Pagina 180 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 02 dec 2014, 14:53
door JWM
n-evo schreef:Volgens mij weten ze bij de SRA ook niet wat ze moeten. De plannen veranderen constant.
Als je alles wat op dit forum wordt geknalt als waarheid ziet zou je dat inderdaad kunnen denken.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 02 dec 2014, 15:04
door n-evo
JWM schreef:Als je alles wat op dit forum wordt geknalt als waarheid ziet zou je dat inderdaad kunnen denken.
Bijdehand, was het niet zo dat dit forum er niks mee te maken heeft. Dat de AVL-plannen meerdere malen gewijzigd zijn is gewoon feit.

- Originele plan: bestaande M51 en nieuwe M58 Westwijk - Noord
- Vervolgens: M58 verdwijnt stilletjes en verder horen we lange tijd niks
- Vervolgens: regiotram Westwijk - Leidseplein + regiotram Binnenhof - Amstel- Zuid
- Vervolgens: bestaande tram 5 + regiotram Westwijk + metro Zuid - Amstel (exacte invulling laaste onduidelijk)
- Vervolgens blijkt nu dat er geen extra lange trams meer besteld worden maar er gewoon 30 meter trams komen

Dit is allemaal info vanuit de SRA / planbureau AVL zelf.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 02 dec 2014, 15:12
door JWM
Ik doelde dan ook vooral op het schrappen van de metroverbinding Zuid - Amstel.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 02 dec 2014, 15:14
door Alargule
Zullen we deze discussie in het daarvoor bestemde topic voortzetten? :pos:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 02 dec 2014, 16:53
door n-evo
JWM schreef:Ik doelde dan ook vooral op het schrappen van de metroverbinding Zuid - Amstel.
Ik sprak dan ook in z'n algemeenheid. :wink: Alargule heeft gelijk, off-topic hier en boeit verder ook niet heel erg.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 02 dec 2014, 19:22
door Milco
Op 14 december 2014 gaat de nieuwe dienstregeling van start, waar op de GVB-site een link naar staat voor de wijzigingen. Echter, ik mis een lijstje van haltes die komen te vervallen.
Wie weet waar ik deze wel kan vinden?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 02 dec 2014, 19:24
door Daniel
In de dienstregeling? Of nouja, eigenlijk vindt je de vervallen haltes daar juist niet maar als je dat vervolgens naast de wiki legt :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 02 dec 2014, 19:42
door Suus
Milco schreef:Op 14 december 2014 gaat de nieuwe dienstregeling van start, waar op de GVB-site een link naar staat voor de wijzigingen. Echter, ik mis een lijstje van haltes die komen te vervallen.
Wie weet waar ik deze wel kan vinden?
http://www.gvb.nl/documents/2015/routes.html

Hier, met een kaartje van elke getroffen halte. Andere vervoerders, eat your heart out :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 02 dec 2014, 19:45
door JWM
Er zitten best nog veel haltes tussen die het nog niet tot item op AT5 hebben geschopt :shock:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 02 dec 2014, 19:54
door Suus
Alsof iemand de halte Pieter Zeemanlaan gaat missen :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 02 dec 2014, 20:52
door Milco
Dat overzicht zocht ik. Bedankt! Zeker overheen gekeken of zo... :')

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 02 dec 2014, 22:15
door Natorious
Dat ze Apollolaan gaan schrappen voor tram 5 & 24 had ik niet verwacht. Had ik liever Gerrit van der Veenstraat zien sneuvelen... :|

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 03 dec 2014, 10:46
door n-evo
Natorious schreef:Dat ze Apollolaan gaan schrappen voor tram 5 & 24 had ik niet verwacht. Had ik liever Gerrit van der Veenstraat zien sneuvelen... :|
Heb veel gebruik gemaakt van die halte toen ik nog op het Fons Vitae zat. Met mij nog veel andere scholieren. :? Buiten schooluren om is het wel een dooie boel. Bij halte Gerrit van der Veen zit natuurlijk dat winkelcentrum(pje) en ook nog minimaal 1 school.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 03 dec 2014, 17:24
door JWM
Men kan vaak beter 2 haltes samenvoegen tot 1 halte halverwege, waardoor er wel minder haltes zijn maar er minder grote gaten vallen. Maar ja, dat kost wat meer centjes.

Snap trouwens niet waarom er op de Daalwijkdreef in ZO niet wat haltes vervallen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 03 dec 2014, 17:57
door Rickingsh
Enkel de Daalwijkdreef? Wat mij betreft mag de bezem wel door de gehele Bijlmermeer worden gehaald :')

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 03 dec 2014, 18:03
door Suus
Ik vind het een gemiste kans dat er nu al twee jaar haltenamen worden gewijzigd om ze duidelijker te maken, maar dat lijn 47 nog altijd de situatie Gein - Station Gein - Gein als opeenvolgende haltes kent.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 03 dec 2014, 18:09
door Natorious
@JWM
Wordt er niet een busbaan aangelegd op de Daalwijkdreef? Als dat gebeurt zullen er dan vast wel haltes sneuvelen.

@Rickingsh
In Holendrecht, Reigersbos en Gein wel, daar kunnen ze prima een paar haltes combineren. Maar ik moet toegeven, de bus heeft daar wel een ontsluitende functie, omdat de metro midden door de wijken gaat. Aan de rand, waar bus 47 rijdt, is het dan ook wel handig om een bus te hebben, en die dichtbij huis stopt.
Voor de rest vind ik het een aardig mooi, frequent busnet. De haltes liggen op mooie afstanden en ook op nogal logische plekken.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 19:23
door Milco
Gaan alle GVB-lijnen die op Schiphol komen (69, 245, 246, 247, 369) op Busstation Knooppunt Schiphol-Noord stoppen of alleen de 69 en 369?
In de nieuwe dienstregelingen op de website van GVB komt de nieuwe halte nergens voor. :?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 20:52
door Rickingsh
De vraag die we hier beter kunnen stellen is denk ik "waarom niet?". Ik zie geen enkele reden waarom een belangrijk toekomstig knooppunt voorbij gereden zou worden, (vroege) spitsbus of niet.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 21:07
door Rickingsh
Natorious schreef: In Holendrecht, Reigersbos en Gein wel, daar kunnen ze prima een paar haltes combineren. Maar ik moet toegeven, de bus heeft daar wel een ontsluitende functie, omdat de metro midden door de wijken gaat. Aan de rand, waar bus 47 rijdt, is het dan ook wel handig om een bus te hebben, en die dichtbij huis stopt.
Voor de rest vind ik het een aardig mooi, frequent busnet. De haltes liggen op mooie afstanden en ook op nogal logische plekken.
Eens, de bus dient daarzo ook zeker niet te verdwijnen. Nog steeds; In de gebieden die jij beschijft kunnen ook makkelijk wat haltes opgeheven worden (of samengevoegd zoals je al zegt). Misschien klinkt dit wat extreem, maar over de gehele bijlmermeer zou je toch makkelijk iets van 40% van alle haltes kunnen schrappen. Een bus hoeft wat mij betreft niet ieder 30 meter te stoppen. Neem nu het stuk route van de 47 tussen Reigersbos en Gein; daarzo zou je al makkelijk de haltes Schoonhovendreef, Schaarsbergenstraat en Gein 2 op kunnen heffen. Dan ook nog de halte Station Reigersbos (station..?) daarwerkelijk onder de halte aanleggen, en je hebt al een efficiƫntere sprijding van haltes te pakken, terwijl alles binnen de marges blijft qua loopafstanden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 21:10
door Suus
Milco schreef:Gaan alle GVB-lijnen die op Schiphol komen (69, 245, 246, 247, 369) op Busstation Knooppunt Schiphol-Noord stoppen of alleen de 69 en 369?
In de nieuwe dienstregelingen op de website van GVB komt de nieuwe halte nergens voor. :?
Curieus genoeg is Google Maps al bijgewerkt met de nieuwe lijnen van GVB, de lijnen 69, 245, 246 en 247 en 369 staan aangegeven bij de halte Loevesteinse Dwarsweg. Op het moment dat het busstation in gebruik wordt genomen zou die halte moeten vervallen en dat lijkt een stop op het busstation mij wel noodzakelijk. Immers, de spitslijnen (heb ooit een keer voor de gein lijn 245 van Muiderpoort naar Schiphol genomen) zijn ook populair bij onderhoudspersoneel van KLM en die stappen bij die halte over op de hoogfrequente lijn 193 naar de hangars.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 21:16
door Daniel
Zou niet teveel waarde hechten aan die info in Google maps... voor zover ik daar al nieuwe dienstregelingen in heb zien staan viel mij vooral de merkwaardige mix van oude en nieuwe informatie op.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 21:28
door Milco
Dus in feite zouden alle GVB-lijnen op het busstation gaan stoppen?
Zit ik een beetje met een dilemma... ik werk de wiki bij wat betreft de dienstregeling 2015 van GVB, maar in hun routestrips geven ze het nieuwe busstation nog niet weer. Ik neem ook aan dat het niet al de 14e geopend kan worden. Moet ik het busstation toch al de in de routestrips op de wiki zetten (en dan Loevesteinse Dwarsweg weglaten), of zal ik het busstation nog niet in de routestrips zetten maar de route die GVB aangeeft?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 21:35
door Suus
Ik zal je eerlijk zeggen, ik weet het niet. Misschien dat je de klantenservice even een e-mail kan sturen, die zullen vast snel een antwoord kunnen geven.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 21:48
door Milco
Ik had GVB al tweets gestuurd of alle GVB-lijnen op het nieuwe busstation gaan stoppen:
Ik: "Welke GVB-lijnen gaan stoppen bij knooppunt Schiphol-Noord? In de nieuwe drgl-tijden komt deze halte bij geen enkele lijn voor."
GVB: "Ik geloof dat dit de Cateringweg wordt als halte, maar ik vraag 't voor de zekerheid voor je na!"
Ik: "Zou dan alleen Connexxion op het nieuwe busstation gaan stoppen?"
GVB: "GVB lijnen halteren er (Cateringweg) ook. Meer info vind je hier <link naar wijzigingspagina van GVB>."

Tja... ik snap er niet veel van als ik eerlijk ben. :?