Pagina 169 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 14 okt 2014, 21:16
door Mojito
Mee eens, maar het beoogde eindpunt van die nieuwe lijn 11 is het Hoofddorpplein. Als er niet meer dan een tram geparkeerd staat is dat geen probleem, maar dat is niet altijd het geval. Dan zie ik liever dat die lijn iets verder rijdt, naar een plek waar je wel een behoorlijke eindpuntlus kunt maken. Via die nieuwe trambaan naar het Surinameplein bijvoorbeeld (hoewel ik liever zie dat die lus in het plantsoen daar verdwijnt en dat men daar een echte mooie entree van de stad maakt). Een andere optie zie ik niet zo snel. Slotervaartziekenhuis is te ver weg en ten westen van de Hoofddorppleinbuurt zie ik ook geen handige plek om een nieuwe eindpuntlus te leggen. Maar goed, dat waren die plannen van vorig jaar, hoe het daar mee staat weet ik ook niet.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 14 okt 2014, 21:20
door n-evo
Tnx voor de aanvulling Mojito. Dat over het Hoofddorpplein probeerde ik ook al duidelijk te maken: alle voedingswegen staan vast in de spits, niks is een oplossing eigenlijk. De Haarlemmermeerstraat staat regelmatig vast, plus dat daar ook een drukke buslijn gebruik van maakt. Zelfde geldt voor de Zeilstraat én Amstelveenseweg richting Surinameplein. In geen een straat is ruimte voor vrije baan. Weet dat er jaren terug plannen zijn geweest om de Zeilstraat naar model van de Kinkerstraat eenrichtingsverkeer te maken. Is afgeschoten omdat de overige straten het extra verkeer niet aan zouden kunnen.

Ergens zou het mooi zijn als die tram 11 door zou rijden naar een nieuw eindpunt bij Slotervaart / IBM. Dek je die uitloper van Nieuw Sloten daar ook beter en er komen steeds meer hotels en kantoren bij. Naast de tig hotels en kantoren die daar al zitten natuurlijk. Heb je wel weer kans op overcapaciteit op het stuk Johan Huizingalaan - Zeilstraat.

Ik zie alleen überhaupt het nut niet meer om tram 2 uit de Koninginneweg te halen. Je schiet er waarschijnlijk niks of amper wat mee op t.o.v. hoe de situatie nu is.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 10:29
door fred1954
Doortrekken Amstelveenlijn naar Uithoorn wordt verder onderzocht:
http://www.stadsregioamsterdam.nl/@5704/doortrekken/

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 10:35
door Suus
Tot nu toe lijkt het allemaal positief te zijn, het enige waar ik mij nog kosten over maak zijn de aanlegkosten, die zijn nog steeds niet onderzocht.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 10:42
door fred1954
Bee schreef:Tot nu toe lijkt het allemaal positief te zijn, het enige waar ik mij nog kosten over maak zijn de aanlegkosten, die zijn nog steeds niet onderzocht.
@Bee (.....) Ook komt het nieuwe opstelterrein voor de trams al bijna in Uithoorn te liggen. ‘Met beperkte investeringskosten kan een toekomstvast, betrouwbaar project worden gerealiseerd,' aldus Litjens.(.....)

Er komt dus een opstelterrein ergens tussen Amstelveen en Uithoorn, daar moet sowieso infra voor worden aangelegd. Vandaar dat er wordt gesproken over beperkte investeringskosten, omdat er blijkbaar niet heel veel geld nodig is om de infrastructuur dan n o g een stukje verder door te trekken naar Uithoorn.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 10:47
door Alargule
Zeker als ik lees dat men in Uithoorn toch al van plan is een vrije busbaan aan te leggen. Leg dan inderdaad meteen een trambaan aan. Wellicht ook een goede schop onder de reet van de SRA om op niet al te lange termijn een koppeling met de Noord/Zuidlijn te overwegen...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 11:56
door n-evo
Als er toch al rails ligt tot 400 meter buiten Uithoorn ga er dan gewoon voor. Is er tenminste nog iets positiefs aan die ombouw.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 21:12
door Vinny
Die 400 meter is tamelijk kardinaal natuurlijk. Je loopt daar dood op een nieuwe provinciale weg... :lol:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 21:18
door Suus
Je moet de nieuwe N201 ongelijkvloers kruisen, vlak langs een woonwijk (geluidsoverlast) en een nieuw viaduct aanpassen. Kan nog best een duur grapje zijn dit alles.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 21:36
door n-evo
Geluidsoverlast?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 21:47
door Suus
Mensen vinden het irritant als er spoorvoertuigen langs hun huis rijden. Ik weet ook niet waarom maar het is nu eenmaal zo.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 23:00
door n-evo
Dus dan moeten trams maar uitsluitend in gebieden rijden waar geen woningen staan? Snap het nut dan niet helemaal meer. Vind dat beetje geluid verder ook geen argument om de Amstelveenlijn niet door te trekken. In Amsterdam en Amstelveen gaat het immers ook goed.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 16 okt 2014, 00:18
door Busfoto.nl
Hangt er een beetje vanaf of het een bocht is of niet. In een bocht kunnen railvoertuigen een behoorlijk naar geluid maken.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 16 okt 2014, 03:23
door Ardan
Ga dan alsjeblieft in een hutje op de hei wonen en niet in de grote stad.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 16 okt 2014, 07:12
door n-evo
Busfoto.nl schreef:Hangt er een beetje vanaf of het een bocht is of niet. In een bocht kunnen railvoertuigen een behoorlijk naar geluid maken.
Je kan lastig trams alleen maar rechtdoor laten rijden...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 16 okt 2014, 13:58
door fred1954
Rare melding van Actuele Verstoringen op GVB site: :shock:

Actuele verstoring(en)
tram 2, 5 veerboot.
waar: amsterdam
geldigheid:
prognose 16-10-14, 14.00 uur
lijnen:
tram
gvb
2 centraal station
5 centraal station
veerboot
oorzaak: defect materieel
gevolg: omleiding
maatregel: er wordt via een andere route gereden
vervangende halte:
advies: reizen via van baerlestraat, eerste constantijn huijgenstraat, overtoom, stadhouderskade, leidseplein

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 16 okt 2014, 14:35
door n-evo
Nice! Ben nooit eerder met de veerboot naar de Overtoom gevaren. Old times herleven zoals in het kinderliedje! *O*

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 16 okt 2014, 22:08
door Vinny
Ardan schreef:Ga dan alsjeblieft in een hutje op de hei wonen en niet in de grote stad.
Uithoorn is een rustige suburb waar "alleen maar nette mensen" wonen. Ze zijn geen trams gewend daar :lol:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 16 okt 2014, 22:50
door n-evo
Alles went. :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 16 okt 2014, 23:53
door hauptbahnhof
N-evo, Hoe was je eerste ervaring met een vent?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 00:17
door Ardan
Hee Hauptbahnhof/Alargule, zijn dit nou van die bakens voor dat nieuwe beveiligingssysteem dat ze op de Ringlijn hebben aangelegd?
Afbeelding

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 10:09
door hauptbahnhof
Ja dat zijn ze idd.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 11:59
door n-evo
hauptbahnhof schreef:N-evo, Hoe was je eerste ervaring met een vent?
Mooi gebruik van het opzetje. :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 12:03
door hauptbahnhof
Hm, afwijkend antwoord :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 12:05
door Alargule
* denkt aan Theo Maassen... * _O-