Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door R-Flow »

Lekker over nagedacht... :S De 918 stopte vandaag voor me, nieuwe deuren vielen me daar ook op. Vind dat ze het grotendeels netjes gedaan hebben.

De knoppen in dat type tram is alleen sinds de laatste revisies een grote zooi geworden. De ene deur heeft gele plaatjes, de ander rode, dan weer groene. Soms heeft één set deuren zelfs meerdere kleuren.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door TLP »

Hopelijk is het GVB daar achtergekomen en wordt de boel gecorrigeerd, d.w.z. eenduidig gemaakt.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door VIRM »

R-Flow schreef:Lekker over nagedacht... :S De 918 stopte vandaag voor me, nieuwe deuren vielen me daar ook op. Vind dat ze het grotendeels netjes gedaan hebben.

De knoppen in dat type tram is alleen sinds de laatste revisies een grote zooi geworden. De ene deur heeft gele plaatjes, de ander rode, dan weer groene. Soms heeft één set deuren zelfs meerdere kleuren.
Tijd om de slogan te veranderen naar 'Kleurrijk door Amsterdam!'
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door hauptbahnhof »

Mensen niet zo overdrijven. Het valt amper op, tenzij je OV-ofiel bent.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door R-Flow »

hauptbahnhof schreef:Mensen niet zo overdrijven. Het valt amper op, tenzij je OV-ofiel bent.
Oh ja, vandaar dat een oudere dame gisteren in de 24 aan me vroeg of die knoppen wel de deuren openden aangezien ze rood waren... Niemand die het opvalt idd.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door hauptbahnhof »

In het kader van de feestdagen ga ik geen ruzie met je maken en zeg ik alleen maar: Precies lezen wat ik zei: AMPER :lol:

En overigens als ik die trams rij, doe ik toch centraal open. Duurt me te lang, als mensen de knoppen (zowel binnen als buiten moeten gaan zoeken). Plus de deuren gaan niet dicht als er iemand te traag is met in- of uitstappen.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door VIRM »

hauptbahnhof schreef:Mensen niet zo overdrijven. Het valt amper op, tenzij je OV-ofiel bent.
Ik zat maar een grapje te maken hoor. ;) Die verschillende kleuren knopjes zijn mij uberhaupt nooit opgevallen. Ik snap ook niet waarom... ;)
Beul van de blindegeleidelijn
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door R-Flow »

hauptbahnhof schreef:In het kader van de feestdagen ga ik geen ruzie met je maken en zeg ik alleen maar: Precies lezen wat ik zei: AMPER :lol:

En overigens als ik die trams rij, doe ik toch centraal open. Duurt me te lang, als mensen de knoppen (zowel binnen als buiten moeten gaan zoeken). Plus de deuren gaan niet dicht als er iemand te traag is met in- of uitstappen.
We hebben helaas niet niet de mazzel dat jij op iedere tram in Amsterdam tegelijk rijdt. :wink: Alhoewel, ik vind het eigenlijk altijd wel erg vermakelijk als toeristen tegen de deur op knallen, tegen de deur gaan slaan, omhoog gaan zwaaien, naar de grond zoekend kijken, etc. in de hoop dat ie dan wel open gaat. Dat stukje vermaak ontneem jij ons mooi... :')
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door hauptbahnhof »

Nou jah, dat heb je altijd ook in de Combino's. Word er soms zo moe van. Daarom vind ik zonder conducteur rijden behoorlijk prettig. Maar jah, gaat niet meer :N
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door VIRM »

@Hauptbahnhof: hoezo is zonder conducteur rijden prettiger?

@R-Flow: ten behoeve van het GVB opteer ik voor het klonen van Hauptbahnhof. Zo heeft het GVB een legert Hauptbahnhofjes ter beschikking. :mrgreen: *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door Suus »

Het klinkt nu vast alsof ik een paar flessen wijn achter de kiezen heb, maar dat is niet zo. Alle ambtenaren die de OV-plannen bedenken, de tramconducteurs en al het spoormaterieel moeten ze eruit mikken en gewoon een megaorder plaatsen bij Bombardier voor nieuwe trams en metro's, en dan kan ik iedereen garanderen dat het de komende tien jaar stil is in dit topic, totdat de bussen weer eens vervangen moeten worden :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door hauptbahnhof »

Niet alle conducteurs zijn prettig om mee te werken:
  • de een is met zn telefoon bezig
  • de ander blijft doortetteren (kan ik echt niet tegen).
  • de ander is weer te traag met het sluiten van deur 4
  • de ander roept niet om
  • niet alle passagiers snappen dat er speciale instapdeuren zijn, en soms heb je ook van de lapswanzen die juist zwart willen rijden
  • Ook met uitstappen zoals ik al eerder zei gaat het soms trager omdat de deuren niet centraal kunnen worden geopend, dus soms gaan ze uitchecken, denkende dat het als bij de metro gaat... Kost veel tijd.
Aan de andere kant, dankzij de conducteurs zijn de trams nog redelijk netjes.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door Jef400 »

Bee schreef:Het klinkt nu vast alsof ik een paar flessen wijn achter de kiezen heb, maar dat is niet zo. Alle ambtenaren die de OV-plannen bedenken, de tramconducteurs en al het spoormaterieel moeten ze eruit mikken en gewoon een megaorder plaatsen bij Bombardier voor nieuwe trams en metro's, en dan kan ik iedereen garanderen dat het de komende tien jaar stil is in dit topic, totdat de bussen weer eens vervangen moeten worden :Y
Ik heb al in CItea's gezeten waar van de deuren kuren vertoonde, dus wat dat betreft... :Y
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door hauptbahnhof »

Nou jah, producten van Bombardier zijn nou niet perfect hoor.
Anders zat S-bahn Berlin niet met het handen in het haar door die dramatische Baureihe 481.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door Vinny »

Ik vind de kritiek wel erg ver gezocht hoor: lampjes die niet uniform zijn en conducteurs die te veel praten. Waar hebben we het eigenlijk over? Kennelijk grenst de GVB dienstverlening aan perfectie...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door Suus »

hauptbahnhof schreef:Nou jah, producten van Bombardier zijn nou niet perfect hoor.
Anders zat S-bahn Berlin niet met het handen in het haar door die dramatische Baureihe 481.
Dat is omdat de DB is verleerd hoe je treinen moet onderhouden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door hauptbahnhof »

Vinny schreef:Ik vind de kritiek wel erg ver gezocht hoor: lampjes die niet uniform zijn en conducteurs die te veel praten. Waar hebben we het eigenlijk over? Kennelijk grenst de GVB dienstverlening aan perfectie...
Van mij is geen kritiek maar gaf alleen aan waarom ik meestal zonder conducteur wil rijden. Discussie wel goed volgen hoor.

@Bee: wat heeft onderhoud met remmen die vanaf dag 1 slecht functioneren?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door Thom91 »

Omdat dat niet waar is. Het materieel wat Bombardier toen heeft geleverd was uitstekend, alleen heeft DB het onderhoud laten verloederen waardoor er nu veel aan de kant moest..
Komt wel goed schatje.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door hauptbahnhof »

Dat zegt degene die er niet mee werkt :Y

Ik kan 1 sprookje uit de wereld helpen. Geen enkele moderne trein is perfect.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door Thom91 »

Conclusie van onafhankelijk onderzoek, ik citeer.
Komt wel goed schatje.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door hauptbahnhof »

Dat DB die treinen slecht onderhoud, dat klopt. Maar dat remverhaal was sinds het begin al hoor, aldus 2 bestuurders die ik gesproken heb...
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door R-Flow »

Ze zijn actuele aankomsttijden per halte aan het testen op de nieuwe displays in de bussen. :pos:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door Ardan »

Heeft GVB ook eindelijk het wiel uitgevonden ja? :D
Ik doe ook maar wat
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door hauptbahnhof »

Sja, alles wordt stapsgewijs ingevoerd. Eerst de displays, dan de eerstvolgende 4 haltes, daarna met een reclamespotje tussendoor (nieuwe dienstregeling) en nu met tijden. Weten ze zeker dat het goed werkt...
Dit is voor mij totaal niet belangrijk. Liever heb ik apps op mijn iPhone waar ik actuele tijden mee kan zien.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Bericht door webguy »

Er is er eentje sinds kort - Haltes, nog gratis ook. En er is nog een in ontwikkeling - Tranzit geloof ik, maar die is nog niet af.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten