Pagina 160 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 15 sep 2014, 22:13
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 09:03
door n-evo
Alle M5's worden sinds vandaag als twee treintjes weergegeven i.p.v. drie. 2x CAF net zo. Nogal vertekenend beeld krijg je dus.

Typo gecorrigeerd

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 09:09
door Alargule
Ik ben het persoonlijk voornaamwoord 'we' nog nooit als adjectief of telwoord tegengekomen...

Neem aan een tikfout - maar wat je dan wel bedoelt ontgaat me?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 09:18
door lint41
Ik gok dat hij 'twee treintjes' bedoelt. Inderdaad onhandig, de reizigersspreiding op het perron zal gok ik minder goed worden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 09:23
door Alargule
Je bedoelt dat ze bij Bijlmer nog meer bij de roltrappen gaan clusteren? :mrgreen:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 09:31
door n-evo
lint41 schreef:Ik gok dat hij 'twee treintjes' bedoelt. Inderdaad onhandig, de reizigersspreiding op het perron zal gok ik minder goed worden.
Klopt inderdaad. Je zag mensen massaal naar voren lopen, komt er alsnog een M5 aan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 09:56
door hauptbahnhof
Dit had ik vorige week al, heb ik ergens ook geschreven in dit topic.

Maareh ik wist niet dat mensen serieus op die treinlengtes letten. Men komt op het perron en blijft dichtbij de roltrap staan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 10:08
door reisthijs
Je hebt de kudde en je hebt de mensen die wel nadenken.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 10:23
door hauptbahnhof
Het rare is dat een M5 daar niks aan meehelpt. Zaterdagmiddag zit M54 vol met provincialen die bij de ArenA parkeren. Allemaal hitje mutje in de 1e en 2e bak. 3e bak zul je nog een zitplaatsje tegen kunnen komen. In de 5e bak gewoon hele banken van 5 plekken leeg. Come on...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 10:40
door n-evo
Inmiddels is het duidelijk dat je geen hoge pet op hebt van reizigers hbf. ;-) Anyway, iedereen stond gewoon verspreid over het station. Op het moment dat er twee treintjes in beeld sprongen liep nagenoeg iedereen, inclusief ik, door naar voren. De andere kant op gebeurde hetzelfde: twee treintjes op de display terwijl ook daar een M5 kwam aanzetten.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 10:52
door Alargule
Het mooie aan de M5 is toch dat deze volledig doorloopbaar is? Dus ook nadat je in de eerste vier bakken bent ingestapt, kun je alsnog doorlopen naar de achterste twee bakken. Maar ja:
reisthijs schreef:Je hebt de kudde en je hebt de mensen die wel nadenken.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 10:54
door n-evo
Trouwens die dubbele tijdsregels bij een M5 waar ik het eerder over had zijn ook weg.

Gisteren werden de M5s op de Ringlijn (West) nog wel met drie symbolen weergegeven. En dubbele tijdsregels.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 15:09
door waldo79
hauptbahnhof schreef:Het rare is dat een M5 daar niks aan meehelpt. Zaterdagmiddag zit M54 vol met provincialen die bij de ArenA parkeren. ...
Omdat dit keihard door de gemeente Amsterdam wordt gepromoot en ik ben trots in de provincie te wonen :mrgreen: Alleen zoek ik wel naar een plekje waar het rustig is.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 15:41
door Suus
hauptbahnhof schreef:Het rare is dat een M5 daar niks aan meehelpt. Zaterdagmiddag zit M54 vol met provincialen die bij de ArenA parkeren. Allemaal hitje mutje in de 1e en 2e bak. 3e bak zul je nog een zitplaatsje tegen kunnen komen. In de 5e bak gewoon hele banken van 5 plekken leeg. Come on...
Dit gebeurt al sinds de aflevering van de nieuwe metro's en ik snap niet dat mensen het niet snappen. :cry:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 15:56
door Bakpapier
hauptbahnhof schreef:Het rare is dat een M5 daar niks aan meehelpt. Zaterdagmiddag zit M54 vol met provincialen die bij de ArenA parkeren. Allemaal hitje mutje in de 1e en 2e bak. 3e bak zul je nog een zitplaatsje tegen kunnen komen. In de 5e bak gewoon hele banken van 5 plekken leeg. Come on...
Dit neerbuigende gebruik van 'provincialen' voor iedereen die niet uit Amsterdam komt is een reden dat veel 'provincialen' een hekel hebben aan Amsterdam en er zo wordt gezeikt op de grachtengordelelite'.....

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 16:04
door hauptbahnhof
Is niet neerbuigend bedoeld maar een feit. Het zijn mensen van buiten Amsterdam die naar de P&R reizen. Op zich niks mis mee. Maar het punt is dat het nut van de doorloopbare metro toch niet gebruikt wordt. Overigens zijn Amsterdammers bijna even erg. Alleen valt het op een zaterdagmiddag waar de metro op Bijlmer volloopt een stuk meer op.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 16:07
door paolie
Ok, ok, je hebt gelijk. Spreken we voortaan over "bezoekers van provinciaalse afkomst" :mrgreen:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 16:09
door Bakpapier
paolie schreef:Ok, ok, je hebt gelijk. Spreken we voortaan over "bezoekers van provinciaalse afkomst" :mrgreen:
Dat is natuurlijk precies hetzelfde.

Mensen stappen over het algemeen dichter bij de ingang in, zodat ze minder ver hoeven lopen. Dat is toch best normaal? Doe ik ook altijd, zeker als ik toch maar een kort stukkie moet reizen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 16:10
door hauptbahnhof
Zal het maar in mijn trefwoorden op se iphone toevoegen . :-)

Ik doe dat niet. Zeker niet als helemaal naar de stad moet. Wil liever comfortabel zitten.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 16:29
door reisthijs
Bakpapier schreef:Mensen stappen over het algemeen dichter bij de ingang in, zodat ze minder ver hoeven lopen. Dat is toch best normaal?
Dat je dit als normaal ziet toont mooi aan hoe lui en ondoordacht het gedrag van de gemiddelde Nederlandse ov-reiziger is.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 16:46
door Bakpapier
reisthijs schreef:
Bakpapier schreef:Mensen stappen over het algemeen dichter bij de ingang in, zodat ze minder ver hoeven lopen. Dat is toch best normaal?
Dat je dit als normaal ziet toont mooi aan hoe lui en ondoordacht het gedrag van de gemiddelde Nederlandse ov-reiziger is.
Als je wil zitten, dan heb je de keuze om verder te lopen (maar dan moet je ook wel eerder op het station zijn). Als je maar een kort eindje moet, heb je de keuze om minder te lopen en gewoon even te blijven staan.

Dat is een basale keuzevrijheid die mensen hebben, wat is daar 'dom' aan? De meeste trein en metrostations zijn ook zo ingericht dat je maar één opgang tot de perrons hebt (of twee heel dicht bij elkaar, b.v. een lift en een trap ernaast of zo). Dan is het niet verwonderlijk dat mensen allemaal bij de opgang instappen. Station schiphol is wat dat betreft al iets beter ingedeeld dan veel andere stations.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 17:21
door reisthijs
Onnodig hutjemutje op elkaar gaan staan waardoor het aan één kant van de trein overdreven druk is en laatkomers die geen tijd meer hebben om door te lopen mogelijk niet mee mee kunnen? Ja dat is dom.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 17:23
door Bakpapier
reisthijs schreef:Onnodig hutjemutje op elkaar gaan staan waardoor het aan één kant van de trein overdreven druk is en laatkomers die geen tijd meer hebben om door te lopen mogelijk niet mee mee kunnen? Ja dat is dom.
:') Echt schromelijk overdreven.

Als ze reizigers beter over de treinen willen verdelen, moeten ze de stations anders indelen. Meer opgangen naar de perrons bouwen dus, ook bijvoorbeeld vanaf de straat. Maar ja, dat past dan weer niet in het poortjesbeleid..
Ipv dit sluiten ze juist extra ingangen af (ook bij metrostations). Dát is pas dom.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 17:31
door reisthijs
Ik heb niks overdreven, dagelijkse praktijk op station Bijlmer. :N

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 16 sep 2014, 17:40
door Hainje
Mensen zijn gewoon kuddedieren, deze zullen zelden uit zichzelf gaan spreiden over een heel voertuig.