De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 1456
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor n-evo » Vr 17 Okt 2014, 13:10

hauptbahnhof schreef:Hm, afwijkend antwoord :wink:

Zou niet durven off-topic te gaan hier. Haha :D

VIRM
Berichten: 3410
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor VIRM » Vr 17 Okt 2014, 18:04

Goed bezig GVB! Vandaag twee keer door de poortjes bij Sloterdijk geweest, en beide keren bleef een van de deurtjes steken. Gelukkig kan ik tegen een stootje, maar echt handig is het niet. :)
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5591
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Hainje » Vr 17 Okt 2014, 19:20

[Inb4 Tristan]
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Milco
Berichten: 3588
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Milco » Za 18 Okt 2014, 00:35

Ik weet niet of http://www.ovradar.nl de weg kwijt is, want bij de GVB-bussen in Amsterdam zag ik zo’n drie kwartier terug en zojuist de volgende afwijkingen, gesorteerd per buslijn:
- Lijn 15: bus 1108 (Citea 12m) in plaats van Citaro 18m.
- Lijn 18: bus 6 (Citaro 12m) en 255 (Jonckheer 12m) in plaats van gelede bus.
- Lijn 21: 231 (Jonckheer 12m) in plaats van gelede bus.
- Lijn 33: bus 220 (Jonckheer 12m), bus 1115 (Citea 12m) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 34: bus 1104 (Citea 12m) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 35: bus 261 (Jonckheer 12m), bus 1105 (Citea 12m) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 36: bus 336 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 37: bus 164, 261, 267 (Jonckheer 12m) in plaats van gelede bus.
- Lijn 40: bus 316, 329 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 41: bus 305, 309 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 44: bus 322 (Citaro 18m) 464 (Jonckheer 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 45: bus 309, 322 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 47: bus 8 (Phileas; rijdt normaal alleen op lijn 22), 17 (Mercedes-Benz Sprinter voor lijnen 30, 31 en 230) 323 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 48: bus 446, 452 (Jonckheer 18m) in plaats van Jonckheer 12m of Citea 12m.
- Lijn 62: bus 338, 341 (Citaro 18, 450 en 460 (Jonckheer 18m) (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 63: bus 46 (Jonckheer 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 65: bus 318 (Citaro 18m), 469 (Jonckheer 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 66: bus 8 (Phileas; rijdt normaal alleen op lijn 22), 17 (Mercedes-Benz Sprinter voor lijnen 30, 31 en 230) en 323 (Citaro G) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 69: bus 5 (Citaro 12m) en 1117 (Citea 12m) in plaats van Citaro 18m.
- Lijn 353: bus 196 (Jonckheer 12m) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 357: bus 12 (bestaat niet) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 369: bus 4 (Citaro 12m) in plaats van een gelede bus.

Iets klopt hier niet… (A)
Zijn dit echt afwijkingen (en zo ja, waarom allemaal?) of een fout op de website? Bij de andere vervoerders en bij de GVB trams em metro’s constateer ik geen afwijkingen.

De website https://ovaub.nl/voertuig/GVB:17 (waarbij "17" het wagenparknummer is wat je kan veranderen) geeft dezelfde lijnen en busnummers als OVradar.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Somoht
Berichten: 1190
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Somoht » Za 18 Okt 2014, 00:45

De feed komt geloof ik van een ontwikkelomgeving af. Ritnummers hebben ook geen enkele correlatie met de werkelijkheid. Misschien dinsdag beter

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor hauptbahnhof » Za 18 Okt 2014, 11:15

Een vraagje voor de mensen die de Android app OV-info ß hebben, worden de M5en ook daarop met 2 wagens aangegeven?
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Za 08 Nov 2014, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 1456
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor n-evo » Za 18 Okt 2014, 13:58

hauptbahnhof schreef:En ik weet de reden:

M5 bestaat dus uit 2 metrostellen met dus 2 verschillende nummers.

Eh, ja, die link had ik direct al zelf gelegd. 1+1=2 :P

Op de nieuwe LCD-panelen zal de M5 altijd als 4 treintjes worden weergegeven. 3x CAF als 3 treintjes. 2x CAF als 2 treintjes, etc.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9276
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Ardan » Za 18 Okt 2014, 14:36

Hoe weet je dat :P
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 1456
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor n-evo » Za 18 Okt 2014, 16:27

Kom net terug van m'n tripje Amsterdam 8 juni 2019! :P


Terug te lezen op hierzijnwij.nu zoals gewoonlijk.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Wubbo » Za 18 Okt 2014, 21:05

hauptbahnhof schreef:M5 bestaat dus uit 2 metrostellen met dus 2 verschillende nummers.

Kennelijk is het zo dat als de verkeersleider de treinlengte invult, dit niet alleen voor de PIDs is maar ook intern wordt gebruikt. Aan het einde van de dienst komen ze op papier dus wagens tekort (met alle eventuele gevolgen van dien) dus zijn ze teruggegaan naar 2 metrostellen invoeren bij M5.
Ik probeer het te begrijpen, maar het lukt me niet. Hoe kan je materieel kwijt zijn dat je nooit ingevoerd hebt?

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor hauptbahnhof » Za 18 Okt 2014, 22:49

Er staat ook op papier.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Za 08 Nov 2014, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Jurre
Berichten: 820
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Jurre » Zo 19 Okt 2014, 19:42

Om op zondag overdag van zowel het Spui (Rokin) en Spui (Nieuwezijds) naar het Centraal Station maar één tramlijn te laten rijden, en ook slechts 1x per 10 minuten, is wel heel weinig. Bij het Spui (Rokin) kwam enkel de 16 langs die continu mensen achterliet op de halte. Toen probeerde ik m'n geluk uit bij het Spui (Nieuwezijds) en daar kwam enkel de 1 langs welke de vervoersstroom ook niet aankon.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Suus » Zo 19 Okt 2014, 19:53

Het is altijd wel leuk die marathon, maar de overlast is elk jaar wel immens inderdaad. Lijn 1 reed overigens vaker dan in de dienstregeling op de haltes gemeld stond.

Ik vind het trouwens wel supergoed dat de reisinformatie in de voertuigen wel gewoon helemaal klopt. Bij de halte Schoolstraat in Diemen stond lijn 37 (die daar lijn 9 verving) ook netjes op het scherm mét de actuele tijden. Andere vervoerders, leer hiervan :!:
Rame à l'approche

Somoht
Berichten: 1190
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Somoht » Zo 19 Okt 2014, 20:29

GVB doet dat altijd wel goed ja, ook de tekstmeldingen zijn altijd helder en bevatten ook de lijnen van de andere vervoerders. Zoals de marathon: http://www.gvb.nl/reisinformatie/geplan ... -2014.aspx

FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: Vr 05 Feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor FLJ » Zo 19 Okt 2014, 20:32

Buiten de gedwongen omleidingen om hielp het ook niet erg mee vandaag dat er bij het Leidseplein een bovenleiding kapot getrokken was. Hierdoor reden bijna alle lijnen ingekort of zelfs helemaal niet, waardoor het erg lastig werd om vanaf het westen naar het oosten te reizen (aangezien de binnenring en de buitenring eruit lagen).

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Suus » Ma 20 Okt 2014, 10:26

Afbeelding

Een foto van gisteren. Lijn 15 had het grootste deel van de dag zijn eindpunt bij Louweshoek (normaal alleen eindpunt van lijn 18 en 61). Let niet op de chauffeur, die deed een beetje vreemd.
Rame à l'approche

Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2014, 13:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Obus » Ma 20 Okt 2014, 11:27

De buschauffeur was niet erg gediend van Bee's iPhone :X
De mortuis nil nisi bene

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor hauptbahnhof » Ma 20 Okt 2014, 11:31

Is ie echt zo schuw?
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Za 08 Nov 2014, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1463
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor marvinkok » Ma 20 Okt 2014, 11:35

Die chauffeur is toch gewoon een beetje vreemd (A)

Jelmer
Berichten: 376
Lid geworden op: Wo 19 Mar 2008, 20:40

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Jelmer » Ma 20 Okt 2014, 11:43

Milco schreef:Ik weet niet of http://www.ovradar.nl de weg kwijt is, want bij de GVB-bussen in Amsterdam zag ik zo’n drie kwartier terug en zojuist de volgende afwijkingen, gesorteerd per buslijn:
- Lijn 15: bus 1108 (Citea 12m) in plaats van Citaro 18m.
- Lijn 18: bus 6 (Citaro 12m) en 255 (Jonckheer 12m) in plaats van gelede bus.
- Lijn 21: 231 (Jonckheer 12m) in plaats van gelede bus.
- Lijn 33: bus 220 (Jonckheer 12m), bus 1115 (Citea 12m) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 34: bus 1104 (Citea 12m) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 35: bus 261 (Jonckheer 12m), bus 1105 (Citea 12m) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 36: bus 336 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 37: bus 164, 261, 267 (Jonckheer 12m) in plaats van gelede bus.
- Lijn 40: bus 316, 329 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 41: bus 305, 309 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 44: bus 322 (Citaro 18m) 464 (Jonckheer 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 45: bus 309, 322 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 47: bus 8 (Phileas; rijdt normaal alleen op lijn 22), 17 (Mercedes-Benz Sprinter voor lijnen 30, 31 en 230) 323 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 48: bus 446, 452 (Jonckheer 18m) in plaats van Jonckheer 12m of Citea 12m.
- Lijn 62: bus 338, 341 (Citaro 18, 450 en 460 (Jonckheer 18m) (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 63: bus 46 (Jonckheer 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 65: bus 318 (Citaro 18m), 469 (Jonckheer 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 66: bus 8 (Phileas; rijdt normaal alleen op lijn 22), 17 (Mercedes-Benz Sprinter voor lijnen 30, 31 en 230) en 323 (Citaro G) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 69: bus 5 (Citaro 12m) en 1117 (Citea 12m) in plaats van Citaro 18m.
- Lijn 353: bus 196 (Jonckheer 12m) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 357: bus 12 (bestaat niet) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 369: bus 4 (Citaro 12m) in plaats van een gelede bus.

Iets klopt hier niet… (A)
Zijn dit echt afwijkingen (en zo ja, waarom allemaal?) of een fout op de website? Bij de andere vervoerders en bij de GVB trams em metro’s constateer ik geen afwijkingen.

De website https://ovaub.nl/voertuig/GVB:17 (waarbij "17" het wagenparknummer is wat je kan veranderen) geeft dezelfde lijnen en busnummers als OVradar.



ook leuk ik zie tram 794 op lijn 5. Ik vrees dat dat een (terug-)ritje achteruitrijden worden! :D

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor hauptbahnhof » Ma 20 Okt 2014, 11:58

Vreselijk!
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Za 08 Nov 2014, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 1456
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor n-evo » Ma 20 Okt 2014, 13:19

Hoe krijg je GVB-voertuigen te zien op ovradar.nl? Zie alleen maar streekvervoer in Amsterdam.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9276
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Ardan » Ma 20 Okt 2014, 13:21

hauptbahnhof schreef:God behoedde ons dat zo'n ding op lijn 5 gaat rijden. :X

Dat was toch al een keer gebeurd? Of was dat nou een metro die per ongeluk richting Binnenhof wilde?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Geert » Ma 20 Okt 2014, 13:31

n-evo schreef:Hoe krijg je GVB-voertuigen te zien op ovradar.nl? Zie alleen maar streekvervoer in Amsterdam.

Dat komt door een storing bij de dataleverancier van GVB. Geloof dat er morgenochtend weer een poging ondernomen wordt om de GVB-informatie te leveren.

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3747
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JeffreyMeijer » Ma 20 Okt 2014, 14:06

Lol. Zou wel erg wezen
Leven, en laten leven.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MSNbot Media en 1 gast