Pagina 17 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 20:12
door STF
hauptbahnhof schreef:Maar dit geldt dus alleen voor de tweede tram? Aangezien deur 1 bij de eerste tram nog steeds geen uitstapdeur is.
Ja ik had het uitsluitend over de deurconfiguraties van de achterste tram.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 20:44
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 20:54
door VIRM
@Haupbahnhof: Zuid heeft geen bestemmingsomroepen. -o-
En iemand zag mij daar al rondkijken om het aan iemand te vragen, dus dat ging prima. Maar een "Deze trein gaat naar Isolatorweg" is geen overbodige luxe.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 22:07
door R-Flow
Het viel mij onlangs op dat het omroepen van bestemmingen sporadisch werkt op bijvoorbeeld station Heemstestraat. Ook rijden er regelmatig CAFs rond met defecte koersrollen. Mee eens dat het erg irritant is dat er geen bestemmingen op de zijkanten van de metro's staan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 22:14
door VIRM
R-Flow schreef:Het viel mij onlangs op dat het omroepen van bestemmingen sporadisch werkt op bijvoorbeeld station Heemstestraat. Ook rijden er regelmatig CAFs rond met defecte koersrollen. Mee eens dat het erg irritant is dat er geen bestemmingen op de zijkanten van de metro's staan.
Naja, als je een vast traject reist maakt een halte als Heemstedestraat of Sloterdijk niet zoveel uit, aangezien de keuze bestaat uit lijn 50 of lijn 50.
Maar op het noorderperron van station Zuid heb je dan de keuze uit lijn 50 of lijn 51.
Als hij er al staat en het eerste digitale display hebben ze een half perron verder opgehangen...
Heb de klantenservice er ook een mailtje over gestuurd, maar volgensmij kwam er weer zo'n standaardreactie op terug...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 22:16
door R-Flow
Gaat er meer om dat het de ene keer wel gebeurd en de andere keer weer niet. Het systeem is er gewoon dus waarom het sporadische gebruik? Stand van de maan of zo? :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 22:16
door Suus
Ik heb ook wel eens over metrostation Zuid geklaagd, maar de reactie was dat er aan het station geen investeringen meer gedaan worden totdat de verbouwing begint. Tja...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 22:19
door VIRM
Bee schreef:Ik heb ook wel eens over metrostation Zuid geklaagd, maar de reactie was dat er aan het station geen investeringen meer gedaan worden totdat de verbouwing begint. Tja...
Geen investeringen/ Behalve het verleggen/verbouwen van de halte van tram 5.

Ik vind het sowieso toch wel een mislukking. Het is een vrij druk station, maar de voorzieningen op het perron zijn ruim onder de maat.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 22:27
door R-Flow
VIRM schreef:Ik vind het sowieso toch wel een mislukking. Het is een vrij druk station, maar de voorzieningen op het perron zijn ruim onder de maat.
Het ontbreken van een overkapping op Zuid heb ik iig nooit gegrepen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 22:35
door Suus
Alle stations van de Amstelveenlijn zijn zonder overkapping gebouwd om zo geld te besparen. Dat was ook bij de meeste stations van de Ringlijn de bedoeling. Daar bleef wel wat geld over waarna men nog wat overkappingen heeft gebouwd, waaronder op het metroperron van Station RAI, maar daarna was de koek echt op.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 22:37
door VIRM
R-Flow schreef:
VIRM schreef:Ik vind het sowieso toch wel een mislukking. Het is een vrij druk station, maar de voorzieningen op het perron zijn ruim onder de maat.
Het ontbreken van een overkapping op Zuid heb ik iig nooit gegrepen.
Ik vind dat naast de reinsinformatie (omroep over bestemming en de verkeerd geplaatste digitale displays) ook echt verbazingwekkend. Volgensmij heeft ook ieder metrostation in Amsterdam een overkapping (of plafond in het geval van de tunnel :P) behalve Zuid, terwijl het toch een redelijk druk metrostation is. Als het regent, zie je dus dat mensen of massaal bij de trap blijven staan, of in een van de paar abri's schuilen.
Daarnaast vind ik het ook maf dat er geen goede overstapmogelijkheid is van het ene perron naar het andere perron zonder door de OV-chippoortjes te moeten. Da's niet echt reizigersvriendelijk.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 22:38
door R-Flow
Bee schreef:Alle stations van de Amstelveenlijn zijn zonder overkapping gebouwd om zo geld te besparen. Dat was ook bij de meeste stations van de Ringlijn de bedoeling. Daar bleef wel wat geld over waarna men nog wat overkappingen heeft gebouwd, waaronder op het metroperron van Station RAI, maar daarna was de koek echt op.
Na 1997 heeft de stad nooit meer inkomsten gehad?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 22:39
door VIRM
Bee schreef:Alle stations van de Amstelveenlijn zijn zonder overkapping gebouwd om zo geld te besparen. Dat was ook bij de meeste stations van de Ringlijn de bedoeling. Daar bleef wel wat geld over waarna men nog wat overkappingen heeft gebouwd, waaronder op het metroperron van Station RAI, maar daarna was de koek echt op.
Je hebt sowieso op ieder station op de Amstelveenlijn wel een paar abri's, toch?
Een kleine overkapping zou bij De Boelelaan/VU richting station Zuid wel handig zijn, gelet op de grote stroom reizigers die daar komen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 22:42
door Suus
Je zal lang zoeken naar een opkapping op Spaklerweg of Overamstel, dat is er niet.

Na 1997 is er jarenlang geen geld geweest voor de metro, we mogen van geluk spreken dat de roltrappen maar relatief kort kapot zijn geweest (een jaar of twee...)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 22:45
door R-Flow
Bee schreef:Na 1997 is er jarenlang geen geld geweest voor de metro, we mogen van geluk spreken dat de roltrappen maar relatief kort kapot zijn geweest (een jaar of twee...)
Kwestie van budgetteren. We zijn inmiddels dik 15 jaar verder.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 12 okt 2012, 22:46
door VIRM
Tsja, toch een beetje sneu dat dit soort dingen ontbreken bij de metro van een hoofdstad. -o- Een dak lijkt mij geen oerbodige luxe. Als je toch al miljoenen uitgeeft voor de aanleg, kan een bedragje er bovenop voor een overkapping ook wel.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: za 13 okt 2012, 00:40
door Ardan
Berlijns model :D
*deuren worden ontgrendeld* 'Metro 51 naar Westwijk'..
Displays in de hal vind ik trouwens ook geen overbodige luxe. Die schermen op CS vind ik erg fijn, dan weet je of je moet rennen of ruuuustig aan naar beneden kunt. Weet iemand of dat iets is dat wordt doorgezet op andere stations?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: za 13 okt 2012, 01:08
door VIRM
Ardan schreef:Berlijns model :D
*deuren worden ontgrendeld* 'Metro 51 naar Westwijk'..
Displays in de hal vind ik trouwens ook geen overbodige luxe. Die schermen op CS vind ik erg fijn, dan weet je of je moet rennen of ruuuustig aan naar beneden kunt. Weet iemand of dat iets is dat wordt doorgezet op andere stations?
Schermen bij CS? Nog nooit opgevallen; maar waarschijnlijk is dat omdat ik meer bezig ben met kijken of ik de goede kant opga/door de poortjes heenkomen. :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: za 13 okt 2012, 15:21
door Edwin
Het regende gister, dus zat de bus (lijn 21) echt vol en nog steeds wouden er mensen instappen. Ze moesten maar achterin instappen of 10 seconden wachten op de volgende (reed vlak achter een redelijk lege 21), maar sommige bleven maar voor op de deur kloppen. Het was gister een hoog "Ik moet en ik zal met deze bus"-gehalte.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: za 13 okt 2012, 15:30
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: za 13 okt 2012, 16:11
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: za 13 okt 2012, 16:12
door Meltrain
hauptbahnhof schreef:Van collega's die vaak op lijn 5 rijden heb ik begrepen dat deur 1 niet van buiten geopend kan worden, en tegenwoordig gaat die deur ook niet meer open als de deuren centraal wordt geopend. Alleen maar positieve berichten dus. *O*
Is dat alleen maar bij de 11G trams of ook bij de 12G trams?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: za 13 okt 2012, 16:25
door hauptbahnhof
Tot nu toe geen 12G-trams met nieuwe deuren dus geen idee, maar ik ga ervanuit dat ze met dezelfde software worden uitgerust. Is met de dubbelkops-combino's en de enkelkops ook hetzelfde.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: za 13 okt 2012, 16:38
door R-Flow
Ardan schreef:Displays in de hal vind ik trouwens ook geen overbodige luxe.
In Rotterdam hebben ze dat dus (nagenoeg) overal in de metro. Inderdaad erg handig. Maar ja, Amsterdam en dynamische reizigersinformatie op de haltes/stations gaan niet zo goed samen om de een of andere reden. Net begin jaren '80 hierzo op dat gebied... Dat handjevol digitale zuilen/schermen in de stad doet weinig meer dan hun analoge voorgangers. :X

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: za 13 okt 2012, 21:22
door VIRM
hauptbahnhof schreef:Sinds wanneer heeft Zuid geen bestemmingsafroepen dan? Beide perrons hebben het altijd gehad. Alleen is het een klein speakertje redelijk aan het begin van het perron. Dus echt hard is het niet (je moet er redelijk in de buurt staan om het te horen). Alleen tegenwoordig kom ik niet meer echt vaak daar sinds ik uit Amstelveen weg ben (alleen doorreis).
Ik stap altijd op het perron helemaal voorin de 50 naar Isolatorweg of achterin de 51 naar Westwijk en tot nu toe heb ik hem echt nog nooit gehoord. Kennelijk staat het volume heel erg zacht, en het omgevingslawaai (A10, metro's, treinen, etc.) helpt waarschijnlijk ook niet. Of ze hadden geen zin om het te onderhouden. :P