Pagina 142 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 17:59
door marlies
Slim :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 18:47
door Suus
Knap, want je mist wel twee perrons op die stations...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 18:49
door JWM
Hoe bedoel je dat? Het gaat bij de bovengrondse stations vooral om het opknappen van de toegansgebouwen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 18:53
door Suus
Als je bij Van der Madeweg een brug van het ene naar het andere perron legt zodat je een opgang kan opknappen, mis je de twee middensporen en dus ook de mogelijkheid op een cross-platform overstap.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 18:55
door Ardan
Brug met trap waar ook een trein onderdoor kan? :?:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 19:02
door Suus
En dat wil je bevestigen zonder het perron permanent te beschadigen? Ik zie hem nog niet als ik eerlijk ben.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 19:42
door Natorious
http://img.photobucket.com/albums/v157/ ... 2ca144.jpg

Heeft een tijdje in Wormerveer gestaan, toen de tunnel gesloten was.
Hopelijk krijgen wij in A'dam eentje, waardoor je niet naar BENEDEN kan kijken. (Duco, pls)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 19:46
door NoordZuidlijn
Natorious schreef:http://img.photobucket.com/albums/v157/ ... 2ca144.jpg

Heeft een tijdje in Wormerveer gestaan, toen de tunnel gesloten was.
Hopelijk krijgen wij in A'dam eentje, waardoor je niet naar BENEDEN kan kijken. (Duco, pls)
Het gaat inderdaad om een brug waar de metro's onderdoor kunnen. Zo hoog als de loopbrug in Wormerveer hoeft deze niet te zijn, we hebben immers geen bovenleiding.

Duco Vaillant - Dienst Metro

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 20:30
door JWM
Krijgt deze brug ook liften of krijgen rolstoelers het advies terug te steken?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 20:51
door n-evo
Bedankt voor de uitleg en info Duco! :pos:
Bee schreef:En dat wil je bevestigen zonder het perron permanent te beschadigen? Ik zie hem nog niet als ik eerlijk ben.
Gelukkig ben je ook niet degene die het uitvoerende werk hoeft voor te bereiden en uit te voeren.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 20:52
door JWM
Wat is dit nu weer voor vreemde opmerking :roll:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 20:53
door n-evo
Duco neemt de moeite om hier uitleg te geven en vind dat Bee daar nogal onnodig sceptisch/cynisch op reageert. Hoop dat ik het mis heb natuurlijk.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 20:57
door Natorious
JWM schreef:Krijgt deze brug ook liften of krijgen rolstoelers het advies terug te steken?
Terug te steken lijkt mij zelf handiger. Ik zie dat hedendaags ook al gebeuren. (Ook door mensen die niet beperkt zijn :lol: )
Als het GVB dan ook nog een mooie overstap biedt op bijv. Venserpolder *O*
(Zullen we vast niet krijgen)

BTW Welkom Duco! Ik ben groot fan van hierzijnwijnu.nl! :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 21:04
door n-evo
In Sloterdijk hebben ze tijdelijke liften neergezet, misschien dat dat hier ook kan. Stond zelfs een reclamebord van het bedrijf bij die die dingen levert. :D

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 21:32
door Daniel
Het GVB had vandaag ook een waterprobleempje in z'n hoofdkantoor, zo kwam ik tegen op Twitter.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 22:48
door flipje
Kwam vandaag een foto tegen van een (ex)Veolia CNG MAN in GVB kleuren. Schijnt binnenkort te gaan proefrijden in Amsterdam?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 22:53
door FLJ
Is de foto ook ergens op internet te vinden? Bij mijn weten heeft het GVB geen voornemen om op korte termijn om nog meer bussen te bestellen (in ieder geval geen vervanging van oude bussen want die bestelling is al bij VDL geplaatst).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 22:59
door JWM
Plus dat GVB nogsteeds elk jaar aan het bezuinigen is op het busnet, dus uitbreiding van het wagenpark lijkt mij ook niet nodig.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 23:00
door flipje
FLJ schreef: Bij mijn weten heeft het GVB geen voornemen om op korte termijn om nog meer bussen te bestellen
Daar ging ik ook vanuit.. bewijs

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 23:08
door n-evo
GVB naar Nootdorp. Gaan ze dan eindelijk long distance? Misschien is er dan toch nog hoop voor trams en metro's de regio in. Dit voorzichtige begin met 1 bus is er in ieder geval. :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 23:38
door jesperhaverkamp
Opmerkelijk voor een stadsbus, 2 deuren.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 23:38
door Ruben
FLJ schreef:Is de foto ook ergens op internet te vinden? Bij mijn weten heeft het GVB geen voornemen om op korte termijn om nog meer bussen te bestellen (in ieder geval geen vervanging van oude bussen want die bestelling is al bij VDL geplaatst).
Worden ook de laatste 12-meter Jonckheren vervangen?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 23:39
door dylanwild94
jesperhaverkamp schreef:Opmerkelijk voor een stadsbus, 2 deuren.
in Rotterdam zie je niet anders bij de RET. :roll:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 29 jul 2014, 00:12
door MdJ
Zien jullie echt niet dat dit fotoshop is? :X

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 29 jul 2014, 00:17
door verfmeer
Het is gewoon Veolia-lijn 60 naar Nootdorp, gefotografeerd op station Delft. Een of andere gast heeft de rode kleur vervangen voor blauw, en er een GVB-bus van gemaakt. Deze MAN Lion City is gewoon een streekbus van Veolia Haaglanden, niks anders.