Pagina 158 van 740

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 10:20
door n-evo
hauptbahnhof schreef:Het gaat mij niet zozeer om nummertjes maar om materieeltype. En dan heb ik het vooral metro. Bus boeit me totaal niet.
Je kunt aan de dubbele tijdregels op de displays iig zien dat er een M5 aankomt. Best grappig. :D

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 11:07
door hauptbahnhof
Dubbele tijdregels? Gaat bij mijn station niet op. Er rijdt meer dan 1 metrolijn hier langs.
Nou ja, vaak kun je het ook zien als een metro te laat is en hij ineens als op tijd wordt aangekondigd maar er niks aankomt.

Maar goed, ik wil het van te voren weten zodat ik niet voor niks de deur uit ga en op het station moet wachten.
Nu kan ik het allemaal wel via OVradar opzoeken maar dat kan alleen op de computer, dus alleen thuis.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 11:23
door MetroRET
hauptbahnhof schreef:Dubbele tijdregels? Gaat bij mijn station niet op. Er rijdt meer dan 1 metrolijn hier langs.
Nou ja, vaak kun je het ook zien als een metro te laat is en hij ineens als op tijd wordt aangekondigd maar er niks aankomt.

Maar goed, ik wil het van te voren weten zodat ik niet voor niks de deur uit ga en op het station moet wachten.
Nu kan ik het allemaal wel via OVradar opzoeken maar dat kan alleen op de computer, dus alleen thuis.
En rit die volgens de OV-info app op Lijn 53 en 54 rijdt met 3 rijtuigen, is een M5 of een, met een zeer uitzonderende, M4/S3 op 53/54.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 11:31
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 12:10
door MetroRET
hauptbahnhof schreef:Ja dat is logisch maar ik reis vooral van en naar het werk vooral met M50.
Oow oke, op die manier.....
Daar zal het moeilijk te controleren zijn idd...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 12:18
door hauptbahnhof
Mjah, dus sommigen van ons moeten maar (on)geduldig blijven wachten totdat het mogelijk is en maar van OVradar gebruik maken (als ie werkt).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 12:25
door Meltrain
MetroRET schreef: En rit die volgens de OV-info app op Lijn 53 en 54 rijdt met 3 rijtuigen, is een M5 of een, met een zeer uitzonderende, M4/S3 op 53/54.
Er rijden toch ook wel eens drie gekoppelde Zilvermeeuwen op 53/54? Of is dat echt zeer uitzonderlijk?
hauptbahnhof schreef: Maar goed, ik wil het van te voren weten zodat ik niet voor niks de deur uit ga en op het station moet wachten.
Nu kan ik het allemaal wel via OVradar opzoeken maar dat kan alleen op de computer, dus alleen thuis.
Dit snap ik niet goed: je kunt toch gewoon naar het station gaan, de metro rijdt immers vaak genoeg. Waar heb je OVradar dan voor nodig? :?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 12:33
door FLJ
Hauptbahnhof voelt zich te goed voor Zilvermeeuw of CAF ;-)

Maar op lijn 53/54 rijden alleen 2xZilvermeeuw, alleen als lijn 50 niet rijdt (zoals met de werkzaamheden) of er extra vervoer gewenst is (wedstrijden in de ArenA ed) kunnen er 3xZilvermeeuwen worden ingezet.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 12:41
door hauptbahnhof
Als het lukt plan ik mijn metroreizen altijd met M5.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 12:45
door Meltrain
Oke, ik vind de stoelen in een CAF dan weer een ramp. Dan zit ik liever op die plastic dingen in een Zilvermeeuw (al moet ik toegeven dat het al heel lang geleden is dat ik nog eens met een Zilvermeeuw gereisd heb).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 12:47
door MetroRET
Maar op Lijn 50 kom je toch geen ZM meer tegen of nog af en toe ?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 12:49
door hauptbahnhof
Niet meer planmatig aangezien die vervangen zijn door 4 stuks M5'en waarvan 3 ook 's avonds rijden.
Maar bij een tekort aan CAFs gebeurt het alsnog. Recent nog gezien.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 12:58
door FLJ
In maart ontstond er een flink materieeltekort doordat de Zilvermeeuwen in redelijk hoog tempo werden afgevoerd. Het afvoeren van de Zilvermeeuwen is toen stopgezet (op de afvoer van de 42 in juli na) terwijl de aflevering van de Metropolis door ging, oftewel men zit nu weer wat ruimer in het materieel en de Zilvermeeuwen kunnen nu makkelijker als reserve worden ingezet.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 13:41
door MetroRET
En worden/werden ze dan als tweewagentrein of als driewagentrein op Lijn 50 ingezet ?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 14:18
door n-evo
hauptbahnhof schreef:Dubbele tijdregels? Gaat bij mijn station niet op. Er rijdt meer dan 1 metrolijn hier langs.
Op de M50 zie je vrijwel altijd twee tijden staan: de eerst volgende metro en de metro erna. Dat is alleen maar als er een M5 aankomt. Bij een CAF staat alleen maar de eerst volgende metro op de displays. Die vlieger gaat idd alleen op als er maar één metrolijn rijdt. Wel grappig iets als je het eenmaal doorhebt.
hauptbahnhof schreef:Maar goed, hij heeft wel gelijk. Als het lukt plan ik mijn metroreizen altijd met M5.
Je bent er wel eentje hè jij? Pfff... Haha :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 14:29
door hauptbahnhof
Ow handig om op te letten idd. Maar is het als 1e alleen M5 is of de 2e ook?

Je weet de helft nog niet.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 14:35
door n-evo
Geen idee, stap de metro meestal gewoon in dus nooit een situatie gehad waar ik dat kon observeren. Maarrr... Hoezo? Van plan om te blijven staan en op de volgende te wachten als de M5 in kwestie niet helemaal perfect is? Haha

Houden zo!

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 14:45
door hauptbahnhof
Ik ben er toe in staat. Maar ja. Het is handig om te weten.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 15:03
door MetroRET
Hebben jullie in Amsterdam geen WD-nummer systeem om het bijbehorende materieel te controleren en hierop in te spelen, wanneer je moet reizen met de metro ?

Dit is een stukje uit de dienstregeling van de Rotterdamse metro, waarbij dus elke wagendienst voor zeker 90% kans is dat het het ingeplande materieel is op deze wagendienst.

Afbeelding

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 15:16
door hauptbahnhof
Maardit is uiteraard niet een extern-iets toch?

We hebben het uiteraard hier ook alleen worden die wagendienstnrs niet op de voertuigen vermeld worden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 15:20
door MetroRET
Oke, op die manier...
Das inderdaad een klein voordeel van hier in Rotterdam, daar staan de WD-nummers gewoon in de cabines aangegeven.

En als er inderdaad ook nog is erg snel wordt afgeweken van materieel, dan is hier sowieso al geen 'planning' op te bouwen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 15:31
door FLJ
hauptbahnhof schreef:Ow handig om op te letten idd. Maar is het als 1e alleen M5 is of de 2e ook?
Dat ligt eraan, je kan ook precies zien wanneer de M5 vanaf beginpunt Isolatorweg is vertrokken want dan verschijnt de vertrektijd op de tweede regel. In ieder geval weet je zeker dat de eerste of tweede metro die arriveert een M5 is.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 16:22
door Meltrain
MetroRET schreef:Oke, op die manier...
Das inderdaad een klein voordeel van hier in Rotterdam, daar staan de WD-nummers gewoon in de cabines aangegeven.
Maar dan heb je er toch nog steeds niks aan om vantevoren (thuis) te plannen? Ik bedoel, je ziet zelfs eerder welk materieel eraan komt dan het wagendienstnummer in de cabine. :P
Die tabel is wel erg handig, maar hoe je daar aan komt, weet ik ook niet.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 16:31
door MetroRET
Meltrain schreef:
MetroRET schreef:Oke, op die manier...
Das inderdaad een klein voordeel van hier in Rotterdam, daar staan de WD-nummers gewoon in de cabines aangegeven.
Maar dan heb je er toch nog steeds niks aan om vantevoren (thuis) te plannen? Ik bedoel, je ziet zelfs eerder welk materieel eraan komt dan het wagendienstnummer in de cabine. :P
Die tabel is wel erg handig, maar hoe je daar aan komt, weet ik ook niet.
Spotten, maken en invullen :P

Maar, je hebt er thuis wel degelijk wat aan....
Als je bijvoorbeeld een M5 (niet) wilt hebben en je weet dat een bepaalde rit altijd met M5 staat ingepland, dan kan je daarop inspelen door die bepaalde rit te nemen/vermijden (voor degene die dus geen ritje in een M5 wilt hebben).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 12 sep 2014, 17:25
door Meltrain
Dan nog heb je niks aan het WD-nummer zelf. Je weet dan alleen dat de rit van 7:07 vrijwel altijd met een SG3 rijdt (Rotterdams voorbeeld).