De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 807
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor trolly » Vr 15 Jan 2016, 18:36

Alargule schreef:En ze moeten zeker niet als exemplarisch voor de rest van het tram- en busnet van Amsterdam worden gezien.

En het Vliegend Spaghettimonster moge verhoeden dat je je vergist. :Y

Durashift
Berichten: 690
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Trams botsen op elkaar in Amsterdam

Berichtdoor Durashift » Za 16 Jan 2016, 00:46

Wubbo schreef:Trams botsen op elkaar in Amsterdam
Geplaatst op: zondag 10 januari 2016 21:09
Laatst bijgewerkt: zondag 10 januari 2016 21:10

Op de Plantage Middenlaan zijn zondagavond rond 18.30 uur twee trams op elkaar gebotst. Dit melden getuigen aan AT5.

Een tram van lijn 14 richting Flevopark is achterop tram 9 richting Diemen gebotst. Het ongeluk gebeurde ter hoogte van Artis.
Lees verder


Lees net dit stukje, getuigeverslag van een passagier..
Klinkt niet al te 'snugger'.. de (mogelijke) aanleiding voor deze botsing,.

http://925.nl/archief/2016/01/11/deze-r ... in-gevaar/

Alargule
Berichten: 1703
Lid geworden op: Ma 10 Mei 2010, 12:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor Alargule » Za 16 Jan 2016, 09:07

Tja, als het waar is...

Je vervolgens gaan bemoeien met de interne hr-zaken van GVB (zij gaan over ontslag) en dreigementen gaan uiten als dat niet gebeurt, vind ik ook niet zo chique, eerlijk gezegd. Wiples of niet. Er is ook nog de gang naar de rechter voor een schadeclaim.

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 807
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor trolly » Za 16 Jan 2016, 10:17

Alargule schreef:Wiples of niet.

Da's ook geen slippertje, hè? :mrgreen:

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 807
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor trolly » Za 16 Jan 2016, 12:41

Net lijn 24 gezien. Bestemming "De Boelelaan / VU".

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4453
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor JWM » Za 16 Jan 2016, 13:18

Ja, und?

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 807
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor trolly » Za 16 Jan 2016, 13:31

Ja, und ik dacht dat ik tot heden alleen "VU medisch centrum" heb mogen zien. Vandaar.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4453
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor JWM » Za 16 Jan 2016, 13:39

Ow oke, schokkende wijziging.

Durashift
Berichten: 690
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor Durashift » Za 16 Jan 2016, 14:46

Alargule schreef:Tja, als het waar is...

Je vervolgens gaan bemoeien met de interne hr-zaken van GVB (zij gaan over ontslag) en dreigementen gaan uiten als dat niet gebeurt, vind ik ook niet zo chique, eerlijk gezegd. (..).


Ach, dat is de stijl van het medium / schrijver. Is een mening.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11004
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Trams botsen op elkaar in Amsterdam

Berichtdoor Vinny » Za 16 Jan 2016, 15:55

Durashift schreef:
Wubbo schreef:Trams botsen op elkaar in Amsterdam
Geplaatst op: zondag 10 januari 2016 21:09
Laatst bijgewerkt: zondag 10 januari 2016 21:10

Op de Plantage Middenlaan zijn zondagavond rond 18.30 uur twee trams op elkaar gebotst. Dit melden getuigen aan AT5.

Een tram van lijn 14 richting Flevopark is achterop tram 9 richting Diemen gebotst. Het ongeluk gebeurde ter hoogte van Artis.
Lees verder


Lees net dit stukje, getuigeverslag van een passagier..
Klinkt niet al te 'snugger'.. de (mogelijke) aanleiding voor deze botsing,.

http://925.nl/archief/2016/01/11/deze-r ... in-gevaar/

De toon is erg schreeuwerig, ik kan dat moeilijk serieus nemen. Als de feiten zoals ze staan waar zijn, hoeft dat nog geen kwaadwillende opzet van de bestuurster te betekenen. Bovendien kan een tram altijd op de vrije baan tot stilstand komen. Er kan bijvoorbeeld iemand onwel zijn geworden. Met dezelfde "schreeuwerigheid" kan ik ook de bestuurder van de achteropkomende tram de schuld geven van het ongeval. Iets met onvoldoende afstand houden. Mag ook niet.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor Hainje » Za 16 Jan 2016, 16:26

We nemen aan dat het GVB deze vrouw per direct ontslaat wegens te hormonaal zijn om verantwoordelijk te kunnen nemen voor de veiligheid van anderen.


De camerabeelden van de tram zullen aantonen dat ze zonder reden een noodstop maakte en de lezing van de politie dus bewust verkeerd is


Als er niks gebeurt komen we de desbetreffende beelden anders binnen zeven dagen wel even WOB'en.


:') :') ______!!!
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 1453
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor n-evo » Ma 18 Jan 2016, 11:09

Vind z'n schrijfstijl compleet waardeloos, vooral die laatste alinea voegt niks toe en haalt z'n geloofwaardigheid alleen maar onderuit. Zonde, want het scenario dat hij schets komt mij bekend voor.

Keihard op de rem trappen om ongenoegen naar reizigers te uiten is voor sommige bestuurders de normaalste zaak van de wereld. Ook paar keer meegemaakt. Met soms nog grotere ruzies als gevolg. :pos:

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4453
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor JWM » Ma 18 Jan 2016, 19:01

Wat doet de conducteur eigenlijk als zo'n dubbelkop op een conducteurslijn zit?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31500
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor Suus » Ma 18 Jan 2016, 19:24

In de stoel achter de bestuurder zitten en babbelen over koetjes en kalfjes.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9266
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor Ardan » Di 19 Jan 2016, 14:57

Zoals bekend worden alle stations langs de Oostlijnen de komende tijd grondig opgeknapt. Al op 29 maart wordt er begonnen, met station Holendrecht. Van der Madeweg en Centraal Station zijn in de zomer aan de beurt. Diemen-Zuid en Gein zijn de laatste stations in de winter van 2017/2018. De complete planning is hiero te vinden.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4453
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor JWM » Di 19 Jan 2016, 15:37

Goh, wat kom ik nog meer tegen op die site:



Serieuze kwestie, dat verwarrende bord op Amstelveenseweg.

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 1453
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor n-evo » Di 19 Jan 2016, 16:15

Maar gelukkig zijn er in Den Haag trams over. Gelede trams van het type PCC, die nu op en grasveld staan te niksen. Hup, naar Amsterdam met die dingen. Ze passen prima op het Amsterdamse tramnet; ooit reed zo’n tram in de Hoofdstad rond om trambestuurders te laten beslissen of ze een tram met een pienter pookje wilden, of met de Haagse pedaalbesturing. Het naar Amsterdam halen van deze trams kan dus relatief snel de nood lenigen.


http://www.ovpro.nl/column-2/2016/01/18 ... -toerisme/

Ik moet er een beetje om lachen. De beste meneer Spithorst heeft zich duidelijk niet verdiept in de materie. Anders zou hij weten dat de Haagse trams bijna 5 meter langer zijn dan de Amsterdamse gelede trams. De bakken van de Haagse trams zwenken veel te ver uit, waardoor ze maar op een beperkt aantal trajecten kunnen rijden. Over de technische staat wordt ook niet gesproken, ze staan in Den Haag natuurlijk niet zomaar langs de kant.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9555
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor Wubbo » Di 19 Jan 2016, 18:38

Een beperkt aantal lijnen is toch prima? Al is het maar 1 lijn, dat speelt voldoende Combino's vrij voor de rest van het net.

En dat het oude trams zijn waar je dus even wat aan moet doen: ja, dat is waar. De vraag is wat je ervoor over hebt om voldoende trams te hebben.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4453
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor JWM » Di 19 Jan 2016, 18:49

Eerlijk gezegd zou ik er niet aan beginnen. Voordat die dingen in Amsterdam zijn en de boel is aangepast gaat de Noordzuidlijn rijden. Heel even doorbijten en het probleem lost zich vanzelf wel op.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11146
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor Meltrain » Di 19 Jan 2016, 18:58

Is het dan niet veel makkelijker om een paar Blokkendozen een beperkte opknapbeurt te geven?
Er zullen er toch nog wel meer zijn dan alleen de 794?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor Geert » Di 19 Jan 2016, 22:57

n-evo schreef:De beste meneer Spithorst heeft zich duidelijk niet verdiept in de materie.

Dat is toch zo'n beetje 's mans standaard verschijningsvorm?

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 807
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor trolly » Wo 20 Jan 2016, 00:11

Meltrain schreef:Is het dan niet veel makkelijker om een paar Blokkendozen een beperkte opknapbeurt te geven?
Er zullen er toch nog wel meer zijn dan alleen de 794?

De laatste keer dat ik in Serajevo was had ik niet de indruk dat ze bovenmatig veel ingezet werden. Veel te heet in de zomer. Teruglenen maar?

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4453
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor JWM » Wo 20 Jan 2016, 00:13

Is er momenteel een probleem om de dienstregeling uit te voeren?

fred1954
Berichten: 662
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor fred1954 » Wo 20 Jan 2016, 08:17

Gelede trams in DH van het type PCC?? Waar heeft die man het over? Volgens mij zijn het BN trams, net als in Amsterdam? PCC trams rijden er al lang niet meer in DH.

Bijwyks
Berichten: 35
Lid geworden op: Do 14 Apr 2011, 09:20

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Berichtdoor Bijwyks » Wo 20 Jan 2016, 09:04

n-evo schreef:
Maar gelukkig zijn er in Den Haag trams over. Gelede trams van het type PCC, die nu op en grasveld staan te niksen. Hup, naar Amsterdam met die dingen. Ze passen prima op het Amsterdamse tramnet; ooit reed zo’n tram in de Hoofdstad rond om trambestuurders te laten beslissen of ze een tram met een pienter pookje wilden, of met de Haagse pedaalbesturing. Het naar Amsterdam halen van deze trams kan dus relatief snel de nood lenigen.


http://www.ovpro.nl/column-2/2016/01/18 ... -toerisme/

Ik moet er een beetje om lachen. De beste meneer Spithorst heeft zich duidelijk niet verdiept in de materie. Anders zou hij weten dat de Haagse trams bijna 5 meter langer zijn dan de Amsterdamse gelede trams. De bakken van de Haagse trams zwenken veel te ver uit, waardoor ze maar op een beperkt aantal trajecten kunnen rijden. Over de technische staat wordt ook niet gesproken, ze staan in Den Haag natuurlijk niet zomaar langs de kant.


Enkele feiten: Een Haagse GTL I is 28,6 meter lang, een GTL II 29 meter, een 9G 25,5 meter en een Combino 29,2 meter. In 1987 heeft GLT I 3069 in Amsterdam in de dienst gereden op lijn 3 tussen het Frederik Hendrikplantsoen en het Muiderpoortstation, het traject naar de Zoutkeetsgracht bleek niet mogelijk.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten