Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat kost geld.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Conducteurs doen het nu vrijwillig?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Foei toch, Suus!Suus schreef:Uit eigen ervaring leverde het op lijn 2 vooral heel veel zwartrijders op.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik dacht ook altijd dat die tramlijn meer naar het westen liep.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De grap was dat waar ze op lijn 5 lopende conducteurs inschakelde, die niet hadden op lijn 2. En een conducteur die zit kan nou eenmaal niet in de gaten houden waar wel en niet ingecheckt wordt. Je krijgt simpelweg meer mensen die denken 'Hé, geen conducteur die kijkt, laat ik 'ns ff geld besparen.' Tijdens die proefperiode was het trajdct v.Baerlestraat-CS toch echt wel een zwartrijderswalhalla, een traject waar je naar mijn mening juist veel kan verdienen aan toeristen.JWM schreef:In het voorjaar is er een 'proef' geweest met lopende conducteurs in tram 5 en bij alle deuren instappen op tram 2. Is al bekend wat daar uit is gekomen? Het conducteurshok levert aardig wat zitplaatsen op bijvoorbeeld.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wijnemenjemamee geeft al de hele dag een wit scherm -o-
Leg dat aan mij?
Leg dat aan mij?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee, heb ik ook.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zoals gezegd, je kan ook prima op een andere manier het aantal zwartrijders indammen.Natorious schreef:Tijdens die proefperiode was het trajdct v.Baerlestraat-CS toch echt wel een zwartrijderswalhalla, een traject waar je naar mijn mening juist veel kan verdienen aan toeristen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Alleen de eerste paar seconden. Daarna verschijnt er beeld.trolly schreef:Wijnemenjemamee geeft al de hele dag een wit scherm -o-
Leg dat aan mij?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
He. Wat. Tramsporen terug in de FeBo? Vanaf 15 augustus? Betekent dat dan ook dat tram 24 weer kan gaan rijden via de 'oude' route?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
GVB kennende zal dat wel een uurtje van te voren ergens verstopt op de site staan :Y
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vanaf 15 augustus gaan ze beginnen met het terugleggen?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ach zo. Ik las het verkeerd. De punt achter 'aug' zette me op het verkeerde been.
Maar dan nog: maandag aanstaande al beginnen met het terugleggen van de rails, maar pas in de zomer van volgend jaar er weer met trams overheen gaan rijden? Ik snap dat er nog een Rode Loper overheen gelegd moet worden maarreh...kan dat niet allemaal een beetje sneller? :?
Maar dan nog: maandag aanstaande al beginnen met het terugleggen van de rails, maar pas in de zomer van volgend jaar er weer met trams overheen gaan rijden? Ik snap dat er nog een Rode Loper overheen gelegd moet worden maarreh...kan dat niet allemaal een beetje sneller? :?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als ik zie hoelang sommige stukken tramspoor in de stad opgebroken zijn zal het vast wel een realistische planning zijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als je dat soort gekkigheid wil, verhuis je maar naar Rotjeknor, hoor :YAlargule schreef:maarreh...kan dat niet allemaal een beetje sneller? :?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Eerst wordt de Ferdinand Bolstraat tussen de Albert Cuypstraat en de Ceintuurbaan afgegraven tot het dak van het metrostation. Daarna wordt het rioolsysteem gescheiden, zodat regenwater niet meer vermengd wordt met afvalwater uit woningen en winkels, daarna gaat men de boel weer ophogen, dan komt er een fundering voor de trambaan en daaroverheen een tijdelijk wegdek. Er wordt steeds in stukjes gewerkt zodat niet de hele straat ontoegankelijk is, en als de gehele straat gedaan is wordt het tijdelijke wegdek weer weggehaald, de tramsporen aangelegd en het definitieve wegdek aangelegd.
Daarna begint men met het gedeelte van de Ferdinand Bolstraat waar de tram nu nog rijdt, dan moet ook lijn 16 een tijdje omrijden en wordt dat gedeelte van de straat opnieuw aangelegd. In oktober 2017 is dan de gehele straat opgeknapt.
Daarna begint men met het gedeelte van de Ferdinand Bolstraat waar de tram nu nog rijdt, dan moet ook lijn 16 een tijdje omrijden en wordt dat gedeelte van de straat opnieuw aangelegd. In oktober 2017 is dan de gehele straat opgeknapt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Er rijden vannacht nauwelijks nachtbussen in Amsterdam. Veel chauffeurs hebben het werk neergelegd na de zoveelste overval dit jaar.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
En alweer een halte die zonder duidelijke reden zomaar wordt opgeheven: De halte Droogbak van lijn 48 vervalt met ingang van donderdag 1 september.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zijn alle CAF's van de M50 afgehaald? Zie sinds ik terug ben van vakantie puur M5 voorbij komen. Daarvoor was het wel redelijk gemixt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Komt dat niet door de vakantiedienst die t/m deze week schijnt te rijden.n-evo schreef:Zijn alle CAF's van de M50 afgehaald? Zie sinds ik terug ben van vakantie puur M5 voorbij komen. Daarvoor was het wel redelijk gemixt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
GVB gebruikt deze periode volgens mij om zoveel mogelijk CAF om te schilderen, aangezien bijna alles M5-only gereden kan worden met een kwartiersdienst. In de spits zie je dan opeens heel veel CAF verschijnen :( Nog steeds niks over die stoelen?n-evo schreef:Zijn alle CAF's van de M50 afgehaald? Zie sinds ik terug ben van vakantie puur M5 voorbij komen. Daarvoor was het wel redelijk gemixt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Met die karige kwartierdienst is een M5 ook gewoon nodig :X
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
http://nos.nl/artikel/2128372-prorailba ... iphol.htmlProRailbaas: metro Noord-Zuidlijn over spoor naar Schiphol
Ze hebben het erover dat de metro's van de N/Z-lijn zouden moeten kunnen doorrijden over het reguliere treinspoor vanaf Zuid. Paar praktische dingetjes: hoe doe je dat qua railprofiel en stroomtoevoer? Is het überhaupt wenselijk om treinen en metro's gemengd te laten rijden? Qua veiligheid (denk aan een potentieel ongeluk tussen een dubbeldekker en metro) maar ook qua dienstregeling.
Kan zo'n derde rail bijvoorbeeld wel dicht genoeg bij het spoor staan voor een M5 én een NS-trein toelaten indien nodig? De M5's ombouwen met pantograaf en onder de spanning van ProRail rijden gaat nooit gebeuren.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Interessant idee. Alleen zie ik niet in hoe je de nieuwe viersporigheid kan benutten. Enige mogelijkheid die ik zie is nieuwe infra speciaal voor de NZL tot net ten oosten van de aansluiting Riekerpolder. En dan zit je al aan het eind van het nieuwe tracé. Daarnaast: naar Schiphol blijven 4 sporen liggen. Dus dat wordt duwen.
Technisch moet het kunnen. Ofwel twee stroomvoorzieningsmethoden, ofwel bicourant materieel op de NZL. Beide hebben voor- en nadelen. Je hoeft bovendien niet alle NZL-treinen naar Schiphol te laten rijden. 4 tot 6 tpu zou al veel toevoegen.
Maar goed. Eerst de NZL, OV SAAL en PHS maar eens tot een goed einde brengen.
Technisch moet het kunnen. Ofwel twee stroomvoorzieningsmethoden, ofwel bicourant materieel op de NZL. Beide hebben voor- en nadelen. Je hoeft bovendien niet alle NZL-treinen naar Schiphol te laten rijden. 4 tot 6 tpu zou al veel toevoegen.
Maar goed. Eerst de NZL, OV SAAL en PHS maar eens tot een goed einde brengen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat vroeg ik mij laatst af: ze leggen al dat extra spoor aan, maar de Schipholtunnel wordt niet uitgebreid. Dan blijf je dat als bottleneck houden. Voor zover ik begrijp heeft station Schiphol Airport nu al moeite alle treinen en passagiers te verwerken. Waar willen ze potentieel iedere 10 minuten een metro kwijt dan?
Laatst gewijzigd door n-evo op za 27 aug 2016, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Frank93 en 115 gasten