De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Thom91 » Zo 22 Jun 2014, 19:53

Nee, hij of zij wordt gesponsord.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Vinny » Zo 22 Jun 2014, 19:54

Ze hebben de vormgeefster van het Rijks Museum in dienst genomen.

Ik zie Amstel Station als zodanig ook op de bewegwijzering terugkomen... :roll:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31486
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Suus » Zo 22 Jun 2014, 20:45

Ja, ik zag dat inderdaad ook van de week op het Prins Bernhardplein. Eerst een blauw bord van de ANWB met Amstel Station erop gevolgd door een wegwijzer met Amstel Station erop. Treurig.

Op de wegwijzers voor de fietsers staat al heel lang [NSLOGO] Amstel, die inconsistentie snap ik ook niet, maar dat zal wel aan mij liggen (en is ook niet echt relevant).
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9260
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Ardan » Zo 22 Jun 2014, 20:52

Jep, en dan ook nog dit vorkbord dat er ook alweer drie jaar zo staat..
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Natorious
Berichten: 263
Lid geworden op: Di 17 Jun 2014, 14:27
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Natorious » Zo 22 Jun 2014, 21:42

JWM schreef:In de zomer wijzigen volgens een krantje van GVB twee busroutes.

Lijn 66 gaat eind juli via de nieuwe Uyllanderbrug rijden i.p.v. langs de Maxis.
Lijn 38 gaat media augustus het nieuwe wijkje Elzenhagen bedienen met een lusroute op het moment dat de verlengde van Heekweg in gebruik wordt genomen.


Daar gaat mijn overstap op Muiden, Maxisweg -o-
Komt er geen halte Splitsing, Diemen? Dat zou alles heel wat makkelijker maken.
Na de routewijziging heb je geen overstap meer komende uit Bijlmer-Oost van de 66 op 320.
Ook niet meer op 322/327. Daardoor wordt de hoeveelheid keuzes in bussen die je kan nemen naar bijv. Almere heel erg beperkt. :N
Als ze er eentje in 't Schouw kunnen plaatsen, mag er ook wel één in Diemen *bus*

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4438
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JWM » Zo 22 Jun 2014, 21:48

Er komt een halte "Diemerknoop" :D

Gebruikersavatar
Natorious
Berichten: 263
Lid geworden op: Di 17 Jun 2014, 14:27
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Natorious » Zo 22 Jun 2014, 21:57

You just made my day *O*

Milco
Berichten: 3564
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Milco » Zo 22 Jun 2014, 22:01

Waar moet die halte 'Diemerknoop' gaan komen dan? Bij de splitsing met de weg naar IJburg, dus bij knooppunt Diemen? Als dat het geval is, neem ik aan dat de R-netlijnen (en de spitslijnen?) er ook we zullen gaan stoppen?
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4438
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JWM » Zo 22 Jun 2014, 22:07

Klopt helemaal.

Milco
Berichten: 3564
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Milco » Zo 22 Jun 2014, 22:09

Oké, nou ja ik zie het binnenkort wel op de sites van Connexxion en GVB denk ik. :)

Nog een vraag: waar ligt die nieuwe wijk in Noord precies, waar lijn 38 gaat rijden?
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4438
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JWM » Zo 22 Jun 2014, 22:14

Vanaf het Waddenwegviaduct Buikslotermeerplein gaat bus 38 straks links de IJdoornlaan op, dan rechts Elzenhagensingel, van Heekweg en via de Cleyendertweg terug naar het Buikslotermeerplein.

Milco
Berichten: 3564
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Milco » Zo 22 Jun 2014, 22:20

Oh, zo. Helder! Weer bedankt! :)
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4438
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JWM » Zo 22 Jun 2014, 22:21

Google Maps heeft daar vrij recente beelden, de nieuwe halte Eeuwige Jeugdlaan is al zichtbaar: https://goo.gl/maps/bp3IA

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Vinny » Ma 23 Jun 2014, 00:20

JWM schreef:Er komt een halte "Diemerknoop" :D

Diemer Knoop? :mrgreen:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4438
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JWM » Ma 23 Jun 2014, 00:21

Don't shoot the messenger

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9260
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Ardan » Ma 23 Jun 2014, 00:22

Wel uit stekend dat daar een bus halte komt zeg! :mrgreen:
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4438
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JWM » Ma 23 Jun 2014, 15:04

De zomerdienstregeling van GVB staat inmiddels online. De metrolijnen gaan buiten de spits slechts om het kwartier rijden. Dat was toch andere jaren nooit zo?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31486
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Suus » Ma 23 Jun 2014, 15:35

Vorig jaar niet vanwege het ontvlochten net niet, het jaar daarvoor wel zover ik nog weet. Altijd goed voor lang wachten in de zon op volgepropte metro's.

Ik dacht echter dat men de laatste tijd overtuigd was van het nut van normale metrofrequenties, want in december ging de weekenddienst voor 10:00 's ochtends nog van een kwartierdienst naar een tienminutendienst (tot mijn grote vreugde trouwens, want ik wil op zaterdag nog wel eens vroeg de deur uit gaan).
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4438
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JWM » Ma 23 Jun 2014, 15:40

Tijdens de werkzaamheden bij Zuid (eerste drie weken van de zomerdienst) blijft de metro trouwens wel om de 10 minuten rijden. Dus het valt deze zomer nog te overzien.

Jurre
Berichten: 815
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Jurre » Ma 23 Jun 2014, 16:10

Momenteel zijn de metrotijden in het dal ook verre van ideaal. Meestal kom ik om .09 of .39 aan met de trein op Duivendrecht-laag. Op datzelfde moment gaat net de 54 richting Amstel weg boven. De eerstvolgende metro, de 50, gaat vervolgens pas weer om .21 of .51, gevolgd door de 54 om .22 of .52. Soms scheelt dit een minuutje maar in de praktijk gaat het eigenlijk altijd zo, en moet ik dus zo'n 10 minuten wachten op een metro. Voor een stad als Amsterdam vind ik dat nog best veel.

Gebruikersavatar
Natorious
Berichten: 263
Lid geworden op: Di 17 Jun 2014, 14:27
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Natorious » Ma 23 Jun 2014, 17:40

JWM schreef:De zomerdienstregeling van GVB staat inmiddels online. De metrolijnen gaan buiten de spits slechts om het kwartier rijden. Dat was toch andere jaren nooit zo?


Dit is inderdaad nieuw. Op zaterdag & zondag reden ze al om het kwartier, maar die kwartierfrequentie in het doordeweekse dal is nieuw en vind ik persoonlijk wel erg weinig...
Die zomerfrequenties zijn sws niet echt nodig bij de metro, schaf dan gewoon die spitsritten af.
Ik heb liever zo'n ontvlochten net met elke 7/8 minuten een metro dan dit :6

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4438
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JWM » Ma 23 Jun 2014, 17:46

Waarschijnlijk wordt het vooral gedaan zodat het personeel met vakantie kan. In de afgelopen jaren was de metrotunnel vaak dicht, waardoor er sowieso al minder bestuurders nodig waren.

Gebruikersavatar
Natorious
Berichten: 263
Lid geworden op: Di 17 Jun 2014, 14:27
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Natorious » Ma 23 Jun 2014, 17:52

JWM schreef:In de afgelopen jaren was de metrotunnel vaak dicht, waardoor er sowieso al minder bestuurders nodig waren.

Ik ga de hoeveelheid pendelbussen die ik tijdens een file op de Wibautstraat op m'n fietsje inhaal missen :cry:
Mijn record is 8 :X

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 1449
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor n-evo » Ma 23 Jun 2014, 18:04

De analoge koersrollen van de M5 zijn zo'n denderend succes dat het lijnnummer tegenwoordig maar op de digitale bestemmingslichtkrant wordt getoond.

Leuk hoor van die analoge rollen wegens "nostalgische redenen". :')

Gebruikersavatar
Natorious
Berichten: 263
Lid geworden op: Di 17 Jun 2014, 14:27
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Natorious » Ma 23 Jun 2014, 18:42

n-evo schreef:De analoge koersrollen van de M5 zijn zo'n denderend succes dat het lijnnummer tegenwoordig maar op de digitale bestemmingslichtkrant wordt getoond.

Leuk hoor van die analoge rollen wegens "nostalgische redenen". :')


Ik ergerde me de eerste dag al aan het zwarte, lege vierkant ernaast.
Weer een plaatsje om het ò zo ''prachtige'' logo van 't GVB te tonen.
:P


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast