De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9258
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Ardan » Wo 27 Aug 2014, 15:36

In september worden op tram 2 de haltes Emmastraat en Jacob Obrechtstraat opgeheven. Dit in verband met reconstructiewerkzaamheden, dat is ook het geval bij de halte Ruysdaelkade op T16/T24. Het aantal haltes wordt echt rap minder..
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 1449
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor n-evo » Wo 27 Aug 2014, 16:04

Denk dat je de halte op de brug bedoelt van tram 3 en 12, die heet Ruysdaelkade. Tram 16 en 24 stoppen vlak voor de andere brug bij halte Ruysdaelstraat. :D

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31478
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Suus » Wo 27 Aug 2014, 16:09

Ardan schreef:In september worden op tram 2 de haltes Emmastraat en Jacob Obrechtstraat opgeheven.

Good riddance. Daar waren echt te veel haltes.
Rame à l'approche

Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: Di 08 Jul 2014, 15:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Bakpapier » Wo 27 Aug 2014, 16:13

Vandaag ging er een deur van de metro niet open. Metro in kon ik nog wel door de andere deur, metro uit was ik echt maar op het nippertje op tijd om op mijn station uit te stappen.... is het zo moeilijk om een bordje op te hangen met ' defect' ?

Alargule
Berichten: 1694
Lid geworden op: Ma 10 Mei 2010, 12:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Alargule » Wo 27 Aug 2014, 16:18

Misschien is het defect pas opgetreden na het begin van die rit?

Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: Di 08 Jul 2014, 15:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Bakpapier » Wo 27 Aug 2014, 18:19

Gebeurt dat vaker, dat de metrodeur niet opengaat? Ik heb dit zelf nooit meegemaakt namelijk (maar ik reis ook nog niet zo lang dagelijks met dat ding).

Al is niet dichtgaan natuurlijk nog ietsje erger, maar dan rijdt het ding ook gewoon niet weg volgens mij.

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor marlies » Wo 27 Aug 2014, 18:33

Ja, dat gebeurt helaas met bepaald materieel nog best wel vaak ...

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 1449
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor n-evo » Wo 27 Aug 2014, 18:45

Bee schreef:Good riddance. Daar waren echt te veel haltes.

Jep. Volgens mij worden die haltes ook relatief weinig gebruikt. Vind het wel goed hoor, de dichtheid van haltes kan echt too much zijn op sommige plekken.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor hauptbahnhof » Wo 27 Aug 2014, 18:48

Over het algemeen staat er wel gewoon een sticker op geplakt al helpt dat volgens mij totaal niet. Er staan altijd mensen op die knoppen te rammen.

Doet me denken aan de metro in London. Bij Charing + wordt er nog omgeroepen: "Upon arrival, the first set of doors will not open. Please move towards the rear doors to leave the train." Staat er alsnog iemand bij die deur en het wilde niet tot haar doordringen.

Mensen leven dus in hun eigen wereld en letten totaal niet op wat er om hen heen gebeurt (net als dat ze nog niet snappen dat de Combino- en Trapkardeuren vanzelf openspringen als het deurknopje al knippert). :roll:

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Vinny » Wo 27 Aug 2014, 21:34

Bee schreef:
Ardan schreef:In september worden op tram 2 de haltes Emmastraat en Jacob Obrechtstraat opgeheven.

Good riddance. Daar waren echt te veel haltes.

Vind je? Het is juist een heerlijk stukje binnendoor dat de tram daar heeft. Door de hoge haltedichtheid en het feit dat de tram door een woonwijk zonder noemenswaardige vervoersvraag rijdt had je heerlijk het rijk voor je alleen terwijl de mooie panden van Oud-Zuid traag langs je voorbij zag gaan.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31478
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Suus » Do 28 Aug 2014, 08:22

Vanochtend een enorme verstoring bij de metro. Alle metro's van lijn 53 en 54 rijden met minstens 10 minuten vertraging. In de praktijk komt het er op neer dat er soms niets in de tunnel rijdt.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 1449
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor n-evo » Do 28 Aug 2014, 10:39

Gisteren de M50, vanadaag de M53/M54. Wat zou er aan de hand zijn?

Alargule
Berichten: 1694
Lid geworden op: Ma 10 Mei 2010, 12:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Alargule » Do 28 Aug 2014, 10:48

GVB?

Inkoppertjeuh...

Amstram17
Berichten: 52
Lid geworden op: Do 27 Mar 2014, 21:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Amstram17 » Vr 29 Aug 2014, 16:51

Vandaag kwam de T2020 binnen in Diemen en is al ontleed om hem vast te zetten aan de maandag komende T2063. Wat daarna gebeurd is een raadsel. de T2052 ging eerst wel, daarna niet en nu weer wel naar Duitsland! Is het dan gewoon niet handiger om een vrachtwagen te nemen met alleen wagendeel 5 erin (2 stuks)? Lijkt mij goedkoper... Maar goed is weer verre GVB gedachte.. XD
Met Vriendelijke Groet,
Amstram17
In opleiding

FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: Vr 05 Feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor FLJ » Ma 01 Sep 2014, 11:40

De 2203 had in 2005 zeer zware schade opgelopen en van die wagen hebben ze destijds de kromgetrokken bodemplaat naar Siemens gestuurd voor herstel waarbij de tram verder in Amsterdam bleef (bij de 2079 is in 2004 volgens mij hetzelfde gebeurd maar dat weet ik niet zeker).

Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: Di 08 Jul 2014, 15:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Bakpapier » Ma 01 Sep 2014, 14:58

De ov chipkaartautomaten bij de metrostations zijn echt prut. Het touchscreen werkt voor geen meter, je moet bijna het scherm kapot drukken voor hij eindelijk reageert, en volgens mij is het ophalen van een besteld reisproduct er ook niet mogelijk.

Tenminste dit was in dit specifieke geval zo, misschien zijn de automaten bij andere metrostations wel goed.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9258
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Ardan » Ma 01 Sep 2014, 15:02

Neuh, ik heb het wel vaker gehad. Sommige toetsen werken al als je er alleen maar naar kijkt, anderen moet je echt inslaan ipv indrukken.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 1449
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor n-evo » Ma 01 Sep 2014, 15:40

Sommigen reageren idd heel traag en slecht. Goedkope kwaliteit aanraakschermen en/of verkeerd gekalibreerd.

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1377
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor BrengMe » Ma 01 Sep 2014, 17:41

Is in Rotterdam hetzelfde verhaaltje. Als je eindelijk klaar bent ben je weer een half uur verder... :?
---

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 1449
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor n-evo » Ma 01 Sep 2014, 18:16

Aangezien RET druk bezig is met het uitrollen van R-net binnen het metronetwerk, is er al wat meer bekend over wanneer dat in Amsterdam gaat gebeuren? Krijgen de CAFs ook een R-net huisstijl?

jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: Zo 11 Mar 2012, 20:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor jesperhaverkamp » Ma 01 Sep 2014, 19:01

Waarom niet? We kunnen nog wel een extra huisstijl gebruiken. :lol:

lint41
Berichten: 421
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2008, 19:49

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor lint41 » Ma 01 Sep 2014, 21:13

Ik hoop dan wel met blauwe deuren, want anders voldoen ze natuurlijk niet meer aan de eigen GVB-huisstijl.

*kuch* M5 *kuch*

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 1449
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor n-evo » Di 02 Sep 2014, 18:15

lint41 schreef:...want anders voldoen ze natuurlijk niet meer aan de eigen GVB-huisstijl.

Dat is ook de bedoeling van R-net. :P

lint41
Berichten: 421
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2008, 19:49

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor lint41 » Di 02 Sep 2014, 23:35

Goh, maar ik kan me niet voorstellen dat GVB een kloppende eenduidige huisstijl invoert bij de metro ;-)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31478
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Suus » Di 02 Sep 2014, 23:39

Op basis van de R-Net huisstijl heeft men een huisstijl ontworpen die nu gedeeltelijk is toegepast op metrostation Centraal. Daarbij zijn wegwijzers GVB-uniform-donkerblauw en informatieborden R-net-rood.
Rame à l'approche


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten