Pagina 139 van 735

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 10:38
door Bakpapier
Excuus, enkel van buiten de stad en als je niet op een Amsterdams station met metro overstapt.

En dat zei ik wel : ik moet nu dus op zuid uitstappen en uit checken en op de volgende trein wachten om gebruik te maken van de regeling . Waar slaat dat op ?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 10:57
door reisthijs
Hoe zou het anders kunnen? Je bent niet verplicht van die regeling gebruik te maken.

Reis gewoon met de trein naar Duivendrecht en check daar uit bij NS.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 11:38
door hauptbahnhof
VIRM schreef:Er werd omgeroepen dat je dan niet bij NS incheckt. Dus dan moet je kennelijk bij GVB in- en uitchecken. Maar hoe gaat dat dan met die poortjes?
Misschien 's lezen wat ik net boven jouw post zei? Ik herhaal weer: als je met een product reist die bij GVB geldig is check je niet in. Niet bij NS, niet bij GVB. Alleen als je op saldo reist check je wel bij NS in en uit. Simpeler kan niet.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 11:57
door reisthijs
Jouw simpele (dure, want 2,10 voor een enkeltje bij NS) oplossing klopt niet met het verhaal dat op de website staat:
GVB.nl schreef:De trein
Tussen Station Zuid - RAI - Duivendrecht - Diemen Zuid en Station Zuid - Bijlmer ArenA kunt u het beste gebruik maken van de trein. Uw GVB vervoerbewijs is op deze NS-trajecten van 6 tot en met 25 juli geldig.
Let op: hiermee niet in- en uitchecken bij NS! U hoeft dus geen ingecheckte OV-chipkaart in de trein te hebben. U mag met elke kaartsoort die in de metro geldig is met de trein (anonieme OV-chipkaart, uurskaartje GVB, abonnement GVB, persoonlijke chipkaart enz.) Natuurlijk geldt dit alleen op de bovenvermelde trajecten.
Ik maak hier uit op dat je niet moet in-/uitchecken bij NS als je op saldo reist.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 12:19
door FLJ
Deze tekst hebben ze blijkbaar later toegevoegd omdat het totaal onduidelijk was wat te doen bij het reizen op saldo. Ik zou zelf niet hebben ingecheckt, omdat het reizen per trein duurder is dan per metro en ik niet bereid zou zijn dat ervoor te betalen, tenzij dit expliciet gemeld zou worden. Blijkbaar was de verwarring dusdanig dat ze er dit van hebben gemaakt (nooit inchecken dus).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 12:25
door hauptbahnhof
Dit is idd later van gemaakt.
Heb laatsts nog op twitter gekeken en ook klatenservice zegt hetzelfde als ik.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 12:35
door Suus
Dus als de klantenservice zegt dat je in de sloot moet springen doe je dat ook?

Mijn vuistregel: als een bedrijf verschillende dingen beweert, ga ik voor de financieel meest aantrekkelijke optie = niet inchecken :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 12:56
door hauptbahnhof
Wat is dat voor een achterlijke opmerking Bee? Heb je hoger ingeschat.

Klantenservice is het aanspreekpunt voor de klanten. Als de klanten iets vragen en de klantenservice zegt iets, dan moet je als klant ervan uit kunnen gaan dat dat klopt.

Anyways, wat je nu wel gaat krijgen... weten de HC's dit ook?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 13:01
door reisthijs
Als je op de officiƫle website kijkt en daar staat iets, dan moet je als klant ervan uit kunnen gaan dat dat klopt.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 13:10
door Suus
Ik constateer een groot vertrouwen in de klantenservice terwijl ze tegenstrijdige informatie geven t.o.v. de informatie op de website. Ik vind het dan zelf erg lastig de klantenservice nog te vertrouwen dat ze correcte informatie geven. Maatgoed, dit verhaal past opnieuw in het straatje dat deze werkzaamheden heel erg slecht zijn georganiseerd.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 13:14
door Suus
JWM schreef:Er was vanavond een informatiemedewerker op Zuid actief die geen joggingspak droeg en twijfelende reizigers zelfs pro-actief benaderde :)
Ik had er zaterdagavond nog eentje op het Amstelstation die geen flauw benul had hoe zijn porto werkte en een met een lege telefoon rondliep, dus of ik voor hem even 112 wilde bellen voor een man met een hartaanval (geen grap) :X :roll:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 13:26
door Bakpapier
Ok dus volgens de site moet ik niet inchecken. Maar hetzelfd.
Probleem blijft : dan reis ik dus tussen mijn begin halte en Asdz zonder geldig vervoerbewijs.

En niet gebruik maken van de regeling is een dure grap, dat ben ik momenteel dus aan het doen...

Nu is het financieel voor mij geen probleem maar ik vind het belachelijk dat ik dus extra geld kwijt ben vanwege werkzaamheden van GVB.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 13:27
door Bakpapier
Het zou ze sieren als die pendelbus gewoon gratis was. Al ben je zelfs dan nog duurder uit dan als de metro rijdt !!!

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 13:30
door Bakpapier
In het kaartjes tijdperk had men nog kunnen doen dat een vervoersbewijs tot Zuid geldig is tot aan Duivendrecht. Maar met de ov chipkaart kan dat dus niet meer.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 13:48
door hauptbahnhof
Bakpapier schreef:*knip*
Nu is het financieel voor mij geen probleem maar ik vind het belachelijk dat ik dus extra geld kwijt ben vanwege werkzaamheden van GVB.
Het zijn werkzaamheden van de gemeente... hierdoor kan GVB geen metro's rijden en moeten ze zorgen voor alternatief vervoer die ook gewoon geld kost (extra personeel, bussen etc). Vroeger zou dat geen probleem zijn geweest want ja, strippenkaart, zones etc. Nu betaal je er alsnog een stuk meer voor.

Dit probleem heb je met alle (voorgeplande) omleidingen sinds de ov-chipkaart.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 14:40
door reisthijs
Het hoeft nog steeds geen probleem te zijn. Met een paar mobiele GVB-chippalen op de betreffende NS-stations zou je gewoon bij GVB in/uit kunnen checken terwijl je met de trein reist.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 15:30
door fred1954
hauptbahnhof schreef: Dit probleem heb je met alle (voorgeplande) omleidingen sinds de ov-chipkaart.
Dit is wel eens meer ter sprake gebracht, hier op het forum. Ik ben het daar toch niet mee eens. Volgens mij is het zo, dat bij een omleiding van tram en bus (gesteld dat je in die tram of bus blijft zitten) dat je bij het uitchecken nog gewoon hetzelfde betaald, als zou de tram of bus de normale route gereden hebben. Volgens mij kijkt de software waar je instapt: A en waar je uitstapt (B) en tussen halte A en halte B is een vast bedrag vastgesteld in de software m.i. Dus of de tram of bus nu via een omleiding rijdt, je stapt uiteindelijk toch op halte B uit en wordt er toch gewoon van A naar B berekend. Toch?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 17:32
door Suus
GVB past de ritprijzen aan als het voertuig een geplande omleiding rijdt en daarbij op de route andere haltes aandoet.

Pro: de reisinformatie klopt de hele route.
Contra: de reiziger moet soms een ander bedrag betalen dan met de originele route.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 17:34
door hauptbahnhof
Ik weet niet hoe andere OV-bedrijven het doen. Maar als GVB een omleiding inplant dan wordt dat ook in het EBS gepland. Dat betekent dat de punctualiteit ook op de omleidingsroute wordt gemeten, de haltes worden afgeroepen en dus de haltes bekend zijn. Hierdoor kan jij als passagier gewoon betalen voor de afgelegede reis. Dit is dus alleen bij voorgeplande omleidingen.

Is het een acute omleiding, zoals gisteren door de demonstratie in de stad, waar lijn 2 en 5 vanaf Van Baerlestraat helemaal naar De Clercqstraat en vanaf daar naar Rozengracht - Dam reden, dan is dat een ander verhaal.
Check je in op Dam en uit op Museumplein, dan betaal je het normale tarief. Check je in of uit op het moment dat de tram de halte Dam verlaten heeft of voordat deze de virtuele haltebox van Museumplein heeft bereikt (bij Van Baerlestraat wordt er op een andere halte dan normaal gehalteerd dus onbekende halte voor lijn 2 of 5), dan betaal je alleen basistarief. Dit was ook het geval bij mensen met een abonnement, geen idee of dit probleem opgelost is.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 17:54
door n-evo
hauptbahnhof schreef:Als de klanten iets vragen en de klantenservice zegt iets, dan moet je als klant ervan uit kunnen gaan dat dat klopt.
Je hebt nu een concreet voorbeeld dat de klantenservice A zegt en de website B. Kennelijk kunnen we er toch niet helemaal van uit gaan dat het klopt.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 18:26
door hauptbahnhof
Dit heb ik dus aan het begin van de werkzaamheden gelezen. Geen idee of de website aangepast is in het verleden. Maar ja, waar bestaat een klantenservice voor? Alleen om te klagen dat een bus 5 minuten te laat is? :roll:

De website vind ik overigens niet heel duidelijk en laat ruimte voor interpretatie over. En net als Bee het doet, interpreteert iedereen het zoals het hem of haar uitkomt toch?
Dus daar is er zeker weten verbetering nodig.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 19:17
door Geert
Waarom laat de klantenservice dan de website niet aanpassen? Zou toch een logische opvolging zijn als blijkt dat informatie op site niet duidelijk is?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 23:00
door n-evo
hauptbahnhof schreef:Maar ja, waar bestaat een klantenservice voor? Alleen om te klagen dat een bus 5 minuten te laat is? :roll:
Nee hoor niet alleen om te klagen dat een bus vijf minuten te laat is, ze zijn duidelijk ook goed in het verstrekken van tegenstrijdige informatie. :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 22 jul 2014, 12:52
door Bakpapier
Weet iemand waarom bus 58 (pendel duivendrechtstation - joan muyskenweg) als eindbestemming ' kretaweg' toont ipv Joan Muyskenweg op de schermen in de bus? De tekst op de bus zelf klopt wel en de omroep ook (ook halte Overamstel wordt keurig omgeroepen).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 22 jul 2014, 19:54
door tsov
Waarschijnlijk de code van Kretaweg hergebruikt (daar komt toch geen bus meer), en verzuimd dit overal consequent aan te passen.