Pagina 260 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: vr 08 jan 2016, 21:58
door JWM

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: vr 08 jan 2016, 22:18
door Geert
Alargule schreef:Ferry Hoogendijk? Ferry Doedens? Brian Ferry?
Afbeelding

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: za 09 jan 2016, 10:47
door n-evo
Mojito schreef:Aan het begin van deze eeuw, bij de bestelling van die vier tweerichting-Combino’s en een paar jaar later, toen het einde van de technische levensduur van de Blokkendozen op de kalender naderde, ging men er natuurlijk nog van uit dat vroeg in dit decennium de Noord/Zuidlijn zou gaan rijden. 2011, later 2013, dat was de prognose.
Eind 2011 is iets wat het volk voorgeschoteld kreeg omdat bij een realistische prognose van 2016-17 er geen draagkracht zou zijn geweest voor die metrolijn (laten we eerlijk wezen). Al in een heel vroeg stadium van de bouw wisten betrokkenen dat december 2011 compleet uit de lucht gegrepen en technisch totaal niet haalbaar was. Dus als beleidsmakers daar wel serieus op rekenden is dat een hele kwalijke zaak.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: za 09 jan 2016, 11:12
door VIRM
Wat mij opvalt is dat lijn 5 tussen Amsterdam Centraal en het Museumplein vaak stervensdruk is: je hebt het Leidseplein en de grote musea/publiekstrekkers rond het Museumplein.
Ik weet niet precies wat de afstanden zijn, maar zou je niet ondergrondse passages met loopbanden kunnen aanleggen tussen:
- Station Rokin en de Kalverstraat.
- Station Vijzelgracht en het Leidseplein.
- Station Ferdinand Bolstraat/De Pijp en het Museumplein.

Overigens moest ik gisteren de halte Stadhouderskade van lijn 16/24 hebben. Ik heb wel wat krappe tramhaltes in Amsterdam gezien, maar deze is echt naar: een hele smalle halte met daar vlak achter het fietspad met langszoevende zelfmoordlustige Amsterdamse fietsers en brommers...

Als er nooit wat met de Leidsestraat en een metro/tunnel daar wordt gedaan, zou je wellicht op deze manier ook wel wat drukte kunnen opvangen?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: za 09 jan 2016, 12:41
door Ardan
Rokin-Kalverstraat is nog wel te doen maar de andere twee zijn echt veel te ver. Gaat overigens nu echt niet meer gebeuren. Er komt wél een ondergrondse toegang van station Rokin naar de nieuwe warenhuizen die ter hoogte van de noordelijke verdeelhal gebouwd worden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: za 09 jan 2016, 13:09
door n-evo
Er was op een gegeven moment sprake van een ondergrondse passage met rolpaden tussen Vijzelgracht en Leidseplein. Maar uiteraard niks geworden.

Je hebt het wel over een relatief pittige afstand (2 tramhaltes) en het is natuurlijk de vraag of mensen het prettig vinden zo'n stuk ondergronds af te leggen. Ook met oog op veiligheid e.d. Weet zelf ook niet of ik het 's avonds laat heel fijn zou vinden.

Trams botsen op elkaar in Amsterdam

Geplaatst: zo 10 jan 2016, 21:13
door Wubbo
Trams botsen op elkaar in Amsterdam
Geplaatst op: zondag 10 januari 2016 21:09
Laatst bijgewerkt: zondag 10 januari 2016 21:10

Op de Plantage Middenlaan zijn zondagavond rond 18.30 uur twee trams op elkaar gebotst. Dit melden getuigen aan AT5.

Een tram van lijn 14 richting Flevopark is achterop tram 9 richting Diemen gebotst. Het ongeluk gebeurde ter hoogte van Artis.
Lees verder

Re: Trams botsen op elkaar in Amsterdam

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 14:24
door trolly
^ Da's weer een fijne opsteker voor de riante materieelpositie :N

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 18:57
door Globetrotter
Omleiding via de Utrechtsestraat. Daar zal het ook gezellig druk zijn geweest.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 12 jan 2016, 21:05
door Alargule
Er staat weer een sneltramstel met pech op de De Boelelaan naar CS. Reisinformatie ontbreekt. Uiteraard. In plaats daarvan komt op Zuid een enkel stel aankakken op het spoor richting Gein. De zuchten van wachtende reizigers zijn natuurlijk niet van de lucht.

Het wordt allemaal beter. In 2021. Ook GVB klantenservice heeft de moed opgegeven en verwijst klachten over de 51 op Twitter standaard door naar de projectsite van de AVL.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 12 jan 2016, 22:38
door JWM

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 12 jan 2016, 22:44
door Ardan
God nee he -o- Ik zie al helemaal voor me dat dit weer een slecht polderhoutje-touwtje-ding wordt à la Amstelveenlijn maar dan 2.0...

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 12 jan 2016, 23:24
door trolly
Alargule schreef:Het wordt allemaal beter. In 2021.
Da's nog maar 1.823 nachtjes slapen *O*

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 13 jan 2016, 09:48
door Mojito
Gisteravond zag ik een 11G op lijn 13. Helaas reed die op Centraal net voor mijn neus weg. Jammer, want ik had dat wel een leuk ritje naar huis gevonden... Ik kan me nog herinneren dat hun 12G-broertjes begin jaren ’90 gedurende een paar maanden bijna exclusief op deze lijn (toen nog niet ‘mijn’ lijn) werden ingezet. Zoals ze in die tijd ook even op de 6 en de 10 hebben gereden. Maar als het materieelgebrek aan blijft houden dan zal ik vast nog wel eens een kans krijgen binnenkort. Toch verbaast het me wel, dat juist dit materieel als noodoplossing wordt gebruikt. Ik dacht altijd dat de vloot van 24 tweerichtingswagens voor lijn 5 ook aan de krappe kant was.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 13 jan 2016, 19:19
door Ardan
Las ik dat nou goed op facebook? Tram 24 gaat er een heel JAAR uit?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 13 jan 2016, 19:23
door n-evo
Misschien een charmeoffensief starten met banners die lezen "130 maakt Nieuw Sloten weer prettig"?


Maar wast een gezeik zeg. Om doodmoe van te worden. Als tram 2 vandaag aangelegd had moeten worden was ie er ook nooit gekomen als het aan zulke mensen lag. Want ja, dat strookje gras zou kleiner worden hè? En zo'n tram belt soms, is ook eng.

Enige waar ik wel grote vraagtekens bij zet is het nut van die busbaan op de Anderlechtlaan als ze gewoon weer de weg op moeten bij de rotondes. Vervang die punten dan ook gewoon door stoplichten en trek de boel door tot de Oude Haagseweg. Je kan er vergif op innemen dat dat over paar jaar alsnog gaat gebeuren.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 13 jan 2016, 19:44
door Alargule
Ardan schreef:Las ik dat nou goed op facebook? Tram 24 gaat er een heel JAAR uit?
Que? Wanneer? Waarom? Facebook?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 13 jan 2016, 19:49
door Ardan
Kruising Concertgebouw gaat op de schop en de boog die de 24 nu neemt daar komt niet terug, zie ik nu. Gaat in mei gebeuren.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 13 jan 2016, 19:50
door JWM
Ik neem aan dat lijn 16 dan vaker gaat rijden? Omgeving Stadionweg heeft wel het nakijken.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 13 jan 2016, 20:12
door Suus
De kruising is al meer dan een jaar "over datum" en moet vervangen worden. De boog van lijn 24 was altijd als tijdelijk bedoeld, maar lijn 24 rijdt al meer dan tien jaar dezelfde route.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 13 jan 2016, 20:18
door Alargule
De oude omleidingsroute van lijn 25 zaliger dan maar? Tot de sporen in de FeBo er weer liggen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 13 jan 2016, 20:55
door Ardan
Alargule schreef:sporen in de FeBo
Met de trem een kroketje trekken Afbeelding

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 13 jan 2016, 21:30
door JWM
Of via het Leidseplein?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 13 jan 2016, 21:51
door Ardan
Ja goed idee, daar rijden nog maar twintig miljoen trams per uur :')

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 14 jan 2016, 01:10
door JWM
:P

Ik zou zeggen, Tram 16 en 24 rijden nu beide 8x/u. Maak er 12x/u van op lijn 16 en zet de overgebleven capaciteit in op lijn 4. Die kan echt wel een upgrade gebruiken.