Pagina 309 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: vr 09 sep 2016, 10:26
door Suus
Het is niet dat er geen bussen in Noord meer nodig zijn als de metro open gaat. De behoefte zal wat afnemen, maar de eerste serie bedroeg veertig bussen en zoveel kan je er echt niet missen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: vr 09 sep 2016, 14:41
door n-evo
Ze zullen wel moeten als ze elektrisch willen gaan rijden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: vr 09 sep 2016, 16:54
door de_clercq
Ik zat eergisteren toevallig in een R-NET CAF met de nieuwe plastic zittingen. Weet niet hoe lang die er al in zitten? Maar deed me een beetje denken aan dat vreselijke RET-interieur.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: vr 09 sep 2016, 23:18
door chartmonster
In het kader van 'laat je trams niet wegroesten', rijdt het overgebleven materieel van tram 24 op lijn 4 ter ondersteuning van de drukte bij het IBC in de RAI. Heb vanmorgen toevallig de eer gehad om er een ritje in te maken.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: vr 09 sep 2016, 23:20
door Ardan
Geen tram 11 dit jaar?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: za 10 sep 2016, 09:09
door JWM
Was vorig jaar ook al zo. GVB kiest voor turbofrequenties op lijn 4.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: zo 11 sep 2016, 02:00
door STF
Werkt ook beter denk ik, vroeger wel vaker met lijn 11 meegereden; ik was meestal de enige reiziger terwijl lijn 4 extra vol zat.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 12 sep 2016, 08:28
door n-evo
de_clercq schreef:Ik zat eergisteren toevallig in een R-NET CAF met de nieuwe plastic zittingen. Weet niet hoe lang die er al in zitten? Maar deed me een beetje denken aan dat vreselijke RET-interieur.
En dan niet eens effe een fotootje maken voor je mede-forummers. Schande!

:P

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 12 sep 2016, 11:32
door Mojito
CAF is door GVB uitgekozen als leverancier van de nieuwe 15G trams.

Ben benieuwd wat voor tram het wordt. In de documenten uit 2014 die op internet te vinden waren stond, naast een Skoda-tram van Bratislava, ook een tekening van het nieuwe tramtype van Tallinn afgebeeld.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 12 sep 2016, 11:39
door Suus
Zal wel een Urbos 100 worden, zoals ook besteld door Utrecht en zoals bijvoorbeeld al rijdt in Budapest:
Afbeelding

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 12 sep 2016, 11:40
door ODRAIL
Ziet er niet slecht uit :pos: :wink: .

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 12 sep 2016, 11:42
door n-evo
Nice, vind vooral de Urbos 3, zoals ie in o.a. Utrecht en Boedapest komt te rijden/rijdt, erg mooi.

Lijkt me niet dat het de Urbos AXL zoals in Tallinn wordt. Die zijn meer bedoeld voor lightrail lijnen en lijken met 3 langere modules überhaupt niet geschikt voor het Amsterdamse net: zwenken over een lengte van 30 meter te veel uit. Je moet ze dan inkorten tot 25 meter zoals het BN-materieel en dat is qua capaciteit weer te weinig.

Qua aantallen snap ik eerlijk gezegd weinig van deze bestelling. GVB moet 45 trams + 25 sneltrams vervangen om op hetzelfde peil te blijven als nu. Uiteraard komt het stuk tussen Zuid - CS te vervallen op de 51, maar komt daar waarschijnlijk Uithoorn bij. Links en rechts lees je dat het steeds drukker wordt in de tram, bijvoorbeeld op de 26, en toch komen er initieel maar 63 nieuwe trams bij. Dat vangt om en nabij op wat er aan BN-materieel uit gaat, maar ook echt helemaal niks extra's. Leuk dat de M52 open gaat, maar het gros van de stad heeft helemaal geen boodschap aan die lijn. :?

Na de introductie van de Combino is de hoeveelheid trams alleen maar teruggelopen en ook nu lijkt er dus niet direct verbetering in te komen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 12 sep 2016, 12:42
door Meltrain
Waren deze trams in eerste instantie niet juist bedoeld voor de Amstelveenlijn (incl. lijn 5) én lijn 26?

Voor de variatie in het Nederlandse tramlandschap was een keuze voor Stadler of Bombardier beter geweest, maar het zijn fraaie trams. :wink: Ik ben benieuwd hoe het blauw-wit van het GVB ze zal staan. :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 12 sep 2016, 12:58
door n-evo
Gaat het gros niet in zo'n lelijk R-net-jasje rijden?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 12 sep 2016, 13:03
door Alargule
(n-evo's stokpaardje in 3...2...1...)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 12 sep 2016, 14:13
door n-evo
Als ik Wikipedia mag geloven krijgt Amsterdam wel in 1 klap de grootste floot Urbos trams ter wereld. Leuke bonus voor CAF. :Y

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 12 sep 2016, 14:42
door Suus
We weten allemaal hoe goed dat afliep met de grootste Combino-vloot :')

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 12 sep 2016, 15:23
door n-evo
Naar mijn weten zijn de contructiefouten op kosten van Siemens succesvol opgelost. Zijn er anno 2016 nog grote technische problemen met die trams?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 12 sep 2016, 20:13
door Ardan
n-evo schreef: en toch komen er initieel maar 63 nieuwe trams bij
Ja met een optie op nog eens 60 he.
Ik neem aan dat de Combino's nog wel even meegaan? Tot 2025/30 ofzo?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 12 sep 2016, 21:05
door VIRM
Het nieuwsbericht staat alleen nog niet op de nieuwspagina van GVB. :mrgreen:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 12 sep 2016, 21:24
door Ardan
Jawel, hiero :) Had Mojito ook al naar gelinkt.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 12 sep 2016, 21:27
door VIRM
My bad, sorry. :) Ik ruik wel een uitje voor de trouwe volgers van dit topic. ;)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 12 sep 2016, 22:12
door trolly
Ardan schreef:hiero
Inclusief ronkende teksten als
Alexandra van Huffelen schreef:Wij willen onze reizigers het comfort bieden dat past bij de hoofdstad van Nederland.
Het zal wel weer aan mij liggen, maar ik begin me dan direct af te vragen wat voor soort comfort mevrouw van Huffelen nou eigenlijk het best vindt passen bij de hoofdstad van Nederland...

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 12 sep 2016, 22:15
door Hainje
Houten stoeltjes jwz

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 12 sep 2016, 22:27
door ODRAIL
Houten stoeltjes zijn niet meer van deze tijd. Dus het zullen vast wel kunstlederen of stoffen stoelen worden.