Pagina 143 van 740

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 29 jul 2014, 08:26
door FLJ
Ik had wel een vermoeden, aangezien de betreffende fotograaf erom bekend staat nog wel eens los te gaan met Photoshop en een MAN proefbus bij GVB niet echt logisch lijkt.
Ruben schreef:Worden ook de laatste 12-meter Jonckheren vervangen?
Ja, evenals de in 2003 geleverde standaard Citaro's (drie stuks). Vanaf oktober zullen de eerste Citea's arriveren, ik las wel ergens dat de nieuwste Jonckheeren (of een deel ervan) zullen worden bewaard als mottenballenvloot.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 29 jul 2014, 10:57
door hauptbahnhof
Sinds gisteren rijdt de Combino die zwaar ontspoord is op 10 mei j.l. weer.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 29 jul 2014, 12:02
door NoordZuidlijn
Bee schreef:En dat wil je bevestigen zonder het perron permanent te beschadigen? Ik zie hem nog niet als ik eerlijk ben.
Een aannemer dient in zo'n geval het perron onbeschadigd te houden. Dat is ook in het voordeel van de aannemer zelf.

Duco Vaillant - Dienst Metro

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 29 jul 2014, 12:08
door NoordZuidlijn
JWM schreef:Krijgt deze brug ook liften of krijgen rolstoelers het advies terug te steken?
Interessante vraag. Ik leg deze vraag voor aan mijn collega's voor die zich daarmee bezig houden. Deze zijn op dit moment met vakantie.

Duco Vaillant - Dienst Metro

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 29 jul 2014, 18:58
door Suus
Ook vandaag weer Zilvermeeuwen op lijn 53/54...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 29 jul 2014, 19:04
door FLJ
En zelf nog ééntje op lijn 50, waar ze al een hele tijd niet meer op te vinden zijn!

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 29 jul 2014, 21:19
door hauptbahnhof
Het was ook te verwachten. Alle wagens rijvaardig is too good to be true.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 29 jul 2014, 21:25
door Suus
De 126 kan ook wel een beurtje gebruiken, de airco daarvan lijkt niet meer te werken...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 30 jul 2014, 07:55
door Ardan
Gisteravond voor het eerst sinds een half jaar de metrohal van CS weer gezien... sjiek hoor :pos:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 30 jul 2014, 08:48
door n-evo
De explosie aan hangende infoborden viel me wel op vanochtend. Misschien was het allemaal beetje heftig omdat ik geen ochtendmens ben... :P

Kan trouwens niet wennen aan dat rode "Service" bord. Dat ding schreeuwt echt "gevaar / nood" tussen alle neutrale blauwe bewijzering.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 30 jul 2014, 15:25
door Ardan
Niet eens gezien eigenlijk xD Naja ik was stappen met een vriend, dus toen we de trein uitkwamen zei ik 'wil toch heeeel even hier kijken hoor'.. nog geen minuut beneden gestaan denk ik :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 31 jul 2014, 14:06
door Globetrotter
Technische snufjes voor het Amsterdamse metronet.
http://www.spoorpro.nl/lightrail/2014/0 ... -327803217

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 31 jul 2014, 14:32
door marlies
Geinig, maar hopen dat het niet tot al te veel kinderziektes gaat leiden :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 31 jul 2014, 15:48
door n-evo
We krijgen ook allemaal nieuwe LCD displays vergelijkbaar met die van de NS in de metro las ik op hierzijnwij.nu :D

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 31 jul 2014, 15:51
door hauptbahnhof
Op dit moment is de nieuwe treinbeveiliging al aangelegd tussen Isolatorweg en Amstelveenseweg. Verder krijgen de CAFwagens nieuwe koppeldozen die met deze nieuwe beveiliging kunnen communiceren.

Enige wat ik me dan wel afvraag is of dat traject ZUB en Urbalis blijft behouden een tijdje of dat ZUB uitgeschakeld word op het moment dat Urbalis ingeschakeld word. Want als ZUB wel uitgeschakeld word, betekent dat dat de zilvermeeuwen dan niet meer op lijn 50 mogen komen.
We krijgen ook allemaal nieuwe LCD displays vergelijkbaar met die van de NS in de metro las ik op hierzijnwij.nu :D
Je bedoelt op de metrostations? :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 31 jul 2014, 16:08
door Ardan
hauptbahnhof schreef:Enige wat ik me dan wel afvraag is of dat traject ZUB en Urbalis blijft behouden een tijdje of dat ZUB uitgeschakeld word op het moment dat Urbalis ingeschakeld word.
Beide systemen blijven een tijdje naast elkaar bestaan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 31 jul 2014, 16:31
door n-evo
hauptbahnhof schreef:Je bedoelt op de metrostations? :wink:
Je bedoelde in de metrostations? Op de metrostations is niet heel praktisch voor reizigers.

"De metro" = naam van het hele systeem. Dat die panelen in de stations worden ophangen en niet in de tunnels lijkt wel het meest voor de hand liggend. :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 31 jul 2014, 17:05
door hauptbahnhof
In en op kan beide. Maar als je het over panelen in de metro hebt, dan denk ik aan die OBIS-schermen in de IC-treinen, die ook in de (oudere) metro's komen. Dusss, het was geen uitnodiging tot een bijdehante antwoord van jou maar juist dat je duidelijker bent. Kus!

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 31 jul 2014, 17:09
door Ardan
hauptbahnhof schreef: die OBIS-schermen in de IC-treinen, die ook in de (oudere) metro's komen.
Huh wat? Vertel verder? :D

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 31 jul 2014, 19:08
door n-evo
hauptbahnhof schreef:In en op kan beide. Maar als je het over panelen in de metro hebt, dan denk ik aan die OBIS-schermen in de IC-treinen, die ook in de (oudere) metro's komen. Dusss, het was geen uitnodiging tot een bijdehante antwoord van jou maar juist dat je duidelijker bent. Kus!
Tja, als ik op die uitnodiging van jou had moeten wachten... :wink: Anyway, het gaat dus om de reizigersinformatie boven het perron. De huidige displays gaan er allemaal uit en worden vervangen door LCD-schermen vergelijkbaar met die van de NS. Geen idee verder wanneer ze over het hele net zijn uitgerold, das weer jammer.

Maar de CAFs krijgen een overhaul en moderne informatievoorzieningen begrijp ik uit je woorden? (Uitnodiging tot verduidelijking) Had nog de hoop dat ze vroegtijdig vervangen zouden worden door nieuw materieel, maar dat is dan lijkt mij van de baan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 31 jul 2014, 20:22
door hauptbahnhof
Euh, Ardje en N-evo...
Ik legde uit dat hoe N-evo het schreef, ik het zou opvatten als als die schermen zoals de IC-treinen hebben, in de metrostellen komt. Niet op het perron. Maar ik heb ook op hierzijnwijnu gekeken en snapte dus dat er Passagier Informatie Displays (PID) wordt bedoeld.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 01 aug 2014, 16:50
door JWM
GVB heeft eindelijk het licht gezien dat bij die armoedige zomerfrequentie op lijn 50 een derde CAF gewoon nodig is.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 01 aug 2014, 19:45
door hauptbahnhof
Dat is gewoon planmatig nu er om het kwartier wordt gereden in de daluren. Tot vorige week tijdens de Zuidaswerkzaamheden reed lijn 50 de hele dag om de 10 minuten en was de planmatige inzet ook gewoon 2xCAF.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 01 aug 2014, 19:57
door Bakpapier
^ Ik zag nu toch echt drie wagons aan lijn 50.

Helaas reed lijn 51 weer niet, er viel een rit richting westwijk en richting centraal uit. Maar gelukkig bestaat lijn 50 dus.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 01 aug 2014, 20:29
door hauptbahnhof
Dat zeg ik. Het is planmatig maar nu nieuwe dienstregeling waar er minder wordt gereden dus langere metro's.