Pagina 177 van 743

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 nov 2014, 15:24
door JWM
Voor de CXX nachtlijnen naar de Zaanstreek is CS niet het beginpunt. Via Ijzijde rijden is dan een omweg.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 nov 2014, 15:41
door Delftse Chauff
JWM schreef:Voor de CXX nachtlijnen naar de Zaanstreek is CS niet het beginpunt. Via Ijzijde rijden is dan een omweg.
:oops: Dat was ik inderdaad even vergeten :oops:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 nov 2014, 16:34
door Suus
JWM schreef:Ik vind wel dat de site nogal veel slordigheidsfoutjes heeft :P
Dat viel mij ook op. Slordigheden zoals tram 26 die onder tram 17 staat e.d.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 nov 2014, 17:42
door JWM
GVB gaat trouwens weer met (commerciële) reclame rondrijden op tram en bus.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 nov 2014, 19:10
door Etienne
Vandaag is de nieuwe VDL Citea 1462 op dienst gekomen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 nov 2014, 20:08
door JWM
Definitief einde voor de Jonckheren?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 22 nov 2014, 02:49
door IC140
Bee schreef:.... zeer vroege daglijnen 245 en 247 (en per 14 december ook bus 246) ...
Toevallig dat bus en trein 245 elkaar zowat tegenkomen bij Amsterdam Muiderpoort ;-).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 22 nov 2014, 12:37
door n-evo
JWM schreef:GVB gaat trouwens weer met (commerciële) reclame rondrijden op tram en bus.
NEEEEEE! -o-
Obus schreef:-Dat eindbestemming Westerpark niet lang bestaat: wordt nu al weer gewijzigd naar Westergasfabriek.
Slaat ook nergens op... Wat is er mis met Westerpark? Ik vind die introductie van haltes naar gebouwen vernoemen echt helemaal niks. Als eindbestemming is het helemaal slecht. Helemaal omdat tram 10 helemaal niet vlak voor dat gebouw stopt. "Westerpark" had referentie naar zowel de wijk (/voormalig stadsdeel) als het park zelf.

Waarom gaan niet alle bussen die eindpunt CS hebben naar de IJ-zijde?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 22 nov 2014, 13:07
door Vinny
Het Westerpark is een stuk groter dan alleen het voorplein van de Westergasfabriek en bovendien verwijst het ook naar de naam van een voormalig stadsdeel. Een halte "Westerpark" is niet zo onderscheidend dus, en kan overal in het gebied staan. Daar is het GVB dus nu ook achter... :lol:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 22 nov 2014, 16:18
door IC140
En voor het daadwerkelijke Westerpark is de Van Limburg Stirumstraat de halte waar je moet zijn.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 22 nov 2014, 16:54
door Milco
Etienne schreef:Vandaag is de nieuwe VDL Citea 1462 op dienst gekomen.
1452 was gisteren al in dienst.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 22 nov 2014, 18:08
door Hainje
Dat is toch niet relevant voor de 1462? :p

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 22 nov 2014, 20:12
door Meltrain
Er komt eindelijk een halte Amerbos voor lijn 38. :D

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 22 nov 2014, 20:16
door JWM
Helaas, 38 gaat daar niet stoppen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 22 nov 2014, 20:19
door Meltrain
Hmm ja, ik zie het. :(
Gek dan dat ze het in de beschrijving hebben over lijn 33 en 38. :?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 22 nov 2014, 20:27
door Gekko123
Bij de halte-afroep van de halte Olympisch Stadion wordt door het GVB nog Stadionweg omgeroepen, de oude benaming.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 23 nov 2014, 21:35
door n-evo
Vinny schreef:Het Westerpark is een stuk groter dan alleen het voorplein van de Westergasfabriek en bovendien verwijst het ook naar de naam van een voormalig stadsdeel. Een halte "Westerpark" is niet zo onderscheidend dus, en kan overal in het gebied staan. Daar is het GVB dus nu ook achter... :lol:
Heb het over de eindbestemming op de display van de tram, niet de haltenaam. Tram 2 gaat ook naar Nieuw Sloten, maar heeft als eindhalte Oudenaardeplantsoen. Tram 13 gaat naar Geuzenveld, heeft als eindhalte Lambertus Zijlplein. Zo kan tram 10 prima naar Westerpark blijven rijden met als eindhalte Van Hallstraat. Dat is namelijk niet anders.

Tram 10 bedient niet alleen de Westergasfabriek maar ook het omliggende gebied. Westerpark is om die reden veel logischer. Daarnaast vind ik het überhaupt nogal vreemd om een tramlijn een club als eindbestemming te geven, daar hebben we het uiteindelijk over. Krijgen we straks ook metrostation Canvas i.p.v. Wibautstraat? Want tja, die Wibautstraat is immers langer dan alleen dat stukje daar. Leukste van allemaal is nog wel dat tram 10 nog een aardig stuk van de Westergasfabriek af ligt. Kunnen ze beter 'Hotel de Windketel' filmen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 24 nov 2014, 07:40
door fred1954
Verbetering op komst voor tramlijnen (1,2,13,17) naar west:
http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkee ... rbetering/

In de rechterkolom "documenten" staan interessante pdf-files met de plannen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 24 nov 2014, 09:13
door n-evo
Derde spoor voor halte Dam is een erg goed idee, beetje spreiding van de drukte. Al vraag ik me af of het op termijn veel zin heeft als er 1 of 2 tramlijnen uit de Leidsestraat verdwijnen (was de bedoeling toch?). Dat op de Rozengracht geen vrije trambaan ligt heeft me altijd al verbaasd.

Wat betreft het Hoofddorpplein: begrijp er weinig van waarom de tram het rondje rotonde nog maakt. Dat plein is al zo vaak op de schop gegaan en er steeds lelijker op geworden. Trek de trambaan gewoon recht over het plein heen met in het midden een mooie brede halte. Er omheen kan je een vlak plein met mooie tegels / kinderkopjes realiseren met bijv. bankjes en eventueel een kiosk.

Aanvulling: en ik zie net dat ze dat ook van plan zijn tenzij het onderstaande
Kanttekening
In de toekomst voorziet de stadsregio/gvb mogelijk tramverkeer via de
Zeilstraat door de Haarlemmermeerstraat (o.a. vertramming bus 15).
Vanuit dit perspectief zou de toegankelijke halte op het Hoofddorpplein
weer afgebroken moeten worden. De komende 2 jaar komt pas meer
duidelijkheid over deze toekomstplannen, die een andere variant zouden
vragen. Het is daarom niet verstandig deze maatregel nu al te overwegen.
Er wordt nu echt gesproken over vertramming van bus 15

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 25 nov 2014, 20:12
door Vinny
Daar wordt al minimaal 15 jaar over gesproken ... :roll:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 10:33
door n-evo
Zat te denken: Waarom zou zo'n halte midden op het plein überhaupt moeten komen te vervallen als er een tram 15 komt? Je kan tram 2 gewoon dwars over het plein laten gaan en tram 15 er omheen laten rijden. Er is een variant van de plannen waarbij de keerlus gehandhaafd blijft daar, dus dan moet helemaal geen probleem zijn toch? Of miss te weinig ruimte voor nog een set wissels?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 11:21
door paolie
Je kan tram 15 eventueel ook via de Amstelveenseweg laten rijden ipv de Haarlemmermeerstraat. Scheelt heel veel oponthoud op de kruising met de Koninginneweg (afslaande trams niet lekker voor deze overbelaste kruising). En het belang van de halte Haarlemmermeerstraat is fors afgenomen sinds het Andreasziekenhuis hier niet meer zit.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 14:01
door Obus
Ik dacht dat de tram 15 sowieso via de Amstelveenseweg zou gaan - dit scheelt immers aanlegkosten. Nadeel is dat je minder goed aansluit op het Surinameplein.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 14:14
door Bakpapier
Wordt tram 12 nog doorgetrokken naar Science Park of staat dat plan in de ijskast? Laatste bericht stamt uit oktober

http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... park.dhtml

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 15:09
door JWM
Er is ter ternauwernood voorkomen dat de herinrichting van het Amstelstation een doortrekking onmogelijk zou maken. Voor de rest is er niks spannends over te vertellen.

Volgensmij is het doortrekken van de 3 naar Sciencepark momenteel nog serieuzer.