Pagina 14 van 740

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: do 04 okt 2012, 13:51
door R-Flow
Zijn er al foto's van die gepimpte 907? :D

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 05 okt 2012, 13:19
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 05 okt 2012, 15:19
door R-Flow
Ik zeg: Heel veel succes met bakkies in die trams bouwen. :pos: Rondlopen zoals in Rotterdam mocht hier toch niet?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 05 okt 2012, 15:23
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 05 okt 2012, 15:23
door R-Flow
hauptbahnhof schreef:Dat zeggen ze juist. Gaat en hoeft niet te gebeuren.
Had me post net aangepast. Ze zijn hier toch zwaar anti het idee dat iemand los rondloopt?

En gut gut gut de SP heeft weer aandacht nodig: naast de sneltram nu ook de "ramptram"

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 05 okt 2012, 23:32
door Suus
Deze nieuwe stickers hebben ze inderdaad in de CAF-metro's opgeplakt
Afbeelding
De oudere man lijkt inderdaad net een dronkelap.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: za 06 okt 2012, 00:12
door Anne
En die links heeft een aardige bierbuik :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: za 06 okt 2012, 03:11
door Ardan
In het rechterplaatje zie ik 'Prioriteit aan mensen die tegen de stoel voor zich leunen'.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: za 06 okt 2012, 10:10
door FLJ
R-Flow schreef:Zijn er al foto's van die gepimpte 907? :D
Jazeker! Deze heb ik gistermiddag gemaakt en zijn hier te bekijken.

De deuren zijn een hele verbetering. Zien er goed uit, vooral de grotere ramen. Daarnaast werken de deuren hetzelfde als de Combino deuren. Ondertussen is de 918 als volgende wagen binnen genomen in de remise Lekstraat voor ombouw en is naar verwachting over 2 weken klaar. De 833 staat nog steeds sinds begin dit jaar in de Lekstraat voor ombouw maar daar lijkt niet zoveel mee te gebeuren.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: za 06 okt 2012, 10:56
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: za 06 okt 2012, 14:40
door Mojito
Ziet er goed uit die deuren! Een hele verbetering ook want dat deurmechaniek van de BN vloot (ook de oorspronkelijke deuren van de sneltrams) was toch wel krakkemikkig. Althans, zo vond ik het altijd wel klinken. Die sneltramdeuren zijn ook niet voor niets vervangen.

Toch vraag ik me af of het de investering en de moeite waard is voor de resterende levensduur van die wagens. Die 11G/12G trams zijn inmiddels al zo'n 20 jaar oud en hebben dus nog een jaar of 10 te gaan. Voor de 11G wordt dat misschien nog wel korter, met het oog op de Regiotramplannen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: za 06 okt 2012, 15:12
door Suus
Tien jaar is een behoorlijke tijd om zo'n relatief beperkte investering af te schrijven, zeker als het veel onderhoud scheelt.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: za 06 okt 2012, 15:20
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: za 06 okt 2012, 15:55
door R-Flow
FLJ schreef:Jazeker! Deze heb ik gistermiddag gemaakt en zijn hier te bekijken.

De deuren zijn een hele verbetering. Zien er goed uit, vooral de grotere ramen. Daarnaast werken de deuren hetzelfde als de Combino deuren. Ondertussen is de 918 als volgende wagen binnen genomen in de remise Lekstraat voor ombouw en is naar verwachting over 2 weken klaar. De 833 staat nog steeds sinds begin dit jaar in de Lekstraat voor ombouw maar daar lijkt niet zoveel mee te gebeuren.
Thnx voor de foto's en het uploaden! Ziet er netjes uit, stuk mooier gedaan dan bij de sneltrams.
hauptbahnhof schreef:Hm, ook deur 1 heeft een deurknop. Niet handig want die deur mag niet altijd open...
Niet anders dan de Combino's toch?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: zo 07 okt 2012, 02:12
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: zo 07 okt 2012, 10:53
door Mojito
Via de GVB nieuwsgroep op Yahoo kwam ik dit tegen: een kennelijk niet al te wakkere trambestuurder op lijn 5, gisteren :?. Kan me herinneren dat zoiets ook ooit met een Combino is gebeurd :lol:.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: zo 07 okt 2012, 12:01
door Meltrain
Ja, dan heb je dus een klein probleem.... :lol:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: zo 07 okt 2012, 13:26
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: zo 07 okt 2012, 14:12
door Meltrain
Waarom via linkerspoor?
Kan er niet gewoon via het rechterspoor worden gereden, waarbij er op de Strawinskylaan van spoor wordt gewisseld (ik meen immers dat daar een overloopwissel ligt)?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: zo 07 okt 2012, 14:23
door hauptbahnhof
Dat kan overigens ook inderdaad.
Toen het met de combino is gebeurd hebben ze het in ieder geval linkerspoor gedaan tot stadionweg. Toen was het nog wel de ouwe route door het metrostation Zuid/WTC.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: zo 07 okt 2012, 17:05
door STF
Hoe langzaam zou zo'n 12G eigenlijk in zijn achteruit gaan? 10 km/u?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: zo 07 okt 2012, 17:58
door JWM
hauptbahnhof schreef:Op z'n zachtst gezegd klein ja. Hij moet helemaal via het linkerspoor worden teruggereden naar de Stadionweg/Beethovenstraat. Wat dus betekent dat het tram en metroverkeer stil moet liggen.
Ik neem aan dat ze dat gewoon 's nachts doen? Hoe kan het trouwens überhaupt gebeuren dat zoiets uitrijdt op lijn 5?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: zo 07 okt 2012, 18:09
door R-Flow
Mojito schreef:Via de GVB nieuwsgroep op Yahoo kwam ik dit tegen: een kennelijk niet al te wakkere trambestuurder op lijn 5, gisteren :?. Kan me herinneren dat zoiets ook ooit met een Combino is gebeurd :lol:.
Die zal flink hebben staan vloeken hahaha

Apart trouwens dat de displays op de zijkant en achterkant wel het lijnnummer weergeven en voor niet. Of gewoon defect display?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: zo 07 okt 2012, 18:13
door Suus
De bestuurder ontdekt zoiets op zijn laatst bij de halte Uilenstede, want dan zitten de deuren aan de verkeerde kant :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: zo 07 okt 2012, 18:21
door htm_tram
Wat een prutsers... :lol:

Heeft de ccv ook niet opgelet dat een vekeerde wagen zich aanmeld als dienstwagen op lijn 5? Ook dom van de bestuurder natuurlijk :neg: