Pagina 205 van 737

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: zo 26 apr 2015, 18:41
door Natorious
Visgraatmodel schreef:Sinds november 2013 of ergens in die richting.
De M5 rond deze tijd inderdaad. Paar maanden later pas de M4.
Klinkt wel erg robotisch in de M4 trouwens (A)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: zo 26 apr 2015, 18:54
door Visgraatmodel
Ik vind de Rotterdamse afroep beter... Meningen verschillen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 28 apr 2015, 11:03
door Thom91

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 28 apr 2015, 16:06
door JWM
Ik zag net op het Amstelstation dat iemand wel heel creatief is bezig geweest met A4tjes een printer een plakband bij de chippoortjes...

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 28 apr 2015, 16:09
door Suus
Ja, mooi he! Zit er nu al een paar weken, wat vrij lang is voor een knutselwerkje op het Amstelstation :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 28 apr 2015, 19:15
door JWM
Vooral die kleine extra logo's doen het hem.

Goed, serieuze zaken: GVB wil in 2016 wat veranderingen doorvoeren in het busnet. Wat bijvoorbeeld op tafel ligt is het opheffen van 45, 66 over de Daalwijkdreef en 41 door naar Holendrecht.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 28 apr 2015, 19:18
door Alargule
Bron?

(niet dat ik je niet geloof; ben gewoon nieuwsgierig)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 28 apr 2015, 19:24
door JWM
Iemand die dicht "op het vuur" zit. Er is denk ik geen officiele bron van beschikbaar en het betreft nog een voorstel.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 28 apr 2015, 19:54
door Meltrain
JWM schreef:Ik zag net op het Amstelstation dat iemand wel heel creatief is bezig geweest met A4tjes een printer een plakband bij de chippoortjes...
Heb je er een foto van? Je maakt me nu wel nieuwsgierig. :)

De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 28 apr 2015, 19:59
door Suus
Wat rijdt er tussen de D/E-buurt en Ganzenhoef als de 45 wordt opgeheven? Het was mij wel duidelijk dat de 45 het zwakke broertje is van de Bijlmerlijnen maar opheffen had ik nog niet aan gedacht.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 28 apr 2015, 20:07
door JWM
Dat zal niet de hoogste prioriteit hebben, Ik zie eerder een probleem bij de verbinding Ganzenhoef - station Bijlmer.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 00:58
door Natorious
JWM schreef:Goed, serieuze zaken: GVB wil in 2016 wat veranderingen doorvoeren in het busnet. Wat bijvoorbeeld op tafel ligt is het opheffen van 45, 66 over de Daalwijkdreef en 41 door naar Holendrecht
Even een opsomming met de gevolgen van de wijziging, vul aan als ik iets over t hoofd heb gezien;
• De hoeveelheid bussen tussen Geinwijk en Station Bijlmer Arena wordt dan geheel gehalveerd.
• Ganzenhoef heeft geen rechtstreekse bus met Bijlmer Arena, alternatief is Gooioord
• Kraaiennest heeft dan ook alleen nog maar bus 47 (en 49 soms :'))voor de bestemming Bijlmer Arena.
• Bus 66 zal reizigers verliezen doordat de Bijlmerdreef niet aangedaan wordt, daar waar meer huizen zijn + middelbare school van +- 1800 leerlingen (ook veel uit IJburg).
• Bus 41 krijgt wel een hele aparte route, om over de Bijlmerdreef terug naar Holendrecht te rijden via de route van de 45 over de Karspeldreef(?). Reizigers uit Holendrecht krijgen wel weer een rechtstreekse verbinding met A'dam Oost, maar zijn waarschijnlijk sneller met metro + overstap op Amstel of Duivendrecht op een andere bus.
• Geldershoofd komt te vervallen. Niet bepaald erg, maar is wel net geheel gerenoveerd :') (Typisch GVB)

Ik heb 't idee dat het GVB busstation Gaasperplas wil opdoeken, bespaart ze weer zo'n huisje voor de werknemers. Ik snap ook niet wat er te besparen valt in het Bijlmerse busnetwerk. Zover ik weet zijn ze bijna altijd wel redelijk zitvol, zelfs in de avond en elke wijk heeft een redelijke tot uitstekende verbinding met Bijlmer Arena.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 03:10
door JWM
Als je gaat snijden gaat het ergens pijn doen. Lijn 45 vervangen kan volgensmij ook prima door de 44 in frequentie te verhogen en de 41 inderdaad vanaf Kraaiennest door te trekken naar Holendrecht via de Karspeldreef. Lijn 66 zou ik handhaven op de eigen route, al is de Bijlmerdreef qua doorstroming wat minder geschikt voor een snelle verbinding tussen station Bijlmer en IJburg in vergelijking met de Daalwijkdreef.

Ander plan wat op tafel ligt is het doortrekken van lijn 22 naar Sloterdijk en lijn 48 de Houthavens in. Dat vind ik sowieso een goed voorstel.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 09:13
door Suus
Is bij dat laatste niet een probleem dat de 48 dan niet meer bij een eindpunthuisje komt?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 09:32
door JWM
In de Houthavens is denk ik zat ruimte voor een koffiekeet.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 12:35
door Mike
https://youtu.be/HDNGiY262F0

Weet iemand waarom de M5 een stroofafnemer op het dak heeft?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 12:49
door Ardan
Hebben de M1-M3's ook. Is een kleine stroomafnemer voor gebruik in de wasstraat, waar geen derde rail is.

Edit: oh wacht, zie nu je filmpje pas. Die is er weer afgehaald, was alleen voor gebruik op dat terrein :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 14:40
door Suus
JWM schreef:Als je gaat snijden gaat het ergens pijn doen. Lijn 45 vervangen kan volgensmij ook prima door de 44 in frequentie te verhogen en de 41 inderdaad vanaf Kraaiennest door te trekken naar Holendrecht via de Karspeldreef. Lijn 66 zou ik handhaven op de eigen route, al is de Bijlmerdreef qua doorstroming wat minder geschikt voor een snelle verbinding tussen station Bijlmer en IJburg in vergelijking met de Daalwijkdreef.
Dit denk ik eigenlijk ook wel. Hoewel tot een paar jaar geleden lijn 47 het perfect alleen aan kon op de Bijlmerdreef is de 66 nu een zeer gewaardeerde verbinding geworden die je niet moet willen aanpassen. De drie haltes die door het vervallen van lijn 45 niet meer worden aangedaan hebben bovendien een zwakke vraag, alle woningen in de directe nabijheid zijn namelijk gesloopt, het enige bewoonde deel langs de Daalwijkdreef heeft de halte Echtenstein als goed alternatief. Mocht bediening toch nodig zijn vanwege een verplichting van het PvE dan kan altijd nog in overleg lokaal vervoer op de daar rijdende streeklijnen van/naar Almere toegestaan worden, lijkt mij. Een hogere frequentie op bepaalde momenten op de 44 zou ik ook toejuichen, mede door de toegenomen drukte op deze lijn, al zal ik er zelf niets meer aan hebben :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 20:38
door Suus
Eigenlijk niet alleen Amsterdam maar voor de gehele stadsregio: de documenten van de extra vergadering voor het lijnennet ingaande december 2017: http://www.stadsregioamsterdam.nl/verga ... regioraad-(jaar/regioraad-2015/regioraad-2015-04-28/

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 21:07
door Thom91
Interessant, ze verwachten dat slechts 10% van de reizigers met stadsbus of streekbus het centrum in komt in 2030! Verder aardig lijnennet en onderbouwing.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 21:19
door Ardan
Jezus wat een hoop documenten. Welke moet ik hebben voor een kaartje enzo? :D
Aansluitend op de sessie is er vanaf 21:00 uur een vergadering van de regioraad waarin het DB de ontwerp-Lijnennetvisie OV voorlegt aan de regioraad.
Ik lees bij die afkorting altijd 'Deutsche Bahn' in plaats van 'Dagelijks Bestuur' :')

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 21:25
door Alargule
Oh, jij dacht dat de Duitsers de macht al hadden overgedragen?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 21:39
door Hainje
Dat hebben ze in 1945 toch ook gedaan? :shock:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 30 apr 2015, 10:17
door Alargule
Bee schreef:Eigenlijk niet alleen Amsterdam maar voor de gehele stadsregio: de documenten van de extra vergadering voor het lijnennet ingaande december 2017: http://www.stadsregioamsterdam.nl/verga ... regioraad-(jaar/regioraad-2015/regioraad-2015-04-28/
Dit zijn de documenten die vooraf werden getoond. Behalve een wat summier verslag, ben ik helaas nog geen gedetailleerdere informatie tegengekomen naar aanleiding van de vergadering, zoals de inspraakdocumenten.

Ik heb een deel van de vergadering dinsdag online gevolgd. Ik hoorde daar weinig nieuws. Dat is eigenlijk ook meteen wat de rode draad was van de kritiek die ik hoorde: de huidige Lijnennetvisie is vooral een breed en daardoor dus wat oppervlakkig document, dat slechts op hoofdlijnen de te verwachten wijzigingen schetst. Er wordt niet ingegaan op gedetailleerde wijzigingen tot op routeniveau. Dat wil men pas eind 2016 (!) gaan doen. Oftewel: nog anderhalf jaar onzekerheid over hoe de concessiehouders het exacte lijnennet gaan invullen, en dus waarschijnlijk ook nog anderhalf jaar aan speculaties en horrorverhalen in de media.

De SRA zou er goed aan doen aan die onzekerheid een einde te maken. Mij ga je namelijk niet wijsmaken dat onder die Lijnennetvisie niet een heel pakket aan onderzoeken en documentatie ligt dat wél gedetailleerd ingaat op mogelijke scenario's van lijnvoeringen. Maak dat gewoon openbaar (transparant), zodat mensen daar kennis van kunnen nemen.

En dat zeg ik niet alleen als lijnennetfreak ;)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 30 apr 2015, 21:04
door Vinny
Het is wel Amsterdam hé. Er is ooit een toekomstvisie geweest, maar die is weer van tafel. Zo ongeveer de ene helft van de maatregelen is uitgevoerd, de andere helft - daar is weer iets nieuws voor verzonnen.