De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor R-Flow » Vr 19 Okt 2012, 20:45

hauptbahnhof schreef:In de Citaro's is het overigens prima te verstaan.

Kraakt en het geluid is in vergelijking met de trams en metro's totaal niet helder. Alsof de opnames/bestanden van zeer lage kwaliteit zijn. Beetje het effect dat je normaal krijgt als je speakers te hard zet en opblaast, maar daar is geen sprake van. Althans, het zou niet mogen op dit niveau.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor hauptbahnhof » Vr 19 Okt 2012, 20:52

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Zo 09 Nov 2014, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor VIRM » Vr 19 Okt 2012, 20:54

De butienomroep van de M5 klonk sowieso niet als Marc Klardie.

Overigens, wat is er mis met Marc Klardie, Hauptbahnhof? Goed, je hoort hem misschien de hele dag door, maar hij is duidelijk verstaanbaar. Wel een van de weinige (zo niet de enige) mannelijke automatische omroepers, naar mijn ervaring.
Beul van de blindegeleidelijn

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor hauptbahnhof » Vr 19 Okt 2012, 20:55

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Zo 09 Nov 2014, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor hauptbahnhof » Vr 19 Okt 2012, 20:57

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Zo 09 Nov 2014, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor VIRM » Vr 19 Okt 2012, 20:59

@Hauptbahnhof: in het artikeltje dat je hierboven heb geplaatst, staat ook dat trams tot minimaal middernacht bij de uitgaanspleinen blijven rijden.

Maar hoe is bijvoorbeeld de nachtbusbezetting tussen de uitgaanspleinen en bijvoorbeeld Amsterdam Centraal nadat de trams niet meer rijden, vooral op vrijdag- en zaterdagnacht?
Beul van de blindegeleidelijn

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor VIRM » Vr 19 Okt 2012, 21:01

hauptbahnhof schreef:
VIRM schreef:De butienomroep van de M5 klonk sowieso niet als Marc Klardie.

Overigens, wat is er mis met Marc Klardie, Hauptbahnhof? Goed, je hoort hem misschien de hele dag door, maar hij is duidelijk verstaanbaar. Wel een van de weinige (zo niet de enige) mannelijke automatische omroepers, naar mijn ervaring.


Ik heb nooit gezegd dat er iets mis mee is. Alleen hij artiCuleert wel heel erg. Op zich niks mis mee.
Het is vooral de manier hoe die fragmenten aan mekaar worden geplakt wat voor geen meter klinkt. Verder niks mis mee. De man zelf zwaait ook altijd met een brede glimlach naar me.


Liever verstaanbaar dan mompelen. Overigens vind ik hem best wel meevallen hoor. :)
Werkt hij dan ook bij het GVB? :)
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31441
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor Suus » Vr 19 Okt 2012, 21:02

Kom zeg, het GVB doet echt alles zelf, dus de omroepen ook :P
Rame à l'approche

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor VIRM » Vr 19 Okt 2012, 21:03

Bee schreef:Kom zeg, het GVB doet echt alles zelf, dus de omroepen ook :P


Naja, gewoon nieuwsgierig wat voor functie Klardie precies heeft bij het GVB. ;)
En wat vindt hij ervan dat hij zichzelf de hele dag door hoort? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor hauptbahnhof » Vr 19 Okt 2012, 21:10

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Zo 09 Nov 2014, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor R-Flow » Vr 19 Okt 2012, 21:13

hauptbahnhof schreef:Het is vooral de manier hoe die fragmenten aan mekaar worden geplakt wat voor geen meter klinkt. Verder niks mis mee. De man zelf zwaait ook altijd met een brede glimlach naar me.

Je hoort inderdaad erg duidelijk het verschil in opnames.

Lol grappig dat ie het zelf zegt: "Overtoom" viel mij ook altijd al op: Óóvèrtóóm. :D Kan me voorstellen dat het een klotenaam is om om te roepen. :P

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor VIRM » Vr 19 Okt 2012, 21:24

Maar het verschil in losse woorden (of enkele woorden) hoort wel bij meedere automatische halte-afroepen of andere automatische afreoepen van andere vervoerders.
Beul van de blindegeleidelijn

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor hauptbahnhof » Vr 19 Okt 2012, 21:30

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Zo 09 Nov 2014, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor R-Flow » Vr 19 Okt 2012, 21:33

VIRM schreef:Maar het verschil in losse woorden (of enkele woorden) hoort wel bij meedere automatische halte-afroepen of andere automatische afreoepen van andere vervoerders.

Klopt maar niet in de mate als bij GVB. Heeft denk ik ook deels te maken met het feit dat hij geen professionele stemacteur is, maar hij doet het over het algemeen erg goed. Uit eigen ervaring weet ik hoe lastig het is om nieuwe opnames zo exact mogelijk te laten klinken als de voorgaande. Gezien er nu alweer ±10 jaar tussen de eerste en laatste opnames zit moet de hele zooi eigenlijk opnieuw gedaan worden. Je stem veranderd nou eenmaal door de jaren heen. Daar moet bij gezegd worden dat de audionabewerking zeer matig is uitgevoerd. De verschillen in volume per fragement zijn soms echt onacceptabel en is gewoon een kwestie van rechttrekken.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor hauptbahnhof » Vr 19 Okt 2012, 21:46

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Zo 09 Nov 2014, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor VIRM » Vr 19 Okt 2012, 21:48

@R-Flow: ken je Tuffy Vos? Die heeft zo ook van haar fragmenten...

@Hauptbahnhof: kennelijk ben je wel zo'n fan van Klardie om hem in je onderschrift te hebben. ;)
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor R-Flow » Vr 19 Okt 2012, 21:52

hauptbahnhof schreef:Nou jah, afgezien daarvan, een paar stiltes toevoegen tussen fragmenten, i.p.v. alles direct achterplakken maakt het al een stuk beter. Afgezien van de kleine fouten als "Overstappen op 5, streekvervoer".

Dat is dus de verantwoordelijkheid van de audionabewerking die er met z'n pet naar gooit.

Tja, en dat "overstappen op VIJF, streekvervoer" hoor ik zo'n beetje iedere dag aan. Ongelofelijk dat die nog niet gecorrigeerd is. Volgens mij doet tram 5 ook "overstappen op TWEE, streekvervoer" dus is wat dat betreft wel weer consistent. :wink:

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor hauptbahnhof » Vr 19 Okt 2012, 21:58

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Zo 09 Nov 2014, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor R-Flow » Vr 19 Okt 2012, 22:12

hauptbahnhof schreef:Neej, verantwoordelijk van de afdeling die afroepen regelt. Alles wordt ter plekke aan mekaar geplakt als het ware (in de voertuigen). Nabewerking moet nog in de studie gebeuren.

Kan gewoon achter iedere computer met audiobewerkingssoftware. Hoeft verder geen studio aan te pas te komen. Je hoort dat er heel inconsequent is geknipt in de bestanden en zelfde geldt voor geluidsniveau.
Laatst gewijzigd door R-Flow op Vr 19 Okt 2012, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11920
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor Geert » Vr 19 Okt 2012, 22:15

hauptbahnhof schreef:In de LUL is het bijna orgasmatisch voor mij dus.

Maar de afroepen van de LUL duren soms ook wel èrg lang ;)
The next station is King's Cross/St. Pancrass. Change here for the Northern, Metropolitan, Victoria, Circle and Hammersmith & City lines, and mainline suburban railways. This train terminates at Cockfosters. Alight here for the Royal National Institute of blind people.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor Vinny » Vr 19 Okt 2012, 22:18

Het is lang, maar het is zinvol. "Overstappen op streekvervoer" vind ik een zinloze vorm van informatieverschaffing. Zeg dan gewoon waar de bussen van de "concurrentie" heengaan :roll:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor R-Flow » Vr 19 Okt 2012, 22:19

Geert schreef:Maar de afroepen van de LUL duren soms ook wel èrg lang ;)

Moet je eens bedenken hoeveel korter ie wordt als er de metro's gewoon een lijnnumer zouden hebben. :D

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor VIRM » Vr 19 Okt 2012, 22:19

Ik ga er even vanuit dat LUL een afkorting van iets is... ;)
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor R-Flow » Vr 19 Okt 2012, 22:21

London Underground Limited

Vinny schreef:Het is lang, maar het is zinvol. "Overstappen op streekvervoer" vind ik een zinloze vorm van informatieverschaffing. Zeg dan gewoon waar de bussen van de "concurrentie" heengaan :roll:

Op Leidseplein dan: "Overstappen op stad- en streekvervoer" - Ja natuurlijk, dan weet je het... Ze hadden 'm nog even af moeten maken met "Dit is een tram met eindbestemming in regio Amsterdam". :')

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Berichtdoor Vinny » Vr 19 Okt 2012, 22:24

Welnee. Als je een beetje selectief bent:
"Leidseplein. Hier kunt u overstappen op lijn 7 en lijn 10 en op het streekvervoer richting Schiphol en Amstelveen. Hier kunt u onder meer uitstappen voor de Stadsschouwburg, Nieuwe de la Mar theater en Citybioscoop. De volgende halte is: Leidseplein"
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten