Pagina 140 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 22 jul 2014, 23:15
door Bakpapier
Nou nog iets leuks, bus 58 reed laatst als bus 222 ipv bus 58. Verder klopte alles met de lijninfo van bus 58 (incl het foutieve kretaweg).

Gelukkig mogen we maandag weer met de metro, wat een fiasco was dit zeg. Nog een weekje lang de volgende onzin meemaken:

- extra betalen door GVB werkzaamheden (want duivendrecht + bus is duurder dan RAI/zuid + metro)
- De bus die net wegrijdt als de trein aankomt op duivendrecht/de trein die net wegrijdt als de bus aankomt (alleen als de trein vertraging heeft, of de bus, heb je een mooie overstap)
- De bus die geblokkeerd wordt door geparkeerde auto's i.v.m. een vertrekkende tourbus (ja dit heb ik echt een keer meegemaakt)
- Buitenlanders met volle koffers die totaal niks van de situatie snappen en op een uitgestorven metrohalte Overamstel eindeloos zitten te wachten op de metro die nooit komt

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 23 jul 2014, 08:31
door waldo79
Kom op zeg. Je kunt het ook overdrijven. ..

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 23 jul 2014, 10:48
door hauptbahnhof
En vooral lullen want het station is afgesloten (als in alle poortjes afgekruist).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 23 jul 2014, 12:04
door Alargule
Bakpapier bakt ze inderdaad wel erg bruin.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 23 jul 2014, 17:27
door Bakpapier
Ik zag toch echt af en toe mensen daar lopen. Maar misschien waren dat geen buitenlanders. Wel zijn et veel buitenlanders (ook met koffers ) die vragen hoe ze op Centraal komen .

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 24 jul 2014, 15:39
door JWM
Zeg, hoe zit het nu met dat inchecken als je met de trein reist i.p.v. de metro door de werkzaamheden

https://twitter.com/GVB_klanten/status/ ... 1930733568 :roll:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 24 jul 2014, 21:37
door Suus
Om half een aankomende nacht gaat de Fortdiemerdamweg open en de Nuonweg dicht. Vanaf morgen dus een nieuwe route voor buslijn 66 :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 25 jul 2014, 01:53
door hauptbahnhof
JWM schreef:Zeg, hoe zit het nu met dat inchecken als je met de trein reist i.p.v. de metro door de werkzaamheden

https://twitter.com/GVB_klanten/status/ ... 1930733568 :roll:
Jezus!
Alsof de HC's inchecks bij GVB kan zien...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 25 jul 2014, 10:23
door Bakpapier
Bee schreef:Om half een aankomende nacht gaat de Fortdiemerdamweg open en de Nuonweg dicht. Vanaf morgen dus een nieuwe route voor buslijn 66 :)
Ik zag kleine infokaartjes van dit feit in de bus (in een bus die in principe niks met ljn 66 te maken heeft, maar goed alsnog wel aardige info).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 25 jul 2014, 11:33
door Ruben
hauptbahnhof schreef:Jezus!
Alsof de HC's inchecks bij GVB kan zien...
Inderdaad. En dan zeker op je aankomststation over de poortjes bij de metro heen klimmen om aan de goede zijde uit te checken. Daaahaaagg.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 25 jul 2014, 11:58
door Natorious
Bakpapier schreef:
Bee schreef:Om half een aankomende nacht gaat de Fortdiemerdamweg open en de Nuonweg dicht. Vanaf morgen dus een nieuwe route voor buslijn 66 :)
Ik zag kleine infokaartjes van dit feit in de bus (in een bus die in principe niks met ljn 66 te maken heeft, maar goed alsnog wel aardige info).
Dan komen ze waarschijnlijk uit dezelfde garage :wink:
Of is ie de dienst begonnen als bus 66 en op Bijlmer Arena verandert van lijn.
Jaja, dat wil ook nog weleens gebeuren.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 25 jul 2014, 12:07
door Bakpapier
Het was bus 58 naar Joan Muyskenweg waar ook de GVB zit dus best kans dat er daar wel wat van lijn wisselt?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 25 jul 2014, 14:17
door hauptbahnhof
Die bus kan de dag ervoor gewoon op een andere reguliere lijn hebben gereden toch?
En ja, buslijnen wijzigen regelmatig van lijn.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 25 jul 2014, 20:06
door JWM
Voor de liefhebbers van deze werkzaamheden, volgend jaar is het zes weken bingo.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 25 jul 2014, 22:19
door Petitionaris
JWM schreef:Voor de liefhebbers van deze werkzaamheden, volgend jaar is het zes weken bingo.
Wat wordt het aangepaste netwerk dan?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 25 jul 2014, 23:45
door Natorious
Lijkt me hetzelfde als dit jaar.
Maar als heel St. Zuid afgesloten moet worden...
(Zoekt een groot stuk onbewerkt hout)

Maarja, misschien zitten we volgend jaar wel weer vast aan een ontvlochten netwerk.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 26 jul 2014, 08:36
door Suus
Tunnel gaat in 2016 ook weer een tijdje dicht als het goed is.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 26 jul 2014, 13:53
door Natorious
En vele stations zullen weer tijdelijk sluiten i.v.m de verbouwing in de periode van 2015 tot 2016.
(Waarbij ze de perrons ook weer zullen vernieuwen :X )
GVB gaat het druk krijgen...
Bee schreef:Tunnel gaat in 2016 ook weer een tijdje dicht als het goed is.
Waren ze daar niet al klaar mee? Wat moet er allemaal dan weer aangepast worden?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 26 jul 2014, 13:55
door marlies
Bee schreef:Tunnel gaat in 2016 ook weer een tijdje dicht als het goed is.
Het begint er steeds meer op te lijken dat Amsterdam gewoon alleen in de maanden oktober t/m mei een metronetwerk heeft. Alsof het niet mogelijk is om met metro's door tunnels te rijden op het moment dat er openluchtzwembaden open zijn.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 26 jul 2014, 14:18
door Bakpapier
Ik heb het idee dat het metronetwerk in andere steden toch echt niet zo veel onderhoud nodig heeft?

Al heeft Amsterdam voor een stad van zijn omvang (als je niet alleen de gemeente rekent, maar de hele Stadsregio, is het nog best een aardige stad) wel een erg beperkt metronetwerk. Dat wordt wel gecompenseerd door trams maar die rijden toch voornamelijk in het centrum. Je hebt dus ook niet heel veel alternatieven als de metro niet rijdt.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 26 jul 2014, 14:32
door marlies
Elders wordt het beter gespreid. In Londen is elk weekend wel een aantal korte stukjes traject gestremd, en ze doen elke nacht (preventief) onderhoud. Dan heb je er minder last van. Wat Amsterdam doet is denk ik veel goedkoper.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 26 jul 2014, 16:08
door JWM
Op station Zuid klopte de bebording vanmorgen vroeg alweer helemaal :pos:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 26 jul 2014, 16:39
door hauptbahnhof
De rest van de zomerdienst is het materieelinzet bij de metro als volgt:
lijn 50: S3/M4
lijn 51: S1/S2
lijn 53/54: M5

Dus zolang de M5en het niet laten afweten, geen inzet van Zilvermeeuwen *O*

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 26 jul 2014, 17:34
door Bakpapier
Nou gelukkig kan ik maandag weer gewoon met de metro. Dat scheelt echt best veel qua reistijd, en bovendien heb ik meer opties (zo kan ik bijvoorbeeld ook via Lelylaan als ik net de trein heb gemist).

De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 27 jul 2014, 20:45
door Suus
hauptbahnhof schreef:De rest van de zomerdienst is het materieelinzet bij de metro als volgt:
lijn 50: S3/M4
lijn 51: S1/S2
lijn 53/54: M5

Dus zolang de M5en het niet laten afweten, geen inzet van Zilvermeeuwen *O*
Nou, dat is ze niet echt lang gelukt... Want ik heb net toch echt Zilvermeeuw 32 en een onbekende partner in crime op lijn 54 naar Centraal voorbij zien komen.