Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ardan »

In september worden op tram 2 de haltes Emmastraat en Jacob Obrechtstraat opgeheven. Dit in verband met reconstructiewerkzaamheden, dat is ook het geval bij de halte Ruysdaelkade op T16/T24. Het aantal haltes wordt echt rap minder..
Ik doe ook maar wat
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

Denk dat je de halte op de brug bedoelt van tram 3 en 12, die heet Ruysdaelkade. Tram 16 en 24 stoppen vlak voor de andere brug bij halte Ruysdaelstraat. :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Ardan schreef:In september worden op tram 2 de haltes Emmastraat en Jacob Obrechtstraat opgeheven.
Good riddance. Daar waren echt te veel haltes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Bakpapier »

Vandaag ging er een deur van de metro niet open. Metro in kon ik nog wel door de andere deur, metro uit was ik echt maar op het nippertje op tijd om op mijn station uit te stappen.... is het zo moeilijk om een bordje op te hangen met ' defect' ?
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Alargule »

Misschien is het defect pas opgetreden na het begin van die rit?
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Bakpapier »

Gebeurt dat vaker, dat de metrodeur niet opengaat? Ik heb dit zelf nooit meegemaakt namelijk (maar ik reis ook nog niet zo lang dagelijks met dat ding).

Al is niet dichtgaan natuurlijk nog ietsje erger, maar dan rijdt het ding ook gewoon niet weg volgens mij.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door marlies »

Ja, dat gebeurt helaas met bepaald materieel nog best wel vaak ...
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

Bee schreef:Good riddance. Daar waren echt te veel haltes.
Jep. Volgens mij worden die haltes ook relatief weinig gebruikt. Vind het wel goed hoor, de dichtheid van haltes kan echt too much zijn op sommige plekken.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Over het algemeen staat er wel gewoon een sticker op geplakt al helpt dat volgens mij totaal niet. Er staan altijd mensen op die knoppen te rammen.

Doet me denken aan de metro in London. Bij Charing + wordt er nog omgeroepen: "Upon arrival, the first set of doors will not open. Please move towards the rear doors to leave the train." Staat er alsnog iemand bij die deur en het wilde niet tot haar doordringen.

Mensen leven dus in hun eigen wereld en letten totaal niet op wat er om hen heen gebeurt (net als dat ze nog niet snappen dat de Combino- en Trapkardeuren vanzelf openspringen als het deurknopje al knippert). :roll:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Vinny »

Bee schreef:
Ardan schreef:In september worden op tram 2 de haltes Emmastraat en Jacob Obrechtstraat opgeheven.
Good riddance. Daar waren echt te veel haltes.
Vind je? Het is juist een heerlijk stukje binnendoor dat de tram daar heeft. Door de hoge haltedichtheid en het feit dat de tram door een woonwijk zonder noemenswaardige vervoersvraag rijdt had je heerlijk het rijk voor je alleen terwijl de mooie panden van Oud-Zuid traag langs je voorbij zag gaan.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Vanochtend een enorme verstoring bij de metro. Alle metro's van lijn 53 en 54 rijden met minstens 10 minuten vertraging. In de praktijk komt het er op neer dat er soms niets in de tunnel rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

Gisteren de M50, vanadaag de M53/M54. Wat zou er aan de hand zijn?
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Alargule »

GVB?

Inkoppertjeuh...
Amstram17
Berichten: 52
Lid geworden op: do 27 mar 2014, 21:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Amstram17 »

Vandaag kwam de T2020 binnen in Diemen en is al ontleed om hem vast te zetten aan de maandag komende T2063. Wat daarna gebeurd is een raadsel. de T2052 ging eerst wel, daarna niet en nu weer wel naar Duitsland! Is het dan gewoon niet handiger om een vrachtwagen te nemen met alleen wagendeel 5 erin (2 stuks)? Lijkt mij goedkoper... Maar goed is weer verre GVB gedachte.. XD
Met Vriendelijke Groet,
Amstram17
In opleiding
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door FLJ »

De 2203 had in 2005 zeer zware schade opgelopen en van die wagen hebben ze destijds de kromgetrokken bodemplaat naar Siemens gestuurd voor herstel waarbij de tram verder in Amsterdam bleef (bij de 2079 is in 2004 volgens mij hetzelfde gebeurd maar dat weet ik niet zeker).
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Bakpapier »

De ov chipkaartautomaten bij de metrostations zijn echt prut. Het touchscreen werkt voor geen meter, je moet bijna het scherm kapot drukken voor hij eindelijk reageert, en volgens mij is het ophalen van een besteld reisproduct er ook niet mogelijk.

Tenminste dit was in dit specifieke geval zo, misschien zijn de automaten bij andere metrostations wel goed.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ardan »

Neuh, ik heb het wel vaker gehad. Sommige toetsen werken al als je er alleen maar naar kijkt, anderen moet je echt inslaan ipv indrukken.
Ik doe ook maar wat
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

Sommigen reageren idd heel traag en slecht. Goedkope kwaliteit aanraakschermen en/of verkeerd gekalibreerd.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door BrengMe »

Is in Rotterdam hetzelfde verhaaltje. Als je eindelijk klaar bent ben je weer een half uur verder... :?
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

Aangezien RET druk bezig is met het uitrollen van R-net binnen het metronetwerk, is er al wat meer bekend over wanneer dat in Amsterdam gaat gebeuren? Krijgen de CAFs ook een R-net huisstijl?
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door jesperhaverkamp »

Waarom niet? We kunnen nog wel een extra huisstijl gebruiken. :lol:
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door lint41 »

Ik hoop dan wel met blauwe deuren, want anders voldoen ze natuurlijk niet meer aan de eigen GVB-huisstijl.

*kuch* M5 *kuch*
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

lint41 schreef:...want anders voldoen ze natuurlijk niet meer aan de eigen GVB-huisstijl.
Dat is ook de bedoeling van R-net. :P
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door lint41 »

Goh, maar ik kan me niet voorstellen dat GVB een kloppende eenduidige huisstijl invoert bij de metro ;-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Op basis van de R-Net huisstijl heeft men een huisstijl ontworpen die nu gedeeltelijk is toegepast op metrostation Centraal. Daarbij zijn wegwijzers GVB-uniform-donkerblauw en informatieborden R-net-rood.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten