Pagina 20 van 742

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 20:45
door R-Flow
hauptbahnhof schreef:In de Citaro's is het overigens prima te verstaan.
Kraakt en het geluid is in vergelijking met de trams en metro's totaal niet helder. Alsof de opnames/bestanden van zeer lage kwaliteit zijn. Beetje het effect dat je normaal krijgt als je speakers te hard zet en opblaast, maar daar is geen sprake van. Althans, het zou niet mogen op dit niveau.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 20:52
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 20:54
door VIRM
De butienomroep van de M5 klonk sowieso niet als Marc Klardie.

Overigens, wat is er mis met Marc Klardie, Hauptbahnhof? Goed, je hoort hem misschien de hele dag door, maar hij is duidelijk verstaanbaar. Wel een van de weinige (zo niet de enige) mannelijke automatische omroepers, naar mijn ervaring.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 20:55
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 20:57
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 20:59
door VIRM
@Hauptbahnhof: in het artikeltje dat je hierboven heb geplaatst, staat ook dat trams tot minimaal middernacht bij de uitgaanspleinen blijven rijden.

Maar hoe is bijvoorbeeld de nachtbusbezetting tussen de uitgaanspleinen en bijvoorbeeld Amsterdam Centraal nadat de trams niet meer rijden, vooral op vrijdag- en zaterdagnacht?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 21:01
door VIRM
hauptbahnhof schreef:
VIRM schreef:De butienomroep van de M5 klonk sowieso niet als Marc Klardie.

Overigens, wat is er mis met Marc Klardie, Hauptbahnhof? Goed, je hoort hem misschien de hele dag door, maar hij is duidelijk verstaanbaar. Wel een van de weinige (zo niet de enige) mannelijke automatische omroepers, naar mijn ervaring.
Ik heb nooit gezegd dat er iets mis mee is. Alleen hij artiCuleert wel heel erg. Op zich niks mis mee.
Het is vooral de manier hoe die fragmenten aan mekaar worden geplakt wat voor geen meter klinkt. Verder niks mis mee. De man zelf zwaait ook altijd met een brede glimlach naar me.
Liever verstaanbaar dan mompelen. Overigens vind ik hem best wel meevallen hoor. :)
Werkt hij dan ook bij het GVB? :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 21:02
door Suus
Kom zeg, het GVB doet echt alles zelf, dus de omroepen ook :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 21:03
door VIRM
Bee schreef:Kom zeg, het GVB doet echt alles zelf, dus de omroepen ook :P
Naja, gewoon nieuwsgierig wat voor functie Klardie precies heeft bij het GVB. ;)
En wat vindt hij ervan dat hij zichzelf de hele dag door hoort? :mrgreen:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 21:10
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 21:13
door R-Flow
hauptbahnhof schreef:Het is vooral de manier hoe die fragmenten aan mekaar worden geplakt wat voor geen meter klinkt. Verder niks mis mee. De man zelf zwaait ook altijd met een brede glimlach naar me.
Je hoort inderdaad erg duidelijk het verschil in opnames.

Lol grappig dat ie het zelf zegt: "Overtoom" viel mij ook altijd al op: Óóvèrtóóm. :D Kan me voorstellen dat het een klotenaam is om om te roepen. :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 21:24
door VIRM
Maar het verschil in losse woorden (of enkele woorden) hoort wel bij meedere automatische halte-afroepen of andere automatische afreoepen van andere vervoerders.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 21:30
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 21:33
door R-Flow
VIRM schreef:Maar het verschil in losse woorden (of enkele woorden) hoort wel bij meedere automatische halte-afroepen of andere automatische afreoepen van andere vervoerders.
Klopt maar niet in de mate als bij GVB. Heeft denk ik ook deels te maken met het feit dat hij geen professionele stemacteur is, maar hij doet het over het algemeen erg goed. Uit eigen ervaring weet ik hoe lastig het is om nieuwe opnames zo exact mogelijk te laten klinken als de voorgaande. Gezien er nu alweer ±10 jaar tussen de eerste en laatste opnames zit moet de hele zooi eigenlijk opnieuw gedaan worden. Je stem veranderd nou eenmaal door de jaren heen. Daar moet bij gezegd worden dat de audionabewerking zeer matig is uitgevoerd. De verschillen in volume per fragement zijn soms echt onacceptabel en is gewoon een kwestie van rechttrekken.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 21:46
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 21:48
door VIRM
@R-Flow: ken je Tuffy Vos? Die heeft zo ook van haar fragmenten...

@Hauptbahnhof: kennelijk ben je wel zo'n fan van Klardie om hem in je onderschrift te hebben. ;)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 21:52
door R-Flow
hauptbahnhof schreef:Nou jah, afgezien daarvan, een paar stiltes toevoegen tussen fragmenten, i.p.v. alles direct achterplakken maakt het al een stuk beter. Afgezien van de kleine fouten als "Overstappen op 5, streekvervoer".
Dat is dus de verantwoordelijkheid van de audionabewerking die er met z'n pet naar gooit.

Tja, en dat "overstappen op VIJF, streekvervoer" hoor ik zo'n beetje iedere dag aan. Ongelofelijk dat die nog niet gecorrigeerd is. Volgens mij doet tram 5 ook "overstappen op TWEE, streekvervoer" dus is wat dat betreft wel weer consistent. :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 21:58
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 22:12
door R-Flow
hauptbahnhof schreef:Neej, verantwoordelijk van de afdeling die afroepen regelt. Alles wordt ter plekke aan mekaar geplakt als het ware (in de voertuigen). Nabewerking moet nog in de studie gebeuren.
Kan gewoon achter iedere computer met audiobewerkingssoftware. Hoeft verder geen studio aan te pas te komen. Je hoort dat er heel inconsequent is geknipt in de bestanden en zelfde geldt voor geluidsniveau.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 22:15
door Geert
hauptbahnhof schreef:In de LUL is het bijna orgasmatisch voor mij dus.
Maar de afroepen van de LUL duren soms ook wel èrg lang ;)
The next station is King's Cross/St. Pancrass. Change here for the Northern, Metropolitan, Victoria, Circle and Hammersmith & City lines, and mainline suburban railways. This train terminates at Cockfosters. Alight here for the Royal National Institute of blind people.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 22:18
door Vinny
Het is lang, maar het is zinvol. "Overstappen op streekvervoer" vind ik een zinloze vorm van informatieverschaffing. Zeg dan gewoon waar de bussen van de "concurrentie" heengaan :roll:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 22:19
door R-Flow
Geert schreef:Maar de afroepen van de LUL duren soms ook wel èrg lang ;)
Moet je eens bedenken hoeveel korter ie wordt als er de metro's gewoon een lijnnumer zouden hebben. :D

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 22:19
door VIRM
Ik ga er even vanuit dat LUL een afkorting van iets is... ;)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 22:21
door R-Flow
London Underground Limited
Vinny schreef:Het is lang, maar het is zinvol. "Overstappen op streekvervoer" vind ik een zinloze vorm van informatieverschaffing. Zeg dan gewoon waar de bussen van de "concurrentie" heengaan :roll:
Op Leidseplein dan: "Overstappen op stad- en streekvervoer" - Ja natuurlijk, dan weet je het... Ze hadden 'm nog even af moeten maken met "Dit is een tram met eindbestemming in regio Amsterdam". :')

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 22:24
door Vinny
Welnee. Als je een beetje selectief bent:
"Leidseplein. Hier kunt u overstappen op lijn 7 en lijn 10 en op het streekvervoer richting Schiphol en Amstelveen. Hier kunt u onder meer uitstappen voor de Stadsschouwburg, Nieuwe de la Mar theater en Citybioscoop. De volgende halte is: Leidseplein"