Pagina 111 van 743

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 09:22
door fred1954
Bijwyks schreef: Ik heb ergens gelezen dat sinds de laatste renovatie van de Hoge Sluis de funderingen daarvan te diep zijn om hier nog een tunnel onder te kunnen aanleggen en dat het kruisingsstation als zodanig nooit meer gebruikt kan worden.
Bedankt voor je bericht. Ik had sowieso niet de indruk dat daar nog iets mee zou gaan gebeuren. Misschien als schuilkelder te gebruiken, daar schijnt bij het station Weesperplein rekening mee gehouden te zijn bij de bouw.

Hier overigens een link van de oorspronkelijke plannen rondom de NZL van rond 1968, onderdeel van het plan "Stadsspoor 1968", bij de meesten hier waarschijnlijk wel bekend, met daarin verwerkt alle toenmalige toekomstige lijnen in bruine kleur. Men had toen nog ambities! :lol: Sommige lijnen zijn daadwerkelijk tot stand gekomen (Oostlijn, Ringlijn, Amstelveenlijn) en over een paar jaar dan grotendeels de NZL in een blauwe kleur. Duidelijk is te zien, dat van de oorspronkelijke plannen w.b. de NZL niet veel meer over is: http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... lijn68.png

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 13:02
door Thom91
Gisteren zag ik alle lijn 16 met eindbestemming CS rondrijden, neem aan dat dat een foutje was? Dacht gelezen te hebben dat er geen bus/tram reed vanaf CS.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 13:50
door fred1954
Thom91 schreef:Gisteren zag ik alle lijn 16 met eindbestemming CS rondrijden, neem aan dat dat een foutje was? Dacht gelezen te hebben dat er geen bus/tram reed vanaf CS.
Nee, dat klopte inderdaad niet, de dienstregeling van lijn 16 was gecombineerd met die van lijn 25:

Tram 16 - 25: Gustav Mahlerlaan eigen route tram 16 tot Concertgebouwplein/Museumplein (16 wordt 25), dan ra. Van Baerlestraat - Roelof Hartstraat - Ceintuurbaan tot de kruising Ferdinand Bolstraat - Ferdinand Bolstraat eigen route tram 25 tot President Kennedylaan, vice versa.

Edit: zie bericht hieronder, deze route was van 2013 :oops: :oops: :oops:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 13:52
door Meltrain
Is lijn 25 voor één dag weer in dienst gesteld? :P

Maar wat ik begreep is dat lijn 16 keerde bij de Plantage Kerklaan (voor Artis) en Plantage Parklaan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 13:54
door FLJ
Dat was de afgelopen jaren wel het geval, maar aangezien lijn 25 is opgeheven werd dat een beetje lastig. Daarom werd de 16 omgelegd naar de Plantage Parklaan via de Ceintuurbaan, Van Woustraat, Sarphatistraat, Roetersstraat.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 14:07
door fred1954
I am so sorry :oops: Ik zocht op tramomleiding Koningsdag amsterdam en kwam op deze site terecht, maar die was van vorig jaar. Dom van me. Er was wel een doorverwijzing naar Koningsdag 2014, maar die had ik even gemist. :roll: Ik heb trouwens lijn 25 ook nog niet echt gemist in het straatbeeld, dus daar ook verder niet bij stil gestaan dat deze opgeheven is. Dom, dom, dom van me.....ik ga me in een hoekje zitten schamen :oops: :oops: :oops:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 apr 2014, 16:10
door Bram
Dit is inderdaad onacceptabel. Schamen zul je je.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 apr 2014, 16:25
door fred1954
Bram schreef:Dit is inderdaad onacceptabel. Schamen zul je je.
Doe ik ook :( , wie zich ook zouden moeten schamen zijn de zogenaamde Ajax-supporters, die een nieuwe M5 vernield hebben: http://www.at5.nl/artikelen/126548/foto ... -metrostel

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 apr 2014, 16:26
door Alargule
Een ban lijkt me wel op zijn plaats.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 29 apr 2014, 21:44
door Busfoto.nl
De aanbesteding voor nieuwe DRIS-panelen in Amsterdam in gepubliceerd op Tenderned: link

De opdracht bestaat ten hoogste uit (althans wat fysiek op straat te zien zal zijn)
- 30 overzichtsdisplays op centrale (bus)stations (minstens 12 regels)
- 250 displays (3 tot 6 regels) aan een paal.
- 450 displays (3 regels), iets tussen een regulier paneel en een Infotin.

In de aanbesteding was een ideetje voor de 450 displays geplaatst:
Afbeelding

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 29 apr 2014, 23:24
door hauptbahnhof
Dit is weer nieuw voor me. Ik was tot de veronderstelling dat ze allemaal geïntegreerd zouden worden in de abri's...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 30 apr 2014, 08:20
door fred1954
hauptbahnhof schreef:Dit is weer nieuw voor me. Ik was tot de veronderstelling dat ze allemaal geïntegreerd zouden worden in de abri's...
Ziet er anders wel netjes uit. Ik zie op de gefotoshopte foto ook geen lijnblok meer OP de abri. Die zullen dan denk ik wel weggaan, immers de info staat al op de paal?

Verder vraag ik me af wat er gaat gebeuren met de haltes, waar ook een andere vervoerder stopt (CXX, EBS bijv.) Ik heb wat documenten doorgelezen, maar alleen het GVB wordt genoemd. Het is hier in Buitenveldert toch al een rare situatie met CXX. In heel Amstelland staat vrijwel op iedere halte een DRIS voor de CXX-bussen en zodra de stadsgrens gepasseerd is, is er geen DRIS meer te vinden waar CXX-tijden op staan. Ik hoop dat men dat ook meeneemt in het hele verhaal.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 30 apr 2014, 08:58
door Somoht
Maak je geen zorgen GOVI wordt genoemd, dus er komt 100% CXX/EBS ritten op the staan

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 30 apr 2014, 08:59
door FLJ
Ik vind het ook vreemd dat op de haltebordjes op de abri's alleen melding wordt gemaakt van GVB, ook als er andere (of alleen andere) vervoerders stoppen. Of geen logo, of van alle vervoerders die er stoppen.

Ik snap overigens ook niet waarom er dan bij een aantal haltes (Linnaeusstraat/Oosterpark, Leidseplein en Koningsplein) geïntegreerde displays in de abri's zijn geplaatst (zoals hauptbahnhof al meldde) waarbij het display bij de Linnaeusstraat/Oosterpark al een aantal maanden op een testmodus staat. Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze op deze wijze de haltes van displays zouden voorzien, maar de uitgeschreven aanbesteding doet wat anders vermoeden.

@Somoth, goed om te lezen dat ook de overige vervoerders op de displays komen te staan!

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 30 apr 2014, 11:49
door VIRM
Stellen ze ook voorwaarden over dingen als lettergrootte, contrast en hoe dicht inhoud op een regel bij elkaar staat? Want er zijn ook voorbeelden over hoe een DRIS volkomen waardeloos en soms onleesbaar kan zijn (*kuch* Zuid-Holland Noord).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 01 mei 2014, 22:25
door Jelmer
ik dacht gelezen te hebben dat de Volvo-geledes niet meer zouden rijden, maar vandaag heb ik minstens 5 nog op de Noordlijnen gezien.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 01 mei 2014, 23:06
door robert55
Een bak van metro 131 op de Autobahn: http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... ?4,6942444

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 02 mei 2014, 08:04
door fred1954
Jelmer schreef:ik dacht gelezen te hebben dat de Volvo-geledes niet meer zouden rijden, maar vandaag heb ik minstens 5 nog op de Noordlijnen gezien.
Ik heb geen zicht op de afleveringen van de Citea gelede bussen. Ik heb het idee dat ze er nog niet allemaal zijn (23) of al wel in de garage maar nog niet 100% rijklaar.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 02 mei 2014, 08:16
door FLJ
Er ontbreken er nog een stuk of 5 (1401, 1406, 1418, 1422, 1423), deze zijn bij mijn weten nog niet in dienst gesignaleerd.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 02 mei 2014, 16:49
door Suus
Vandaag rijdt een CAF-trio op lijn 53/54.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 02 mei 2014, 19:44
door hauptbahnhof
Twee zelfs.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 06 mei 2014, 13:46
door Suus
Vandaag voor het eerst twee ritten gemaakt met de nieuwe gelede Citea's op lijn 33 en 37. Ze zijn een flinke verbetering ten opzichte van de bussen die ze vervangen en waarvan er vandaag nog twee rondreden, maar ze zijn toch nèt niet zo goed als de Citaro's naar mijn mening. De uitstraling van buiten en het interieur ogen echter erg netjes en fris.

Toch wat minpuntjes: De stoelindeling achter de achterdeur is vrij chaotisch en onoverzichtelijk, ik vraag mij af hoe lang dat nog netjes blijft. De normale stoelen zitten verder goed maar de klapzitjes tegenover de derde deur daarentegen zijn onzitbaar door een vreemde keuze bij de voering van de rugleuning daarvan. Verder heb je op sommige plekken rondom de geleding de hele tijd last van een halogeenlampje die vanuit de geleding zo in je ogen straalt. En ik vind de rode stoplampen wel erg goedkoop afgewerkt met een reflectorkapje voor een fietsachterlicht.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 06 mei 2014, 14:03
door FLJ
Ik deel je mening volledig Bee, vooral de zitjes achterin vind ik een regelrechte blamage, heb tot nu toe al meerdere malen mensen met hun poten op de stoelen zien zitten en de eerste viltstiftstrepen waren na een aantal dagen al aanwezig..

Persoonlijk vind ik de Citaro ook een geslaagder ontwerp, ook op het gebied van rijeigenschappen daar de vering van de gelede Citea wel erg stug is voor mijn gevoel.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 06 mei 2014, 15:46
door Rickingsh
Dat de nieuwe Citea's qualitatief vele malen beter zijn dan hun voorgangers moge duidelijk zijn, en vind het zelf ook zeer gelikte bussen :) Een aanwinst voor stad! Maar zoals m'n onderschrift al doet vermoeden zal ik de Jonckheertjes best wel gaan missen in het Amsterdamse straatbeeld. Nooit meer bussen die klinken als houtzagerij, voorverwarmde stoelen hebben bij de motor, en zo'n karakteristieke richtingaanwijzer hebben :( Toch ooit nog maar eens op vakantie naar het oostblok gaan denk 'k zo.. 8-)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 07 mei 2014, 15:46
door fred1954
GVB en Connexxion, die kunnen nog steeds niet samen door één deur :( : http://www.at5.nl/artikelen/127098/onge ... lveenseweg