Pagina 125 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 22 jun 2014, 19:53
door Thom91
Nee, hij of zij wordt gesponsord.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 22 jun 2014, 19:54
door Vinny
Ze hebben de vormgeefster van het Rijks Museum in dienst genomen.

Ik zie Amstel Station als zodanig ook op de bewegwijzering terugkomen... :roll:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 22 jun 2014, 20:45
door Suus
Ja, ik zag dat inderdaad ook van de week op het Prins Bernhardplein. Eerst een blauw bord van de ANWB met Amstel Station erop gevolgd door een wegwijzer met Amstel Station erop. Treurig.

Op de wegwijzers voor de fietsers staat al heel lang [NSLOGO] Amstel, die inconsistentie snap ik ook niet, maar dat zal wel aan mij liggen (en is ook niet echt relevant).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 22 jun 2014, 20:52
door Ardan
Jep, en dan ook nog dit vorkbord dat er ook alweer drie jaar zo staat..

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 22 jun 2014, 21:42
door Natorious
JWM schreef:In de zomer wijzigen volgens een krantje van GVB twee busroutes.

Lijn 66 gaat eind juli via de nieuwe Uyllanderbrug rijden i.p.v. langs de Maxis.
Lijn 38 gaat media augustus het nieuwe wijkje Elzenhagen bedienen met een lusroute op het moment dat de verlengde van Heekweg in gebruik wordt genomen.
Daar gaat mijn overstap op Muiden, Maxisweg -o-
Komt er geen halte Splitsing, Diemen? Dat zou alles heel wat makkelijker maken.
Na de routewijziging heb je geen overstap meer komende uit Bijlmer-Oost van de 66 op 320.
Ook niet meer op 322/327. Daardoor wordt de hoeveelheid keuzes in bussen die je kan nemen naar bijv. Almere heel erg beperkt. :N
Als ze er eentje in 't Schouw kunnen plaatsen, mag er ook wel één in Diemen *bus*

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 22 jun 2014, 21:48
door JWM
Er komt een halte "Diemerknoop" :D

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 22 jun 2014, 21:57
door Natorious
You just made my day *O*

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 22 jun 2014, 22:01
door Milco
Waar moet die halte 'Diemerknoop' gaan komen dan? Bij de splitsing met de weg naar IJburg, dus bij knooppunt Diemen? Als dat het geval is, neem ik aan dat de R-netlijnen (en de spitslijnen?) er ook we zullen gaan stoppen?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 22 jun 2014, 22:07
door JWM
Klopt helemaal.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 22 jun 2014, 22:09
door Milco
Oké, nou ja ik zie het binnenkort wel op de sites van Connexxion en GVB denk ik. :)

Nog een vraag: waar ligt die nieuwe wijk in Noord precies, waar lijn 38 gaat rijden?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 22 jun 2014, 22:14
door JWM
Vanaf het Waddenwegviaduct Buikslotermeerplein gaat bus 38 straks links de IJdoornlaan op, dan rechts Elzenhagensingel, van Heekweg en via de Cleyendertweg terug naar het Buikslotermeerplein.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 22 jun 2014, 22:20
door Milco
Oh, zo. Helder! Weer bedankt! :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 22 jun 2014, 22:21
door JWM
Google Maps heeft daar vrij recente beelden, de nieuwe halte Eeuwige Jeugdlaan is al zichtbaar: https://goo.gl/maps/bp3IA

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 00:20
door Vinny
JWM schreef:Er komt een halte "Diemerknoop" :D
Diemer Knoop? :mrgreen:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 00:21
door JWM
Don't shoot the messenger

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 00:22
door Ardan
Wel uit stekend dat daar een bus halte komt zeg! :mrgreen:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 15:04
door JWM
De zomerdienstregeling van GVB staat inmiddels online. De metrolijnen gaan buiten de spits slechts om het kwartier rijden. Dat was toch andere jaren nooit zo?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 15:35
door Suus
Vorig jaar niet vanwege het ontvlochten net niet, het jaar daarvoor wel zover ik nog weet. Altijd goed voor lang wachten in de zon op volgepropte metro's.

Ik dacht echter dat men de laatste tijd overtuigd was van het nut van normale metrofrequenties, want in december ging de weekenddienst voor 10:00 's ochtends nog van een kwartierdienst naar een tienminutendienst (tot mijn grote vreugde trouwens, want ik wil op zaterdag nog wel eens vroeg de deur uit gaan).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 15:40
door JWM
Tijdens de werkzaamheden bij Zuid (eerste drie weken van de zomerdienst) blijft de metro trouwens wel om de 10 minuten rijden. Dus het valt deze zomer nog te overzien.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 16:10
door Jurre
Momenteel zijn de metrotijden in het dal ook verre van ideaal. Meestal kom ik om .09 of .39 aan met de trein op Duivendrecht-laag. Op datzelfde moment gaat net de 54 richting Amstel weg boven. De eerstvolgende metro, de 50, gaat vervolgens pas weer om .21 of .51, gevolgd door de 54 om .22 of .52. Soms scheelt dit een minuutje maar in de praktijk gaat het eigenlijk altijd zo, en moet ik dus zo'n 10 minuten wachten op een metro. Voor een stad als Amsterdam vind ik dat nog best veel.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 17:40
door Natorious
JWM schreef:De zomerdienstregeling van GVB staat inmiddels online. De metrolijnen gaan buiten de spits slechts om het kwartier rijden. Dat was toch andere jaren nooit zo?
Dit is inderdaad nieuw. Op zaterdag & zondag reden ze al om het kwartier, maar die kwartierfrequentie in het doordeweekse dal is nieuw en vind ik persoonlijk wel erg weinig...
Die zomerfrequenties zijn sws niet echt nodig bij de metro, schaf dan gewoon die spitsritten af.
Ik heb liever zo'n ontvlochten net met elke 7/8 minuten een metro dan dit :6

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 17:46
door JWM
Waarschijnlijk wordt het vooral gedaan zodat het personeel met vakantie kan. In de afgelopen jaren was de metrotunnel vaak dicht, waardoor er sowieso al minder bestuurders nodig waren.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 17:52
door Natorious
JWM schreef:In de afgelopen jaren was de metrotunnel vaak dicht, waardoor er sowieso al minder bestuurders nodig waren.
Ik ga de hoeveelheid pendelbussen die ik tijdens een file op de Wibautstraat op m'n fietsje inhaal missen :cry:
Mijn record is 8 :X

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 18:04
door n-evo
De analoge koersrollen van de M5 zijn zo'n denderend succes dat het lijnnummer tegenwoordig maar op de digitale bestemmingslichtkrant wordt getoond.

Leuk hoor van die analoge rollen wegens "nostalgische redenen". :')

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 18:42
door Natorious
n-evo schreef:De analoge koersrollen van de M5 zijn zo'n denderend succes dat het lijnnummer tegenwoordig maar op de digitale bestemmingslichtkrant wordt getoond.

Leuk hoor van die analoge rollen wegens "nostalgische redenen". :')
Ik ergerde me de eerste dag al aan het zwarte, lege vierkant ernaast.
Weer een plaatsje om het ò zo ''prachtige'' logo van 't GVB te tonen.
:P