De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor R-Flow » Zo 07 Okt 2012, 18:23

JWM schreef:Ik neem aan dat ze dat gewoon 's nachts doen? Hoe kan het trouwens überhaupt gebeuren dat zoiets uitrijdt op lijn 5?

Lijkt mij ook de meest voor de hand liggende optie om simpelweg tot 's nachts te wachten.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4452
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor JWM » Zo 07 Okt 2012, 18:25

hauptbahnhof schreef:Op tram 5 moet zo snel mogelijk een conducteur komen.

Het was een testrit om te kijken of een eenrichtingswagens echt niet op lijn 5 kan rijden :X

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor R-Flow » Zo 07 Okt 2012, 18:36

GVB is om reactie gevraagd. Het bedrijf laat schriftelijk weten niet inhoudelijk te willen reageren tot het volledig rapport is afgerond en alle resultaten bekend zijn.
Laatst gewijzigd door R-Flow op Zo 07 Okt 2012, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3746
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor JeffreyMeijer » Zo 07 Okt 2012, 18:36

Handig is het zeer zeker niet nee.
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor STF » Zo 07 Okt 2012, 22:18

Tja dan zul je toch de klep van dat stoffige paneeltje open moeten maken...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor VIRM » Ma 08 Okt 2012, 15:09

Zo, vandaag in een van de paar CAF'jes gezeten die ook op lijn 51 mogen. Dat gebeurt ook niet iedere dag. :D
Uiteraard deed de verlichting het alleen in het tunneltje bij Zuid en de halte-afroep was weer eens in slaap gevallen, maar da's bijzaak! ;)
Beul van de blindegeleidelijn

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor hauptbahnhof » Ma 08 Okt 2012, 15:22

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Zo 09 Nov 2014, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor VIRM » Ma 08 Okt 2012, 15:31

hauptbahnhof schreef:Waarom heb je niet op het raampje geklopt en gevraagd of de verlichting niet permanent aan mag en de halteafroep ook aan mag?


Lieve schat, weet je hoe vaak ik dan meot gaan aankloppen? :D Daarnaast zat ik volgensmij in het achterste stel, dus dan heeft op het deurtje kloppen weinig zin. ;)
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor R-Flow » Ma 08 Okt 2012, 18:06

VIRM schreef:Lieve schat, weet je hoe vaak ik dan meot gaan aankloppen? :D

GVB er op wijzen dat de halteafroep in de metro niet naar behoren functioneert: je houdt er direct een fulltime baan aan over jongen. :wink:

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor VIRM » Ma 08 Okt 2012, 18:34

R-Flow schreef:
VIRM schreef:Lieve schat, weet je hoe vaak ik dan meot gaan aankloppen? :D

GVB er op wijzen dat de halteafroep in de metro niet naar behoren functioneert: je houdt er direct een fulltime baan aan over jongen. :wink:


Inderdaad! Het is dweilen met de kraan open. Als ik iedere keer moet gaan kloppen op het raampje van de bestuurder, dan verschijnen er binnen de kortste keren op het interne bedrijfsnetwerk bronnen over een klopgeest in de metro. :D
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor R-Flow » Ma 08 Okt 2012, 18:47

VIRM schreef:Inderdaad! Het is dweilen met de kraan open. Als ik iedere keer moet gaan kloppen op het raampje van de bestuurder, dan verschijnen er binnen de kortste keren op het interne bedrijfsnetwerk bronnen over een klopgeest in de metro. :D

Alsof die verantwoordelijkheid überhaupt bij jou ligt. Compleet omgekeerde wereld! :D Maar ik moet zeggen, geruchten over een klopgeest in de metro boort misschien wel weer een nieuwe markt qua toeristen aan… Misschien moet je het toch maar doen voor de Amsterdamse economie: take one for the team! :wink:

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor VIRM » Ma 08 Okt 2012, 18:54

Zie je het al voor je? 'Blind Poltergeist Stalks Amsterdam Subways - Drivers Flee in Panic!' ofzo? :D Bestel je alvast even een wit laken voor me? :P
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor R-Flow » Ma 08 Okt 2012, 19:14

Voorlopig ontwerp speciaal voor jou:

Afbeelding

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor Thom91 » Ma 08 Okt 2012, 19:49

VIRM schreef:Zo, vandaag in een van de paar CAF'jes gezeten die ook op lijn 51 mogen. Dat gebeurt ook niet iedere dag. :D
Uiteraard deed de verlichting het alleen in het tunneltje bij Zuid en de halte-afroep was weer eens in slaap gevallen, maar da's bijzaak! ;)

Dat je er in zit of dat ze er rijden?
Dat laatste is in ieder geval bijna dagelijkse kost hoor ;)
Komt wel goed schatje.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor Edwin » Di 09 Okt 2012, 09:07

Lijn 21 gistermiddag rond 17:15 ri. Centraal reed zowaar op tijd en was heel leeg. Normaal is het voorin altijd haringen in een ton.
Remember to check-out with your ov-chipcard.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor hauptbahnhof » Di 09 Okt 2012, 14:06

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Zo 09 Nov 2014, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor VIRM » Di 09 Okt 2012, 17:34

Zou je op z'n minst niet stikkers op kunnen plakken en om kunnen roepen (via de automatische halte-afroep) dat er zakkenrollers actief kunnen zijn?

Het zou natuurlijk beter zijn dat mensen elkaars spullen respecteren, maar da's een beetje utopisch natuurlijk...
Beul van de blindegeleidelijn

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor hauptbahnhof » Di 09 Okt 2012, 18:00

Ik vind niet dat je mensen met die halteafroep moet gaan irriteren. Na dat ding 20 keer te hebben gehoord let je er ook niet eens meer op (als die mensen überhaupt wel op die afroepen letten).

Ik vind gewoon: meer controle in burger.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31497
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor Suus » Di 09 Okt 2012, 18:06

Het helpt niet mee dat de trapwagens zeer onoverzichtelijke wagens zijn doordat het plafond van het middendeel het uitzicht door de gehele tram behoorlijk belemmerd.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor STF » Di 09 Okt 2012, 18:22

Vroeger vroeg ik me altijd af wat waarom dat plafond in vredesnaam zo laag is in de middenbak, pas later kwam er achter dat het bomvol elektronica zit.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor R-Flow » Di 09 Okt 2012, 18:43

Drukke lijn, te kleine trams en dus zitten ze iedere dag weer volgepropt met reizigers. Ideale omstandigheden voor zakkenrollers.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9552
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor Wubbo » Di 09 Okt 2012, 22:19

hauptbahnhof schreef:Ik vind niet dat je mensen met die halteafroep moet gaan irriteren. Na dat ding 20 keer te hebben gehoord let je er ook niet eens meer op (als die mensen überhaupt wel op die afroepen letten).
Als er met name toeristen in die tram zitten zou het wel eens kunnen helpen, die zijn daar vaak wat gevoeliger voor (want het is nieuw enzo). Als mensen toch niet op afroepen letten hoef je de haltes ook niet meer om te roepen, dan let toch niemand daarop. Om over het vergeet niet uit te checken maar te zwijgen.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor hauptbahnhof » Di 09 Okt 2012, 22:29

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Zo 09 Nov 2014, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor VIRM » Di 09 Okt 2012, 22:33

hauptbahnhof schreef:Als ik moet afgaan van hoe mensen constant dingen komen vragen die net zijn afgeroepen of juist nog moeten worden afgeroepen twijfel ik soms idd aan de nut van die halteafroepen.


Nee. De halte-afroep, zolang hij hard genoeg staat en goed werkt (wat in de trams naar mijn ervaring altijd zo is), is echt een zegen! *O*
Beul van de blindegeleidelijn

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor hauptbahnhof » Di 09 Okt 2012, 22:38

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Zo 09 Nov 2014, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MSNbot Media en 1 gast