Pagina 36 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: za 29 dec 2012, 07:59
door R-Flow
Lekker over nagedacht... :S De 918 stopte vandaag voor me, nieuwe deuren vielen me daar ook op. Vind dat ze het grotendeels netjes gedaan hebben.

De knoppen in dat type tram is alleen sinds de laatste revisies een grote zooi geworden. De ene deur heeft gele plaatjes, de ander rode, dan weer groene. Soms heeft één set deuren zelfs meerdere kleuren.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: za 29 dec 2012, 13:14
door TLP
Hopelijk is het GVB daar achtergekomen en wordt de boel gecorrigeerd, d.w.z. eenduidig gemaakt.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: za 29 dec 2012, 13:39
door VIRM
R-Flow schreef:Lekker over nagedacht... :S De 918 stopte vandaag voor me, nieuwe deuren vielen me daar ook op. Vind dat ze het grotendeels netjes gedaan hebben.

De knoppen in dat type tram is alleen sinds de laatste revisies een grote zooi geworden. De ene deur heeft gele plaatjes, de ander rode, dan weer groene. Soms heeft één set deuren zelfs meerdere kleuren.
Tijd om de slogan te veranderen naar 'Kleurrijk door Amsterdam!'

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: za 29 dec 2012, 16:02
door hauptbahnhof
Mensen niet zo overdrijven. Het valt amper op, tenzij je OV-ofiel bent.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: za 29 dec 2012, 16:45
door R-Flow
hauptbahnhof schreef:Mensen niet zo overdrijven. Het valt amper op, tenzij je OV-ofiel bent.
Oh ja, vandaar dat een oudere dame gisteren in de 24 aan me vroeg of die knoppen wel de deuren openden aangezien ze rood waren... Niemand die het opvalt idd.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: za 29 dec 2012, 17:09
door hauptbahnhof
In het kader van de feestdagen ga ik geen ruzie met je maken en zeg ik alleen maar: Precies lezen wat ik zei: AMPER :lol:

En overigens als ik die trams rij, doe ik toch centraal open. Duurt me te lang, als mensen de knoppen (zowel binnen als buiten moeten gaan zoeken). Plus de deuren gaan niet dicht als er iemand te traag is met in- of uitstappen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: za 29 dec 2012, 17:32
door VIRM
hauptbahnhof schreef:Mensen niet zo overdrijven. Het valt amper op, tenzij je OV-ofiel bent.
Ik zat maar een grapje te maken hoor. ;) Die verschillende kleuren knopjes zijn mij uberhaupt nooit opgevallen. Ik snap ook niet waarom... ;)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: za 29 dec 2012, 18:48
door R-Flow
hauptbahnhof schreef:In het kader van de feestdagen ga ik geen ruzie met je maken en zeg ik alleen maar: Precies lezen wat ik zei: AMPER :lol:

En overigens als ik die trams rij, doe ik toch centraal open. Duurt me te lang, als mensen de knoppen (zowel binnen als buiten moeten gaan zoeken). Plus de deuren gaan niet dicht als er iemand te traag is met in- of uitstappen.
We hebben helaas niet niet de mazzel dat jij op iedere tram in Amsterdam tegelijk rijdt. :wink: Alhoewel, ik vind het eigenlijk altijd wel erg vermakelijk als toeristen tegen de deur op knallen, tegen de deur gaan slaan, omhoog gaan zwaaien, naar de grond zoekend kijken, etc. in de hoop dat ie dan wel open gaat. Dat stukje vermaak ontneem jij ons mooi... :')

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: za 29 dec 2012, 19:29
door hauptbahnhof
Nou jah, dat heb je altijd ook in de Combino's. Word er soms zo moe van. Daarom vind ik zonder conducteur rijden behoorlijk prettig. Maar jah, gaat niet meer :N

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: za 29 dec 2012, 20:22
door VIRM
@Hauptbahnhof: hoezo is zonder conducteur rijden prettiger?

@R-Flow: ten behoeve van het GVB opteer ik voor het klonen van Hauptbahnhof. Zo heeft het GVB een legert Hauptbahnhofjes ter beschikking. :mrgreen: *O*

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: za 29 dec 2012, 20:30
door Suus
Het klinkt nu vast alsof ik een paar flessen wijn achter de kiezen heb, maar dat is niet zo. Alle ambtenaren die de OV-plannen bedenken, de tramconducteurs en al het spoormaterieel moeten ze eruit mikken en gewoon een megaorder plaatsen bij Bombardier voor nieuwe trams en metro's, en dan kan ik iedereen garanderen dat het de komende tien jaar stil is in dit topic, totdat de bussen weer eens vervangen moeten worden :Y

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: za 29 dec 2012, 20:32
door hauptbahnhof
Niet alle conducteurs zijn prettig om mee te werken:
  • de een is met zn telefoon bezig
  • de ander blijft doortetteren (kan ik echt niet tegen).
  • de ander is weer te traag met het sluiten van deur 4
  • de ander roept niet om
  • niet alle passagiers snappen dat er speciale instapdeuren zijn, en soms heb je ook van de lapswanzen die juist zwart willen rijden
  • Ook met uitstappen zoals ik al eerder zei gaat het soms trager omdat de deuren niet centraal kunnen worden geopend, dus soms gaan ze uitchecken, denkende dat het als bij de metro gaat... Kost veel tijd.
Aan de andere kant, dankzij de conducteurs zijn de trams nog redelijk netjes.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: za 29 dec 2012, 20:47
door Jef400
Bee schreef:Het klinkt nu vast alsof ik een paar flessen wijn achter de kiezen heb, maar dat is niet zo. Alle ambtenaren die de OV-plannen bedenken, de tramconducteurs en al het spoormaterieel moeten ze eruit mikken en gewoon een megaorder plaatsen bij Bombardier voor nieuwe trams en metro's, en dan kan ik iedereen garanderen dat het de komende tien jaar stil is in dit topic, totdat de bussen weer eens vervangen moeten worden :Y
Ik heb al in CItea's gezeten waar van de deuren kuren vertoonde, dus wat dat betreft... :Y

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: za 29 dec 2012, 20:54
door hauptbahnhof
Nou jah, producten van Bombardier zijn nou niet perfect hoor.
Anders zat S-bahn Berlin niet met het handen in het haar door die dramatische Baureihe 481.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: za 29 dec 2012, 21:53
door Vinny
Ik vind de kritiek wel erg ver gezocht hoor: lampjes die niet uniform zijn en conducteurs die te veel praten. Waar hebben we het eigenlijk over? Kennelijk grenst de GVB dienstverlening aan perfectie...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: za 29 dec 2012, 21:57
door Suus
hauptbahnhof schreef:Nou jah, producten van Bombardier zijn nou niet perfect hoor.
Anders zat S-bahn Berlin niet met het handen in het haar door die dramatische Baureihe 481.
Dat is omdat de DB is verleerd hoe je treinen moet onderhouden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: zo 30 dec 2012, 12:41
door hauptbahnhof
Vinny schreef:Ik vind de kritiek wel erg ver gezocht hoor: lampjes die niet uniform zijn en conducteurs die te veel praten. Waar hebben we het eigenlijk over? Kennelijk grenst de GVB dienstverlening aan perfectie...
Van mij is geen kritiek maar gaf alleen aan waarom ik meestal zonder conducteur wil rijden. Discussie wel goed volgen hoor.

@Bee: wat heeft onderhoud met remmen die vanaf dag 1 slecht functioneren?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: zo 30 dec 2012, 13:33
door Thom91
Omdat dat niet waar is. Het materieel wat Bombardier toen heeft geleverd was uitstekend, alleen heeft DB het onderhoud laten verloederen waardoor er nu veel aan de kant moest..

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: zo 30 dec 2012, 16:07
door hauptbahnhof
Dat zegt degene die er niet mee werkt :Y

Ik kan 1 sprookje uit de wereld helpen. Geen enkele moderne trein is perfect.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: zo 30 dec 2012, 17:16
door Thom91
Conclusie van onafhankelijk onderzoek, ik citeer.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: zo 30 dec 2012, 17:28
door hauptbahnhof
Dat DB die treinen slecht onderhoud, dat klopt. Maar dat remverhaal was sinds het begin al hoor, aldus 2 bestuurders die ik gesproken heb...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: di 01 jan 2013, 20:34
door R-Flow
Ze zijn actuele aankomsttijden per halte aan het testen op de nieuwe displays in de bussen. :pos:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: di 01 jan 2013, 22:10
door Ardan
Heeft GVB ook eindelijk het wiel uitgevonden ja? :D

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: wo 02 jan 2013, 13:21
door hauptbahnhof
Sja, alles wordt stapsgewijs ingevoerd. Eerst de displays, dan de eerstvolgende 4 haltes, daarna met een reclamespotje tussendoor (nieuwe dienstregeling) en nu met tijden. Weten ze zeker dat het goed werkt...
Dit is voor mij totaal niet belangrijk. Liever heb ik apps op mijn iPhone waar ik actuele tijden mee kan zien.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: wo 02 jan 2013, 13:27
door webguy
Er is er eentje sinds kort - Haltes, nog gratis ook. En er is nog een in ontwikkeling - Tranzit geloof ik, maar die is nog niet af.