Pagina 16 van 742

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: di 09 okt 2012, 22:45
door FLJ
Maar dat is maar een klein deel van de reizigers, denk dat het grootste deel het wel kan waarderen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: di 09 okt 2012, 22:55
door Geert
hauptbahnhof schreef:MAar bedoel dus dat net een halte is omgeroepen, komen mensen vragen of het de betreffende halte is. Of juist dat men elke halte gaat vragen of het de halte is die ze moeten hebben.
Dan denk ik echt van... heeft GVB voor niks in zo'n duur systeem geïnvesteerd als mensen er toch niet naar luisteren?
Als er van de 100 reizigers in de tram een 3 mensen iets vragen wat net omgeroepen is, is dat systeem toch niet meteen nutteloos voor de 97 andere reizigers?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: di 09 okt 2012, 23:44
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: wo 10 okt 2012, 00:20
door Roelof88
hauptbahnhof schreef:MAar bedoel dus dat net een halte is omgeroepen, komen mensen vragen of het de betreffende halte is. Of juist dat men elke halte gaat vragen of het de halte is die ze moeten hebben.
Dan denk ik echt van... heeft GVB voor niks in zo'n duur systeem geïnvesteerd als mensen er toch niet naar luisteren?
Doet me denken aan dit stukje cabaret van Hans Sibbel (trein naar Groningen):
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... BIlOY9hEcU

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: wo 10 okt 2012, 12:52
door R-Flow
hauptbahnhof schreef:Maar wat ik vooral bedoel, is dat GVB de afroepen en omroepberichten in de voertuigen probeert in te korten, omdat ze soms veeeeeelste lang zijn. Om nou om te gaan roepen dat er een zakkenrollers actief zijn vind ik onzin om om te roepen. JE moet overal waar je bent op je spullen letten. Niet alleen in de tram maar ook op straat. Al helemaal in zulke grote steden.
Volstrekt mee eens. Je kan wel aan de gang blijven: Waarschuwingen voor in/uitchecken, zakkenrollers, druk op het groene knopje naast de deuren om ze te openen, pas op voor het fietspad naast de tramhalte, etc. en alles ook nog tweetalig zeker? Vervolgens krijgen we het argument erbij dat niet iedereen Nederlands of Engels spreekt. ;) De omroepberichten van GVB zijn vaak al veelte lang en het is niet volledig de taak van de vervoerder om de reiziger op te voeden.

Als er al berichten in de voertuigen komen die waarschuwen voor zakkenrollers, doe het dan visueel op de displays. Verder zou je nog verkeersborden bij/op de haltes kunnen plaatsen zoals je nu ook al hebt bij bijvoorbeeld de Hobbemastraat. Verder is bekend op welke lijn veel gerold wordt; dus meer politiecontrole in tram 5.

Er is ook nog zoiets als "eigen verantwoordelijkheid". Dat wordt anno 2012 nog wel eens vergeten. Nog even en Amsterdam wordt omgetoverd tot een grote kindercrèche.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: do 11 okt 2012, 15:47
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: do 11 okt 2012, 19:00
door Karl
Conducteur is iemand aan boord die een kaartje knipt, nouja, chipkaart scant en reizigersinformatie aan kan vragen. Maar het gebeurt niet omdat ze het niet willen, maar omdat het technisch niet mogelijk is. Waar een wil is, is een weg... -o-

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: do 11 okt 2012, 19:14
door hauptbahnhof
Alleen de vraag is of het nut heeft?
Wel heel makkelijk om het bekende spreekwoord te noemen... Maar ze leggen juist uit waarom het geen nut heeft.

Bovendien, gun het tuig ook hun gratis tram. :roll:

Hoe zou jij het anders oplossen? een cabine in die trams?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: do 11 okt 2012, 19:37
door Edwin
In Rotterdam heeft de controleur ook geen vaste cabine en loopt die rond, dus weinig technisch aan dit probleem.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: do 11 okt 2012, 19:41
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: do 11 okt 2012, 21:16
door Wubbo
Hoe moet een zittende conducteur zakkenrollen dan voorkomen in een volle tram?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: do 11 okt 2012, 22:10
door M57
Met zijn ogen...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 07:54
door Suus
Trams 833 en 918 zijn binnengenomen voor nieuwe deuren.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 15:43
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 16:42
door R-Flow
Bee schreef:Trams 833 en 918 zijn binnengenomen voor nieuwe deuren.
Kwam toevallig die omgebouwde tram tegen. Nieuwe deuren zagen er goed uit.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 16:49
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 17:06
door R-Flow
Waarom hebben ze er die knop op gezet dan?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 17:09
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 17:15
door R-Flow
hauptbahnhof schreef:Juist. Niemand die het weet.
Nou, vast wel iemand lijkt mij. :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 17:20
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 17:27
door Raymond
Even voor mijn beeldvorming: in welke situatie is het niet gewenst dat de voorste deur van buiten af geopend kan worden op een tramlijn waar geen conducteur op zit?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 17:34
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 19:33
door STF
hauptbahnhof schreef:Waarom hebben deur 2/3/5 van de Combino's deurknoppen buiten?
Bij conducteurloos bedrijf doen ze het ook niet.

Juist. Niemand die het weet.
Bij gekoppelde Combino's, waarbij er in de achterste tram geen bestuurder en geen conducteur zit, schakelt de software als het goed is niet alleen de deurknoppen van deur 1 en 4 aan de buitenzijde in, maar ook die van deur 2, 3 en 5.
Op het moment dat er in de achterste tram wel een conducteur zit, worden de deuren 1, 2, 3 en 5 uitstapdeuren.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 19:36
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 19:54
door VIRM
Vanmiddag kwam ik de trap op bij Zuid en er stond een CAF'je klaar... Maar waar ging hij naartoe?
- Het display voorop de metro is dus niet echt te zien als hij langs het perron staat.
- Het eerstvolgende digitale display boven het perron hangt 20 meter verderop.
- Geen bandje met 'Deze trein gaat naar Westwijk/Isolatorweg' op het perron.
Welke stumperds hebben hier over nagedacht?