ik snap alleen het rekensommetje niet. Ze spreken van de vervanging van 16 gelede Volvo's, maar deze worden op dit moment al vervangen door de gelede Citea's. Aan oude bussen rijden dan nog rond de 16 Jonckheren uit 1998-2002 met een Euro II motor (reservevloot die nog wel geregeld op straat aan te treffen is), 15 Jonckheren uit 2003 met een nieuwere Euro III motor en de drie 12-meter Citaro's. Oftewel dat zijn 32 standaard bussen die nog vervangen moeten worden.


Er zijn in totaal nog 20 Jonckheeren met Euro II motor, 14 daarvan rijden regelmatig in de dienst met als oudste de 156 uit 1999. Voorts is 164 nog lesbus. 5 Jonckheeren staan nog als uiterste reserve op het achterterrein van west .

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4433
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JWM » Do 10 Apr 2014, 12:41

http://www.dichtbij.nl/amsterdam-noord/ ... vbbus.aspx

Toeval dat dit met een nieuwe gelede Citea is gebeurd?

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1376
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor BrengMe » Do 10 Apr 2014, 13:12

Hoe kom je in godsnaam met je voet bekneld in die draaischijf?
---

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor STF » Do 10 Apr 2014, 20:54

Gebeurde vroeger bij de Combino trams volgens mij ook...

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4433
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JWM » Vr 11 Apr 2014, 12:14

Weet iemand welk stuk metro er begin juli 3 weken uit gaat? Weer de 51?

Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2014, 13:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Obus » Zo 13 Apr 2014, 08:33

Waarschijnlijk wel, mogen alle reizigers naar Amstelveen een extra keer overstappen.
De mortuis nil nisi bene

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31478
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Suus » Zo 13 Apr 2014, 20:49

Sneltram 67 is nu ook voorzien van groen-rode schrikstrepen. Begin het idee te krijgen dat het wel eens een blijvertje kan worden.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9083
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Michael » Zo 13 Apr 2014, 20:51

Heb je er een foto van? Want ik kan me er geen beeld bij vormen hoe dat eruit ziet.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31478
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Suus » Zo 13 Apr 2014, 20:53

Zie de foto op pagina 105.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5573
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Hainje » Zo 13 Apr 2014, 21:03

Als dat groen/rood is, dan ben ik eigenlijk Paus Franciscus I.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9083
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Michael » Zo 13 Apr 2014, 21:03

Okee. Dank je. Die had ik kennelijk gemist.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4433
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JWM » Zo 13 Apr 2014, 21:41

Ik zag er vanmorgen twee aan elkaar gekoppeld rijden met beide die strepen. Ze zullen het allemaal wel krijgen.

Hoe gaat het met de instroom van M5? Er rijden er best veel op 50.

FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: Vr 05 Feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor FLJ » Ma 14 Apr 2014, 07:39

De 48 en 64 hebben de strepen ook, dus zullen alle stellen het binnenkort wel hebben.

Wat betreft de M5, de 107/108-125/126 zijn ondertussen geleverd waarvan ze allemaal op de 123/124 na beschikbaar zijn voor de dienst (de 123/124 zal vermoedelijk zeer spoedig volgen, volgens ingewijden worden daar afnameritten mee gemaakt). De 127/128 is voor de helft aanwezig, de eerste drie bakken zouden naar verluid afgelopen vrijdag zijn geleverd, de andere drie bakken volgen deze vrijdag als het goed is.

robert55
Berichten: 776
Lid geworden op: Za 20 Feb 2010, 19:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor robert55 » Wo 16 Apr 2014, 19:05

GVB buschauffeurs rijden IMO heel netjes, soms te netjes. Het valt me op dat vaker dan je zou mogen verwachten het eerste voertuig dat stopt voor de slagbomen van een Kostverlorenvaart brug een GVB bus is. Zojuist zelfs van beide zijden een bus van lijn 21, die dus allebei een ruime +5 kregen want er moesten nog al wat lege zandboten door. Sommige brugwachters houden totaal geen rekening met het wegverkeer.

Amstram17
Berichten: 52
Lid geworden op: Do 27 Mar 2014, 21:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Amstram17 » Wo 16 Apr 2014, 20:01

Zag op AT5 dat er bij CS aan de oostzijde een Combino uit de rails is gelopen! maar hoe het exact is gebeurd, staat er niet bij. Kan iemand mij vertellen hoe het is gebeurd?? en welke wagennummer het betreft?!
Met Vriendelijke Groet,
Amstram17
In opleiding

Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3605
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor tsov » Wo 16 Apr 2014, 20:22

robert55 schreef:GVB buschauffeurs rijden IMO heel netjes, soms te netjes. Het valt me op dat vaker dan je zou mogen verwachten het eerste voertuig dat stopt voor de slagbomen van een Kostverlorenvaart brug een GVB bus is. Zojuist zelfs van beide zijden een bus van lijn 21, die dus allebei een ruime +5 kregen want er moesten nog al wat lege zandboten door. Sommige brugwachters houden totaal geen rekening met het wegverkeer.
Zeker op een doorgaande route als de Kostverlorenvaart moeten die schepen gewoon dóór. Probeer maar eens te remmen met zo'n apparaat.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor hauptbahnhof » Wo 16 Apr 2014, 20:50

Dannyboy1794 schreef:Zag op AT5 dat er bij CS aan de oostzijde een Combino uit de rails is gelopen! maar hoe het exact is gebeurd, staat er niet bij. Kan iemand mij vertellen hoe het is gebeurd?? en welke wagennummer het betreft?!

Wagennummer heb ik niet voor je. Wel dat ik er toevallig op dat moment daar was.
Kwam net van de kapper en zat in lijn 24 naar CS. Snel wat kaartjes halen en dan met de M5 naar huis. Moest de tram dus omrijden via de Nieuwezijds naar CS West. Op CS was het pas duidelijk dat het om een eigen materieel ging. Zoals het erop leek was dat lijn 16 vanaf spoor 4 is gaan rijden, terwijl lijn 9 nog niet voorbij was dus die ramde de combino zo'n beetje net achter de conducteurscabine.

Zoals ik het kon zien was de schade wel beperkt (zeker vergeleken met andere eigen materieel die ik de laatste tijd heb gezien).

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Vinny » Wo 16 Apr 2014, 20:52

robert55 schreef:GVB buschauffeurs rijden IMO heel netjes, soms te netjes. Het valt me op dat vaker dan je zou mogen verwachten het eerste voertuig dat stopt voor de slagbomen van een Kostverlorenvaart brug een GVB bus is. Zojuist zelfs van beide zijden een bus van lijn 21, die dus allebei een ruime +5 kregen want er moesten nog al wat lege zandboten door. Sommige brugwachters houden totaal geen rekening met het wegverkeer.
Er wordt wel degelijk rekening gehouden met het wegverkeer en het openbaar vervoer. Zo worden de bruggen over de Kostverlorenvaart in principe niet tijdens de spitsuren bediend, en vallen brugopeningen bij voorkeur op momenten dat er geen bus langsrijdt. Maar je kunt niet met alles rekening houden. :)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31478
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Suus » Do 17 Apr 2014, 10:15

Dannyboy1794 schreef: en welke wagennummer het betreft?!

Het was de 2082.

De oorzaak was dat twee trams tegelijkertijd hetzelfde spoor op wilden rijden, dat past niet.
Rame à l'approche

Amstram17
Berichten: 52
Lid geworden op: Do 27 Mar 2014, 21:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Amstram17 » Do 17 Apr 2014, 17:18

Bee schreef:Het was de 2082.


oooh die zal uiteindelijk over ongeveer 6-12 weken in Diemen staan voor een grote onderhoudsbeurt! maar ja in die tijd rijd hij alweer...
Met Vriendelijke Groet,
Amstram17
In opleiding

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9258
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Ardan » Vr 18 Apr 2014, 14:47

Leesvoeder en filmpje over de renovatie van de Oostlijnmetrostations :)
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

fred1954
Berichten: 662
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor fred1954 » Za 19 Apr 2014, 12:30

Vandaag een gelede Citea gespot in Amstelveen op de Amsterdamse weg richting oude Dorp, wagennummer 1421. Filmde lijn 79 [Sorry, geen dienst] Was geen instructierit, want er zat alleen in chauffeur in. Later vanaf de Amstelveenseweg 3 gelede Citea's gezien die achter elkaar het Amsterdamse Bos in reden.

Edit: later vanmiddag 2 gelede Citea's beiden MET een aantal passagiers uit het Amsterdamse Bos bij de Van Nijenrodeweg zien komen en reden richting Amstelveen over de Amstelveenseweg. Bussen filmden [GERESERVEERD]
Bussen zijn waarschijnlijk gebruikt voor: http://www.at5.nl/artikelen/125939/conc ... amse-bos-1

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4433
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JWM » Za 19 Apr 2014, 21:46

Lijn 53/54 begint zo langzamerhand een ratjetoe aan materieel te worden. Vandaag zowel Zilvermeeuwen. CAF en M5.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten