Pagina 261 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 14 jan 2016, 08:39
door n-evo
Dat viel me de laatste tijd ook al op. Lijn 4 was altijd een rustige lijn maar nu overvol.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 14 jan 2016, 12:11
door sneltram
In het vervoerplan 2016 was al sprake van het laten terugkeren van lijn 24 naar de oude route zodra dat weer mogelijk was, om direct daarna de 'tijdelijke' bogen bij het concertgebouw er uit te halen en de dubbele halte van lijn 16 aldaar op te heffen. Maarja, zolang lijn 24 nog niet op rubber rijdt, is de oude route wat lastig te rijden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 14 jan 2016, 12:18
door Alargule
Ik had begrepen dat men dat ook pas voor medio 2017 voorzag. Dat men de 'tijdelijke' boog bij het Museumplein er echter al een jaar eerder uit wilde knikkeren was mij niet bekend. Ik kan me ook niet heugen dat daar iets over is gecommuniceerd door GVB, dat de routewijziging van lijn 24 per medio '17 wèl heeft gecommuniceerd.

Opnieuw een staaltje ouderwets Amsterdams langselkaarheenwerken van de betrokken instanties?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 14 jan 2016, 12:24
door trolly
sneltram schreef:Maarja, zolang lijn 24 nog niet op rubber rijdt, is de oude route wat lastig te rijden.
Als ze dat probleempje nou eens zouden oplossen door gewoon rails in de Ferdinand Bol te leggen. Ik kan geen enkele reden bedenken waarom dat niet zou kunnen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 14 jan 2016, 12:26
door Alargule
Rode Loper.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 14 jan 2016, 12:27
door trolly
Leggen ze d'r maar lekker omheen, dat mot tòch.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 14 jan 2016, 12:29
door Alargule
Tja, van mij had het hele onding ook gerust in de kast mogen blijven liggen, maar ja. De herinrichting (en ongetwijfeld ook weer afsluiting) van de FeBo begint ook in mei dit jaar. Duurt tot medio 2017. Vandaar de geplande routewijziging van lijn 24 per dan.

Maar Ardans gerucht is nog steeds gewoon dat: een gerucht. In Amsterdam zou het me overigens niet verbazen, maar het zou toch wel weer heel zuur zijn als men besluit de omleidingsboog van de 24 er óók per mei dit jaar uit te halen...

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 14 jan 2016, 12:40
door Ardan
Alargule schreef:Maar Ardans gerucht is nog steeds gewoon dat: een gerucht. In Amsterdam zou het me overigens niet verbazen, maar het zou toch wel weer heel zuur zijn als men besluit de omleidingsboog van de 24 er óók per mei dit jaar uit te halen...
Ik zag dat bericht ook puur omdat een GVB'er waarmee ik bevriend ben daarop had gereageerd. Het was niet van GVB afkomstig maar van een andere medewerker vermoed ik. Het schijnt ter kennisgeving in de eindpunthuisjes te hangen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 14 jan 2016, 12:47
door Alargule
Dan zeg ik toch: pics or it didn't happen. En op de gemeentewebsite kom ik na enig zoeken vooralsnog ook niks tegen hierover. Maar dat kan ook heel goed aan mijn zoekvaardigheden liggen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 14 jan 2016, 12:53
door n-evo
Nou wie gaat er met z'n telelens naar het eindpunt bij de VU? :mrgreen:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 14 jan 2016, 12:56
door trolly
Tsja, ik zou niet weten wie er ècht op die loper zit te wachten.
Maar ervan uitgaand dat Ardan het bij het rechte eind heeft, is het dan niet het eenvoudigst om gewoon de stekker even uit de 24 te trekken? Scheelt ook weer in het schaarse materieel, nietwaar? :Y

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 14 jan 2016, 13:00
door Alargule
De nadelen zouden inderdaad beperkt zijn. Alleen de haltes Minervaplein, Olympiaplein en Olympiaweg zouden tijdelijk niet door de tram bediend worden. Tram 16 is aan de westzijde een alternatief en tram 5 aan de oostzijde. En natuurlijk is daar nog bus 15. Ook hier al voorgesteld door anderen: een verhoging van de frequentie van tram 16 ter compensatie. Zeker van/naar de VU een goed idee, lijkt mij zo.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 14 jan 2016, 13:29
door Etienne
Heeft er iemand een linkje naar dat bericht op Facebook?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 14 jan 2016, 16:34
door Ardan

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 14 jan 2016, 16:37
door n-evo
Als de 24 eruit gaat komt ie nooit meer terug lijkt mij.

Nog even en we hebben minder tramlijnen dan Den Haag over.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 14 jan 2016, 16:44
door Alargule
GVB sprak in haar Vervoerplan 2016 toch echt over een terugkeer van de 24 op de 'oude' route per medio '17.

Maar inderdaad: Amsterdam.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 14 jan 2016, 17:29
door trolly
n-evo schreef:Nog even en we hebben minder tramlijnen dan Den Haag over.
... en exploiteert de RET de metro -o-

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 14 jan 2016, 17:39
door Alargule
Nee, dat heet tegenwoordig anders: R-NET. Rotterdamse Nieuwe Elektrische Tram.

Staat ook al op de metrokubussen, zag ik laatst.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 14 jan 2016, 20:43
door trolly
Nieuwe Electrische Tram... in Amsterdam??? Dat kan ik me niet voorstellen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 14 jan 2016, 21:34
door Alargule
Deze meneer is erg boos op wethouder Litjens over de voorgenomen ombouw van de Amstelveenlijn. Ik durf te wedden dat ze er op het stadhuis hartelijk om hebben moeten lachen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: vr 15 jan 2016, 08:17
door n-evo
_O-

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: vr 15 jan 2016, 09:27
door Meltrain
Alargule schreef:Deze meneer is erg boos op wethouder Litjens over de voorgenomen ombouw van de Amstelveenlijn. Ik durf te wedden dat ze er op het stadhuis hartelijk om hebben moeten lachen.
Ik kan het helaas niet met hem oneens zijn. De Amstelveenlijn wordt / blijft toch ook een gedrocht met deze plannen? :cry:
n-evo schreef: Nog even en we hebben minder tramlijnen dan Den Haag over.
Dus? :?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: vr 15 jan 2016, 09:33
door Roeland
Alargule schreef:Deze meneer is erg boos op wethouder Litjens over de voorgenomen ombouw van de Amstelveenlijn. Ik durf te wedden dat ze er op het stadhuis hartelijk om hebben moeten lachen.
Dat de huidige plannen voor de Amstelveenlijn niet de optimale zijn, ben ik van harte met die meneer eens.
Maar de argumentatie en toonzetting van de mail komen op mij niet zo overtuigend over... Gelet op de verzenddatum had hij op z'n minst nog prettige (voortzetting van de) Kerstdagen kunnen wensen aan de Regioraad!

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: vr 15 jan 2016, 10:35
door n-evo
Meltrain schreef:Dus? :?
Waar ze in andere steden aan de weg timmeren wordt hier steeds meer afgebroken lijkt wel. De N/Z-lijn is ook echt het enige waar hard aan gebouwd wordt. De rest staat stil of gaat achteruit (AVL bijv.).

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: vr 15 jan 2016, 10:57
door Alargule
Dat is gewoon niet waar. In de Investeringsagenda OV staan diverse fysieke verbeteringen aan het bestaande netwerk én uitbreidingen vermeld van het tram- en busnet. Die agenda is niet zomaar een of ander wild plannetje, maar een concrete leidraad volgens welke het OV in de agglomeratie en de regio de komende decennia moet worden verbeterd. Denk aan het leggen van tramsporen in de Parnassusweg, waarmee het mogelijk moet worden om bijvoorbeeld bus 15 te vertrammen. Daarnaast moeten de westelijke tramlijnen verbeterd worden. En natuurlijk hebben we de Westtangent, die steeds concreter wordt. Doen alsof er in Amsterdam niets gebeurt getuigt dus vooral van weinig kennis van lopende en voorgenomen plannen en projecten.

Dat de AVL er qua verbindingen op achteruit gaat is iets waar iedereen het over eens zal zijn. Tegelijkertijd krijgt de baan wel een upgrade, nieuwe trams en wordt de verbinding op zichzelf betrouwbaarder door de inzet van simpelere technologie en de loskoppeling van het metronet. Dus zo dramatisch zijn de plannen voor de AVL nu ook weer niet. En ze moeten zeker niet als exemplarisch voor de rest van het tram- en busnet van Amsterdam worden gezien.