Pagina 116 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 19 mei 2014, 20:04
door Amstram17
T2020 stond voor de kantine van de HWR op wacht dat hij opgehaald zou worden. Bleek een "Gebroken" onderkom de boosdoener te zijn en tot mijn spijt zullen alle combino's ooit dit kunnen krijgen :( Overigens duurt het niet lang voordat de T817 in dienst komt na de aanrijding bij de Prins Hendrikkade met een R-net bus! Zo wordt de lijst van "defecten" minder :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 19 mei 2014, 20:39
door benza
Trouwens:

Ik merk, zoals jmw, steeds vaker 2*Caf in de spits op metro 50.
Ik zie ook dat steeds meer Zilvermeeuwen zijn afgevoerd.
En ik las 6 maanden geleden dat de GVB zegt dat met de opening van de Noord-zuid lijn, niet genoeg metros zouden beschikbaar zijn.

Kunnen de zilvermeeuwen niet langer blijven? 3 stellen van dit metro bieden toch veel capaciteit.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 19 mei 2014, 20:41
door Ardan
De Zilvermeeuwen zijn nu echt óp. Nee dus.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 19 mei 2014, 20:46
door benza
Maar waarom? Ivm technische problemen? Te hoog onderhoudkosten? Zij rijden toch nog steeds op lijnen 53 en 54? Waarom ook niet op lijn 50 tijdens de spits, ipv 2 keer caf?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 19 mei 2014, 20:53
door FLJ
Amstram17 schreef:T2020 stond voor de kantine van de HWR op wacht dat hij opgehaald zou worden. Bleek een "Gebroken" onderkom de boosdoener te zijn en tot mijn spijt zullen alle combino's ooit dit kunnen krijgen :( Overigens duurt het niet lang voordat de T817 in dienst komt na de aanrijding bij de Prins Hendrikkade met een R-net bus! Zo wordt de lijst van "defecten" minder :)
Wat is een onderkom Amstram17?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 20 mei 2014, 08:59
door FLJ
benza schreef:Trouwens:

Ik merk, zoals jmw, steeds vaker 2*Caf in de spits op metro 50.
Ik zie ook dat steeds meer Zilvermeeuwen zijn afgevoerd.
En ik las 6 maanden geleden dat de GVB zegt dat met de opening van de Noord-zuid lijn, niet genoeg metros zouden beschikbaar zijn.

Kunnen de zilvermeeuwen niet langer blijven? 3 stellen van dit metro bieden toch veel capaciteit.
Een tijdje geleden werd er gesproken van het aanhouden van de 10 technisch beste Zilvermeeuwen om in te zetten tijdens evenementen e.d. en als reservematerieel. Later heb ik ergens gelezen dat dit weer van de baan was, maar wat de daadwerkelijke status van deze plannen is is mij niet bekend. Wel zal het aanhouden van Zilvermeeuwen betekenen dat deze versleten wagens voorzien moeten gaan worden van het nieuwe type beveilingssysteem wat de komende jaren wordt geïntroduceerd op het hele metronet. Daarnaast zal de Amstelveenlijn er over een paar jaar uit gaan vanwege de ombouw tot (hoogwaardige) tramlijn en de BN-sneltrams worden daarmee vrijgespeeld, dus zelf verwacht ik niet dat het GVB nog zal investeren in een nieuw beveilingssysteem voor een aantal reserve Zilvermeeuwen die al ver over hun levensduur zijn.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 20 mei 2014, 09:22
door benza
Ah ok, dat wist ik niet, bedankt. Inderdaad, ombouwen is zinloos.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 20 mei 2014, 16:59
door Suus
Het is warm in de metro's. Gelukkig ben ik verkouden en kan ik het niet ruiken.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 20 mei 2014, 17:37
door Alargule
Synesthesie is toch een mooi iets... 8-)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 20 mei 2014, 18:21
door robert55
Ik zie de laatste weken vrij regelmatig 12 meter bussen op de lijnen 21 en vooral 18, zojuist twee die elkaar kruisten. Zijn er te weinig geledes in West?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 20 mei 2014, 23:12
door VIRM
Naja, volgensmij stond in een van de M5'jes die ik had de airco wel een klein beetje aan. Maar kan de bestuurder daar niks aan doen? Of gebeurt dat gewoon automatisch?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 21 mei 2014, 00:55
door JWM
Bee schreef:Sneltram 67 is nu ook voorzien van groen-rode schrikstrepen. Begin het idee te krijgen dat het wel eens een blijvertje kan worden.
Op lijn 51 reed vanavond een eenzame CAF die ook voorzien was van dit soort strepen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 21 mei 2014, 15:18
door hauptbahnhof
Sinsd vorige week vrijdag is dat in gang gezet.

At virm: bij GVB werken bijna alle passagierssystemen vrijwel automatisch. Er is geen aan/uitknop. Enige uitzondering die ik weet is de reizigerinfo (displays/halteafroep) aan de metrovoertuigen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 22 mei 2014, 14:14
door Amstram17
Diemen update:
Sinds afgelopen dinsdag is de T2010 weer terug. Deze tram blijft nog wel een aantal weken in Diemen vanwege verschillende werkzaamheden.
De T817 staat voor de kantine en zou morgen alweer in dienst kunnen komen!
Tot slot: De 2081 is ook weg na een grote onderhoudsbeurt en de 2083 is nu binnen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 22 mei 2014, 14:28
door FLJ
Het werd tijd dat de 2010 weer eens terug zou keren, hopelijk hoeven niet alle Combino's een retourtje Duitsland te maken. Ik neem aan dat de 2052 mee terug naar Duitsland is genomen?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 22 mei 2014, 14:54
door Amstram17
FLJ schreef:Het werd tijd dat de 2010 weer eens terug zou keren, hopelijk hoeven niet alle Combino's een retourtje Duitsland te maken. Ik neem aan dat de 2052 mee terug naar Duitsland is genomen?
Nope die staat nog in Diemen... Wordt druk geregeld allemaal

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 22 mei 2014, 20:57
door Jurre
JWM schreef:Op lijn 51 reed vanavond een eenzame CAF die ook voorzien was van dit soort strepen.
Die reed vanmiddag ook op de 51, samen met een ander stel nog zonder strepen. Op deze manier zijn de wel/niet van pantograaf voorziene CAF'jes wel duidelijk te onderscheiden van elkaar.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 23 mei 2014, 10:01
door FLJ
Amstram17 schreef:De T817 staat voor de kantine en zou morgen alweer in dienst kunnen komen!
En hij rijdt inderdaad weer, vanochtend gespot. De ontsierende 9292-sticker op de kop is ook weer verwijderd, enkel de 841 heeft deze nog op zijn neus zitten (de overige wagens hebben ze enkel op de achterzijde).
Jurre schreef:Op deze manier zijn de wel/niet van pantograaf voorziene CAF'jes wel duidelijk te onderscheiden van elkaar.
Inderdaad, voor de spotter is het een leuke toevoeging, de verkeersdeelnemers hebben er waarschijnlijk helemaal niets aan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 23 mei 2014, 11:54
door FLJ
En er is weer een nieuwe Metropolis-metro gearriveerd, vanochtend is de 129 gearriveerd, volgende week komt de 130 zodat de 129-130 compleet is. De 131-132 is eerder deze maand al gearriveerd zodat er vanaf volgende week vrijdag 13 complete M5-stellen in Amsterdam aanwezig zijn. Er rijden er ondertussen 11 in dienst: 107-108 t/m 127-128.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 23 mei 2014, 17:21
door Suus
In een uitgewerkt voorstel van de gemeente Diemen en de Stadsregio staat dat de haltes Schoolstraat en Nicolaas Lublinkstraat van lijn 9 worden opgeheven, in de plaats daarvan moet er een halte Diemerbrug komen bij de kruising ter hoogte van die brug. Daardoor zou de overstap tussen lijn 9 en lijn 44 verbeterd kunnen worden en wordt lijn 9 weer een minuut versneld.

Daarnaast zijn er plannen voor het spoor tussen het eindpunt Diemen Sniep en de werkplaats. Men wil daar de Muiderstraatweg voorzien van een brede, groene middenberm waar het tramspoor in kan liggen. Dit is tegelijkertijd een voorbereiding voor het doortrekken van lijn 9 naar de Bijlmer in 2025.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 23 mei 2014, 23:25
door tsov
Betekent dat dan ook meteen dubbelspoor tot aan de Vinkenbrug? Of blijft het gehele traject enkelspoor?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 23 mei 2014, 23:40
door Rickingsh
Lijkt mij niet echt handig als er inderdaad al plannen op tafel liggen om de lijn door te trekken tot Bijlmer. Dan zou het logischer zijn om gelijk al dubbelspoor aan te leggen i.p.v. dat je dat later nog eens aan moet gaan passen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 23 mei 2014, 23:45
door tsov
Nouja, één spoor aanleggen is natuurlijk wel degelijk goedkoper dan twee :) En tzt moet dan toch de hele Provincialeweg op de schop, want daar past nu echt geen dubbelspoor.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 23 mei 2014, 23:55
door Rickingsh
Dat het een goedkopere oplossing is spreekt voor zich. Maar voor een tram die met hoge frequentie rijdt lijkt het me niet wenselijk een Leidsestraat-scenario te creëren. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat de SRA daar zelf op zit te wachten :lol:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 24 mei 2014, 00:23
door JWM
Men wil ook een busbaan aanleggen vanaf aansluiting Diemen aan de A1 tot aan de Elswijkdreef. Wellicht valt het een en ander te combineren.