Pagina 156 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 03 sep 2014, 16:45
door n-evo
Hainje schreef:Wat? :')
Weesperplein moest ook dienen als schuilkelder voor wanneer de bom viel. :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 03 sep 2014, 16:56
door Hainje
Gezien het licht van die tijd eigenlijk nog niet eens zo'n hele gekke actie.
Wellicht dat het toch ooit nog van pas komt (al hoop ik natuurlijk van niet).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 03 sep 2014, 17:43
door waldo79
Verwacht niet veel heil van schuilkelders ;)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 03 sep 2014, 17:50
door Thom91
Hainje schreef:Gezien het licht van die tijd eigenlijk nog niet eens zo'n hele gekke actie.
Wellicht dat het toch ooit nog van pas komt (al hoop ik natuurlijk van niet).
De panelen in het dak zijn toch ook omgedraaide tafels?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 03 sep 2014, 19:17
door Ardan
Klopt :) Twee andere ondergrondse stations (uit mijn hoofd Nieuwmarkt en Wibautstraat) waren ook schuilbunker.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 03 sep 2014, 23:02
door Mojito
In oktober vorig jaar werden er een paar rondleidingen gehouden. Ik heb deze bezocht en heb daar wat foto's van gemaakt die ik in een thread op Skyscrapercity heb gepost.

Je vindt ze hier.

Ik weet het, ik maak hier schaamteloos reclame voor mezelf, maar ik neem aan dat er hier ook genoeg mensen zijn die geïnteresseerd zijn in de alternatieve functie die station Weesperplein had (en inderdaad Nieuwmarkt en Wibautstraat ook).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 03 sep 2014, 23:11
door robert55
Dan maar schaamteloos :)
Waterlooplein dus niet? of had/heeeft de Stopera eigen voorzieningen ?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 03 sep 2014, 23:21
door Mojito
Recht onder de Stopera bevindt zich een letterlijke bunker voor het gemeentebestuur. En die wordt ook gebruikt in crisissituaties en als coördinatiecentrum, zoals destijds Bijlmerramp. Maar het station zelf heeft voor zover ik weet geen functie als schuilkelder gehad.

Ik las mijn eigen thread ook weer eens door en het is wel bizar en ongelooflijk. Het was 13 oktober 2013 toen ik de krochten van Weesperplein bezocht. Ik schreef over de Koude Oorlog als iets dat voorbij was.

In de elf maanden die zouden volgen hebben we een opstand, een geweldadig neerslaan daarvan, een annexatie, een oorlogsmisdaad die 196 landgenoten het leven heeft gekost en een voortdurende oorlog gezien... En zijn we gewoon in een gevaarlijke en onzekere nieuwe Koude Oorlog beland.

Maar goed, laat ik niet te ver afdwalen, daar zijn andere fora voor!

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 04 sep 2014, 00:23
door Ardan
Prachtige repo daar Mojito! Ik heb al veel foto's ervan gezien maat toch blijft het onwerkelijk dat dat daar ligt. Ook als je op het perron staat, en de roostertjes onder de tegenoverliggende perronrand ziet zitten waarachter dat spookstation is, kun je je er geen voorstelling van maken hoeveel groter en ingewikkelder dat hele station is búíten het deel dat je als reiziger ziet...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 04 sep 2014, 16:46
door Suus
Vanwege de explosie in Diemen rijdt lijn 44 een omleiding via de A10 tussen de afritten S112 en S113.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 06 sep 2014, 14:48
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 14:15
door n-evo
In welk opzicht precies? Er is kennelijk nog steeds geen structurele oplossing voor het probleem. Displays op zwart zetten noem ik geen oplossing iig.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 14:16
door hauptbahnhof
Slechte/conflicterende reisinfo. Vandaar ook gedeeltelijk.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 14:24
door n-evo
Ruim 2,5 jaar verder en er wordt een keertje besloten ze los te koppelen. Fantastisch. :')


Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat ze beseffen hoe achterlijk die analoge rollen zijn anno 2014 in een volledig digitale metro en ze worden vervangen door een gekleurd LED-paneeltje (of whatever).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 15:39
door FLJ
Ik denk dat je lang geleden je punt al duidelijk hebt gemaakt n-evo, en je gebeden zullen vast niet worden gehoord. In ieder geval goed dat een M5 nu niet meer M53 kan tonen terwijl hij op lijn 54 rijdt.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 00:28
door chartmonster
Eind deze week is weer het IBC in de RAI. Het GVB zet tram 11 dit jaar niet in. Is dat ter compensatie van de drie keer dat die in 2013 reed?
Als goedmakertje gaat lijn 4 in de piekuren een 4-minutendienst rijden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 10:09
door hauptbahnhof
De Amsterdammers nemen lijn 11 niet. De beursgangers wel maar niet zoals men zou verwachten.

Men wilt de metro nu meer onder de aaandacht brengen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 11:14
door n-evo
Wel logisch dat zo'n extra lijn 11 niet aanslaat onder de normale reizigers. Mensen kennen de lijn niet en houden er geen rekening mee als reisoptie. Heb er zelf een keer in gezeten, puur toevallig omdat ie net eerder dan de 5 kwam. Verder was ik toen ook de enige die instapte, de rest bleef op de halte staan wachten.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 14:22
door chartmonster
Als de 11 rijdt, maak ik er regelmatig gebruik van. Ik vind het een handige lijn om vanuit de Rivierenbuurt bij het Leidseplein te komen zonder te klooien met lijn 12 of een waardeloze overstap op het Frederiksplein. Misschien dat lijn 11 beter aan zou slaan als die de hele dag en vaker reed (rijdt nu alleen tussen 8 & 12 en 16 & 20 om de 20 minuten). Maar vaker rijden zal wel niet kunnen met de flessenhalzen in de Leidsestraat en de NZ Voorburgwal. Dat laatste werd vorige maand nog mooi aangetoond met de afsluiting van het Damrak.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 15:05
door n-evo
Waren (of zijn) er geen plannen om de 12 via Leidseplein te laten gaan? Zie alleen niet helemaal voor me hoe ze dat willen doen zonder die lijn een omweg te laten rijden en dus veel trager te maken van eindpunt naar eindpunt. :X

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 15:09
door Jurre
Uit betrouwbare bron vernomen: zometeen gaat Combino 2201 (dubbele cabine) uitrijden als lijn 13, dienstwagen 10.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 16:07
door FLJ
Zat er net in, een aantal mensen vroegen zich al af waar de conducteur was..

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 18:45
door FLJ
Voor de liefhebber, hier het bewijs van de 2201 op lijn 13.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 19:21
door Anne
Mooie foto :pos: :pos:
FLJ schreef:Zat er net in, een aantal mensen vroegen zich al af waar de conducteur was..
Wel eens vaker in een gewone Combino of een Blokkendoos gezien dat er geen conducteur aanwezig was.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 19:42
door FLJ
Klopt, maar nu ontbrak ook de gehele conducteurscabine ;-)