De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4471
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JWM » Di 13 Mei 2014, 01:09

Waar zijn al die gelede bussen gebleven :?:

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4064
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Etienne » Di 13 Mei 2014, 10:22

Er zijn overigens een 10-tal gelede Jonckheeres naar Berlijn gegaan om daar tram- en metrovervangend vervoer te gaan rijden.
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: Vr 05 Feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor FLJ » Di 13 Mei 2014, 10:40

Op Facebook had ik een foto voorbij zien komen van een gelede Jonckheer in Berlijn, deze had echter het oorspronkelijke type spiegels en het front was voorzien van een grill. Alle Jonckheren uit de tweede serie 445-469 die op dit moment buiten dienst worden gesteld zijn in de loop van tijd ontdaan van hun oorspronkelijke spiegels en de meeste hebben/hadden ook geen grill meer, dus vermoedelijk moet dit nog een bus zijn uit de eerste serie die eind 2010/begin 2011 Amsterdam hebben verlaten (serie 556-579).

Alargule
Berichten: 1705
Lid geworden op: Ma 10 Mei 2010, 12:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Alargule » Wo 14 Mei 2014, 14:28

Geniaal.

AT5.nl schreef:Troep op stations toch geen gevaarvoor volksgezondheid

Gisteren bracht het GVB nog naar buiten dat de volksgezondheid wel in het geding gebracht werd door bloed, urine en braaksel op de metriostations in de stad. Het GGD bestrijdt dit. 'Zolang je niks aanraakt, is er niks aan de hand', zegt een woordvoerder in Het Parool. En als je wel iets aanraakt, dan moet je gewoon je handen wassen.

Het GVB heeft inmiddels de uitspraken van gisteren teruggenomen. Er is toch geen gevaar voor de gezondheid of veiligheid.

Bron

VIRM
Berichten: 3408
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor VIRM » Wo 14 Mei 2014, 14:59

Vanochtend rond 11:10 had lijn 15 vanaf Mercatorplein richting Sloterdijk een sympathieke jonge knul achter het stuur, die mij erop wees dat het lijn 15 was, dat de stoel meteen links voor mij vrij was en waar de geleidetegeltjes op Sloterdijk waren. FYS, was jij dit toevallig? :)
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Suus » Wo 14 Mei 2014, 15:14

Nee, want FYS werkt bij het grote groene busbedrijf :wink:
Rame à l'approche

VIRM
Berichten: 3408
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor VIRM » Wo 14 Mei 2014, 20:27

Owh, dan loop ik achter. Ik dacht dat FYS nog bij het GVB werkte. :) Groen... Connexxion? Ik ben kleurenblind. ;)
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9095
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Michael » Wo 14 Mei 2014, 20:28

FYS werkt nu inderdaadbij Connexxion.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

CamilleKreemers
Berichten: 2330
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor CamilleKreemers » Wo 14 Mei 2014, 20:30

Wie of wat is FYS?

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9095
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Michael » Wo 14 Mei 2014, 21:33

forumgebruiker Find_Your_Spot. Alhoewel ik hem hier al heel lang niet meer gezien heb.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor find_your_spot » Wo 14 Mei 2014, 22:22

Lees nog altijd mee.
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
loveov
Berichten: 17
Lid geworden op: Wo 14 Mei 2014, 15:43
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor loveov » Do 15 Mei 2014, 17:16

Rituitval tram 17 deed zorgen voor de nodige ongeduldigheid. Wel mooi telaat voor m'n afspraak.
OV is te groot.
Zet me in voor een kleiner OV-Netwerk en een slimmere aanpak

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3747
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JeffreyMeijer » Do 15 Mei 2014, 17:23

Bot gezegd, dan hat je maar een tram eerder moeten nemen. Het ov in Amsterdam rijdt hoogfrequent
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
loveov
Berichten: 17
Lid geworden op: Wo 14 Mei 2014, 15:43
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor loveov » Do 15 Mei 2014, 17:36

Dat weet ik. Maar je moet gewoon op het ov kunnen vertrouwen. Te pas en te onpas komen opdagen is niet van 2014.
OV is te groot.
Zet me in voor een kleiner OV-Netwerk en een slimmere aanpak

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3747
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JeffreyMeijer » Do 15 Mei 2014, 18:02

Nee, je hebt zeker in een stedelijke omgeving veel risicofactoren die kunnen zorgen voor rituitval.

Dat is naar mijn mening inherent aan de omgeving en niet aan de voortgang van de jaren.
Leven, en laten leven.

OVAMS
Berichten: 55
Lid geworden op: Vr 09 Dec 2011, 22:52
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor OVAMS » Do 15 Mei 2014, 18:52

Praat mee over de toekomst van IJtram 26

De Stadsregio Amsterdam, gemeente Amsterdam, stadsdeel Centrum, stadsdeel Oost en GVB onderzoeken hoe tramlijn 26 verbeterd kan worden. Gebruikers én potentiële gebruikers van deze lijn kunnen van 6 mei tot en met 15 juni door middel van een enquete aangeven wat er vanuit het oogpunt van de gebruikers moet gebeuren om deze tramverbinding te verbeteren.

Enquete toekomst IJtram 26: http://www.stadsregioamsterdam.nl/IJtram

Ik denk dat versnellen weinig effect zal hebben op lijn 26. Maar vaker rijden of 2 combino's koppelen vind ik niet verkeerd, de perrons zijn lang genoeg. Misschien moeten ze ook maar van die mooie R-NET haltes en DRIS (Dynamisch Reis Informatie Systeem) plaatsen op deze lijn.

VUL ALLEMAAL DE ENQUETE IN!!! :D


Meer Info: http://www.oost.amsterdam.nl/actueel/buurtnieuws/ijburg/algemeen/2014/praat-mee-toekomst/
Een rit op IJtram 26: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=lQqfDiFRmY8

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor hauptbahnhof » Do 15 Mei 2014, 21:01

loveov schreef:Dat weet ik. Maar je moet gewoon op het ov kunnen vertrouwen. Te pas en te onpas komen opdagen is niet van 2014.

Niet komen opdagen heeft een reden. Is niet zo dat er zomaar een rit geskipt word. Dus hou er rekening mee en ga 10 min eerder de deur uit.

Gebruikersavatar
loveov
Berichten: 17
Lid geworden op: Wo 14 Mei 2014, 15:43
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor loveov » Do 15 Mei 2014, 22:12

Het voelt wel alsof zo'n rit geskipt word zodra je daar staat.
OV is te groot.
Zet me in voor een kleiner OV-Netwerk en een slimmere aanpak

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Suus » Do 15 Mei 2014, 22:13

Helaas kan zoiets gebeuren, maar het is wel vervelend.
Rame à l'approche

Alargule
Berichten: 1705
Lid geworden op: Ma 10 Mei 2010, 12:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Alargule » Do 15 Mei 2014, 22:13

Voor de wachtende reiziger is het netto resultaat hetzelfde ja.

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3747
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JeffreyMeijer » Vr 16 Mei 2014, 22:26

Als ik de berichtgeving in de gaten hou dan komen er weer stakingen bij t gvb.
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3747
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JeffreyMeijer » Vr 16 Mei 2014, 22:30

Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Justin » Vr 16 Mei 2014, 23:49

Och, ik begin niet eens meer te praten over de perikelen van lijn 49 Weesp - Bijlmer :'). Gaat laatste tijd wel goed eigenlijk (zolang er geen file op de A1 staat, en daarmee dus ook geen sluipverkeer), alleen vandaag was ik gewoon domweg te laat en miste ik de bus vanmorgen :P.

En wat rommel betreft. Het is al een smerige bende. Ben al opgedroogde bloedplassen, plakkerige papiersnippers en semi-natte kotszooi tegengekomen op de metro. Om nog maar te zwijgen van de prullenbakken, maar dat is, m.u.v. station Amstel, zo wel bekend...

Ik zie die twee dames van dat tv-programma "Hoe schoon is jouw..." al voorbijkomen :') :')
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

fred1954
Berichten: 662
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor fred1954 » Za 17 Mei 2014, 10:16

OVAMS schreef:Praat mee over de toekomst van IJtram 26


Nou meende ik toch, dat al besloten was, om lijn 26 in dubbelbedrijf te laten rijden op termijn?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Suus » Za 17 Mei 2014, 11:21

Nee, want in Amsterdam neemt men geen besluiten voor de toekomst.
Rame à l'approche


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten