Pagina 108 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 09 apr 2014, 16:12
door fred1954
Bee schreef:Dit kan ook alleen in Amsterdam :')
http://www.at5.nl/artikelen/125316/stad ... t-aangifte

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 10 apr 2014, 07:49
door Jef400
Wat dat betreft zou Amsterdam een prima hoofdstad voor België zijn :p Ontopic: Dus wat ik nu gelezen heb betekent dat nou dat zo goed als alle Jonckheren definitief naar binnen gaan?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 10 apr 2014, 08:28
door Bijwyks
FLJ schreef:Ik snap alleen het rekensommetje niet. Ze spreken van de vervanging van 16 gelede Volvo's, maar deze worden op dit moment al vervangen door de gelede Citea's. Aan oude bussen rijden dan nog rond de 16 Jonckheren uit 1998-2002 met een Euro II motor (reservevloot die nog wel geregeld op straat aan te treffen is), 15 Jonckheren uit 2003 met een nieuwere Euro III motor en de drie 12-meter Citaro's. Oftewel dat zijn 32 standaard bussen die nog vervangen moeten worden.
Er zijn in totaal nog 20 Jonckheeren met Euro II motor, 14 daarvan rijden regelmatig in de dienst met als oudste de 156 uit 1999. Voorts is 164 nog lesbus. 5 Jonckheeren staan nog als uiterste reserve op het achterterrein van west .

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 10 apr 2014, 12:41
door JWM
http://www.dichtbij.nl/amsterdam-noord/ ... vbbus.aspx

Toeval dat dit met een nieuwe gelede Citea is gebeurd?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 10 apr 2014, 13:12
door BrengMe
Hoe kom je in godsnaam met je voet bekneld in die draaischijf?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 10 apr 2014, 20:54
door STF
Gebeurde vroeger bij de Combino trams volgens mij ook...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 11 apr 2014, 12:14
door JWM
Weet iemand welk stuk metro er begin juli 3 weken uit gaat? Weer de 51?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 08:33
door Obus
Waarschijnlijk wel, mogen alle reizigers naar Amstelveen een extra keer overstappen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 20:49
door Suus
Sneltram 67 is nu ook voorzien van groen-rode schrikstrepen. Begin het idee te krijgen dat het wel eens een blijvertje kan worden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 20:51
door Michael
Heb je er een foto van? Want ik kan me er geen beeld bij vormen hoe dat eruit ziet.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 20:53
door Suus
Zie de foto op pagina 105.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 21:03
door Hainje
Als dat groen/rood is, dan ben ik eigenlijk Paus Franciscus I.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 21:03
door Michael
Okee. Dank je. Die had ik kennelijk gemist.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 21:41
door JWM
Ik zag er vanmorgen twee aan elkaar gekoppeld rijden met beide die strepen. Ze zullen het allemaal wel krijgen.

Hoe gaat het met de instroom van M5? Er rijden er best veel op 50.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 07:39
door FLJ
De 48 en 64 hebben de strepen ook, dus zullen alle stellen het binnenkort wel hebben.

Wat betreft de M5, de 107/108-125/126 zijn ondertussen geleverd waarvan ze allemaal op de 123/124 na beschikbaar zijn voor de dienst (de 123/124 zal vermoedelijk zeer spoedig volgen, volgens ingewijden worden daar afnameritten mee gemaakt). De 127/128 is voor de helft aanwezig, de eerste drie bakken zouden naar verluid afgelopen vrijdag zijn geleverd, de andere drie bakken volgen deze vrijdag als het goed is.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 19:05
door robert55
GVB buschauffeurs rijden IMO heel netjes, soms te netjes. Het valt me op dat vaker dan je zou mogen verwachten het eerste voertuig dat stopt voor de slagbomen van een Kostverlorenvaart brug een GVB bus is. Zojuist zelfs van beide zijden een bus van lijn 21, die dus allebei een ruime +5 kregen want er moesten nog al wat lege zandboten door. Sommige brugwachters houden totaal geen rekening met het wegverkeer.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 20:01
door Amstram17
Zag op AT5 dat er bij CS aan de oostzijde een Combino uit de rails is gelopen! maar hoe het exact is gebeurd, staat er niet bij. Kan iemand mij vertellen hoe het is gebeurd?? en welke wagennummer het betreft?!

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 20:22
door tsov
robert55 schreef:GVB buschauffeurs rijden IMO heel netjes, soms te netjes. Het valt me op dat vaker dan je zou mogen verwachten het eerste voertuig dat stopt voor de slagbomen van een Kostverlorenvaart brug een GVB bus is. Zojuist zelfs van beide zijden een bus van lijn 21, die dus allebei een ruime +5 kregen want er moesten nog al wat lege zandboten door. Sommige brugwachters houden totaal geen rekening met het wegverkeer.
Zeker op een doorgaande route als de Kostverlorenvaart moeten die schepen gewoon dóór. Probeer maar eens te remmen met zo'n apparaat.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 20:50
door hauptbahnhof
Dannyboy1794 schreef:Zag op AT5 dat er bij CS aan de oostzijde een Combino uit de rails is gelopen! maar hoe het exact is gebeurd, staat er niet bij. Kan iemand mij vertellen hoe het is gebeurd?? en welke wagennummer het betreft?!
Wagennummer heb ik niet voor je. Wel dat ik er toevallig op dat moment daar was.
Kwam net van de kapper en zat in lijn 24 naar CS. Snel wat kaartjes halen en dan met de M5 naar huis. Moest de tram dus omrijden via de Nieuwezijds naar CS West. Op CS was het pas duidelijk dat het om een eigen materieel ging. Zoals het erop leek was dat lijn 16 vanaf spoor 4 is gaan rijden, terwijl lijn 9 nog niet voorbij was dus die ramde de combino zo'n beetje net achter de conducteurscabine.

Zoals ik het kon zien was de schade wel beperkt (zeker vergeleken met andere eigen materieel die ik de laatste tijd heb gezien).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 20:52
door Vinny
robert55 schreef:GVB buschauffeurs rijden IMO heel netjes, soms te netjes. Het valt me op dat vaker dan je zou mogen verwachten het eerste voertuig dat stopt voor de slagbomen van een Kostverlorenvaart brug een GVB bus is. Zojuist zelfs van beide zijden een bus van lijn 21, die dus allebei een ruime +5 kregen want er moesten nog al wat lege zandboten door. Sommige brugwachters houden totaal geen rekening met het wegverkeer.
Er wordt wel degelijk rekening gehouden met het wegverkeer en het openbaar vervoer. Zo worden de bruggen over de Kostverlorenvaart in principe niet tijdens de spitsuren bediend, en vallen brugopeningen bij voorkeur op momenten dat er geen bus langsrijdt. Maar je kunt niet met alles rekening houden. :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 17 apr 2014, 10:15
door Suus
Dannyboy1794 schreef: en welke wagennummer het betreft?!
Het was de 2082.

De oorzaak was dat twee trams tegelijkertijd hetzelfde spoor op wilden rijden, dat past niet.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 17 apr 2014, 17:18
door Amstram17
Bee schreef: Het was de 2082.
oooh die zal uiteindelijk over ongeveer 6-12 weken in Diemen staan voor een grote onderhoudsbeurt! maar ja in die tijd rijd hij alweer...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 18 apr 2014, 14:47
door Ardan
Leesvoeder en filmpje over de renovatie van de Oostlijnmetrostations :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 19 apr 2014, 12:30
door fred1954
Vandaag een gelede Citea gespot in Amstelveen op de Amsterdamse weg richting oude Dorp, wagennummer 1421. Filmde lijn 79 [Sorry, geen dienst] Was geen instructierit, want er zat alleen in chauffeur in. Later vanaf de Amstelveenseweg 3 gelede Citea's gezien die achter elkaar het Amsterdamse Bos in reden.

Edit: later vanmiddag 2 gelede Citea's beiden MET een aantal passagiers uit het Amsterdamse Bos bij de Van Nijenrodeweg zien komen en reden richting Amstelveen over de Amstelveenseweg. Bussen filmden [GERESERVEERD]
Bussen zijn waarschijnlijk gebruikt voor: http://www.at5.nl/artikelen/125939/conc ... amse-bos-1

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 19 apr 2014, 21:46
door JWM
Lijn 53/54 begint zo langzamerhand een ratjetoe aan materieel te worden. Vandaag zowel Zilvermeeuwen. CAF en M5.