Pagina 19 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: ma 15 okt 2012, 11:10
door VIRM
Wat geloof je? Dat ze er heeeeeeeeeeeeeel erg hard mee bezig zijn? ;)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: ma 15 okt 2012, 11:27
door R-Flow
Zolang ze het zelf maar geloven toch? 8-)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: ma 15 okt 2012, 11:59
door Suus
Als de klantenservice van het GVB iets beweert is het over het algemeen waar. Ook is de snelheid waarmee gemelde problemen worden opgelost opvallend snel te noemen. Kunnen een aantal vervoerders nog wat van leren.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: ma 15 okt 2012, 12:05
door R-Flow
Bee schreef:Als de klantenservice van het GVB iets beweerd is het over het algemeen waar. Ook is de snelheid waarmee gemelde problemen worden opgelost opvallend snel te noemen. Kunnen een aantal vervoerders nog wat van leren.
De klantenservice van GVB is inderdaad erg rap met reageren. Die paar keer dat ik contact heb opgenomen vond ik ze ook veel vriendelijker dan bijv. Connexxion. :pos:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: ma 15 okt 2012, 12:08
door Suus
Niet alleen het daadwerkelijk reageren is snel, met oplossen zijn ze nog sneller.

Vertrekstaat verdwenen? Binnen twee dagen hangt er een nieuwe.

Lekkage op een metrostation? Binnen acht uur was de boel afgezet, nog geen week later was het opgelost.

Niets meer dan lof.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: ma 15 okt 2012, 12:10
door R-Flow
Heb ooit nog eens opgebeld omdat een aantal verbindingsdraden tussen de bovenleidingen waren los geschoten, toen stond vrij snel het hele circus voor de deur. :D

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: ma 15 okt 2012, 21:28
door Vinny
Bee schreef:Niet alleen het daadwerkelijk reageren is snel, met oplossen zijn ze nog sneller.

Vertrekstaat verdwenen? Binnen twee dagen hangt er een nieuwe.

Lekkage op een metrostation? Binnen acht uur was de boel afgezet, nog geen week later was het opgelost.

Niets meer dan lof.
Dit klinkt echter als een probleem waar wel wat meer tijd voor nodig is dan acht uur werk door de systeembeheerder ;) Maar we zullen zien.

Dat het GVB de laatste jaren veel klantvriendelijker geworden is zal niemand ontgaan zijn neem ik aan. Ook de werkhouding van het personeel is fors verbeterd. :pos:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: do 18 okt 2012, 23:49
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 01:01
door R-Flow
Bel GVB klantenservice even op met die vraag. (A)

Ben benieuwd naar het antwoord.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 11:50
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 16:47
door VIRM
Vanochtend stond ik rond 10:35 op Zuid te wachten op de 51 richting Westwijk doen er opeens een metro richting 'Centraal Station' op het perron kwam (huh?), die stopte, deurtjes open. En toen een leuk klinkend deuntje met de mededeling "Dames en heren, deze metro is niet voor reizigers bestemd".
Toen ik beter keek, bleek het een M5 te zijn die even kwam buurten. :D
Alleen beetje jammer van de kleurstelling: ik denk dat hij er veel mooier uitziet als de zijkant een stuk lichter is. Nu ziet het eruit als een soort 'gestroomlijnde LHB/koekblik' met een doffer/grijs kleurtje.

Overigens nog iets wat mij de laatste tijd is opgevallen: op Zuid komen voor de metro's richting Westwijk/Isolatorweg opvallend veel collega's van de bestuurder uit de cabine stappen. Zo te horen hebben die het wel altijd gezellig met elkaar. :D

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 18:13
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 18:35
door R-Flow
VIRM schreef:Alleen beetje jammer van de kleurstelling: ik denk dat hij er veel mooier uitziet als de zijkant een stuk lichter is. Nu ziet het eruit als een soort 'gestroomlijnde LHB/koekblik' met een doffer/grijs kleurtje.
Iemand bij de gemeente had blijkbaar heimwee naar de jaren '70 of er was geen geld voor een nieuw design. :')

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 19:20
door VIRM
@Hauptbahnhof: ik had al zo'n vermoeden dat het zoiets zou zijn. :) Volgensmij is er tussen Zuid en Amstelveenseweg ook nog een metrorangeerterrein.

@R-Flow: tsja, beetje jammer dat er dus nu een metro komt met andere kleuren dan de CAF'jes. Hopelijk worden de stijlen gelijkgetrokken (waarbij de kleuren van de M5/M6 niet als uitgangspunt worden genomen, mag ik hopen! :mrgreen:).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 19:33
door R-Flow
R-net kleurstelling wordt het dan: Antraciet en rood, net zoals de Zuidtangent. De M5 krijgt in dat geval een rode neus i.p.v. zwart. Weet verder niet of dat een vooruitgang is. Vind bij dat R-net vooral die lijn+halte prints op de zijkant afschuwelijk. Dat had echt niet gehoeven.

Tussen Zuid en Amstelveenseweg heb je inderdaad een opstelterrein voor de sneltrams/metro's.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 19:35
door VIRM
Ah, dus de M5's zijn in R-Net kleuren! Daar stond ik even niet bij stil (maar ged, dat ding stond ook ineens heel erg onverwachts voor m'n neus).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 19:36
door R-Flow
VIRM schreef:Ah, dus de M5's zijn in R-Net kleuren! Daar stond ik even niet bij stil (maar ged, dat ding stond ook ineens heel erg onverwachts voor m'n neus).
Nee, de M5's zijn in Amsterdam Metro jaren '70-'80 kleuren. R-net wordt wéér anders. Nou ja oké, de deuren blijven gelijk.

Trouwens, had de M5 het oude vertrouwde "ping pong" geluidje bij het sluiten van de deuren?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 19:42
door VIRM
De deuren sloten gewoon 'vanzelf' zonder "ping pong".
Je weet toch dat "ping pong" tegenwoordig optioneel is bij de GVB metro's? ;)

Ik vond het wel opvallend dat de M5 een buitenomroep heeft. :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 20:04
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 20:05
door Suus
Buitenomroep komt bij heel veel materieel voor, de Combino heeft het ook bijvoorbeeld.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 20:09
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 20:22
door R-Flow
Je verstaat 9/10 keer alleen geen fok van wat er gezegd wordt: "Gobbele gobbele mwaah mwaah gobbele" is zo'n beetje alles wat ik hoor uit die speakers. :P
VIRM schreef:De deuren sloten gewoon 'vanzelf' zonder "ping pong".
Jammerrr... Hopelijk komt dat er nog in dan. De Rotterdamse drietoon vind ik ook altijd wel een leuke.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 20:30
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 20:34
door R-Flow
hauptbahnhof schreef:Daar moet je als omroeper inderdaad rekening mee houden. Artikuleren op z'n Marc Klardie :)

Bij de Berlijnse metro is het ook niet altijd te verstaan, die bestemmingsafroepen via de buitenspeakers. We moeten er maar mee leren leven :Y
Ik zou articuleren als ik jou was. :wink:

In die Citaro's is halte afroep pas slecht, snap daar geen bal van met zulke nieuwe bussen. Speakers van zeer lage kwaliteit. Ook apart dat GVB dat maar geaccepteerd heeft van Mercedes. :?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 20:36
door hauptbahnhof
.